İçeriğe Yönlendir

Bilinçsiz Hıza Hayır !


Ümit Mavigöz

Recommended Posts

Misafir

Şöyle bir bakıyorum da insanlar yollarda ölmek için ellerinden geleni yapıyorlar. Bunu kimileri başarabiliyor, kimileri başaramıyor.

 

Trafik kurallarını kimse bilmiyor. Göbekten çıkana "ben anayoldan geliyorum sen bana yol vereceksin" diyebiliyor bilinçsiz insanlar. 4 yol ağzında sağdan gelene yol verilir. Sola bakmaya bile gerek yok. Çünkü o da size yol verecek. Bunu kim biliyor? 4 yol ağzını boşaltamayacağınız şekilde önünüzde boşluk yoksa, ışık size yeşil yansa da gitmemelisiniz. Çünkü önünüz akmıyor. Aksi halde kavşağın ortasında "mal gibi" kalıp, bütün trafiği kitleyeceğimizi hangimiz bilse de uygulayabiliyor. Amerika da kavşaklarda ceza tutarlarıyla beraber levhalar var. "Kavşağı kesmeyin, aksi halde 1001 dolar ceza ödersiniz" diye. Yüzde 80 bu cezayı da ödersiniz.

 

Ölmek bir yana trafik tıkanıklığının da sebebi kuralların bilinmemesi. Çünkü bilsek ne olur? Arayan yok soran yok. Hep söylüyorum yollarımızda devlet yok diye. Sabah 6.30-7.30 arası tem yolunun hali bence ibretlik. Gecenin kör karanlığında isteyen istediğini yapabiliyor. Böyle başı boşluk olamaz arkadaşlar. Burada çok anlattım ceza varsa insanlar kurallara uyar yoksa ben de uymuyorum. Eğitim falan birbirimizi kandırmayalım. Minibüs şoförlerinin, damperli kamyonların veya sarı dolmuşların nesini eğiteceksiniz...Lütfen...

Yorum bağlantısı
Abdullah Hacıefendioğlu

Şahin olayına gelince,... 

Araçlar yaşlandı arkadaşlar.. jantının güzel olması, lastiğinin güzel olması, aracın yere basılması yetmiyor.. 

Helezonu kesen, kendini F1 aracında zannediyor... 

Devletin bu araçları artık hurda kapsamında toplatması gerekiyor bence..

Yürüyen tabut bunlar resmen

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Hız'ın her hali risklidir derken, konuya derinlik kazandıralım ;

Çarpışma Test Videoları paylaşılmış, o testler 55km/h ile yapılan testler olduğunu biliyorsak.

Kaç km. Hız ile gitmemiz güvenlidir ? Yasal sınır Otobanda 130km/h, otobanda kaç ile gitmeliyiz kendimizi riske etmemek için ?

Örneğin Şahin'den örnek verilmiş, Şahin için şu hız diye sınırlama yok, Bentley ile gitsekte, yasal sınır, tüm arabalar için aynı ?

Kişi, kendi arabasının özelliklerine göre gitmesi gerektiğini bilmesi gerekiyor diyebilirsiniz.

Mesela ; Fiesta ile Mondeo'nun arasındaki hız farkı ne kadar olmalıdır ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Ben iddia ediyorum,trafik kurallarına,trafik işaret ve işaretçilerine,hız limitlerine tüm sürücülerin uyması halinde kaza riski dır.

Yorum bağlantısı
Abdullah Hacıefendioğlu

Hız'ın her hali risklidir derken, konuya derinlik kazandıralım ;

Çarpışma Test Videoları paylaşılmış, o testler 55km/h ile yapılan testler olduğunu biliyorsak.

Kaç km. Hız ile gitmemiz güvenlidir ? Yasal sınır Otobanda 130km/h, otobanda kaç ile gitmeliyiz kendimizi riske etmemek için ?

Örneğin Şahin'den örnek verilmiş, Şahin için şu hız diye sınırlama yok, Bentley ile gitsekte, yasal sınır, tüm arabalar için aynı ?

Kişi, kendi arabasının özelliklerine göre gitmesi gerektiğini bilmesi gerekiyor diyebilirsiniz.

Mesela ; Fiesta ile Mondeo'nun arasındaki hız farkı ne kadar olmalıdır ?

Dediğiniz kesinlikle doğrudur ancak, bu tofaş ile aşırı hız yapanların silahı şakağına dayayıp ateşlemeyi bekleyenlerden hiçbir farkı yok ..

Yorum bağlantısı
Misafir

Hız'ın her hali risklidir derken, konuya derinlik kazandıralım ;

Çarpışma Test Videoları paylaşılmış, o testler 55km/h ile yapılan testler olduğunu biliyorsak.

Kaç km. Hız ile gitmemiz güvenlidir ? Yasal sınır Otobanda 130km/h, otobanda kaç ile gitmeliyiz kendimizi riske etmemek için ?

Örneğin Şahin'den örnek verilmiş, Şahin için şu hız diye sınırlama yok, Bentley ile gitsekte, yasal sınır, tüm arabalar için aynı ?

Kişi, kendi arabasının özelliklerine göre gitmesi gerektiğini bilmesi gerekiyor diyebilirsiniz.

Mesela ; Fiesta ile Mondeo'nun arasındaki hız farkı ne kadar olmalıdır ?

 

Kurallar araçlara göre değil sürücülere göre düzenleniyor. Örneğin otobanda 130 ile giden bir sürücü, tehlikeyi ne kadar uzaklıkta görür, görüş açısı kaç derecedir şeklinde hesaplanır. Yoksa hurda olmak üzere olan bi araba burada en fazla 130 yapsın denmiyor. Bentley'i kullanan sürücü ile mor park lambalı apaçinin 130 ile giderken görüşü, tepkisi aynı. Belirleyici olan araç değil adam.

 

Otoban, yaya ve diğer canlılardan arındırılmış olmalı, otoyola insan ve diğer canlıların dışarıdan girişi fiziksel olarak engellenmelidir. Bu kanunlarımızda mevcut. Uygulama? Tısss. Köpeğe çarparsanız suçlusu karayollarıdır. Hız 100-120 yi aştığında görüşümüz, tüneli andırır şekilde oluyor. Örneğin karşı şeritten koşarak önümüze çıkacak bir köpeği 150 ile giderken aniden önümüzde görürüz. 100 ile giderken yan tarafları daha iyi görürüz. Bu yüzden her tarafı görebileceğimiz hızı korumalıyız.

 

90 ve 110 arasındaki farkı gösteren bir video vardı birkaç sene öncesine kadar. Kağıttan bir kamyon resmine 90 la giderken araba çarpmıyor, 110 la giderken çarpılıyordu. Duble yollar yapıldı, hız sınırı duble yollarda şuursuzca 110 a çıktı (aslında 121) reklam yayından kaldırıldı. Oysa halen daha 90 la giderken duruyor, 110 la giderken çarpıyoruz.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Özgür Bey, evet sürücülere göre kurallar düzenleniyor.

Peki, kağıttan kamyona 90km/h gidipte, vurmayan, 110km/h gidip vuran araba neydi ?

Öyle bir ince çizgi ki bu, gene bilinçli hıza çıkıyor bu ?

Ayni kondisyonda, aynı arabanın, altındaki lastik bile durma mesafesi metreler ile ölçülüyor

Yorum bağlantısı
Misafir

Karşı şeritte ilerleyen kamyonun şöförü kalp krizi geçirip senin üstüne çıksa neyin kuralı olacak abi...Tam bir piyango bu iş...

O da takdiri İlahi,kader yani yapacak birşey yok tabiki kamyon şoförü hastalığını bilerek yola çıkıyorsa.

İstisnalar kaidei bozmaz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Karşı şeritte ilerleyen kamyonun şöförü kalp krizi geçirip senin üstüne çıksa neyin kuralı olacak abi...Tam bir piyango bu iş...

Mert dediğin de doğru da. Bunun gibi kaç tane örnek olur. Türkiye de kaza istatistiklerinin içinde kaç tanesinde böyle bir kaza var :)

Yorum bağlantısı
Misafir

Mert dediğin de doğru da. Bunun gibi kaç tane örnek olur. Türkiye de kaza istatistiklerinin içinde kaç tanesinde böyle bir kaza var :)

uyuyanlar,kalp krizi geçirmiyorsa çok var :D

Yorum bağlantısı
Misafir

Ya da yeni lastik aldın yolda giderken hatalı üretime bağlı olarak lastik patladı kontrolü kaybedip başka bir araca çarptın ve öldün. Benim demek istediğim kurallara uyarsak hiç kaza olmaz lafına istinaden söyledim. Bindiğimiz her şey kul yapısı olduğundan işi sadece kurallara bağlamak doğru gelmedi...

Sen tedbiri al,tevekkülü Allaha bırak.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ya da yeni lastik aldın yolda giderken hatalı üretime bağlı olarak lastik patladı kontrolü kaybedip başka bir araca çarptın ve öldün. Benim demek istediğim kurallara uyarsak hiç kaza olmaz lafına istinaden söyledim. Bindiğimiz her şey kul yapısı olduğundan işi sadece kurallara bağlamak doğru gelmedi...

Mert dediklerin tabiki olabilir. Ama kaza sayısına baktığında o deklerinin oranı ne? Hız sınırlarına uysan yine bu kadar tehlikeli sonuçlar doğurmaz ama.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Yeni araba kullanmaya başlayanlara ilk tavsiyem yaptığın en yüksek hızda ani bir fren yapmadan daha yüksek hız yapmadır...Yani artık 100 km. hıza çıkabiliyorum diyene o hızla giderken ani fren yapmadıkça 110 km. hıza çıkmasan iyi olur derim... :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Misafir

Karşı şeritte ilerleyen kamyonun şöförü kalp krizi geçirip senin üstüne çıksa neyin kuralı olacak abi...Tam bir piyango bu iş...

 

Tam emin değilim ama kazaların %90 küsürü sürücülerin, hata yapmasından kaynaklı (üretim, yol, ani kalp krizi v.s. harici) oluyor.

 

 

Özgür Bey, evet sürücülere göre kurallar düzenleniyor.

Peki, kağıttan kamyona 90km/h gidipte, vurmayan, 110km/h gidip vuran araba neydi ?

Öyle bir ince çizgi ki bu, gene bilinçli hıza çıkıyor bu ?

Ayni kondisyonda, aynı arabanın, altındaki lastik bile durma mesafesi metreler ile ölçülüyor

 

Hız kazalarda çok önemli bir etken. Üstelik geometrik şekilde artan bir düzeyde. Bunu tartışmayalım şimdi. Hız limitleri de belli hesaplarla yapılıyor.

Yorum bağlantısı
Misafir

Sürekli aşırı hız yapıp agresif araç kullananlara acımak lazım aslında. Sadece o direksiyonuna geçtikleri alete söz geçirebiliyorlar çünkü. Normalde aşırı derecede silik insanlar. Ben demiyorum araştırmalar diyor.

Yorum bağlantısı
Abdullah Hacıefendioğlu

Allah cümlemizi bu ve buna benzer kazalardan belalardan uzak tutsun, aşırı hızlara ulaşmadan önce şuurlu bir şekilde bu olayları göz önüne getirip bundan vazgeçmeyi, sevdiklerimizle sağlıklı bir şekilde uzun yıllar sürmeyi nasip etsinn..

Yorum bağlantısı
Misafir

bayram da 900 km yol yaptım, araç bakımlı, lastikler iyi, firen yagı yeni felan filan gayet iyi yolculuk oldu, hız yapmasamda, üç defa kuş serisi aracın tahrik etmesi ilginç deyilmi,  :) sizi geçince ayrı bir haz alıyorlar. :)

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
(düzenlendi)
:) Aman Abi, Turbo, Swap'lı bir kuş serisine denk gelme :) tarihinde İ.G&#246ksel Yaman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Cam

Hepimiz zaman zaman limitlerin üstüne çıkıyoruz buna kimsenin itirazı olmaz sanırım.Mesele nerede nasıl kullandığımız araçlarımızı.En çok yapılan hata araçlarımızın limitlerini bilmekten geçiyor.Burada deli hakkı denilen bir rampa var.Sürekli viraj ve rampa çift çıkış tek iniş.Bayramda yeniceye giderken benim hızım 90_100 arası çıkmaya başladım soluma şahin geldi muhtemelen düzlükten daha hızlı geliyordu.Ama yanıma geldiğinde rampa ve virajlar başlamıştı soluğu kesildi ama inatla yanımda kalmaya çalışıyor.Bölünmüş yol olsa oynardım ama ciddi risk o yolda uzun süre i şekilde gitmek.Doğal olarak bastım tokatı. :) Demem o ki birazda araca göre davranmak gerekiyor ne kadar iyi araç kullandığınızın anlamı kalmıyor bazen

adam aşağıdan bastırmış vs. bir şekilde yanınıza kadar gelmiş sizi sollamaya başlamış, sizde bastınız tokadı yani, keşke birde beğenmedim butonu olsaydı.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Cam

:)

bende ilk aracım olan murat 124 üm üzerinde oynamaya bayılırdım. zaten bu kuş serisi vs. araçlardaki modifiyenin amacı da daha üst sınıf arabaları sollayabiliyor olmak mutlu ediyor gençleri. işte ne solladım bee, tamponun tozunu filan gibi zevk yapıyorlar kendilerince ama, birçoğu sadece aracı drug için veya 20-30km sprint yarışlar için modifiye ediyor düşük viteslerde yüksek hızlar veya her vites geçişi daha uzun ''sünen'' araçlar yaparken ya yol tutuştan, ya duruştan fedakarlık ediyorlar. zaten şase olarakda uygun olmayan bu araçlar kaza halinde inanılmaz tehlike yaratıyor hem kendine hem çevreye. ama kanı hızlılık işte zamanla geçiyor bu hevesler sonra da benim gibi volvo-audi-mondeo-passat tarzı araba alalım da hanımın çocuğumun konforu güvenliği iyi olsun demeye başlıyorlar.

Ben şunu anladım. yokuşta yanyana kalmışlar ancak diğer aracın gücü geçmeye yetmediğinden Akan Bey hızlanarak onun kendi arkasına girmesini sağlamış. Frene basıp önüne alsa ne fark edecek ki? Bu sefer Akan Bey sollamak (hatalı) zorunda kalacak?

iyi taraftan bakmayı biliyorsunuz. umarım dediğiniz adam zorda kalmasın diye tokatlamıştır akan bey. :)

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

iyi taraftan bakmayı biliyorsunuz. umarım dediğiniz adam zorda kalmasın diye tokatlamıştır akan bey. :)

 

Ben de öyle olmasını ümit ediyorum ancak şöyle bir durumla karşılaştığımda oluyor maalesef...Uzun soluklu rampalarda geriden gelen araç rahatlıkla geçemeyeceğini anlasa bile zorlamaya devam ediyor ve geçer geçmez daha da fazla hız kaybettiği için bizim düzenimizi de bozuyor...Ankara-İstanbul arası otoyolda örneğin bayram dönüşü bir Hyundai Getz ile beraber geldik 70-80 km. kadar...Adam yokuş aşağı olduğu zaman beni geçiyor ilerideki rampada ben onu geçiyorum...Birkaç kez hız sabitleyici ayarımı bozdu kaldı ki zaten pek kullanmam kullanacağım tutmuştu o gün....:)  Sonuçta sıkıldım ben bu adamdan ve arabasından deyip bir süre yüksek süratle gitmek zorunda kaldım...

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Cam

Ben de öyle olmasını ümit ediyorum ancak şöyle bir durumla karşılaştığımda oluyor maalesef...Uzun soluklu rampalarda geriden gelen araç rahatlıkla geçemeyeceğini anlasa bile zorlamaya devam ediyor ve geçer geçmez daha da fazla hız kaybettiği için bizim düzenimizi de bozuyor...Ankara-İstanbul arası otoyolda örneğin bayram dönüşü bir Hyundai Getz ile beraber geldik 70-80 km. kadar...Adam yokuş aşağı olduğu zaman beni geçiyor ilerideki rampada ben onu geçiyorum...Birkaç kez hız sabitleyici ayarımı bozdu kaldı ki zaten pek kullanmam kullanacağım tutmuştu o gün.... :)  Sonuçta sıkıldım ben bu adamdan ve arabasından deyip bir süre yüksek süratle gitmek zorunda kaldım...

kesinlikle haklısınız bana da sıklıkla denk gelir böyle durumlar.

Ben koyu renk ile taradığım cümlelerden bunu anladım. Akan Bey'i de az çok tanırım forumda.

evet bu şekilde bakınca bende sizin gibi düşündüm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Ben de öyle olmasını ümit ediyorum ancak şöyle bir durumla karşılaştığımda oluyor maalesef...Uzun soluklu rampalarda geriden gelen araç rahatlıkla geçemeyeceğini anlasa bile zorlamaya devam ediyor ve geçer geçmez daha da fazla hız kaybettiği için bizim düzenimizi de bozuyor...Ankara-İstanbul arası otoyolda örneğin bayram dönüşü bir Hyundai Getz ile beraber geldik 70-80 km. kadar...Adam yokuş aşağı olduğu zaman beni geçiyor ilerideki rampada ben onu geçiyorum...Birkaç kez hız sabitleyici ayarımı bozdu kaldı ki zaten pek kullanmam kullanacağım tutmuştu o gün.... :)  Sonuçta sıkıldım ben bu adamdan ve arabasından deyip bir süre yüksek süratle gitmek zorunda kaldım...

Evet uzun yolda en sevimsiz durumlardan biri, ben bu durumda tamamen farklı olarak yavaşlamayı tercih ediyorum bana daha kolay geliyor, gitmek isteyenin önüne geçmemek lazım diye düşünüyorum. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...