İçeriğe Yönlendir

Önden Çekişli - Arkadan İtişli (Kış Şartları)


Furkan Avcı

Recommended Posts

Furkan Avcı

Bizim 1992 model Doğan L'den 17 yıl sonra arkadan çekişli bir araç kullanıyorum.

İki konu hakkında fikirlerinizi almak istiyorum.

 

1- Arkadan itişli araçların önden çekişli araçlara göre dezavantajı nedir? Nelere dikkat etmek gerekir? Gidip drift dersi mi alsam, kontrol yeeneğimi en üst seviyeye çıkarmak için?

2- 17 jantlarımla kışlık kullanacağım. Ama lastik ebatlarını değişmeden almak istiyorum. (önler 225/45,  arkalar 245/40 17, çünkü buralarda kar yağsa da en fazla 1-2 gün yerde kalıyor). Eski 16 jantları kullanmak istemiyorum. Zincir zaten kullanamıyorum, muhtemelen kar paleti alırım.

 

407 ile hiç araç girmemiş 25-30 kar yağmış yola ve %2-3 dik bir rampaya girmiştim ve ESP açık ve Şanzıman kış modunda 3-5 kere durup yeniden kalkmayı denedim ve sıkıntı yaşamadan yola devam etmiştim.

Şimdi ne olur bilmiyorum, bazı yerlerde arkaya ağırlık bile koyanlar varmış, mermer kestirmişler :)

 

Tavsiyeleriniz ve her iki sorum içinde yorumlarınız benim için çok değerlidir.

Teşekkür ederim.

 

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Kış şartlarında arkadan itişli araç kullanmadım.Ancak geçen kış rampa yukarı önümde kış lastikli E250 nin gidemeyeşini unutamam. 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Erzurumda iken 85 model mercedes vardı bizde 190D sadece arkada kışlık lastikler vardı. Hiç bir şekilde problem olmazdı önden çekişli arabaların gittiği çıktığı yerlere rahatlıkla çıkardı. Hatta çamurda arkadan çekişli araç daha avantajlıdır. Dikkat etmeniz gereken tek şey var arabanın önü kara girdiyse ve birazda öne doğru eğim varsa kesinlikle bir destek olmadan yerinden hareket etmezdi :)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Öncelikle karda kullanacaksan kış lastiklerinin taban genişliğini düşürmen gerekli mutlaka ;) eğer 245 tabanla karda sıkıntı çekmek isitorsn ayrı konu tabiki ;)

Dirft dersi almak her zaman için iyi ve zevklidir ayrı konu ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Bence Ferrari'ni kışın kullanma. Bahsettiğin ebatta lastikler bu tip arabalarda oluyor. Eğer spor araba değilse zaten tabanlar yanlı :)

 225-245 tabanlı lastik??? Ön ve arka farklı kalınlık?? Arkadan itiş?? Marka ve modeli de yazmadın, hepten işkillendim :D

 

Önden ve arkadan çekişlilerin birbirine göre çok fazla avantajı-dezavantajı yok. Kış şartlarında da kabiliyetleri aynı. Ama arkadan itiş, kaygan zeminde ve virajda fazla gaz verilirse  arkasını bırakabilir. Aykut Can savrulurken, hafif gaz verince kendini toparlıyor demiş ama, savrulurken bırak gaz vermeyi, gazı sabit tutmak bile kontrolü kaybetmeye yardımcı olur. Nası yapıyor, nası yoparlıyor bilmiyorum. Fatih Keskin de kış lastikli E250 den bahsetmiş. Bu E250 nin de durumu nasıldı, hangi şartlarda çıkamadı bilmiyorum. Kara mı sapladı, şöför mü acemiydi bilmek lazım.

 

Özet olarak arkadan itişin motor öndeyse, aktarma organlarında yaşayacağı güç kaybı ve özellikle kaygan zeminde gaz hassasiyeti isteyen kullanımı dışında bir dezavantajı yok. Sabah sabah beni kahkahaya boğan, komedyen-apaçi harmanlı dostlarımız gibi mermer kestirirseniz, bu sefer de önden kayma riskiniz artar.

 

Kar paleti falan olayına hiç girmeyin. Diğer arkadaşların bahsettiği gibi tabanları biraz küçültüp kış lastiği kullanın.

 

Ama dediğim gibi 245-225 yanaklara sahip "Ferrari" nizi bence kışın kullanmayın.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Cam

Bizim 1992 model Doğan L'den 17 yıl sonra arkadan çekişli bir araç kullanıyorum.

İki konu hakkında fikirlerinizi almak istiyorum.

 

1- Arkadan itişli araçların önden çekişli araçlara göre dezavantajı nedir? Nelere dikkat etmek gerekir? Gidip drift dersi mi alsam, kontrol yeeneğimi en üst seviyeye çıkarmak için?

2- 17 jantlarımla kışlık kullanacağım. Ama lastik ebatlarını değişmeden almak istiyorum. (önler 225/45,  arkalar 245/40 17, çünkü buralarda kar yağsa da en fazla 1-2 gün yerde kalıyor). Eski 16 jantları kullanmak istemiyorum. Zincir zaten kullanamıyorum, muhtemelen kar paleti alırım.

 

407 ile hiç araç girmemiş 25-30 kar yağmış yola ve %2-3 dik bir rampaya girmiştim ve ESP açık ve Şanzıman kış modunda 3-5 kere durup yeniden kalkmayı denedim ve sıkıntı yaşamadan yola devam etmiştim.

Şimdi ne olur bilmiyorum, bazı yerlerde arkaya ağırlık bile koyanlar varmış, mermer kestirmişler :)

 

Tavsiyeleriniz ve her iki sorum içinde yorumlarınız benim için çok değerlidir.

Teşekkür ederim.

Merhaba,

1-önden çekişli araç virajlarda daha hızlı toparlamayı sağlayabilir. işin özünde önden çekiş/arkadan itiş kullanıma bağlı sürüş zevkleri var. dik kumlu toprak bir zeminde araçta 3/4 kişi varken önden çekiş daha kolay patinaja düşer.bu konu birazcık zevk ve tercih meselesi bence.

2-kullandığınız spor lastikleri karlı yollar için unutmanız gerekir. 16inch jantlarınıza ve kar lastiklerine dönmeniz şart.1-2 günlük kar için kış lastiğine gerek yok bence ama kış lastikleri sadece kar için değil yağmurlu su tutan yollardada sürüş güvenliğine katkı sağlar. ezilmemiş 25-30cm lik karda yolda kalmamanız çok doğal ESP vs. özellikleri olmayan güzel yarım debriyaj yapan herkes durup kalkabilir. 

drıft dersine para harcamayın 2.el çin malı çıkma lastikler alın dişleri olsa bile sertleşmiş kauçuk özelliğini kaybetmiş olsun, her türlü zeminde otomatik olarak size drift derslerini ücretsiz olarak verirler.

çok bilmiş yazdıysam özür dilerim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Bence Ferrari'ni kışın kullanma. Bahsettiğin ebatta lastikler bu tip arabalarda oluyor. Eğer spor araba değilse zaten tabanlar yanlı :)

 225-245 tabanlı lastik??? Ön ve arka farklı kalınlık?? Arkadan itiş?? Marka ve modeli de yazmadın, hepten işkillendim :D

 

Önden ve arkadan çekişlilerin birbirine göre çok fazla avantajı-dezavantajı yok. Kış şartlarında da kabiliyetleri aynı. Ama arkadan itiş, kaygan zeminde ve virajda fazla gaz verilirse  arkasını bırakabilir. Aykut Can savrulurken, hafif gaz verince kendini toparlıyor demiş ama, savrulurken bırak gaz vermeyi, gazı sabit tutmak bile kontrolü kaybetmeye yardımcı olur. Nası yapıyor, nası yoparlıyor bilmiyorum. Fatih Keskin de kış lastikli E250 den bahsetmiş. Bu E250 nin de durumu nasıldı, hangi şartlarda çıkamadı bilmiyorum. Kara mı sapladı, şöför mü acemiydi bilmek lazım.

 

Özet olarak arkadan itişin motor öndeyse, aktarma organlarında yaşayacağı güç kaybı ve özellikle kaygan zeminde gaz hassasiyeti isteyen kullanımı dışında bir dezavantajı yok. Sabah sabah beni kahkahaya boğan, komedyen-apaçi harmanlı dostlarımız gibi mermer kestirirseniz, bu sefer de önden kayma riskiniz artar.

 

Kar paleti falan olayına hiç girmeyin. Diğer arkadaşların bahsettiği gibi tabanları biraz küçültüp kış lastiği kullanın.

 

Ama dediğim gibi 245-225 yanaklara sahip "Ferrari" nizi bence kışın kullanmayın.

Hocam bilgiler için teşekkürler :)

Araç profilimde yazıyor C320 spor değil ama güçlü bir araç.

Verdiğim lastiklerde fabrika ölçüleri.

Yerde kar yokken lastiğin tabanının küçülmesi ne işe yarar ki?

Yorum bağlantısı

Hocam bilgiler için teşekkürler :)

Araç profilimde yazıyor C320 spor değil ama güçlü bir araç.

Verdiğim lastiklerde fabrika ölçüleri.

Yerde kar yokken lastiğin tabanının küçülmesi ne işe yarar ki?

 

Kar yokken, göllenmiş bir su birikintisine girdiğinizde, dar tabanlı bir lastik suyu daha iyi yararak aquaplanningi geciktirebilir. Ama esas olarak karda ve buzda dar taban işe yarar.

Toplam yararlılığınızı düşününce, çok fazla karlı zeminde sürmüyorsanız tabanları bence daraltmaya gerek yok.

Yorum bağlantısı
Cem Boneval

Bahsedilen araç sanırım Mercedes C320 V6 benzinli. Yaklaşık 220 PS'lik bir motoru olması lazım.

Hatırladığım kadarı ile zaten büyük fren diskleri nedeniyle 16" jant kullanılmıyordu ama yanılıyor olabilirim.

1. Zemin kaygan olduğunda arkadan itiş gaz pedalı hareketin özellikle direksiyon düz durmuyorsa daha abartılı tepki verir ve aracın arkasını yanınızda görüverirsiniz, gazı hep dikkatli ve yumuşak kullanmak gerekir. 

2. Araç kaymaya başladığında kontra vererek gaza yüklenerek aracı yola sokmak her babayiğidin harcı değildir, kendinizi istemediğiniz bir nesnenin tepesine çıkmış olarak bulabilirsiniz, özellikle deneyimli değilseniz.

3. Traksiyonda ağırlık beklenildiği kadar fark yaratmaz, yoğun kar ve buzda lastik taban genişliğini azaltmak olumlu sonuç verebilir. Ama değişik yöntemlerle ağırlık yüklemek aracın yanal stabilitesini bozar ve çok daha güçlü ve zor kıç atmalara neden olur. Ayrıca bu ekstra ağırlığın da frenlenmesi gerekir. Kaçının derim! Lastik basıncını düşürmek de temel yanlışlardandır, önerilen basıncın 2-3 psi üstünde gitmek özellikle bol karda işinizi kolaylaştırabilir.

4. Kalkış performansı birbirine yakındır, dik yokuşta önden çekişte kalkış sürecinde yük arkaya yönelince tekerlekler göreceli boşta kalır ve patinaja düşebilir. 

5. Aracınızın normal lastik ebadı olan 225/45-17 kış lastikleri alır ve her iki aksa takardım.Erzurum'da yaşıyor olsaydınız da 205/50-17 önerirdim. 

6. Kış lastikleri sadece kar ve buzda değil 8 derecenin altındaki asfaltta hemen her açıdan daha başarılı performans sunar, bu nedenle soğuk bölgedeyseniz yağıştan bağımsız tercih yapabilirsiniz. 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
(düzenlendi)

Bahsedilen araç sanırım Mercedes C320 V6 benzinli. Yaklaşık 220 PS'lik bir motoru olması lazım.

Hatırladığım kadarı ile zaten büyük fren diskleri nedeniyle 16" jant kullanılmıyordu ama yanılıyor olabilirim.

1. Zemin kaygan olduğunda arkadan itiş gaz pedalı hareketin özellikle direksiyon düz durmuyorsa daha abartılı tepki verir ve aracın arkasını yanınızda görüverirsiniz, gazı hep dikkatli ve yumuşak kullanmak gerekir. 

2. Araç kaymaya başladığında kontra vererek gaza yüklenerek aracı yola sokmak her babayiğidin harcı değildir, kendinizi istemediğiniz bir nesnenin tepesine çıkmış olarak bulabilirsiniz, özellikle deneyimli değilseniz.

3. Traksiyonda ağırlık beklenildiği kadar fark yaratmaz, yoğun kar ve buzda lastik taban genişliğini azaltmak olumlu sonuç verebilir. Ama değişik yöntemlerle ağırlık yüklemek aracın yanal stabilitesini bozar ve çok daha güçlü ve zor kıç atmalara neden olur. Ayrıca bu ekstra ağırlığın da frenlenmesi gerekir. Kaçının derim! Lastik basıncını düşürmek de temel yanlışlardandır, önerilen basıncın 2-3 psi üstünde gitmek özellikle bol karda işinizi kolaylaştırabilir.

4. Kalkış performansı birbirine yakındır, dik yokuşta önden çekişte kalkış sürecinde yük arkaya yönelince tekerlekler göreceli boşta kalır ve patinaja düşebilir. 

5. Aracınızın normal lastik ebadı olan 225/45-17 kış lastikleri alır ve her iki aksa takardım.Erzurum'da yaşıyor olsaydınız da 205/50-17 önerirdim. 

6. Kış lastikleri sadece kar ve buzda değil 8 derecenin altındaki asfaltta hemen her açıdan daha başarılı performans sunar, bu nedenle soğuk bölgedeyseniz yağıştan bağımsız tercih yapabilirsiniz. 

Cem hocam bu güzel bilgiler için çok teşekkür ederim.

16 jantlar zaten üstündeydi, fren diskleri normal 16" lerde 288mm çapında, bizimkisi 300 mm, Spor fren diskli olanlarda ise sanırım 330mm.

2004 modele kadar 17" jant sadece C32 ve C55 AMG de kullanılmış. 2005 modelden itibaren bahsettiğim ebatlar kullanılmış her seride var.

Kar ile ancak şehirler arası yolda yakalnırsam karşılaşırım diye düşünüyorum. Eskişehir içinde en fazla 1-2 gün yerler karlı oluyor yağdığı zaman. O zamanda, toplu taşımayı tercih edebilirm.

225/45-17 yi he iki aksa demişsiniz fakat arka jantların genişliği 8.5". 225 taban bu janta uyar mı bilemiyorum. Teoride uygun aralıklarda ama, lastik jantın içine doğru kaçacak bu bir sorun oluşturur mu?

tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

arkaya biraz ağırlık atın arka çöksün çıkamayacağı yer olmaz .

Ağırlık işini şurdan kurtarıyorum, Benzin depom tam dolu (66 litre), LPG deposuda dolu gezersem 47 litre. Fazladan bir 100 kg arkaya basmış olur herhalde :)

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Bana göre önden çekişli arabanın arkadan itişli arabaya göre tek avantajı çeker lastiğin bastığı noktayı kısa mesafede değiştirebilmesi.

Arkadan itişli arabada bunu yapabilmek için daha fazla yürümek gerekiyor. Arka lastiğin bastığı noktayı değiştirmesi.

 

Karlı yol için lastiği basacağı doğru yere denk getirebildikten sonra önden çekişli arkadan itişli fark etmez.

En zevklisi zaten hiç araba geçmemiş yolda gitmektir. Senden önce çok geçen varsa kötü.

O zaman da bizden önce geçen arabaların lastiklerinin basmadığı yerden gidiyoruz.

 

Lastik jant değişimi için ben olsam dener, öyle karar verirdim, çok kar yağmıyor ama ayaz'ı çok diye biliyorum Eskişehir'i.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Bana göre önden çekişli arabanın arkadan itişli arabaya göre tek avantajı çeker lastiğin bastığı noktayı kısa mesafede değiştirebilmesi.

Arkadan itişli arabada bunu yapabilmek için daha fazla yürümek gerekiyor. Arka lastiğin bastığı noktayı değiştirmesi.

 

Karlı yol için lastiği basacağı doğru yere denk getirebildikten sonra önden çekişli arkadan itişli fark etmez.

En zevklisi zaten hiç araba geçmemiş yolda gitmektir. Senden önce çok geçen varsa kötü.

O zaman da bizden önce geçen arabaların lastiklerinin basmadığı yerden gidiyoruz.

 

Lastik jant değişimi için ben olsam dener, öyle karar verirdim, çok kar yağmıyor ama ayaz'ı çok diye biliyorum Eskişehir'i.

Ayaz çok, o zamanda zaten buz oluyor, buzda kış lastiğide ince, kalın farketmiyor çivili olmadıktan sonra :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Ayaz çok, o zamanda zaten buz oluyor, buzda kış lastiğide ince, kalın farketmiyor çivili olmadıktan sonra :)

 

Şu İzmir'in havası yüzünden karlı buzlu yolda araba kullanmaya hasret kaldım :(

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz

Eğer ki bu jantlara 205/50/17 kışlık takılıyorsa bence bu ölçüyü tercih edin hem maliyet hemde çekiş için. Kendi aracım önden çekiş babamın arabası da arkadan itiş. Onda DSC var bende herhangi bir çekiş kontrol yok. BMW'nin lastikleri Michelin Alpin 205/55/16 ve 3. sezonunda. Benim lastiklerim Conti T830P ve bu da 3.sezonunda. Yokuşta BMW'yle kalkamadım ben D2 de denedim yine kalkamadım. Ama Focus'la aşağıdaki eklediğim fotolarda o yokuşu başından 1. vitesle kalkıp çıktım ve parkettiğim yerdeki karı görebilirsiniz. Aynı şartlardaki iki arabada, aynı lastik ölçüleri ve aynı lastiklerle, bence önden çekiş karda daha avantajlı bu avantaj özellikle yokuşlarda belli oluyor düzde çok bir fark yok. Bana sorsalar arkadan itişi seçerim o ayrı  :f1:

 

kNACtki.jpg

OnwZCBa.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Furkan Avcı

Kışlık lastik setlerine bakıyorum.

Ön tarafa 225/45 R17 takacağım 7.5" genişliğinde jant var.

Arka tarafada aynı ebatta lasitk alayım mı acaba diyorum ama arka jantlar 8.5" genişliğinde.

Yabacı forumların çoğunda uygun olur demişler, bir kaç kişi jantı koruyamaz virajlarda sıkıntı yapar falan desede çok büyük bir çoğunluk olur demiş sizin fikirleriniz nedir?

Yorum bağlantısı
Eray Sireli

Eskişehir de buzlanmadan veya kardan yana çok sıkıntı yaşanacağını sanmam, kışlık lastikleri alıp keyfinize bakın Furkan Bey :)

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Eskişehir de buzlanmadan veya kardan yana çok sıkıntı yaşanacağını sanmam, kışlık lastikleri alıp keyfinize bakın Furkan Bey :)

Kışlık alacağım zaten, ebatta arkalar için kararsız kaldım.

Burada soldaki 7.5x17 sağdaki 8.5x17 çokta içe kaçmamış gibi geliyor.

2254585_2.jpg

 

2254585_1.jpg

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Furkan 16'ları neden kullanmıyorsun hem lastik maliyetin düşer hem de sök takı kolay olur. 17' jantlarını da kışın korumuş olursun.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Furkan 16'ları neden kullanmıyorsun hem lastik maliyetin düşer hem de sök takı kolay olur. 17' jantlarını da kışın korumuş olursun.

Abi 16 ları satıyorum, lastik masrafı hemen hemen aynı, birtek sök-tak meselesi var. Hanım bu jantlardan sonra onları takmayalım diyor :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Abi 16 ları satıyorum, lastik masrafı hemen hemen aynı, birtek sök-tak meselesi var. Hanım bu jantlardan sonra onları takmayalım diyor :)

 

Hanım köylü oldun diyeceğim, zaten aynı köydensiniz :) 16'lar satılırsa OK, satılmazsa önerimi dikkate al. Selamlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Hanım köylü oldun diyeceğim, zaten aynı köydensiniz :) 16'lar satılırsa OK, satılmazsa önerimi dikkate al. Selamlar

:D, senin önerilerin her zaman dikkatimdedir abi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Kardeşim al bi 4x4 rahat et yok arkadan yok önden ne bu dert ya. :biggrin:

C320 4Matic var :)

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

C320 4Matic var :)

 

oy oyy gece onun içinde bile uyunur :) Benim kıbrıstaki eski bir taksicide vardı. Çok güzeldi 4matic :D 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...