İçeriğe Yönlendir

Explorer Akü


İ. Halil Koç

Recommended Posts

Guest Hakan Tarım

İlk önce ses sisteminde kullanıyordum d24 ü. 2 anfi bilmem ne cart curt bayağı birşey bağlıydı yani. Sistemi sökünce arabaya geçirdim. Ve 2 seneden beri araçta kullanıyorum. 

Yorum bağlantısı
İ. Halil Koç

İlk önce ses sisteminde kullanıyordum d24 ü. 2 anfi bilmem ne cart curt bayağı birşey bağlıydı yani. Sistemi sökünce arabaya geçirdim. Ve 2 seneden beri araçta kullanıyorum. 

peki abi sen öyle diyorsan öyledir. varta blue d24 akümüz hayırlı olsun o zmn

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
İ. Halil Koç

peki abi sen öyle diyorsan öyledir. varta blue d24 akümüz hayırlı olsun o zmn

hakan abi aküyü baglattım ama şimdi bi anormallik var teyp in ekranında yazılar hiç görünmüyor bide farı açtıgım zaman içerideki ışıklar zayıflıyor yol bilgisayarı ve teyp ekranındaki yazılar görünmüyecek gibi oluyor. marş almasında falan sıkıntı yok ama neden böyle oldu?

Yorum bağlantısı
İ. Halil Koç

eski aküm ölü oldugu halde degişim yapılana kadar böyle bir sorun vermemişti şarj ölçümüde sanırım 18 demişlerdi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

elektrikçiye başvurmak gerek ölçüm doğru ise çok büyük bir rakam 18V

Yorum bağlantısı
İ. Halil Koç

elektrikçiye başvurmak gerek ölçüm doğru ise çok büyük bir rakam 18V

diyelimki doğru o zmn düşürme gibi bir işlem oluyormu abi ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

18V şarj bir arızadır, şarj dinamosu vey ailgili parçalar elden geçmeli, ölçüm doğru ise hee an elktronik bir parçanız yanabilir beyin dahil

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

18 volta çıkan akü kesin patlar, ölçü aleti dijital ise pili bitiktir, yanlış ölçüm var gibi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ. Halil Koç

:( önce air ride sonra bu.. aldıgımdan beri bi tadını alamadım o kadar temiz titiz bakıyorum hergün yıkıyorum garaja onu koyup passatı dışarda bırakıyorum lpg taktırmaya bile kıymıyorum orjinalliği bozulmasın diye :( ama demekki sakınan göze çöp batıyormuş harbiden abilerim :(

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Zahit Kutlu

Merhaba arkadaşlar,

Sabah kalktınız, aracınıza geçip kontağı çevirdiniz.. Aracınızın çalışmasında bir değişiklik hissettiniz ve Arıza Lambası yandı. Ardından vitese geçirdiniz araç gaz yemedi sanki şanzıman ile motor birbirinden ayrılacakmış gibi bir hisse mi kapıldınız. Ardından sürekli gittiğiniz servisinize gittiniz sırası ile P1409 P1451 P1747 P0743 P0755 kodlarını ardı ardına mı aldınız.... korkmayın akünüz hala basmaya devam ediyor olsa da en az bir kaç gözü kaybetmiş demektir.

 

Tüm bunları yaşadım. Özellikle P0743 (Tork dönüştürücü debriyaj devre elektrik akım ya da kısa devre problemi) ve P0755 ( Vites değiştirme B selenoid) arıza kodların seloind'lerin çok küçük bir akım gerilim farklılığında bu kodları diğer veriyor eyer ki akünüz 4 yılı aşmış ve artık üzerindeki gösterge siyaha dönmüş ise. Araç üzerindeki ölçümlerde şarj olmasında ve akım geriliminde bir problem olmadığını gösteriyordu akü, fakat daha kapsamlı bir akü ölçme cihazında akünün aslında hiç de iyi olmadığı görüldü ve hemen aküyü değiştirdim.

Aküyü değiştirdikten sonra arıza lambası hala yanıyordu ama araçtaki tüm problemler akü ile birlikte kayboldu. Arıza kodlarını sildirdim ve hala arıza kodu almıyorum. Bilginiz olsun bu şekilde başınıza bir şey gelirse endişe etmeyin sakin olun önce akünüzü iyi bir cihaz ile ne durumda olduğunu ölçün ( Oto Elektrikçisinde bu cihazdan var ) sonrasında gerekiyorsa aküyü değiştirin ve aracınızın eski çalışma prensibine dönüp dönmediğine bakın.

önmüş ise problem yok . Dönmedi ise bu saydığım arıza kodları ile iniltili olan kablo tesisat bağlantı kablolarında oksitlenme ve ya kısa devre olup olmadığını öncelikle kontrol edin ve temizleyin. Problem devam ediyorsa parça değişimine gitmeniz. P0755 de şanzıman yağını değiştimeniz gerekme. Bilgilerinize.... 

Bu arada aracımda Mutlu 75 amper var ters kutup.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ. Halil Koç

teyp in ekranı kendi kendiliğinden tekrar geldi daha ölçüm için tekrar gitmedim çalışmasında marş almasında falanda hiç sıkıntı yok ama yinede götürüp bir ölçüm yaptırıcam aklımda soru işareti kalmasın diye :)

Yorum bağlantısı
İ. Halil Koç

ekran arasıra gelip gidiyor voltaj ölçümü yapıldı 13,9 çıktı ekranın akü degişiminden sonra böyle olmasını anlayamadım :(

Yorum bağlantısı
İ. Halil Koç

teybin ekranı ile alaklaıdır?

abi tam akü degişiminden sonra olması tesadüf o zmn. bende acaba yanlış bişey den sigortası falan mı atmıştır diye düşünmüştüm

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
İ. Halil Koç

bütün sorunların sebebi küçücük bir sigortaymış :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...