İçeriğe Yönlendir

Casper 7 Tablet 3 Haftada 2 Arıza Verdi Iade Almıyorlar.


Metehan Özçelik

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Benimki Türkiyenin en köklü bankası.. İş Bank


270 işbank... 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

180..son

bu arada ne alıyorum, ne satılıyor ?

mangalda mantar, kaşaşarlı

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

180..son

bu arada ne alıyorum, ne satılıyor ?

 

mangalda mantar, kaşaşarlı

Yorum bağlantısı
Can Çeralp

Geçmiş olsun; forum.donanimhaber.com (umarım paylaşmak yasak değil) sitesinde bu gibi durumlarla sıkça karşılaşıyor. Kendimin ve başkalarının başına gelenleri bir araya toplayarak bir kaç detay vereyim;

 

1) Android dünyasında cihazınızı bozacak bir virüs yoktur. Bugüne kadar hiç bir virüs de 24 saatten fazla Android ortamında barınamamıştır. Google Play, kendi içeriğinde her gün rastgele bir saat seçerek taramaktadır ve cihazınızda tehdit unsuru varsa gerekirse uzaktan müdale ile uygulamayı devre dışı bırakmaktadır (güncelleme vasıtası ile). "Cihazınıza virüs programı yükleyin" uyarı verip size cihazı geri göndermiş olmaları mahkemede aleyhlerine en büyük delildir çünkü yalandır, konuyla alakasızdır ve doğruda tüketiciyi yanıtlmaktır. Bunu kendileri de pek iyi bilir.

 

2) Bir sorunun yazılımsal ya da donanımsal olması asla garanti kapsamını belirlemez. Sorunun kimden kaynaklandığı ve nasıl oluştuğu garanti kapsamını belirler. Donanımsal olarak sağlam bir cihaz yazılımsal bir hatayla kapanıp sonra ancak servis müdalesiyle açılıyorsa ve servis bunun "kullanıcının yüklediği bir uygulamadan/virüsten kaynaklandığını kanıtlayamıyorsa" cihaz garanti kapsamındadır ve sorundan servis yükümlüdür, aksi takdirde ürün ayıplıdır ve ayıplı ürün kanunları uygulanır.

 

3) Bu gibi durumlarda yapılacak en iyi adım cihazı aldığınız yerle muhattap olmaktır. Doğrudan Casper'a veya servise gitmek iyi değil. Tek muhattabınız olursa kimseyi birbirine kırdıramazsınız ancak çok muhattabınız olursa ve mahkeme ya da tüketici hakem heyeti işin içine girerse içlerinde en güçsüz olan (diğerleri suçu bana atacak nasılsa) diyip uzlaşma yoluna gidecektir.

 

4) 1100 liranın altındaki fatura tutarına sahip elektronik ürünler için doğrudan Tüketici hakem heyeti sorumludur, kararları mahkeme kararı niteliğinde ve bağlayıcıdır. Oradan iade hakkınızı bir kere aldınız mı gerekirse paranızı hacizle alırsınız Real'den.

 

5) En geçerli yöntem şudur; bir satıcı ya da servis görevlisi tüketiciyi her zaman doğru bilgilendirmekle yasal olarak yükümlüdür ve tüketici gerektiğinde bu bilgileri yazılı olarak isteyebilir. Eğer satıcının/servis görevlisinin verdiği bilgi doğru ise bunu yazılı ve kaşeli/imzalı olarak vermesinde de hiç bir sakınca olmayacaktır. Ancak sözlerinde yalan varsa, bazı kanunları kendini güvene almak için büküyorsa, uyduruyorsa söylediği herşeyi gözünün önünde bir kağıda yazın ve altına imza atmasını isteyin. Yanınızda -mümkünse avukat olan veya taklit yapan- bir arkadaşla gidip kibarca "ben size inanmıyorum, durumu mahkemeye taşıyacağım. Eğer söylediğinizin arkasındaysanız ve kanunlar gerçekten dediğiniz gibiyse korkacak bir şeyiniz yok, ilk celsede zaten kaybederim, buyrun sözlerinizi imzalayın, aksi takdirde sözlerinizi birebir içeren bu kağıdı imzalamadığınızı mahkemeye beyan edeceğim ve yanımdaki arkadaş da şahidim olacak" deyin. Buradan itibaren kaçış noktası yoktur çünkü şahsın kendisine bile dava açabilirsiniz. Şahıs, mahkemede kanunları doğru bir şekilde sayarsa size yeni cihaz ya da para iadesi vermeyi zaten kabul etmiş olur, yalanına devam etmeye kalkarsa da tüketiciyi yanıltmaktan size tazminat hakkı bile doğmuş olur (ne yazık ki bugün ülkemizde bu gibi davalar giderek artıyor olsa da hala hizmet ve servis sektörünü terbiye edecek düzeye ulaşmadı, biraz daha bastırırsak bilinçli tüketiciler gibi hizmet alabileceğiz umarım).

 

7) Servise verdiğiniz süre 20 iş gününü geçerse otomatik olarak müşteriye "yeni cihaz mı istersiniz yoksa para iadesi mi" diye sorulur. Mevcut cihazın tamiri asla yapılmaz, yapılsa da müşterinin kesinlikle kabul etmeme hakkı vardır. Üstelik 10. iş gününde muadil geçici cihaz isteme hakınız vardır, yok derlerse yine aynı mahkeme haklarınız doğar (unutmayın, bugün hiç birimiz teknolojiyi satın almıyoruz. Büyük markalardan, büyük hizmet vaadleriyle kiralıyoruz). Cihazınızı servisten almaya geldiğinizde size cihazı getirmezler ve önce bir kağıt imzalatırlar. O kağıtta "gördüm, kontrol ettim, aldım" yazmaktadır. Cihazı ondan sonra getirirler. Bu, istisnasız bütün servislerin işlediği bir suçtur. Kabul etmeyin, gerekirse oradaki müşterilerden de destek alıp olay çıkarın ama cihazı kontrol etmeden imzayı atmayın. Baktınız sorun devam ediyor, "cihazımın tamirir tamamlamamıştır" yazılı bir belgeyi imzalayıp cihazı teslim almayın. Böyle bir durumda 20 iş gününüz baştan başlamaz, kaldığı yerden devam eder.

 

8) Bütün bu maddeleri okuyup hayata geçirmeden önce yazılımsal sorunları internette araştırmakta fayda vardır. Artık en adi cihazın bile donanım üretiminde bir takım kalite standartları var ve genelde ekran yada pil haricinde sorun neredeyse hiç çıkmıyor.  Sorun yazılımsalsa da %99.9 çözülebilir. Biraz kurcalamakta her zaman fayda vardır. Servisleri terbiye etmek, vaadettikleri hizmeti vermeye zorlamak; zafer kazanıldığında çok büyük bir mutluluk ve ferahlık duygusu getirecek ve sizden sonrakilere de bir umut ışığı doğuracak olsa da uzun ömürlü olmanın ilk sırrı mümkün olduğunca servise uğramamaktır :)

 

Tekrar geçmiş olsun. Umarım en kısa zamanda çözersiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Tab3 de ne, hemide demode, Zafer alacağın tablet 7" olacaksa Asus Memo Pad HD7 16 gb. olmalı, yerim zamzungu, bunun 8" olanıda var, daha dün 7" olanı aldım

369 tl. 16gb ve 5 mp oto focus arka, 1.2 mp ön kameraya, İps 720p ekrana sahip, 7" lerde f/p en iyi tabletlerden biri, otg vs. çalışıyor ayrıca :)

http://www.asus.com/tr/Tablets_Mobile/ASUS_MeMO_Pad_HD_7/

http://www.asus.com/tr/Tablets_Mobile/ASUS_MeMO_Pad_8_ME180A/

 

Ali abi bluetooth var mı bunlarda ?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Alayı var ve 7" te en ideali budur, yalnız püf noktası şu, 8Gb bellekli olanı almayacaksınız, onda ön kamera 0.3 vga, arka 1.2mp,  16 gb olanda ise ön 1.2 mp, arka kamera 5Mp oto focus, ben 16 GB olanını aldım, bulabilirseniz sizde alın, şuan sadece gold ve hızlıalda kalmış sanırım.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Hee la bluetoot da varmış. :D

8" yok mu ? :(

 

Tab3

8" olanıda var, ayrıca şu zamzungu unutun artık, tırt bu tırt.

 

bu arada 8" gelecek tez zamanda.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...