İçeriğe Yönlendir

381Hp, 740 Nm, 6.3L/100Km


Mustafa Çayır

Recommended Posts

Veli Işır

Aslında bu teknolojiler sonrasında insanlar neden M3 veya M5 alırlarki? Arkadaşımdaki Bmw 335d M3 den daha hızlı. Hem daha ucuz hem daha ekonomik hem daha hızlı hem daha uzun ömürlü motor hem ucuz bakım maliyeti... Bir bmw ci olarak yüksek hacimili benzinle motorların yakın zamanda kullanılmayacağını üzülerek takip ediyorum :( çünkü o ses başka türlü nasıl elde edilebilir ki...

Yorum bağlantısı
Aydın Perçem

Gücün yanında, ekonomi sunan bir Teknoloji'den bahsederken, depo hesabı nereden çıktı bende onu anlayamadım Abi ? Bu depo, boşalacak dolacak.

1.4, 75ps Atmosferik bir arabadan, daha iyi ekonomi sağlamış.

Göksel benim gibi torkla morgla işi olmayan orta direklerden bahsediyorum.. 400 beygir araç pistlere yakışır.. Sana yakışır mesela.. :D

90-100 beygir benim boyumdan aşar.. Az yaksa da bu beygirleri nereye saklayacaz.. Durduğu gibi durmaz kaputun altında.. :)

Motor sporlarına sarmadım henüz.. Vatandaş haftasonları dağa bayıra kıra gidecek, hafta içi işe gidip gelecek..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turgut Bakar

bu kadar beygiri ne yapacak bu ortadirek arkadaşlar..

 

araçları 100 beygirde sabitleyip yakıtı düşürmek lazım.. hem dünyanın geleceği hem de cebimizin sağlığı için.. :flowers:

Çok doğru tabi de,bu sefer de bizim insanımız başlar drag yarışı yapmaya pilotluk ıspatına gider iş :)

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz

Aslında bu teknolojiler sonrasında insanlar neden M3 veya M5 alırlarki? Arkadaşımdaki Bmw 335d M3 den daha hızlı. Hem daha ucuz hem daha ekonomik hem daha hızlı hem daha uzun ömürlü motor hem ucuz bakım maliyeti... Bir bmw ci olarak yüksek hacimili benzinle motorların yakın zamanda kullanılmayacağını üzülerek takip ediyorum :( çünkü o ses başka türlü nasıl elde edilebilir ki...

 

Hızlı demiyelimde yarı yakıtla hatta daha azıyla bir süre peşinden gidebiliyor diyelim yoksa 286 hp neresi 420 hp neresi değil mi :) E46 M3'ten hızlı diyorsanızda piyasadaki E46 M makinaların %50 60 ının motoru gidik belki onlarla başa baş gidebilir ama hiç bir 335d M3ten hızlı olamaz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

hızlı derken?

  

Hızlı demiyelimde yarı yakıtla hatta daha azıyla bir süre peşinden gidebiliyor diyelim yoksa 286 hp neresi 420 hp neresi değil mi :) E46 M3'ten hızlı diyorsanızda piyasadaki E46 M makinaların %50 60 ının motoru gidik belki onlarla başa baş gidebilir ama hiç bir 335d M3ten hızlı olamaz.

Onu diyeceğidim Oğuzhan cevaplamış :)

Yorum bağlantısı
Can Çeralp

Anladığım kadarıyla ilk turbo devredeyken sadece 3 ya da 4 silindir besleniyor. Büyük olan 2. turbonun üzerindeki tam dolaşıma olanak veren çıkış ve giriş hatları vardı, 3. turbo ise doğrudan 2. turboyu besliyordu. 

 

Birkaç detay daha; bu motorun 3000cc olacağını tahmin ediyorum, eğer düşündüğüm gibi piston kapatıyorsa 1500-2000cc'ye kadar düşüyordur. Dizellerde litrenin benzinli motorlar kadar büyük bir tüketim etkeni olmadığını, o verilen 6.3 lt/100 km'nin de sabit ve şehirlerarası şartlar için mümkün olan en düşük tüketim olduğunu düşünürsek ne iyi ne kötü. Çünkü özellike VW grubu araçlar ve BMWler en düşük yakıt tüketimlerini tutturamıyorlar. Diğer markalara göre çok daha titiz ve detaycı bir şekilde minimum değerleri ölçüp, günlük hayatta uygulaması imkansız rakamlar ortaya çıkarıyorlar. Zaten arkadan itişli olan bir araçta sadece 1er kg daha ağır janta geçmeniz bile yeni bir performans ve tüketim grafiği yaratıyor. En basit örnek 116ed ile Ford Focus 3'ün dizel motorları aynı, güçleri de aynı, hatta BMW'de elektronik kontrollü ve değişken karakterli (çift güçlü/Twin power dedikleri bu, iki farklı güç modu var). BMW'nin sitesinde ortalama tüketime 3.8 (3.4 - 3.8 - 4.4), Ford'un sitesinde ise şehir dışı tüketime 3.7 (3.7 - 4.5 - 5.7) lt diyor. Ancak gerçek şartlarda teknik verilerden daha uzak olan (karşılaştırma şansı bulduğum bütün tanıdıklarımda) BMW serisi. Ben İstanbul şartlarında, acelem olduğu veya biraz sert sürmek istediğim zaman 7-7.3 gibi değerler görüyorum, BMW 116d ED'li arkadaşlarım 9.5-10 görüyorlar. 

 

Gerçekten güzel ve çekici olan; elde edilen beygir gücü ve her devirde gecikmesiz, yüksek tork. 

Yorum bağlantısı
Coşkun Biçer

Arkadaslar beygir gucunu yakit tuketimi hiz  ve hiz yapilacak yol olarak degerlendirmek nekadar dogru bana yanlis bir denklem gibi geliyor. bende V6 mondeo var, 170 bg ama 170,e bir 170 daha eklense  hayir demem.  Buda arbabadan, arabaya kulanicidan, kulaniciya zevkten, zevke degisir kimi az yakani secer kimi atak olani kimi gosterisi kimi hantal gorunumunu. Ama bana sorarsaniz BMW,nin bu motorunun goruntusu bile sanat eseri.  Alip evinin duvarina tablo olarak as arada bir muzik dilemek icin calistir. Terapi gibi gelir insana

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...