İçeriğe Yönlendir

Mondeo 3 - Enjektör Memeleri Değişti Ancak Sorun Var


Misafir

Recommended Posts

 Merhaba Bende de Mondeo motorlu önden çeker transit var sizin gibi bende enjektör tamiri yaptım ve aracım sarsıntılı çalışıyordu Usta Kodlama yapılmalı dedi ve bende meraklı olduğum ve İşim gereği İzledim enjektör kodlarını yapacakları  cihaz arıza tespıtinde kullanılan  IDS cihazı aynı sadece sistemden giriyo ve kodlamayı yapıyo Çok ücret istemişler sizden.

 

Merhaba,

Önceki mesajlarımda detaylı olarak anlattım. Kodlama işlemini HARTRİDGE AVM2PC ve HARTRİDGE CRİ-PC cihazlarıyla yapıyorlar. Bu cihazlar her bir enjektör için kod oluşturduktan sonra enjektörlerin motora takılış sırasına göre sizin bahsettiğiniz  IDS cihazına bu kodlar giriliyor ve Ecu'ya yükleniyor.

Yorum bağlantısı

Hep transit motorlu mondeo diyorduk... 

Bu değişik geldi.. :D

 

Evet enjektörler söküldüyse aynı yerlerine takılmalı.. Aksi durumda yeniden kodlanması gerekiyor... 

 

Maalesef öyle değil Mehmet Bey. Sizin bahsettiğiniz yetkili servislerin de söyledikleri.Yapılması gereken doğru işlemi yukarıda detaylı olarak yazdım.

Yorum bağlantısı

Turgay Bey bu servisler hangileridir? Bilelim de hataya düşmeyelim.

 

Foruma girip bu konuyu okuyan hiç bir arkadaş hataya düşmez artık.. İsim belirtmekten ziyade servislerdeki genel yaklaşım bu şekilde diyelim. :)

Yorum bağlantısı

Foruma girip bu konuyu okuyan hiç bir arkadaş hataya düşmez artık.. İsim belirtmekten ziyade servislerdeki genel yaklaşım bu şekilde diyelim. :)

 

Turgay iyi diyorsun da, işini adam gibi yapan servislere haksızlık olur.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan ARIK

Merhabalar,

2007 model 113.000 km’de düz vites MK3 TDCİ Mondeom bir süredir siyah duman atıyordu ve bu duman uzunca bir süre kesilmiyordu. Özellikle 4. ve 5. viteste 1800 devir civarında gaza yüklendiğimde aynadan arkayı kapatacak kadar siyah duman atıyordu.  Arabayı Ankara’da birkaç servise götürdüğümde pompacıya götürmemi ve enjektörlere bakılması gerektiğini söylediler.

Ben de aracımı aynı zamanda Delphi yetkili servisi olan bir pompacıya götürdüm. Enjektörleri söküp makineye bağlayarak püskürtmelerine baktılar. Memelerin genişlediğini ve olması gerekenden fazla yakıt püskürttüğünü söylediler. Sonuçta memeler değişti ve enjektörlere herhangi bir ayar vb. yapmadan motorun üzerinde yazan sıraya göre yerine taktılar.

Yapılan işlemden sonra eve gelirken arabayı test etmeye çalıştım. Motor sanki biraz daha gürültülü çalışıyor gibi geldi fakat emin değilim. Yalnız performansta hissedilir derecede bir düşüş gözlemledim. Sanki arabanın arkasından birileri gitmesin diye asılıyor ya da el freni bir iki diş çekik kalmış gibiydi. Gaza yüklenince eskisi gibi rahat gitmiyordu araba.

Gelelim asıl probleme. İnternetten yaptığım araştırmalara göre Delphi enjektörler yerinden söküldüğü an hiçbir işlem yapılmasa bile yeniden kod tanımlanması gerekiyormuş. Ayrıca, en zor kod verilen enjektörlerin Ford Mondeo EJDR 501 Z enjektörü olduğu bilgisine de ulaştım.

Bu arada Delphi’nin enjektör kataloğunu buldum. Aynen alıntı yapıyorum.

“Her ne sebeple olursa olsun, gövde tespit somunu gevşetilmiş/sökülmüş yeni nesil bir CR Delphi enjektörün, içerisinde herhangi bir parça değişmemiş olsa dahi tekrar monte edildiğinde fabrika çıkış kodunun taşıdığı değerler geçersiz olur.

Bu durumda enjektöre mutlaka yeni bir kod verilmelidir.

Eğer yeni kod verilmezse motor beyni tüm emirleri eski değerler üzerinden vererek enjektörün yanlış yakıt püskürtmesine neden olacaktır. Bu durum motorun gürültülü çalışması, aşırı duman atması ve motor performansında düşüş gibi sorunlara yol açacaktır.

Verilen yeni kod sayesinde motor beyni enjektörün farklı koşullar altında püskürtmesi gereken doğru değerleri uygulayacaktır.” şeklinde bilgi vermişler.

Benim düşüncem arabayı birkaç gün test etmek. Kendi başıma yapabileceğim en iyi test yakıt tüketimini eskiye göre kıyaslamak. Aracımla ilgili özellikle şehir içinde kullandığım yol şartlarını, trafik durumunu da dikkate alarak yaptığım yakıt testleri var. Çok az hata payıyla yakıttaki değişimi anlayabilirim.

Diyelim ki yakıt normal hatta daha az çıktı. Bu durum araçta sorun olmadığını, kodlama yapılmasa da enjektörlerin doğru çalıştığını gösterir mi?

Eğer yakıtta gözle görülür bir artış varsa ne yapmam lazım. Aracı yaptırdığım yere gitsem zaten adamlar kodlama yapmıyor ya da yapamıyor. Kodlama yapmayı kabul etseler bu sefer de ben onlara güvenemiyorum. Oldukça hassas bir konu. Düzgün yapılamayan bir kodlama belki de daha büyük sıkıntılara yol açacak. Kodlama yapan başka yerler buldum ancak bu işlem için 300 TL istiyorlar.

Bu arada iki Ford yetkili servisiyle görüştüm. Enjektör tamamen değişmediği ve memeler de zaten standart üretildiği için motor üzerinde belirtilen sıraya göre takılırsa kodlamaya gerek olmadığı söylendi. Bu konu uzmanlık alanlarına girmediği için söylediklerine tamamen doğrudur diyemiyorum. Benzer durumlarda enjektörleri onlar da pompacılara gönderiyor.

Son olarak başka bir Delphi yetkili servisiyle görüştüm. Kesinlikle yeni kodlama yapılmalı denildi. Bu kodlama işi para kazanma amaçlı olabilir mi diye düşünüyorum. Çünkü kodlama yapan makinenin fiyatı 500.000 TL civarıymış.

Kafam iyice karıştı. Arabayı sağa sola oynatmadan yakıt ölçümleri ve arabadaki değişimleri anlamaya çalışarak bir süre kullansam diyorum. Konuyla ilgili nasıl bir yol izlemeliyim? Biraz uzun yazmışım. Zahmet edip okuyan herkese teşekkür ederim.

Aracınıza en iyi çözümü sağlamak için aracınızın test ve kontrolleri yapılması gerekmektedir. Buda ancak aracınızın sistemini test ve kontrol edecek ekipmanlara sahip olan bir servisin yapması doğru olacaktır. C2I enjektörlerin kodlaması yapılaması ve aracınıza tatbik edilmesi, aracınızın performansı ve motorun sağlığı açısından önemlidir. 

Hiç uğraşmayın kodlanması gerekiyor, hatta voltaj seviyesinin doğrusal olduğu akşam/gece vaktinde yaptırmanızı tavsiye ederim. Kodlama yapıldıktan sonra yeni kodların sırasıyla girilmesi gerekiyor ECU'ya.

Merhaba; Mutlaka enjektörlerin kodlanması gerekiyor ve son derece önemli. Voltaj da dediğiniz gibi çok büyük bir etken. Ancak kodlama yapabilen makinalar için (HARTRİDGE AVM2PC yada HARTRİDGE CRİ-PC ) kullanılması gerekli ve zorunlu voltaj sabitleyici ekipmanlar mevcut. Zira bu tür cihazlara alt yapı olarak voltaj sabitleyici kullanmayan servisler makinalarının arızalarıyla baş edemezler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Oğuzhan Bey, daha fazla bilgi için diyip firmanızın web sayfasının linkini vermişsiniz ama firmanızın web sayfasında bu konularla ilgili bilgiyi göremedik.. 

Ayrıca, 

Reklam yapmak için yazarsanız, antipati oluşur ve itici bir hal alır yazılarınız.. Aşırısına da zaten biz müsaade etmeyiz..

Ancak

Çözüm odaklı cevaplar ile sorunlara çözüm olursanız, bir arkadaşımıza lazım olduğunda Ankara'da bir dizelcimiz vardı, yorumları çok güzeldi, bizden biridir, ona gidin demeye başlarız.

Yani bu ince çizgiyi tutturursanız, biz bilgilenir, siz kazanırsınız.. Saygılar.. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...

Kodlanmamış enjektörlerle yakıt tüketimini ölçtüm. Resmen yakıt fırladı. 142 km de yaptım ölçümü. Çok kalabalık olmayan 60 km si neredeyse şehirlerarası (Dikmen-Şaşmaz-İncek-Dikmen) yol konumunda.

En fazla 7 - 7,5 aralığında yakması gerekirken 9 litre yaktı. Bu testin devamında enjektör kodlaması için gittim. Kodlama işlemini ikişer ikişer yaptılar. İki enjektör sorunsuz kodlanırken diğer ikisi bir türlü kod alamadı. Bir kaç küçük parça değişti ve sonunda diğer ikisi de kodlandı. Kodlar Ecu'ya tanıtılınca motor sesinde azalma oldu. Motorun daha rahat çalıştığını hissediyorsunuz. Şimdilik durum bu şekilde.

Söküldükten sonra motor üzerinde gösterilen sıralamaya göre kodlanmadan tekrar takılmış enjektörlerle 100 km de 9lt yakıt tüketimiyle rekor kırmıştım.

Nihayet kodlanmış enjektörlerle yakıt ölçümünü tamamladım. Tamamı şehir içi ve klima sadece 50-60 km kullanıldı.

Toplam km 716. 53,820 lt motorin 4,460 TL. 100 km de 7,5 lt tüketim. Görüldüğü üzere yoğun olmayan trafikte kullanılmasına rağmen kodlanmamış enjektörlerle 9 lt yakıt tüketen araç, daha yoğun trafikte kullanılmasına rağmen 7,5 lt yaktı. Kodlamanın önemi yakıt ölçümü sonucu bir kez daha kanıtlandı.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Celalettin Süğürtin
(düzenlendi)

Bir ay önce Hatay Bosh car service'de (aynı zamanda pompacı) yakıt tüketimimin fazla olduğu gerekçesiyle enjektör memelerini değiştirttim. Mekanın sahibi-işletmecisi ile yaptığım görüşmede, enjektörlerin kodlanıp kodlanmadığını sordum, net bir cevap vermemekle birlikte, kodlanmasa bile arabanın beyninin bunu kendisinin yapabileceğini söyledi, ne dediysem, bu konuda mühendis beyle mutabık olamadık. Nasıl olsa motor üst kapağın üzerinde fabrikasyon kodlar yazılı, onları bir başka yerde ecu ye yazdırırım diye düşünerek oradan ayrıldım. Bir kaç gün sonra da depoyu doldurup 320 km lik bir yola gittim. Bu mesafeyi meme değişimi yaptırmadan önce yarım depo (30 lt) ile tamamlıyordum. Revizyon sonrası gittiğimde depo seviye göstergem 3/4 'den çok az aşağıdaydı. Çok mutlu oldum açıkçası. Fakat sabah çalıştırmalarım benim mutluluğumu tadında bıraktı. Araç 5-10 saniye süresince düzensiz rölantide çalışıyor, sonra düzeliyor, kararlı hale geliyordu.İşlem yaptırdığım yere gidip durumu anlattım, çektiğim videoyu izlettim, bunun kabul edilebilir olduğunu söyledi dükkanın sahiplerinden teknisyen olan kişi.  Boynumu büküp geldim. Aradan on geçti, durumdan bayağı rahatsız oldum, yeniden aynı yere gittim, bu sefer servisin mak mühendisi olan üyesiyle görüştüm, ona da videoyu izlettim. Revizyon sonrası bana bilgi verdiklerinde valf setinin iyi durumda olduğunu belirtmişlerdi. Püskürtülen ve geri dönen yakıt oranlarının çok güzel olduğunu bildirmişlerdi.Test cihazının kendilerine sorun göstermediğini, bundan dolayı valf setinin iyi olduğunu söylediklerini, ama görülmeyen aşınmalardan dolayı enjektörlerin  birinin ya da bir kaçının çok hafif kaçırma yapıyor olabileceğini söyledi. Madem çok kısa sürüyor, idare edebileceğimi söyledi.Bir bakmalarını söyledim, gereksiz olduğu cevabını verdi, anlaşamadık bu konuda ve oradan ayrıldım. İçimden çok güzel duygular geçirdim onlar için. Zira, revizyon yapılmadan önce arabamda en ufak bir rölanti dalgalanması yoktu. Demek ki enjektörleri toplarken ya da yerine takma safhasında bir şeyleri yanlış yapmışlardı. Kime ne anlatabilirim ki? Yetkili servisi bir an ziyaret etsem mi ki diye düşündüm, gidip görüştüm, çektiğim videoyu izlettim, "video" ile olmaz, aracı bırak biz bakalım dediler, ben de hayır dedim. zaten arızanın ne olduğunu görüyorsun, bununla ilgili bir fikrin olmalı ki ben sana inanıp aracımı bırakayım. Neyse, oradan da ayrıldım. Şimdi çaresiz bir şekilde bekliyorum. Adana'dan bir pompacının kartını verdiler. Görüşme yaptım, getir bakalım dediler. Kısmet olursa cumartesi günü bir de onlara göstereceğim.  Zaten bizi her önüne gelen bir pompalıyor, bir de onlar pompalasın bakalım :D Sonucu yine buradan paylaşırım.

tarihinde Celalettin Süğürtin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bir ay önce Hatay Bosh car service'de (aynı zamanda pompacı) yakıt tüketimimin fazla olduğu gerekçesiyle enjektör memelerini değiştirttim. Mekanın sahibi-işletmecisi ile yaptığım görüşmede, enjektörlerin kodlanıp kodlanmadığını sordum, net bir cevap vermemekle birlikte, kodlanmasa bile arabanın beyninin bunu kendisinin yapabileceğini söyledi, ne dediysem, bu konuda mühendis beyle mutabık olamadık. Nasıl olsa motor üst kapağın üzerinde fabrikasyon kodlar yazılı, onları bir başka yerde ecu ye yazdırırım diye düşünerek oradan ayrıldım. Bir kaç gün sonra da depoyu doldurup 320 km lik bir yola gittim. Bu mesafeyi meme değişimi yaptırmadan önce yarım depo (30 lt) ile tamamlıyordum. Revizyon sonrası gittiğimde depo seviye göstergem 3/4 'den çok az aşağıdaydı. Çok mutlu oldum açıkçası. Fakat sabah çalıştırmalarım benim mutluluğumu tadında bıraktı. Araç 5-10 saniye süresince düzensiz rölantide çalışıyor, sonra düzeliyor, kararlı hale geliyordu.İşlem yaptırdığım yere gidip durumu anlattım, çektiğim videoyu izlettim, bunun kabul edilebilir olduğunu söyledi dükkanın sahiplerinden teknisyen olan kişi.  Boynumu büküp geldim. Aradan on geçti, durumdan bayağı rahatsız oldum, yeniden aynı yere gittim, bu sefer servisin mak mühendisi olan üyesiyle görüştüm, ona da videoyu izlettim. Revizyon sonrası bana bilgi verdiklerinde valf setinin iyi durumda olduğunu belirtmişlerdi. Püskürtülen ve geri dönen yakıt oranlarının çok güzel olduğunu bildirmişlerdi.Test cihazının kendilerine sorun göstermediğini, bundan dolayı valf setinin iyi olduğunu söylediklerini, ama görülmeyen aşınmalardan dolayı enjektörlerin  birinin ya da bir kaçının çok hafif kaçırma yapıyor olabileceğini söyledi. Madem çok kısa sürüyor, idare edebileceğimi söyledi.Bir bakmalarını söyledim, gereksiz olduğu cevabını verdi, anlaşamadık bu konuda ve oradan ayrıldım. İçimden çok güzel duygular geçirdim onlar için. Zira, revizyon yapılmadan önce arabamda en ufak bir rölanti dalgalanması yoktu. Demek ki enjektörleri toplarken ya da yerine takma safhasında bir şeyleri yanlış yapmışlardı. Kime ne anlatabilirim ki? Yetkili servisi bir an ziyaret etsem mi ki diye düşündüm, gidip görüştüm, çektiğim videoyu izlettim, "video" ile olmaz, aracı bırak biz bakalım dediler, ben de hayır dedim. zaten arızanın ne olduğunu görüyorsun, bununla ilgili bir fikrin olmalı ki ben sana inanıp aracımı bırakayım. Neyse, oradan da ayrıldım. Şimdi çaresiz bir şekilde bekliyorum. Adana'dan bir pompacının kartını verdiler. Görüşme yaptım, getir bakalım dediler. Kısmet olursa cumartesi günü bir de onlara göstereceğim.  Zaten bizi her önüne gelen bir pompalıyor, bir de onlar pompalasın bakalım :D Sonucu yine buradan paylaşırım.

İskenderun ?

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

http://www.youtube.com/watch?v=JBsrX6NvaAU&feature=youtu.be


Mehmet bey bu gün İskenderun'a gittim. Topçu otomotiv'e vardım. Sağolsun Kadir bey ilgilendi, bir tamirciye yönlendirdi. Oradaki usta aracı kontrol etti, kendilerinin yapabileceği bir şey olmadığını belirtip Adana'daki bir pompacıyı önerdi, kartını verdi. Döndüm eve geldim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

http://www.youtube.com/watch?v=JBsrX6NvaAU&feature=youtu.be

Mehmet bey bu gün İskenderun'a gittim. Topçu otomotiv'e vardım. Sağolsun Kadir bey ilgilendi, bir tamirciye yönlendirdi. Oradaki usta aracı kontrol etti, kendilerinin yapabileceği bir şey olmadığını belirtip Adana'daki bir pompacıyı önerdi, kartını verdi. Döndüm eve geldim.

:( :( :(

Yorum bağlantısı

Bir ay önce Hatay Bosh car service'de (aynı zamanda pompacı) yakıt tüketimimin fazla olduğu gerekçesiyle enjektör memelerini değiştirttim. Mekanın sahibi-işletmecisi ile yaptığım görüşmede, enjektörlerin kodlanıp kodlanmadığını sordum, net bir cevap vermemekle birlikte, kodlanmasa bile arabanın beyninin bunu kendisinin yapabileceğini söyledi, ne dediysem, bu konuda mühendis beyle mutabık olamadık. Nasıl olsa motor üst kapağın üzerinde fabrikasyon kodlar yazılı, onları bir başka yerde ecu ye yazdırırım diye düşünerek oradan ayrıldım. Bir kaç gün sonra da depoyu doldurup 320 km lik bir yola gittim. Bu mesafeyi meme değişimi yaptırmadan önce yarım depo (30 lt) ile tamamlıyordum. Revizyon sonrası gittiğimde depo seviye göstergem 3/4 'den çok az aşağıdaydı. Çok mutlu oldum açıkçası. Fakat sabah çalıştırmalarım benim mutluluğumu tadında bıraktı. Araç 5-10 saniye süresince düzensiz rölantide çalışıyor, sonra düzeliyor, kararlı hale geliyordu.İşlem yaptırdığım yere gidip durumu anlattım, çektiğim videoyu izlettim, bunun kabul edilebilir olduğunu söyledi dükkanın sahiplerinden teknisyen olan kişi.  Boynumu büküp geldim. Aradan on geçti, durumdan bayağı rahatsız oldum, yeniden aynı yere gittim, bu sefer servisin mak mühendisi olan üyesiyle görüştüm, ona da videoyu izlettim. Revizyon sonrası bana bilgi verdiklerinde valf setinin iyi durumda olduğunu belirtmişlerdi. Püskürtülen ve geri dönen yakıt oranlarının çok güzel olduğunu bildirmişlerdi.Test cihazının kendilerine sorun göstermediğini, bundan dolayı valf setinin iyi olduğunu söylediklerini, ama görülmeyen aşınmalardan dolayı enjektörlerin  birinin ya da bir kaçının çok hafif kaçırma yapıyor olabileceğini söyledi. Madem çok kısa sürüyor, idare edebileceğimi söyledi.Bir bakmalarını söyledim, gereksiz olduğu cevabını verdi, anlaşamadık bu konuda ve oradan ayrıldım. İçimden çok güzel duygular geçirdim onlar için. Zira, revizyon yapılmadan önce arabamda en ufak bir rölanti dalgalanması yoktu. Demek ki enjektörleri toplarken ya da yerine takma safhasında bir şeyleri yanlış yapmışlardı. Kime ne anlatabilirim ki? Yetkili servisi bir an ziyaret etsem mi ki diye düşündüm, gidip görüştüm, çektiğim videoyu izlettim, "video" ile olmaz, aracı bırak biz bakalım dediler, ben de hayır dedim. zaten arızanın ne olduğunu görüyorsun, bununla ilgili bir fikrin olmalı ki ben sana inanıp aracımı bırakayım. Neyse, oradan da ayrıldım. Şimdi çaresiz bir şekilde bekliyorum. Adana'dan bir pompacının kartını verdiler. Görüşme yaptım, getir bakalım dediler. Kısmet olursa cumartesi günü bir de onlara göstereceğim.  Zaten bizi her önüne gelen bir pompalıyor, bir de onlar pompalasın bakalım :D Sonucu yine buradan paylaşırım.

 

Öncelikle geçmiş olsun. Enjektör kodlamasının şart olduğunu artık hepimiz biliyoruz. Keşke imkanınız olsaydı da Bosch yerine Delphi Dizel servisine gidebilseydiniz. Tahminimce gittiğiniz yerde kodlama yapan cihazlardan bulunmamakta.

Asıl soruna gelirsek, rolanti düzensizliğinin kodlamayla ilgisi olmayabilir. Kodlanmamış enjektörlerle ben de aracımı kullandım ancak motor sesi ile birlikte yakıt tüketimi artmıştı. Rolantide dalgalanma olmamıştı. Belki ölçümünüz hatalı olabilir çünkü kodlanmamış enjektörlerle yakıt tüketiminin artmaması imkansız gibi bir şey. Ayrıca bu dalgalanmayı çok kısa bir süre yapıp hemen normale dönüyor araç. Enjektörlerle ilgili kod dışında farklı bir sıkıntı olabilir. Mesela enjektörler takıldığında ilk çalıştırma çok önemli. Hava yapmaması için büyük çaba gösteriyorlar.

Yapılacak en güzel şey Ford yetkili servisi falan değil iyi bir Delphi dizel servisine gidip durumu anlatmak ve kodlama yaptırmak. En azından bu işlem için enjektörünüz yeniden sökülecek ve cihaza bağlanacak. Bir sıkıntı varsa kod alamıyor zaten.

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Öncelikle geçmiş olsun. Enjektör kodlamasının şart olduğunu artık hepimiz biliyoruz. Keşke imkanınız olsaydı da Bosch yerine Delphi Dizel servisine gidebilseydiniz. Tahminimce gittiğiniz yerde kodlama yapan cihazlardan bulunmamakta.

Asıl soruna gelirsek, rolanti düzensizliğinin kodlamayla ilgisi olmayabilir. Kodlanmamış enjektörlerle ben de aracımı kullandım ancak motor sesi ile birlikte yakıt tüketimi artmıştı. Rolantide dalgalanma olmamıştı. Belki ölçümünüz hatalı olabilir çünkü kodlanmamış enjektörlerle yakıt tüketiminin artmaması imkansız gibi bir şey. Ayrıca bu dalgalanmayı çok kısa bir süre yapıp hemen normale dönüyor araç. Enjektörlerle ilgili kod dışında farklı bir sıkıntı olabilir. Mesela enjektörler takıldığında ilk çalıştırma çok önemli. Hava yapmaması için büyük çaba gösteriyorlar.

Yapılacak en güzel şey Ford yetkili servisi falan değil iyi bir Delphi dizel servisine gidip durumu anlatmak ve kodlama yaptırmak. En azından bu işlem için enjektörünüz yeniden sökülecek ve cihaza bağlanacak. Bir sıkıntı varsa kod alamıyor zaten.

Kodlanmış da olabilir. Mühendis beyimiz her ne kadar aleyhte konuştuysa da işi yapan o değildi. Ölçüm konusunda yanılgım yok. Zira sonuç çok bariz: yakıt seviyesini gösteren ibre önceden direkt 1/2 'ye düşüyordu. Revizyon sonrası ise 3/4 yakınlarındaydı. Üzerini doldurunca 18-19 lt aldı.

Hava yapma konusu: bu motorlar hava yapmıyor. Aracın çalışmasıyla beraber yakıt yolundaki boşluklar doluyor, 50 km kadar sonra havayla ilgili sıkıntı kalmıyor. Ama tabii havasını alarak çalıştırmak daha akıllıca ve profesyonelce olanı. İlk enjektör macerama başladığımda tanıştığım bir usta tıpkı fren havası alırcasına havalarını almıştı, bundan dolayı çalıştırdıktan sonra hiç enjektör sesi duymamıştım.

Yorum bağlantısı

Bir ay önce Hatay Bosh car service'de (aynı zamanda pompacı) yakıt tüketimimin fazla olduğu gerekçesiyle enjektör memelerini değiştirttim. Mekanın sahibi-işletmecisi ile yaptığım görüşmede, enjektörlerin kodlanıp kodlanmadığını sordum, net bir cevap vermemekle birlikte, kodlanmasa bile arabanın beyninin bunu kendisinin yapabileceğini söyledi, ne dediysem, bu konuda mühendis beyle mutabık olamadık. Nasıl olsa motor üst kapağın üzerinde fabrikasyon kodlar yazılı, onları bir başka yerde ecu ye yazdırırım diye düşünerek oradan ayrıldım. Bir kaç gün sonra da depoyu doldurup 320 km lik bir yola gittim. Bu mesafeyi meme değişimi yaptırmadan önce yarım depo (30 lt) ile tamamlıyordum. Revizyon sonrası gittiğimde depo seviye göstergem 3/4 'den çok az aşağıdaydı. Çok mutlu oldum açıkçası. Fakat sabah çalıştırmalarım benim mutluluğumu tadında bıraktı. Araç 5-10 saniye süresince düzensiz rölantide çalışıyor, sonra düzeliyor, kararlı hale geliyordu.İşlem yaptırdığım yere gidip durumu anlattım, çektiğim videoyu izlettim, bunun kabul edilebilir olduğunu söyledi dükkanın sahiplerinden teknisyen olan kişi.  Boynumu büküp geldim. Aradan on geçti, durumdan bayağı rahatsız oldum, yeniden aynı yere gittim, bu sefer servisin mak mühendisi olan üyesiyle görüştüm, ona da videoyu izlettim. Revizyon sonrası bana bilgi verdiklerinde valf setinin iyi durumda olduğunu belirtmişlerdi. Püskürtülen ve geri dönen yakıt oranlarının çok güzel olduğunu bildirmişlerdi.Test cihazının kendilerine sorun göstermediğini, bundan dolayı valf setinin iyi olduğunu söylediklerini, ama görülmeyen aşınmalardan dolayı enjektörlerin  birinin ya da bir kaçının çok hafif kaçırma yapıyor olabileceğini söyledi. Madem çok kısa sürüyor, idare edebileceğimi söyledi.Bir bakmalarını söyledim, gereksiz olduğu cevabını verdi, anlaşamadık bu konuda ve oradan ayrıldım. İçimden çok güzel duygular geçirdim onlar için. Zira, revizyon yapılmadan önce arabamda en ufak bir rölanti dalgalanması yoktu. Demek ki enjektörleri toplarken ya da yerine takma safhasında bir şeyleri yanlış yapmışlardı. Kime ne anlatabilirim ki? Yetkili servisi bir an ziyaret etsem mi ki diye düşündüm, gidip görüştüm, çektiğim videoyu izlettim, "video" ile olmaz, aracı bırak biz bakalım dediler, ben de hayır dedim. zaten arızanın ne olduğunu görüyorsun, bununla ilgili bir fikrin olmalı ki ben sana inanıp aracımı bırakayım. Neyse, oradan da ayrıldım. Şimdi çaresiz bir şekilde bekliyorum. Adana'dan bir pompacının kartını verdiler. Görüşme yaptım, getir bakalım dediler. Kısmet olursa cumartesi günü bir de onlara göstereceğim.  Zaten bizi her önüne gelen bir pompalıyor, bir de onlar pompalasın bakalım :D Sonucu yine buradan paylaşırım.

 

İşte... başımıza gelebilecek en kötü şeylerden biri, çare ararken dert sahibi oluyorsun. Celalettin bey Allah yardımcınız olsun. İnşallah gerçek bir usta bulursunuz.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

En büyük sıkıntılar zaten usta meselesi ya.Bende inanılmaz dertliyim bu konuda.Kimsenin ustalığına laf etmek istemem ama sonuçta bizde körlemesine gitmiyoruz araştırıyoruz soruyoruz öyle gidiyoruz.Sürekli ben bildim havalarında olmaları beni deli ediyor.Kaldı ki servis de çok farklı değil.Bizim araçlarda egr nin yazılım güncellemesi ile iptal olduğunu yetkili servis teknisyenine anlatamamıştım bir türlü :)

 

Bu arada en ilgimi çeken enjektör konuları oluyor.Malum bende de sıkıntı olduğu için.Bu sabah işe gelmek için araca bindiğimde aracı çok zor çalıştırdım.Çalışıyor 2-3 saniye sonra stop ediyor.4-5 defa yaptı bunu sonradan çalıştı.Normal şekilde alıyor marş ve çalışıyor hiç gaza dokunmuyorum 2 saniye sonra falan stop ediyor.Enjektörle ilgisi olabilir mi daha önce hiç olmamıştı bu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

En büyük sıkıntılar zaten usta meselesi ya.Bende inanılmaz dertliyim bu konuda.Kimsenin ustalığına laf etmek istemem ama sonuçta bizde körlemesine gitmiyoruz araştırıyoruz soruyoruz öyle gidiyoruz.Sürekli ben bildim havalarında olmaları beni deli ediyor.Kaldı ki servis de çok farklı değil.Bizim araçlarda egr nin yazılım güncellemesi ile iptal olduğunu yetkili servis teknisyenine anlatamamıştım bir türlü :)

 

Bu arada en ilgimi çeken enjektör konuları oluyor.Malum bende de sıkıntı olduğu için.Bu sabah işe gelmek için araca bindiğimde aracı çok zor çalıştırdım.Çalışıyor 2-3 saniye sonra stop ediyor.4-5 defa yaptı bunu sonradan çalıştı.Normal şekilde alıyor marş ve çalışıyor hiç gaza dokunmuyorum 2 saniye sonra falan stop ediyor.Enjektörle ilgisi olabilir mi daha önce hiç olmamıştı bu

 

Akan senin işin zor... Forumda seni bu arabadan kurtarmak için bir yardım kampanyası başlatmayı düşünüyorum ama satacağın adam da buraya üye olursa yine bu araçtan kurtulamayacağız!!! :D

 

Şaka bir yana bu "kendini beğenmiş usta" hikayelerini okudukça canım sıkılıyor. Sanıyorum sen sağlam bir cephaneyle İstanbul'a gidecen ve sorunları orada bırakıp dönecen. ;)

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Akan senin işin zor... Forumda seni bu arabadan kurtarmak için bir yardım kampanyası başlatmayı düşünüyorum ama satacağın adam da buraya üye olursa yine bu araçtan kurtulamayacağız!!! :D

 

Şaka bir yana bu "kendini beğenmiş usta" hikayelerini okudukça canım sıkılıyor. Sanıyorum sen sağlam bir cephaneyle İstanbul'a gidecen ve sorunları orada bırakıp dönecen. ;)

Yapma abi yavv :D Aslında aracımdan derdim yok sayılır tek sıkıntım enjektör olayı.Onu halletsem gerisi ufak tefek şeyler.Ama hep bir pürüz çıkıyor geri atmak zorunda kalıyorum enjektör işini.Yoksa şimdiye kadar bana hiç sorun çıkarmadı aslında.Haa bir kere de turboyu puflatmıştım hahaha

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

En büyük sıkıntılar zaten usta meselesi ya.Bende inanılmaz dertliyim bu konuda.Kimsenin ustalığına laf etmek istemem ama sonuçta bizde körlemesine gitmiyoruz araştırıyoruz soruyoruz öyle gidiyoruz.Sürekli ben bildim havalarında olmaları beni deli ediyor.Kaldı ki servis de çok farklı değil.Bizim araçlarda egr nin yazılım güncellemesi ile iptal olduğunu yetkili servis teknisyenine anlatamamıştım bir türlü :)

 

Bu arada en ilgimi çeken enjektör konuları oluyor.Malum bende de sıkıntı olduğu için.Bu sabah işe gelmek için araca bindiğimde aracı çok zor çalıştırdım.Çalışıyor 2-3 saniye sonra stop ediyor.4-5 defa yaptı bunu sonradan çalıştı.Normal şekilde alıyor marş ve çalışıyor hiç gaza dokunmuyorum 2 saniye sonra falan stop ediyor.Enjektörle ilgisi olabilir mi daha önce hiç olmamıştı bu

Akan bey benim sorunum da böyle başlamıştı. Yalnız sizle benim aramda küçük bir fark var: Siz, kaçak mazot kullanmadan bu derde düştünüz, bense dört beş kez kaçak mazot almış olduğum için yaşadım. Ben doya doya yaşadım, siz ise tadına bakmadan derde düştünüz :tongue: Hatamın farkındayım, ama ne yapayım, çeldiriciler çok. Madem sınırdayız, madem şöyle ya da böyle yurdumuza giriyor bu meret, bir iki damacana da biz alıp ucuz ucuz yakalım dedik, olanlar oldu. Çok yakın bir arkadaşım megane II nin her çeşidinde kullandı, şimdi de megane I kullanıyor, sorun yaşamadı, ya da ben öyle sanıyorum. Ona imrenerek kullandım açıkçası. Dört beş kez aldığım yabancı menşeli mazot işinde toplamda 200 lira kar ettim (sanıyordum ki) bana 2000 liraya mal oldu bir de harcayacaklarımı  eklerseniz.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Ucuz mazot olsada bende kullansam şimdi :D Zaten nasıl olsa değişecek bari keyfini süreyim bende.Bence biraz da şans işi sanırım bu durum.İllaki etkisi vardır ama.Benim endişem enjektörden sonrada bu sıkıntım devam ederse işte o zaman bende sıkıntı başlar.Şimdi bütün sorunları enjektöre veriyorum :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çetin Özkan

ben bu işlemi istanbulda bir yerde temizleme yaptırdım bana kodlama hakkında bir şey söylemediler ama ondan sonra samsuna geldim yakıt tüketimim 4,0 kadar düştü performansta değişiklik olmadı fakat arabayı atağa kaldırdığımda arkamdan sanki kamyon eksozu gibi duman görüyorum sizce bende de mi sorun var kafama takıldı şimdi.

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

ben bu işlemi istanbulda bir yerde temizleme yaptırdım bana kodlama hakkında bir şey söylemediler ama ondan sonra samsuna geldim yakıt tüketimim 4,0 kadar düştü performansta değişiklik olmadı fakat arabayı atağa kaldırdığımda arkamdan sanki kamyon eksozu gibi duman görüyorum sizce bende de mi sorun var kafama takıldı şimdi.

Çetin bey muhtemelen sizin turbo hortumlarından birinde ya da bir kaçında kaçak vardır. Özellikle hava filtresi ile turbo arasındaki kıvrımlı hortumu, sonrasında ise EGR ye giren hortumu kontrol edin. Birinci söylediğim, hava filtresi değiştirme işlemlerinde hareket ettiriliyor, ya da bileziklerinin bindiği kısımlarda yırtılmalar meydana geliyor. İkinci hortum ise motor blokunun yakınında olduğundan ısıya direkt maruz kalıyor. Önden baktığınız zaman fark edemeyebilirsiniz, motora bakan kısmı ısıyla yumuşayıp yırtılabiliyor, bende öyle olmuştu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Yılmaz Konya

enjektör memeleri değişti, turbo hortumu 3 kere değişti, resonator borusu (turbo susturucu ) 3 kere, turbo demir boru çatlaktı kaynattırdım gene çatladı, en son geçen hafta intercooler hortum delindi. artık gaz pedalı tepkisinden. sesten. çekişten nerde sorun var anlayabiliyorum. servise gidince direk tespiti yapmazsan tüm parçaları denem yanılma ile söküp 5 liralık sorunu 5000 tl yapıyorlar. neyse sonunda motoru istediğim hale getirdim. ama çekiş düşüktü enjektörleri değiştiren yere gittim ve sorunu deneyerek bulduk. sistem hava yapmış direksiyonun arka tarafına denk gelen kısımdaki ince siyah borular var onu çıkartıp havasını aldık.(turbo wesket denilen yere giden boru) motor saat gibi oldu ama düşük devirde geç hızlanma fark ettim. düz yolda araç süperdi. ve 3000 devirde hafif hava sesi geliyordu. kaputu açıp 3000 devirde elle denedim. resonator ve külbütör arasından hava geliyordu.  daha 1 gün önce aldığım resonatorden şüphelendim ama iyice araştırınca enjektör tarafından geldiğini anladım. yarın enjektörcüye gidip göstereceğim. sanırım yerine oturmada yada keçe veya pul ile ilgili  bir sorun var. ordan hava çıkması normal mi bilmiyorum. ama şunu biliyorumki 3 yılda dizel motoru kendim söküp takaca ve ustalara "vay be sen baya iyi anlıyorsun motordan " denilecek hale geldim. sağolasın ford :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Yılmaz Konya

Sevise gittim enjektörlerde kaçıma yok. dediğim gibi hava külbütör kapağından geliyor ve servis bunun normal olduğunu söyledi. sorunu araştırdık. turbo da, egr de, borularda , hortumlarda sıkıntı yok. n75 denilen egr subap yada egr valfi elektrovanası adıda verlen parçanın turboyu düzgün idare demediğni ve değiştirilrse düşük devirde güçsüzlüğün düzeleceğini söyledi. deneyeceğiz bakalım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Akan Belen

Konuyu hortlatayım yeniden ben.Bu enjektör işi canımı sıktığı için artık bu sorunu çözmeye karar verdim.Daha önceden düzce de bulunan sosylu pompa ile biraz önce yine bir görüşme yaptım.Bu bölgedeki en iyi dizel pompa servisi olarak adı anılıyor.Ben link vermeyeyim isteyen netten bakabilir sitelerine.

Kabaca sorunumu anlattıktan sonra söylenen aracın gelmesi gerektiği doğal olarak enjektörlerin ölçümlerinin yapılması çözümün ona getirileceği idi.Eğer ara parçalar da değişirse sanırım bu valf seti oluyor 1000 li rakamdan bahsettiller daha önce konuştuğumda 1100 gibi olur demişlerdi :) Extra bir durum olursa da fiyatın biraz artabileceğini söylediler ama o durumlar nedir bilmiyorum.Pek uzun uzun konuşmaya da hevesli değildi zaten telefondaki arkadaş.

İşin can alıcı kısmına gelirsek şimdiye kadar  buradan yazılanlara ve arkadaşların deneyimlerine bakarsak bu enjektörler mutlaka kodlanması gerekiyor.Bende bunu sordum.bana verilen cevap eğer valf seti değişmeyecekse kodlanmasına gerek yok.Çıkarılan sıraya göre takıldığında kodlama işlemi yapılmasına gerek yok denmesi oldu.

Yine kafam allak bullak oldu anlayacağınız.Yaptıracağız da nasıl yaptıracağız bilemedim gitti yahu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...