İçeriğe Yönlendir

381Hp, 740 Nm, 6.3L/100Km


Mustafa Çayır

Recommended Posts

Mustafa Çayır

Paylaşayım dedim. Bmw dizel teknolojisini cidden çok ilerletti. 6 silindir motor. 381 hp ve sadece 6.3 Litre yakıt tüketimi. 

 

280 KW - 381 HP 
740 NM Tork
0-100 km 4,7 saniye
Bu güçlü istatistikler bir performans aracını çağrıştırabilir. Ancak BMW mühendisleri, bunu 6 silindirli bir dizel motordan elde etmeyi başardıkları gibi, 5 karoserinde kullanmaya başladılar bile. Günümüzde orta sınıf dizel araçların yakıt besleme sistemlerinin başında gelen Common Rail teknolojisini kullanan BMW, çok etkileyici bir ekonomi de sunuyor. 100 km sadece 6,3 L yakıt tüketen bu motor yukarıdaki değerleri yakalıyor.

3 adet birbiri ile etkileşimli turbo şarj kullanan BMW mühendisleri, aracın yanma odasına daha şiddetli ve soğuk havanın girmesini sağlamışlar, belirli devirlerde devreye giren bu turbo şarjlar sayesinde gönderdikleri hava ile aracın yakıtının yanma kalitesini arttırmışlar. Kullanılan turbo şarjların VNT, yani değişken geometriye sahip olması ile de gereksiz güç üretimi ve turbo devirlerinin de önüne geçebilmişler.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ZaD7KekQDKM

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Abdullah Hacıefendioğlu

Ford ta bu meseleyi ecoboost ta yapmaya çalışmış bmw kadar olmasa da idare eder işte  :)

Yorum bağlantısı
Aydın Perçem

bu kadar beygiri ne yapacak bu ortadirek arkadaşlar..

 

araçları 100 beygirde sabitleyip yakıtı düşürmek lazım.. hem dünyanın geleceği hem de cebimizin sağlığı için.. :flowers:

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır
(düzenlendi)

bu kadar beygiri ne yapacak bu ortadirek arkadaşlar..

 

araçları 100 beygirde sabitleyip yakıtı düşürmek lazım.. hem dünyanın geleceği hem de cebimizin sağlığı için.. :flowers:

 

öylede Aydın abi. bu araç senin c max den az mı yakıyo ne :p

tarihinde Mustafa Çayır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Safak Acar

Mesele bunu alip binmek :D hadi almaya para bulduk aldık :D bunun vergisini nasıl ödücez :D  ford ecoboost candır :D 125 hp yetiyor :D 

Yorum bağlantısı
Aydın Perçem
(düzenlendi)

öylede Ali abi. bu araç senin c max den az mı yakıyo ne :p

 

Ali abine saygılar Mustafa.. :)

 

Biliyorum c-max ın çok yaktığını da 381ps i bırakıp 6,3 ü 2,3 e çekseler ya.. O zaman c-max ı satıp 5 yıl sonra bunu almak nasip olur inşallah..

tarihinde Aydın Perçem tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

Ali abine saygılar Mustafa.. :)

 

Biliyorum c-max ın çok yaktığını da 381ps i bırakıp 6,3 ü 2,3 e çekseler ya.. O zaman c-max ı satıp 5 yıl sonra bunu almak nasip olur inşallah..

 

Ali kim yahu :) iyice karıştırdım beygirleri görünce Aydın abi :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aydın Perçem
(düzenlendi)

Doğru söylemiştiniz Ali abi :)

 

Kerem senin de Ali abine selamlar..

Ali kim yahu :) iyice karıştırdım beygirleri görünce Aydın abi :D

 

Yaa , beygir zararlı diyorum işte.. Hem cebe, hem çevreye, hem akla.. :unsure2:

tarihinde Aydın Perçem tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Umut Taşlı

bir vw'nin, bir de bmw'nin açıkladığı tüketim değerlerine inanmıyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

bir vw'nin, bir de bmw'nin açıkladığı tüketim değerlerine inanmıyorum. 

 

184 hp 3.20d nin fabrika tüketim verisi 5.8L.  test sürüşü yaptığım araçda ise 6L idi. bence inanılası rakamlar ;)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

380 beygiri kullanınca bu tüketim yok, bu tüketim için sakin gidebilmeli :seytan: bunlar katalog değeri, vermişim o kadar parayı, 16 lt. yakacak yol bulmazsam arabayı yakarım

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

bu kadar beygiri ne yapacak bu ortadirek arkadaşlar..

 

araçları 100 beygirde sabitleyip yakıtı düşürmek lazım.. hem dünyanın geleceği hem de cebimizin sağlığı için.. :flowers:

Abi öyle deme ya, Kaputun altında o gücün olduğunu bilmek bile güven veriyor sana..

Gerektiğinde kullanmasını bilmek, Kızgın kumlardan, serin sulara atlamak gibi olur :) Hele ki, bu güç sana ekonomide sunuyorsa, Nirvanaya ulaşırsın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aydın Perçem

Abi öyle deme ya, Kaputun altında o gücün olduğunu bilmek bile güven veriyor sana..

Gerektiğinde kullanmasını bilmek, Kızgın kumlardan, serin sulara atlamak gibi olur :) Hele ki, bu güç sana ekonomide sunuyorsa, Nirvanaya ulaşırsın

 

Tek bir soru soracam ; Bu nirvana denen ermişlerin doruğundaki kişi, kendilerine erişince senin deponu dolduruyor mu gardaş ? :crazy:

Yorum bağlantısı
Umut Taşlı

184 hp 3.20d nin fabrika tüketim verisi 5.8L.  test sürüşü yaptığım araçda ise 6L idi. bence inanılası rakamlar ;)

istisnai durumlar olabilir. en son gördüğüm, e60 177 bg 520d'nin ortalaması 8 lt idi mesela. değişken rakamlar ama pek inanmıyorum genelde. özellikle vw'ye.  

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
(düzenlendi)

Kaç litre motordan almış bu gücü acaba?

 

Bu zamana kadar maruz kaldığım en yüksek tork 260 nm 700 küsürü düşünemiyorum bile :) :)

Yanılıyorsun :)

 

Düzenleme: 5.000 motormuş bende 2.000 motordan 380 çıkardılar diye düşündüm, ama 5.000 motora 6.3 lt de bayağı iyiymiş.

tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Birde turbodan ıslık sesi gelince hangisi olduğunu nasıl anlayacağız :p

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Umut Taşlı

177 ile 184 arasında oldukça fazla yakıt tüketim farkı var. İkisini kıyaslaman yanlış. Geçen aylarda 320 dizel ile uzun yolda 110 sabit hız ile 4.8 yakan bir üyemiz vardı. Forumda paylaşmış idi....

örnek olarak verdim hocam, ikisinin arasında bariz fark olduğunu biliyorum. sadece, pek inandırıcı gelmiyor fabrika verileri.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Tek bir soru soracam ; Bu nirvana denen ermişlerin doruğundaki kişi, kendilerine erişince senin deponu dolduruyor mu gardaş ? :crazy:

Gücün yanında, ekonomi sunan bir Teknoloji'den bahsederken, depo hesabı nereden çıktı bende onu anlayamadım Abi ? Bu depo, boşalacak dolacak.

1.4, 75ps Atmosferik bir arabadan, daha iyi ekonomi sağlamış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Umut Taşlı

Kaç litre motordan almış bu gücü acaba?

 

Yanılıyorsun :)

 

Düzenleme: 5.000 motormuş bende 2.000 motordan 380 çıkardılar diye düşündüm, ama 5.000 motora 6.3 lt de bayağı iyiymiş.

bu motor 3 lt hacminde yanılmıyorsam.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

bu motor 3 lt hacminde yanılmıyorsam.

Doğrudur, artık Mercedes'in ve BMW'in model isimleriyle motorların pek alakası kalmadı :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

Bu zamana kadar maruz kaldığım en yüksek tork 260 nm 700 küsürü düşünemiyorum bile :) :)

 

 

 

Yanılıyorsun :)

 

 bencede yanılıyorsun dostum ;)

Doğrudur, artık Mercedes'in ve BMW'in model isimleriyle motorların pek alakası kalmadı :)

aynen öyle abi. yeni çıkan 3.28i  2000cc imiş. yeni öğrendim. yeni 5.20 ler 1600cc çıkıyo. nasıl iş anlamadım. videoda 550 diye 5000cc sandım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz

Kaç litre motordan almış bu gücü acaba?

 

Yanılıyorsun :)

 

Düzenleme: 5.000 motormuş bende 2.000 motordan 380 çıkardılar diye düşündüm, ama 5.000 motora 6.3 lt de bayağı iyiymiş.

 

M5.50Xd aslında tam ömürlük bir araç özellikle SW olanı fakat Türkiye'de tutmadı bu araba. Türkiye profiline de çok uygun değil aslında genelde bizim insanımız nadiren uzun süreli kullanır bu tarz lüks arabaları. Ayrıca motorda 5000cc değilde 3000 cc triturbo yani üç turboya sahip bir motor. O kadar yüksek bir güç ve torka 6.3 lt hiç bir şey varsın 8lt yaksın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

yan komuşumuzda Ferromotors'dan BMW x65.0xdrive M paketini sıfır olarak aldı. Sanki doğadan gelen vahşi bir canavar gibi heybetli görüntüsü o kaputunun altındaki beygirlerin çırpınışı iri tamponunun hemen gösterişini 2 ye katlayan 2 adet intercoller'ı her gördüğümde hayran kalıyorum. ş.içi yakıt tüketimi 9.5 litre araç şuanda 13 bin kmde. istanbuldan izmire gelirken reel yakıt tüketimi 7 litre olarak ölçülmüş.Yakıt tüketimi kullanım tarzınıza göre değişken olduğunu belirtmek isterim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...