İçeriğe Yönlendir

Mondeo 3 - Enjektör Memeleri Değişti Ancak Sorun Var


Misafir

Recommended Posts

Akan Belen

Genel bilgi olma açısından az önce yaptığım telefon görüşmesinide yazayım.Uzman dizel servisi aradım Ankara'da olan fir firma yine delpi servisi hizmeti veriyor.Yine söylenen araç gelecek enjektörler bağlanacak sorunun ne olduğu anlaşılacak yada hangilerinde sorun olduğu.Ayrıca mazot pompası da sökülüp kontrol edilecek pompadan kaynaklı bir sorun olup olmadığına da bakılacak.Enejktörler tamir edilir ama pompadan kaynaklı bir sorun oluyorsa yeniden arıza yapması yüksek ihtimal olur dendi.Ayrıca kodlama olayını yine sordum mutlaka kod yeniden kodlanması gerektiğini söylediler.Eğer 4 enjektör komple yenilenirse ara elemanları ile birlikte mazot filtresi değişimi ve mazot pompasının kontrolü ve açılınca bir parça da değişmesi gerekiyormuş toplamda 1000 tl gibi bir rakam tutar dediler.Ancak eğer işleme gerek duyulmayan enjektör olursa bu fiyat düşer en yüksek bu rakam olurmuş.Ve 5-6 saat de teslim ederiz dediler


2 servis 2 farklı yaklaşım.Kafa karışması devam birisi bana 100 km civarında birisi 300 km  :(  :unsure2:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Mutlu BAĞIRAN

biliyorumki 3 yılda dizel motoru kendim söküp takaca ve ustalara "vay be sen baya iyi anlıyorsun motordan " denilecek hale geldim. sağolasın ford :)

 

Ford'a mı teşekkür etmeli yoksa yıllarca eurodiesel diye bize bildiğin çamur dizel satan oligapol istasyon piyasasına mı bilemiyorum...

 

Öğrendiğim tek bir şey var;

 

İstanbul şartlarına 150.k Km'de bir Bir takım enjektör, Sıfır garantili turbo alıp atacaksın... TR'de dizel kullanmak bunu gerektiriyor maalesef.. Aksi taktirde ustaları! ve parçacıları zengin ediyor, astarı yüzünden pahalıya gelen masraflar ile yüz yüze kalıyoruz.. 

 

Bende, Yüce Ford'a, piyasaya, çakala çukala, beni diplomasız usta olarak yetiştirdiği için teşekkür ediyorum : :bravo:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Genel bilgi olma açısından az önce yaptığım telefon görüşmesinide yazayım.Uzman dizel servisi aradım Ankara'da olan fir firma yine delpi servisi hizmeti veriyor.Yine söylenen araç gelecek enjektörler bağlanacak sorunun ne olduğu anlaşılacak yada hangilerinde sorun olduğu.Ayrıca mazot pompası da sökülüp kontrol edilecek pompadan kaynaklı bir sorun olup olmadığına da bakılacak.Enejktörler tamir edilir ama pompadan kaynaklı bir sorun oluyorsa yeniden arıza yapması yüksek ihtimal olur dendi.Ayrıca kodlama olayını yine sordum mutlaka kod yeniden kodlanması gerektiğini söylediler.Eğer 4 enjektör komple yenilenirse ara elemanları ile birlikte mazot filtresi değişimi ve mazot pompasının kontrolü ve açılınca bir parça da değişmesi gerekiyormuş toplamda 1000 tl gibi bir rakam tutar dediler.Ancak eğer işleme gerek duyulmayan enjektör olursa bu fiyat düşer en yüksek bu rakam olurmuş.Ve 5-6 saat de teslim ederiz dediler

2 servis 2 farklı yaklaşım.Kafa karışması devam birisi bana 100 km civarında birisi 300 km  :(  :unsure2:

 

300 km gelin bence. Bu gün Şaşmaz sanayi sitesinde Ford özel servisine gitmiştim. Bir konu üzerine bahsettiğiniz pompacıyı sormuştum ve orayı tek geçeriz Ankara'da onların üzerine yok dediler.

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Enjektörlerle ilgili okuduğum bir yazıda her 50.000 km'de bir enjektör memelerinin değişmesi gerektiği yazıyordu.

Akan bey ben geçen ay enjektörlerin ala elemanlarını (valf setini) de değiştirttim. Beraberinde dizel pompasının üzerinde bulunan basınç sensörü denilen bir parçayı da değiştirdiler, neye istinaden değiştirdiklerini bilmiyorum ama sanki gereksiz bir işlemmiş gibi geldi bana. Kodlamasını da yaptılar. İlk etapta iki enjektöre kod verdi makina, diğer iki enjektöre vermedi, birşeyler yapıp yeniden bağladılar, tamam, kod aldık dediler.

Yapılan işten ne kadar memnun olduğuma gelince;

Adamların çalışma prensibinden hoşnut kalmadım. 

1-Bildiğiniz gibi, enjektörlerin üzerinde sabit bir seri numarası var. Enjektörler bilgisayar kontrollü test cihazına bağlandığında bu numaralar bir yere not edilmeli, cihazın verdiği kodlar bu numaraların karşısına yazılmalıydı. Böylece, enjektörler istediği kadar karışsın, numaralara bakılarak yeniden ayrıştırılabilirdi. Bunu yapmadıklarını gördüm.

2-Test sonucunda yeniden kod alınan enjektörlerin kodları çok sağlam bir kayıt altına alınmalıydı, oysa bunu yapmadıklarını gördüm. Şurdan burdan temin edilmiş, sayfaları koparılıp atılabilen, sıradan bir bloknot sayfasına not edilmişti. Enjektör kodlarının ecu'ye yazılacağı sırada adamlar bir krize girdiler, iki saat sağda solda o bloknotu aradılar, Sayfa yırtılıp atıldı mı yoksa diye birbirlerine bile sordular. Neyse, sonuçta buldular bir kağıt ve oradaki kodları arabanın beynine yazdılar. Benim şimdi kafamda bir soru işareti: Acaba adamlar o adi kağıt üzerine yazdıkları kodları hangi enjektörler için kaydetmişlerdi? Doğru muydu? Atıyorum, 536522DD seri numaralı enjektör birinci gözdeyken onun için bilgisayardan alınan on altı haneli kod belki  de ikinci gözde bulunan 459566CC seri numaralı enjektör için yazılmış olabilir. Bu durumda yapılan işin hiç bir esprisi kalmaz, hiç bir manası kalmaz. Yani, sen bilgisayara Samsung ML 1610 model bir yazıcı bağlamışsın, ama driver olarak Samsung SCX 438 driverı yüklemişsin gibi olur. Sistem  çalışıp bir şeyler yapıyordur ama, sizin yüklediğiniz drivera göre değil, işletim sisteminin içindeki default drivera göre işlem yapıyordur.

3-Bilgisayardan alınan kodlar, hangi seri numaralı enjektör için alınmışsa onun karşısına yazılmalı, onun da hangi silindire takıldığı tutanağı temiz ve dayanıklı bir kağıda yazılıp müşteriye verilmeliydi. Böylelikle, ileride ister kendi kuruluşlarında, isterse başka bir kuruluşta yapılan işlem incelenebilir, bir hata varsa kolaylıkla bulunabilirdi. Ama şu an yeniden bir kodlama ihtiyacı hasıl olsa enjektörlerin tekrar sökülmesi, ardından yeniden  PC CR cihazına bağlanması, yeniden kod alınması icab etmektedir.

Bu dediğim işlemi ford amcamız yapmış. Motor külbütör kapağının üzerine hangi enjektörü hangi silindire taktığının çıktısını alıp etiket halinde yapıştırmış.

 

Şayet enjektörlerle ilgili bir operasyon yaptırmayı düşünen arkadaşlarım olursa bu tecrübemi dikkate almalarını öneririm.

 

Şu son zamanlarda enjektörlerle ilgili olarak şunu anladım ki, Delphi marka enjektör kullanan araçları almamak lazım. Bir daha araç alırsam özellikle Bosh enjektör mü kullanıyor diye bakacağım, satınalma ön koşulu olarak bunu dikkate alacağım. Bir dizelciye Delphi enjektör için gittiğiniz zaman öyle ulaşılmaz fiyatlar veriyorlar ki ! Bosh enjektörleri tamir ettirmenize bile gerek yok. Atın yenisini alın, hem ucuz, hem kaliteli. Adamlar soruyorlar, aracınız ne? Ford Mondeo. Ooo, o enjektörler bulunmuyor, onlar çok pahalı. Ne kadar pahalı, düşünüyor, düşünüyor, kafasını kaşıyor, hesap makinasını eline alıyor, rastgele tuşlara basıyor, son işlemde çaat diye tuşa bir basıyor. Sonra aynı işlemleri bir daha, bir daha yapıyor ve dudak uçuklatacak sihirli rakamları telaffuz ediyor. Çaresizsin, biraz şefkat görmek istiyorsun, araban bir an önce iyileşsin istiyorsun ve kabul ediyorsun. Delphi, defolup gitsin hayatımdan diyorum artık. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Akan Belen

 

Celalettin abi kaça mal oldu valf seti değişimi.Sen daha önce memeleri değiştirtmiştin sanırım zaten.Dizel pompası açılınca yada sökülünce ortadaki bir parça direk değişmesi gerekiyormuş bana telefonda söylenen bu yönde oldu.Ne kadar doğrudur bilemiyorum.Yine bana söylenen 4 enjektöre de işlem yapmaya gerek kalmayabilir test cihazından çıkan sonuca göre işlem yaparız dediler.Atıyorum 2 si yapılıp 2 sine işlem yapılmasa sağlıklı olur mu.

Düzce bana yakındı ama işte kodlamaya gerek yok demeleri kafamı karıştırdı benim açıkçası.Olmadı İstanbul yoluda görünüyor olabilir bana.Peki istanbulda bu işi hakkıyla yapacak kim var acaba

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Valf setinin değişimi, bilgisayara bağlanması, yeni kodların alınması, araç beynine kodların girilmesi  karşılığı olarak 1200+267=1467 Tl ( 267 TL dizel pompa basınç sensörü)

Bu arada, benim bu işlemlerden üç hafta kadar önce değiştirdiğim enjektör memelerinden bir tanesinin patlak / patlamış olduğunu, kendilerinden bir tane taktıklarını, buna karşılık ücret talep etmediklerini bildirdiler. Burası bir bilmece. Ya öncekiler memeleri değiştirmeden benden dört meme parası aldılar, bana da hurdalıklarından eski memeleri verdiler, ya da gerçekten bir şey oldu da bir tanesi patladı, ya da valf seti değiştirttiğim yerdekiler bana minik bir beyaz yalan atıp kompliman yaptılar :biggrin:

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Valf setinin değişimi, bilgisayara bağlanması, yeni kodların alınması, araç beynine kodların girilmesi  karşılığı olarak 1200+267=1467 Tl ( 267 TL dizel pompa basınç sensörü)

Bu arada, benim bu işlemlerden üç hafta kadar önce değiştirdiğim enjektör memelerinden bir tanesinin patlak / patlamış olduğunu, kendilerinden bir tane taktıklarını, buna karşılık ücret talep etmediklerini bildirdiler. Burası bir bilmece. Ya öncekiler memeleri değiştirmeden benden dört meme parası aldılar, bana da hurdalıklarından eski memeleri verdiler, ya da gerçekten bir şey oldu da bir tanesi patladı, ya da valf seti değiştirttiğim yerdekiler bana minik bir beyaz yalan atıp kompliman yaptılar :biggrin:

Hönk abi bu rakam ne böyle :D Biryerlerde bir tuhaflık var gibi geliyor bana.Kaldıki bu fiyatın içinde memeler yok anladığım kadarıyla zaten daha önce değişmişti onlar.

Benim görüştüğüm yer bana valflerin ve memelerin değişimi için ayrıca kodalama işlemi de zaten mecbur yapılacağını söylediler,ayrıca mazot pompasının kontrolü ve mazot filtresi değişimi için toplam 1000 tl dedi.

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Ben enjektör maceramın başında bulunduğum yerdeki üç farklı enjektörcüden muhtelif zamanlarda fiyat almıştım. O zaman valf seti ve memelerin komplesi için 1800 gibi bir rakam vermişlerdi. Ancak ben farklı zamanlarda farklı işlemler yaptırdığım için bana maliyeti 1200+1467+ yol masrafı (bir kez Adana'ya gidiş geliş:450 km, bir kez Osmaniye'ye gidiş geliş:300 km, dört kez Hatay il merkezine gidiş geliş:400 km. Keşke ilk baştan tek bir merkezde bütün bakımları yaptıraymışım da bu kadar yol, bu kadar masraf yapmasaymışım. Daha da güzeli, keşke yetkili servise gidip otosan stoklarından gıcır gıcır dört tane enjektör getirtip taktırsaymışım. Hiç değilse kafam rahat olurdu, elin ne bildiği belli olmayan dizel pompacılara pompalatmamış olurdum :( Servis tanesine 1500 dedi. Birazcık birbirimizi silkeleseydik orta yolda buluşurduk. Mesela 4000-4500 gibi bir rakama getirtebilirdim.

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Hönk abi bu rakam ne böyle :D Biryerlerde bir tuhaflık var gibi geliyor bana.Kaldıki bu fiyatın içinde memeler yok anladığım kadarıyla zaten daha önce değişmişti onlar.

Benim görüştüğüm yer bana valflerin ve memelerin değişimi için ayrıca kodalama işlemi de zaten mecbur yapılacağını söylediler,ayrıca mazot pompasının kontrolü ve mazot filtresi değişimi için toplam 1000 tl dedi.

Şayet hem bütün enjektörlerin meme ve bütün enjektörlerin valf setinin değişimi için 1000 lira fiyat verdilerse bence hiç tereddüt etmeyip derhal yaptır kardeşim. Ama parçaları değişip değişmediklerini anlaman için eskileri  mutlaka sana iade edeceklerinin sözünü vermelidirler. Bu konuda yetkili servisler çok güzel bir disiplin tutturmuşlar. Değişen tüm parçaları paketleyip bagajına koyuyorlar, sana da bilgi veriyorlar. Ama dışarıda öyle değil. Bazen değişmemesi gereken gıcır gıcır parçanı söküp kıymetli hurdalarının arasına atıyorlar, sana bir daha para ödetiyorlar. Sonra da eş dost, tanıdık çevrelerine çok güzel bir parça diyerek ya hediye ediyorlar, ya da parayla satıyorlar.Bunu bir kaç yerde gördüğüm için yazıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Akan Belen

En son Ankara da görüştüğüm yere özellikle sordum memeler ve valf seti degişimi yani komple sifirlamak bu fiyat mi diye,evet dediler hatta ölçüm sonucu değişim gereksiz olan enjektör varsa fiyat daha sa düşer normal olarak max fiyat 1000 tl dedi arkadaş ama senin yukarıda yazdıklarından sonra yaptıracağım yere gietmeden üstüne basa basa teyitlerim durumu :)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Akan Belen

Böyle bir yazı okudum az önce.Biraz karışık geldi bana :) Çıkardığım sonuç bizim araçların enjektörleri mutlaka kodlanmalı ve son kısımda yazandan anladığım da ayrıca servisin de bu yeni kodları yeniden girmesi gerekitği.Sizin fikirleriniz nedir acaba.

Not:Alıntıdır.

 

 

Merhaba arkadaşlar
Adım Cengiz DAYIOGLU 1951 doğumluyumve 1968 den beri elektronikle 1990 dan beride Bosch firmasında otomotiv test ekipmanları ve de 2005 den beri dizel CR common rail enjektör ve pompa test tezgahları ile ilgiliyim.
Forumlarda adımın geçmesi nedeni ile forumunuza katılma gereği duydum. 2 adet Renault aracı şirketimde kullanmaktayım. Ayrıca askerkökenliolduğum için ilk aracım 1974 model bir renault 12 TL idi.
Gelelim konumuz CR enjektör kodlamasına.
İlk kodlamayı Delphi Renault araçlarla başladı sonra Ford ve diğerleri başladı.
Bosch ise kodlamayı IMA kodu diye adlandırdı.
Denso ve Siemenste kodlamaya geçtiler.
CR enjektörler 4 ana stepte yakıt ayarlaması yaparlar bizlerde bunları test planlarında ölçüp doğruluğunu kontrol ederiz.
Bozuksa ilgili şim tabir ettiğimiz pullarla ilgili yayın tansiyonunu ayarlamaya çalışırız.
Bu mekanik işlemler çok zor olduğu için Önce Delphi bunuçözmüş ve her bir enjektörün 4 stepteki yakıtı ölçülüp üzerine 16 lı yani hexidecimal bir kod yazmıştır.Bu 16 hanenin gruplar halinde nekadar mikrosaniye yakıt vermesi yazılıdır şifreli olarak. 
Yani kod 2 farklı işlemdir.
1-üretici firma ölçüp 16 lı kodverir.
2-Bu kod her biraracın beynine numara sırasına göreyazılır ki farklı miktarları ayarlayabilsin diye.
küçük cc li araçlar(1.5Lt) bukod olayında daha az etkilenirler gerekmez değil farkına ancak uzman kişiler varırlar.
En zor kod verilen de Ford Mondeo EJDR 501 Z enjektördür. 
Sayet enjektörlerarıza yaparsa parçaların değişmesi gereklidir ve de kodda değişmesi gereklidir.
Kod vermesi bugüne kadar sadece AVMPC veya CRi-PC lerde yapılmaktaydı.
bunlarda toplam 2500 pompacının takribi 25 adedin de vardır. Olmayanlarda koda gerek yok derlerdi.
2 yıllık bir çalışma neticesinde 16 hanenin şifresini çözdüm ve yaptığım tezgahı da Almanyadaki enbüyük konunun fuarında 11-16 Eylülde teşhirettim. çalışmalarmı da Ford 2005 Mondeo alıp üzerinde gerçekleştirdim.
Delphi orjinal tezgahtan sonra ben de DAYEL -DELCODE adı ile dünyaya bu makineyi sundum.
eski enjektörü önce tamir edip tezgaha bağlıyorsunuz herbirini takribi 10 dakika içinde eski kodun üzerine yeni mikrosaniye miktarlarına eşit bir kodyazıp sizevermekte.Tamir yetersizse kod veremekte yeniden tamiretdemekte. 
Bu yetmemekte serviste bu kodu elindeki orjinal bir kodlama diagnoz cihazı ile beyine girmek zorunda.
dikkat orjinal olmayan diagnoz cihazları kodu girdi gibi göstermekte fakat yine eski kod ile çalışmaktalar.
Ancak Delphini Diamont cihazı gerçekten kod verebilmekte tabi üretici firmanınkilerde.
fakat Autocom ve KTS iledenedim. kabul ettiler ama sonra Diamont (Delphi) bağladığımda beyin üzerinde hala eski kod duruyordu.Bende orjinal Ford VCM kodcihazı almak zorunda kaldım.
Dikkatlütfen...
peki kod girilmezse ne olur araç vuruntulu çalışır ve çabuk yıpranır.
zamanınızı aldığım için özür dilerim
Bu ülkemizde12.500 mekanik servis var genelde yarısında 50 liralık benzin enjektörü test etmeye ve temizlemeye tezgahları var ama tanesi 500 TL olan CR enjektörleri temizleme değil ama test etmeye bile tezgahları yok. 10TL lik geri dönüş hortumlarında yardım umuyorlar. Bu konuda 300.000 EU luk bir okul açtım pompacılara ama gelenlerin çoğu yabancı ülkelerden.
Bilgilerinizesunulur.
Saygılarımla

CengizDAYIOĞLU
Genel Müdür
DAYIOĞLU ELEKRONIK
Eğt.Mrk.: Bağcılar Güngören san.Site
19.BlokNo21-23İkitelli-İstanbul
0212 671 22 36-37

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Böyle bir yazı okudum az önce.Biraz karışık geldi bana :) Çıkardığım sonuç bizim araçların enjektörleri mutlaka kodlanmalı ve son kısımda yazandan anladığım da ayrıca servisin de bu yeni kodları yeniden girmesi gerekitği.Sizin fikirleriniz nedir acaba.

Not:Alıntıdır.

 

 

Akan bey, bu söylediklerinizi konu içerisinde defalarca yazdım zaten.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

 

Böyle bir yazı okudum az önce.Biraz karışık geldi bana :) Çıkardığım sonuç bizim araçların enjektörleri mutlaka kodlanmalı ve son kısımda yazandan anladığım da ayrıca servisin de bu yeni kodları yeniden girmesi gerekitği.Sizin fikirleriniz nedir acaba.

Not:Alıntıdır.

 

 

Akan bey, bu söylediklerinizi konu içerisinde defalarca yazdım zaten.

 

Konu içinde yazıyor biliyorum :) ama ben normal kodlama olması gerekiyor diye anlamıştım.Ayrıca serviste yeniden bir kodlama gerektiğini bilmiyordum sanırım kaçırdım bu durumu.İşin garip tarafı konuştuğum delpi servisinin biri kodlamaya gerek yok diyor bir diğeri var diyor 

Yorum bağlantısı

Konu içinde yazıyor biliyorum :) ama ben normal kodlama olması gerekiyor diye anlamıştım.Ayrıca serviste yeniden bir kodlama gerektiğini bilmiyordum sanırım kaçırdım bu durumu.İşin garip tarafı konuştuğum delpi servisinin biri kodlamaya gerek yok diyor bir diğeri var diyor 

 

Yanlış anlamışsınız. Serviste yeniden kodlamaya gerek yok.

Delphi servisine gideceksiniz, enjektörler sökülecek ve enjektörün durumuna göre gerekli işlemler yapılacak.

Daha sonra yine Delphi servisinde enjektörlere yeni kod verilecek. 

Kodlanan enjektörler araca takılacak. Sonra yeni kodlar Delphi servisi tarafından aracın Ecu'suna yüklenecek.

Biraz dolaşıp tekrar Delphi servisine geleceksiniz ve Ecu'ya yüklenen kodların Ecu tarafından hafızaya alınıp alınmadığı

teyid edilecek. Alındıysa işlem tamamdır.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Tamam delphi servisi hallediyor komple bu işi o zaman.Tabi birde by işi yapacak adam gibi bir yer bulabilsem tam olacak artık

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...

Arkadaslar selam,

 

Basindan sonuna kadar okudum aradan 3 yil gecmis ama Delphi enjektör kullanan araclar piyasada oldugu müddetce gecerliligini asla kaybetmeyecek bir konu.

 

Son sayfada Akan Bey'in yazisini paylastigi kisiyi görünce konuya cevap vermeye karar verdim. Ben 5 ay önce bir Mondeo aldim, 2006 TDCI. Araci almadan önce yaptirdigim ekspertizde motor %93, sanziman %100, yürüyen %100 gibi güzel degerler cikmisti, aractaki tek hata yakit emisyon olarak görünüyordu, enjektör bakimi yaptirilmasi gerekir dediler.

 

Samsun'da Caliskan Dizel isimli bir enjektör bakim servisine götürdük, orasi icin 1 numara dediler. Yarim gün ugrastilar 1000 lira aldilar, giderken araci devirli kullanin motorda biriken partikülleri atsin dediler, biz de öyle yaptik, arac piston eritti, yatak sardi. 8-10 bin arasi masraf cikti. Rektefiye yapildi, 4 ay sanayide yatti, burnumdan geldi ama parayi da harcadim bari bineyim acisini cikarayim falan diye kendimi avuttum.

 

Neyse güc bela araba yürür vaziyete gecer gecmez hemen aldik Samsun sanayisinden kurtardik kendimizi. Istanbul'a getirdim araci ama burada yazilan tüm problemler fazlasiyla mevcut, düsünün 10 bin lira harcamissiniz ama araba hala ilk günkü sorunu yapmaya devam ediyor, bazen beyaz duman atiyor, devir saatinde dalgalanma oluyor, gürültülü calisma, düsük cekis, fazla yakit vs. Tabii biz bunlari neye yoracagimizi sasiriyoruz. Acaba motor düzgün toplanmadi mi, baska problemler mi var, yoksa yine enjektör mü vs...

 

Arastiriyorum tabii internetten sürekli, bu sitenin inanilmaz faydasi oldu, ciddi anlamda bilgi aldim ve ilk olarak ise enjektörleri kodlatarak baslamaya karar verdim. Bu Samsun'daki firmayi arayip bayisi olduklari yerin adresini istedim. Makineleri Dayel'den almislar, firmayi aradim, enjektör ustasiyla görüsüp randevu aldim. Öncelikle sunu söyleyeyim bu adamlar piyasaya is yapmiyorlar yani aracinizi götürüp enjektör tamiri yaptiramazsiniz, bunlar makine üreticisi dolayisiyla söyleyeceklerim reklama falan girmeyecek. Adamlar inanilmaz ilgiliydi, sanirsiniz enjektörü üreten bunlar ve Delphi'nin özrünü defetmeye calisiyorlar. Neyse enjektörler tekrar makineye baglandi, 2 enjektör testi gecti ve kod aldi, 2'si sinifta kaldi.

 

Ben test esnasinda cihazin basindan ayrilmadim, makine enjektörü birkac ayri teste tabi tutuyor: ilk calisma, rolanti, orta gaz, yüksek gaz, tam gaz vs gibi ve her bir adim belli degerler arasinda bir yere tekabul etmek zorunda yoksa enjektör testi gecemiyor. Örnegin, atiyorum, orta gaz degeri 50 ile 60 arasinda olmak zorunda, 49.9 ya da 60,1 olsa diger tüm adimlari gecse bile sadece bu adimdan sinifta kaldigi icin enjektör kod alamiyor. Hangi adimda ariza veriyorsa ona göre müdahale ediliyor, meme, valf vs degisimi ve bir takim ince ayarlar yapildiktan sonra tekrar ayni test islemi uygulaniyor gectigi takdirde kod aliyor.

 

Nihayetinde 2 enjektörde meme, birinde valf degisti, 4 enjektör de testleri gecti ve kod aldi. Enjektörleri kodlatmak icin Ford servisine götürdüm.

 

Burada ayri bir hikaye basliyor...

 

Kodlar girildi ancak cihaz islem basarisiz gibi bir hata verdi, tekrar denedik yine ayni hatayi aldik. Dayel'i aradim tekrar, Pazartesi gel burada kodlariz dediler. Eve giderken yol üstü Bostanci sanayisine ugradim, orada bir elektronikci abimiz var, bir de orada deneyelim dedim. Makineye bagladigimizda enjektörlerin kodlandigini gördük. Her birinin karsisinda hangi silindirde yer aldigi yaziyordu. Bu islemin basariyla gerceklestigi anlamina geliyor. Ancak biz enjektörleri soldan saga 1-2-3-4 diye dizdik ve o sekilde kodladik, cihazin ekraninda ise 1-3-4-2 gibi görünüyordu ve aractaki sorunlar bitmis gibi durmuyordu.

 

Forumda yine arastirma yaparken bu konuda cok güzel bir yaziya rastladim aynen bizim cihazin ekraninda gördügümüz gibi 1-3-4-2 seklinde kodlanmasi gerektigini söylüyor. Bu durumda ben 2 numarali enjektöre 4. silindire taktigimiz enjektörün kodunu girmis olmuyor muyum? Burada kafam karisti, sizlerin de destegine ihtiyacim var. Beyin kodu kabul etmis görünüyorsa, 2'nin kodunu 4'e, 3'ün kodunu 2'ye girmis olurum, bunu kabul etmemesi gerekir. Yoksa beyin benim girdigim kodlari dogru enjektörlerle mi eslestirdi? Bu kisim cok karisik dolayisiyla bilgisi olan varsa destegini alirim. Yarın Dayel'deki yetkililere de konuyu acacagim, aldigim yaniti sizlerle de paylasirim.

 

Simdilik son söz olarak sunu söyleyeyim, 3 lira daha ucuza yapiyor diye enjektör bakimi icin sakina merdivenalti isletmelere gitmeyin. İlk soracagimiz soru artik ögrendik ki 'kardes siz bu enjektörü tamir ettikten sonra ona kod üretebiliyor musunuz?' olmali. Cevap hayirsa siyah duman ata ata oradan ayrilip bu islemi yapabilecek bir yere gitmeliyiz. Enjektörün kodu bilgisayardaki bir donanimin driver'i gibi bir sey. Ekran karti driver'ini yüklemeden de ekrana görüntü geliyor ama asla gercek kalitede renk ve cözünürlük alamiyoruz, enjektörde de ayni sey gecerli araba gidiyor ama asla gitmesi gerektigi gibi degil. Kod tam olarak bu islevi görüyor.

 

Gelismeleri paylasacagim, saglicakla.

Yorum bağlantısı

Bu konuyu açalı oldukça uzun bir zaman oldu. O zamanlar sıcağı sıcağına Akan Belen Bey'e de yardımcı olabilmiştim. 

En azından bu işin tüm inceliklerini bilerek aracını pompacıya götürmüştü. Keşke siz de bilgili bir şekilde gitmiş olabilseydiniz.

Her neyse olan olmuş. Bundan sonra önünüze bakmanız lazım. Bazı şeyleri unutsam da enjektör sırasının 1-2-3-4 olmadığına eminim.

Eğer duruyorsa motor koruma kapağını kaldırınca enjektörlere yakın vaziyette yapıştırılmış sarı bir kağıt bulunuyor. Orada enjektörlerin takılma sırası yazıyor diye aklımda kalmış.

Bir süre ben de enjektörler kodlanmadan aracımı kullanmıştım. Performansta çok fazla değişim hissedilmiyor. En büyük belirti yakıt tüketiminin artmasıydı.

Aracınızdaki sorunlar umarım enjektör kodlamasındadır.

Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Harun Kocaçalışkan

Şu da şöyle dursun. Kodlama nedir, nasıl yapılır vs. faydalı bir bilgi. Tabiki de ingilizce.

 

http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=2

 

Enjektörler arabanın karşısından bakınca 1-4-2-3 sırasında takılıymış.

Ateşleme enjektör sırasında olduğu için silindirleri 1-3-4-2 olarak yapıyormuş.

 

Hatta bazı yerlerde söylediğine göre enjektörlere hiç tamir yapılmadan yeni kodlama yapılarak parametreleri değiştirilebilmekte ve düzgün çalışma sağlanmaktaymış.

Yorum bağlantısı
3 saat önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

Şu da şöyle dursun. Kodlama nedir, nasıl yapılır vs. faydalı bir bilgi. Tabiki de ingilizce.

 

http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=2

 

Enjektörler arabanın karşısından bakınca 1-4-2-3 sırasında takılıymış.

Ateşleme enjektör sırasında olduğu için silindirleri 1-3-4-2 olarak yapıyormuş.

 

Hatta bazı yerlerde söylediğine göre enjektörlere hiç tamir yapılmadan yeni kodlama yapılarak parametreleri değiştirilebilmekte ve düzgün çalışma sağlanmaktaymış.

 

Mondeo enjektörleri çok zor kodlanıyor. Hatta üzerinden çıkan enjektörlerin bir kısım parçaları değiştirilmeden kod alamama durumu var.

Sizin aracın enjektörleri sökülüp hadi yeniden kodlayalım deseler, büyük olasılıkla dördü de kod alamayacaktır. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...