İçeriğe Yönlendir

Bilinçsiz Hıza Hayır !


Ümit Mavigöz

Recommended Posts

Yiğitcan Coşar

O zaman onlara kessinler cezayı bize niye kesiyorlar abi bizim günahımız ne. Yüzlerce lira vergi ver bu arabaları kullanabilmek için sonra gel birde kütük gibi güvenliği sıfır olan araçlar yüzünden 35km ile ceza ye. Ya toplatsınlar ya kontrol ettirsinler ya da arabasına göre ceza kessinler. 

Ayrıca yonca kavşakta 30km sınır bence yanlış. Niye ışıksız cepli kavşaklarda bile 50km, hemde yerleşim yeri içinde...

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Şimdiye kadar hiç hız yüzünden ceza yemedim. İnşallah yemem de. Hiç de hız sınırını bilerek geçmedim. Kurallara uymak zaten zorunluluk. Onu asla tartışmam bile.

Ama kuralların düzgünce incelenmesi gerektiğini düşünüyorum. Bunu dile getirmek de vatandaşlık görevi.

Geri besleme olmak zorunda. Neyse konuyu dağıttıysam kusura bakmayın. Hız iyi birşey değil sonuçta. Yeterli hızda gidelim ve hız sınırılarını geçmeyelim lütfen :)

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Geçen hafta hükme bağlanan bir ceza davası dosyasını örnek vereyim:

 

40 ila 45 km/h (bilirkişi tespiti) arasında hızla ilerleyen bir otomobil, dört yol ağzı sayılabilecek bir köşede, şehir içinde 45 yaşlarında bir kadına çarpıyor, kadın hastanede ölüyor. Dava açılıyor, bilirkişi raporunda kadını tali, şoförü asli kusurlu sayıyor.

 

Karar:

1 yıl ehliyete el koyma, ertelemesiz 4 yıl 2 ay hapis cezası.

 

Saatte 40 km hızla, üstelik yaya tali kusurlu olmasına rağmen alınan ceza miktarı bu. Bunun haricinde, bir insanın canına kıymış olmanın psikolojisi ve kadının ailesi tarafından açılan tazminat davası da cabası.

Bu bilinçli bir hız mıdır? Şehir içi limit 30 km/h mi? Sadece 10 km/h hız farkının sonucu mu bu?

 

Bir düşünün, değer mi?

 

Ekleme yapayım. Olaya konu araç eski değil. Modeli, yetenekleri ve en önemlisi galiba fiyatı yüksek.

Ancak bunların hiç biri işe yaramıyor. Zira o yeteneklerini, özelliklerini kullanacak fırsat olmuyor.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Ekleme yapayım. Olaya konu araç eski değil. Modeli, yetenekleri ve en önemlisi galiba fiyatı yüksek.

Ancak bunların hiç biri işe yaramıyor. Zira o yeteneklerini, özelliklerini kullanacak fırsat olmuyor.

 

Bahsettiğim yerin yaya ve şehir içiyle alakası yok Zafer abi. Yanlış anlaşılmasın hız kuralların genelini yanlış bulduğumdan değil. Bazı yerlerde tabelalar yanlış koyuluyor ve bunun üzerine oynanıyor. Burada birçok yer dava edildi bu tabelaların yanlış verilmesi yüzünden. Sonuçlandı mı ne oldu bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Bahsettiğim yerin yaya ve şehir içiyle alakası yok Zafer abi. Yanlış anlaşılmasın hız kuralların genelini yanlış bulduğumdan değil. Bazı yerlerde tabelalar yanlış koyuluyor ve bunun üzerine oynanıyor. Burada birçok yer dava edildi bu tabelaların yanlış verilmesi yüzünden. Sonuçlandı mı ne oldu bilmiyorum.

 

Yok be Yiğitcan. :) Herkes istediği şeye inanmakta serbest.

Ben gerek olmadığı halde daha yavaş gitmeyi tercih ederim. Aslında 60'la gidilebilecek yola 50 mi yazmışlar? Ben diyorum ki: İyi işte. 50 ile gidelim, daha sağlam olsun.

 

10-20-30 kmh fazla hız için risk aldığıma değmez. Adı üzerinde kaza bu. Yukarıda paylaştığım gibi ne kazalar oluyor. Belki de ondan bu kadar garanticiyim.

 

Ancak devlet yola sırf "düşürelim iyice de gelip radara girsinler, ceza keselim, para kazanlım" diye tabela koymaz. Ben de buna inanıyorum. :)

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Ancak devlet yola sırf "düşürelim iyice de gelip radara girsinler, ceza keselim, para kazanlım" diye tabela koymaz. Ben de buna inanıyorum. :)

 

Diğer kısmına katılıyorum bende çok süratli gitmem keza birkaç kez tecrübe ettim fren konusundaki 10km hızın bile kaç mt fark ettiğini :)

Tabiki böyle düşünüldüğünü sanmıyorum da bir şekilde tabelaların yanlış konması sonucu Şubedeki bu işe bakan bazı polis arkadaşların da dikkatinden kaçmıyor. Bence bunun sonucunda oluyor :) Devlette kota koyunca haliyle olaylar kendiliğinden gelişiyor :) Benim tezim bu :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

50 yazan yere 70 koysunlar. 70'e alışınca 90 isteriz(isterim) :)

Burda bir yol var 50km hızdan dolayı çok ceza yedi millet. Şimdi 70 yaptılar. Geçen arkadaşlar bu yolda 70 az demeye başladılar. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

50 yazan yere 70 koysunlar. 70'e alışınca 90 isteriz(isterim) :)

Burda bir yol var 50km hızdan dolayı çok ceza yedi millet. Şimdi 70 yaptılar. Geçen arkadaşlar bu yolda 70 az demeye başladılar. :)

Orası kesin :)
Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Diğer kısmına katılıyorum bende çok süratli gitmem keza birkaç kez tecrübe ettim fren konusundaki 10km hızın bile kaç mt fark ettiğini :)

Tabiki böyle düşünüldüğünü sanmıyorum da bir şekilde tabelaların yanlış konması sonucu Şubedeki bu işe bakan bazı polis arkadaşların da dikkatinden kaçmıyor. Bence bunun sonucunda oluyor :)Devlette kota koyunca haliyle olaylar kendiliğinden gelişiyor :)Benim tezim bu :D

 

1. Polis yazdığı radar başına prim almıyor :D

2. Kota diye bir şey yok. :D

3. Çürüdü, yenisini üret :D

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)

1. Polis yazdığı radar başına prim almıyor :D

2. Kota diye bir şey yok. :D

3. Çürüdü, yenisini üret :D

 

Polis prim almıyor ama ellerine bir liste veriliyor onu bir şekilde dolduruyorlar. Bu ona iş olarak veriliyor :) Kota dediğim de bu. Abi rutin çevirmede bile ellerinde liste var araç kotası. En son İstanbul gelişimde gece beni durdurdu listenin sonuna ekledi güzelce plakamı ehliyet numaramı ismimi falan, sonra toplandı peşimden çıktı. 70km'lik yolda 70 üzeri hız yaparak beni sollayıp gitti :)

tarihinde Yiğitcan Coşar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Ancak devlet yola sırf "düşürelim iyice de gelip radara girsinler, ceza keselim, para kazanlım" diye tabela koymaz. Ben de buna inanıyorum. :)

Devlet istemez tabi kimsenin radara girmesini :p

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Ümraniye'de netaş önündeki otoparktan aracımı çektirip sonra 75 lira ceza kesen düzeni kınıyorum.

 

Tüm kaldırımlar araç dolu her yer keşmekeş. Biz otoparka koyduk aracımızı, iki çizgi arasına da ortaladık. döşeme taş ile yapılan sarı çizgilerin arasına getirdik. fıstık gibi 45 derece bıraktık. bir gerideki aynı yerin devamı otoparkta yaklaşık 6 aydır orada yattığını düşündüğüm bir lastikleri patlak içi eşya dolu kartal vardı.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ümraniye'de netaş önündeki otoparktan aracımı çektirip sonra 75 lira ceza kesen düzeni kınıyorum.

 

Tüm kaldırımlar araç dolu her yer keşmekeş. Biz otoparka koyduk aracımızı, iki çizgi arasına da ortaladık. döşeme taş ile yapılan sarı çizgilerin arasına getirdik.

Hocam şikayet ettiniz mi ?

Bireysel hataları genele yayamayalım hocam..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Neyi şikayet edeceğim? Orayı yasak yapmışlar. Problem yasak levhasının anlaşılamaması ve şaşırtması. yerdeki eski otoparkı kaldırır insan cebi yok eder. hem cep var hem çizgi var hem yasak. üstelik yasak levhası cepte değil cebin dışında bitimindeki yola gelen kısımda. MAdem yasak cep olan yerin iç kısmına koy.

 

Yasak levhasını gördüm koyarken ve yorumladım her zamanki gibi dikkatlice ve ben öğretim üyesi hele insan makine etkileşimi konusunda navigasyon konusunda ders veren hoca bu işareti anlayamıyor ise bu işaret hatalıdır. Amerika da 9 senede 1 tane bile yemedim üstelik kalabalık kentlerde yaşadım NY wash dc vs. Ve sokaklarda park ettim durdum öğrenci işi.


Hocam şikayet ettiniz mi ?

Bireysel hataları genele yayamayalım hocam..

 

genele felan yaymıyorum ama ordan sürekli çektiklerine göre genele yayılabilir :)

 

Ahmet mehmet bu bireysel bir memur hatası değil. Sistemik.


Siz duble yollarda hiç 110 yazdığını gördünüz mü mesela şöyle gönül rahatlığı ile 110 ile gidebildiniz mi? Hep tedirginlik hep tedirginlik. Acaba bir 70 tabelası vardı da görmedik mi? gibisinden.


Tamam ceza kesiyorsun da arabayı niye çekiyorsun? Araba otoparkta !!!   Geri geldim arabalar değişmiş otopark yine dolu benim araç yok sadece :)

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Neyi şikayet edeceğim? Orayı yasak yapmışlar. Problem yasak levhasının anlaşılamaması ve şaşırtması. yerdeki eski otoparkı kaldırır insan cebi yok eder. hem cep var hem çizgi var hem yasak. üstelik yasak levhası cepte değil cebin dışında bitimindeki yola gelen kısımda. MAdem yasak cep olan yerin iç kısmına koy.

 

Yasak levhasını gördüm koyarken ve yorumladım her zamanki gibi dikkatlice ve ben öğretim üyesi hele insan makine etkileşimi konusunda navigasyon konusunda ders veren hoca bu işareti anlayamıyor ise bu işaret hatalıdır. Amerika da 9 senede 1 tane bile yemedim üstelik kalabalık kentlerde yaşadım NY wash dc vs. Ve sokaklarda park ettim durdum öğrenci işi.

 

genele felan yaymıyorum ama ordan sürekli çektiklerine göre genele yayılabilir :)

 

Ahmet mehmet bu bireysel bir memur hatası değil. Sistemik.

Siz duble yollarda hiç 110 yazdığını gördünüz mü mesela şöyle gönül rahatlığı ile 110 ile gidebildiniz mi? Hep tedirginlik hep tedirginlik. Acaba bir 70 tabelası vardı da görmedik mi? gibisinden.

Duble yolda 90 levhası görmediğim yerleşim alanı dışında 110 rahat rahat gidiyorum. Yerleşim yerlerine yaklaştığımda hızımı düşürüyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Levha görmemen levha yok anlamına gelir mi :)

 

Yoksa biz de aynısını yapıyoruz haliyle mecburen.  Ama gavur 75 mil sınırı olan yerde 3-4 milde bir 75 yazar ki bilesin.


Neyse konu hız. Bilinçli ya da bilinçsiz hıza hayır diyorum. Sadece pistte hız serbest. E5 gibi yerlerin ise şehiriçi kapsamından çıkarılıp 110 ile ayarlanması ya da dinamik (hava şartlarına göre değişen) elektronik tabelalar ile yönetilmesi (ingiliterede böyledir 40 senedir) gerekir.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı

Her zaman dile getirdiğim birşey var, adalet herkese lazım. Cezai müeyyideler her zaman olmuştur ve kuralların oluşumu için şarttır. Sorun ise cezanın adil uygulanması kısmında ortaya çıkmaktadır. Bu açıdan kurala uymayanlar adilane cezalandırılırsa sorun ortadan kalkar. Bizdeki cezalandırma şekli ise tamamen rastlantısaldır ve kişiye göre tecelli eder. Bu sadece trafik cezası değil, milyonlarca dolarlık davada bile böyle işliyor maalesef. Konuyu dağıtmadan trafiğe geri dönersek;

Radar cezasını her zaman haksız bulurum ve devlet açısından da kolaycılıktır. Üstelik verimli işgücünü sağlayacak en az 4 polis, 2 araç bu işe angaje edilir. Bu bile getirinin giderden fazla olduğunun göstergesidir. Hız sınırına uymayan araçları karpuz seçer gibi belirlemek yanlıştır, doğrusu belirlenen güzergahta hız sınırına uymayan araçları istisnasız cezalandirabilmektir. Bir polis aracının içersine tesisatlar döşeyip, yollarda bekletmek için yatırım yapmak yanlıştır. Bu araçları sabitden hareketliye çevirdiğinizde bile bir miktar adalet sağlayabilirsiniz.

Her sabah işe giderken 70km(hız sınırı bu) sabitlediğim aracımla 20km mesafe kattediyorum. En sağ şeritten 50km hız ile gitmesi gereken yolcu otobüsü bana selektör atabiliyor sağ şeritte olduğum halde. 70km hız sınırını belirleyen kameraya geldiğinde ise o büyük araçlar 50 ile geçerek ceza almıyor. Peki bu adalet mi şimdi?

Yine aynı yolda hız kamerasının altından geçerken yanından geçtiğim Pınar ürünleri taşıyan renault trafikler, 5 sn içinde rkor kırarak 120km hıza ulaşıyorlar. Üstelik makas bile atabiliyor.

Gerektiğinde çok süratli araç kullanabilirim ancak yolda kurallara uymaya çalıştıkça yanımdan benden %30 daha fazla hızla geçen ve kendisine tanınmış olan hız sınırını %80 aşarak giden büyük araçları görünce hakkaniyet arıyorum.

Yurtdışına bir kere çıktığım için her yeri bilemiyorum ancak net kurallar koymuşlar, yerleşim yerlerine girerken belli netrelerden itibaren uyarılar başlıyor ve kademeli olarak hız düşürtüyor. Giriş ve çıkışta kameralı radar koymuşlar. Ondan sonra hız tabelaları ile yol için tanımlanan hız belli. Bizde ise hala daha nerde hangi hız sınırı geçerlidir bilemiyoruz. Duble yollar 110km hız deniyor ancak yerel tönetim aksine bir hız belirleyebiliyor. Bu nedenle hız sınırına uysanız bile radarın yanından gçerken bir acaba yaşıyorsunuz ve yediğiniz cezaya itiraz edemiyorsunuz. Normalde hızı belirleyecek tabela yoksa hiç kimse ceza yazamaz ancak biz bu durumu o kadar kanıksamışız ki herhalde tabelayı görmedim diyerek cezaya razı oluyoruz.

Yine daha önce de belirtmiştim; güzergahı tanıyan bir sürücü iseniz nerde radar olduğunu biliyorsunuz ve bu bölgeler hariç son hız gidiyorsunuz. Diğer sürücü ise ziyaret için yola çıkmış, tüm yol boyunca ortalama hız sınırlarına uymuş ve bir yerde ki -genelde bu yerler hız yapmaya müsait yerler seçiliyor radar için- biraz hızlanıyor ve radara yakalanıyor. Şimdi bu sürücü suçlu mudur? Cezayı haketmiş midir? Cevap evetse, güzergahı tanıdığı için radarı atlatan trafik canavarının yaptıkları yanına kar mı kalmalıdır?

İşte önmüzde Ankara - Sivrihisar yolu var. Giriş ve çıkışlardaki kameralar tanınan hız limitleri dahilinde minumum geçiş sürenizi hesap ediyor. Altında bir sürede geçerseniz ceza geliyor. Modern uygulamalar bunu gerektiriyor. Altyapı müsait ve bu cezaya kimsenin sesi çıkmaz. Tabi ki bu cezadan da her zaman olduğu gibi kaçış mümkün. Bir dinlenme tesisinde mola verirseniz süreyi geciktirebilirsiniz ancak önemli olan adaletli bir ceza sistemi için adım atmak. Sonrasında üzerine kafa yorulur, düzeltilir. Radar olmalı evet ancak gezici olmalı. Sadece hızı değil, şerit ihlalleri, hatalı sollamalar, sürücü kusurları da tespit edilip cezai işlem yapılmalı.

Tüm bunlar olurken de trafik eğitimi 1. Ve 2. Sınıflarda yayalar ağırlıklı, sonraki sınıflarda motorlu araçları da kapsayacak şekilde kurallar, işaretler, geçiş üstünlükleri gibi tüm detayları ile müfredatta olmalı. Bu bilinç oluşturulmalı. Yoksa bizde trafik kurllarını öğrenmek, ehliyet almanın bir parçası olarak görülüyor. Sorun da burada ortaya çıkıyor. Sınavı geçene kadar gereklilik olarak görülen kurallar trafiğe çıkınca unutuluyor ve trafiğin akışına göre herkes kendi kuralını uygulamaya başlıyor. Eğitimsizliğin sorunudur bunlar ve işte bu nedenle cahil toplulmara yakışır şekilde cezalandırılıyoruz. Kes cezayı canı yansın bir daha yapmasın, halbuki trafik hayattır. İnsanın canından daha değerli birşey olabilir mi sorusunun cevabını verilecek eğitimle aşmamız gerekiyor.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...