Ferhat Özcan 1 Ocak 2014 Paylaş 1 Ocak 2014 Haberlerde duyduğunuz fren patlaması tamamen kolaycılık. Fren patlaması sadece hidrolik sistemde olursa çaresiz kalabilirsiniz, havalı sistem farklıdır özellikle şehir içinde olan bu tür kazalar tamamen bilgisizlik ve tecrübesizlikten kaynaklanır, Ağır vasıta kullanmak için sürücü kurslarında 10 yılda eğitim alsanız bu aracalara hakim olamazsınız. Özellikle bu alanda çekirdekten yetişmek gerekir ki bir ustanın ilk öğrettiği şey tehlike anında kimseye zarar vermeden o kamyonu en uygun yere yatırmaktır. 1 Yorum bağlantısı
Coşkun Biçer 5 Ocak 2014 Yazar Paylaş 5 Ocak 2014 Haberlerde duyduğunuz fren patlaması tamamen kolaycılık. Fren patlaması sadece hidrolik sistemde olursa çaresiz kalabilirsiniz, havalı sistem farklıdır özellikle şehir içinde olan bu tür kazalar tamamen bilgisizlik ve tecrübesizlikten kaynaklanır, Ağır vasıta kullanmak için sürücü kurslarında 10 yılda eğitim alsanız bu aracalara hakim olamazsınız. Özellikle bu alanda çekirdekten yetişmek gerekir ki bir ustanın ilk öğrettiği şey tehlike anında kimseye zarar vermeden o kamyonu en uygun yere yatırmaktır. Sizin yazdiginiza tamamen katiliyorum .Benim burada sorguladigim tamamen kolayciliga kacildigini ve insanlarin yanlis bilgilendirildiginini gostermekti bazilari bana inceden gondermede bulunsalarda olsun . Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 5 Ocak 2014 Paylaş 5 Ocak 2014 Valfler bazen tıkanır, hava gitmez ve fren yapsanızda körüklerde hava boşalmaz, bu durumda fren tutmaz, yani hava tahliye etmez ve fren kitlemez, fren patlamaz yani, patlarsa hava hortumu yada körük patlarki o zaman direk fren kitler zaten. Güzel açıklama treylerin arka teker de dönüyormuş, yeni farkettim. Hepsinde değil Türkiye'de çok nadir vardır. Agir araclarda cok zordur fren patlamasi. Fren valfi calismaz ve ayni anda elfreni valfi devreden cikar korukler hava dolu frene basiyorsunuz valf arizasi nedeniyle hava birakilmaz, ve elfreni cekildiginde elfreni valfide arizali tesaduf buya elfreni havayi bosatmaz iste o zaman Allaha emanet olursunuz. Ama bukadar tesaduf filimlerde bile olmaz. Bazı araçlarda hepsi havayı tek bir yerden alır ikisinin aynı anda cevap vermemesi muhtemel. Birde bu aletlerde el freni (imdat) çekmek çok büyük bir risktir, zira kademeli değildir direk kilitler. Usta Şoförün yapacağı vites küçültme yöntemidir ki bazen de debriyajda boşa çıkar. Bir zamanlar kullandığım mikserde başıma geldi vites küçülteyim derken araç vitesten çıktı dahada vitese geçmeyerek hızlandı, Sonuç şansıma boş olan ana yoldan karşıya geçip tarlada biraz gezmek oldu. Görüş alanım pek fazla sayılmazdı ana yoldan hızlı bir araç gelseydi kaçınılmaz son yaşanabilirdi maalesef. Ben suçluydum çünkü sürekli beton içinde olan aracımı yeteri kadar temiz ve bakımlı tutamamıştım Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Ocak 2014 Paylaş 5 Ocak 2014 Kilitlesin , ben olsam emniyet kemerini bağlayıp çekerim. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 5 Ocak 2014 Paylaş 5 Ocak 2014 Norveç ile ülkemiz karşılaştırılmış.. Norveçteki ağır vasıta veya özel araç sayısı ile ülkemizdeki karşılaştırılıyor mu peki ? Ya da kaza sayısı ? Gelişmişlikle yolların pek alakası yok malesef. Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 5 Ocak 2014 Paylaş 5 Ocak 2014 Kilitlesin , ben olsam emniyet kemerini bağlayıp çekerim. 40 tonluk kara düzen bir makine ile mi imkan varsa ya bir yerlere sürtmeli yada düzgünce yan yatırılmalı, olası bir taklada üzerinizde 40 tonlok bir basınç istemezsiniz bence Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Ocak 2014 Paylaş 5 Ocak 2014 El freni ,çekicinin arka tekeri mi sıkıyor? Yorum bağlantısı
Coşkun Biçer 5 Ocak 2014 Yazar Paylaş 5 Ocak 2014 Güzel açıklama Hepsinde değil Türkiye'de çok nadir vardır. Bazı araçlarda hepsi havayı tek bir yerden alır ikisinin aynı anda cevap vermemesi muhtemel. Birde bu aletlerde el freni (imdat) çekmek çok büyük bir risktir, zira kademeli değildir direk kilitler. Usta Şoförün yapacağı vites küçültme yöntemidir ki bazen de debriyajda boşa çıkar. Bir zamanlar kullandığım mikserde başıma geldi vites küçülteyim derken araç vitesten çıktı dahada vitese geçmeyerek hızlandı, Sonuç şansıma boş olan ana yoldan karşıya geçip tarlada biraz gezmek oldu. Görüş alanım pek fazla sayılmazdı ana yoldan hızlı bir araç gelseydi kaçınılmaz son yaşanabilirdi maalesef. Beni suçluydum çünkü sürekli beton içinde olan aracımı yeteri kadar temiz ve bakımlı tutamamıştım Sizin de dediginiz gibi sizin hatanizmis bu isi bende yaptim, suanda ayni ise baglantili baska bir is kolundayim. Burada irdeledigim hepimiz kolayciliga kacip fren patladi diyoruz veya oyle deniyor bu nekadar dogru, yukarida sag olsun yorumda bulunan arkadaslarin hepsinin yaptigi yorumlar dogru, fakat yanlis olan yeri yazdiklari hep surucu hatasi,belkide bir parca ekonomi ile alakali yazdiklarina hic yanlis demiyorum benim irdeledigim fren patlamasi surucu hatasi degil. El freni ,çekicinin arka tekeri mi sıkıyor? El freni arkalari kilitler eger kirk ayak tabir edilenlerdense bazilarin ondeki ikinci dingilde kilitler en on dingil hicbir zaman elfreni yoktur diyecemde eski scania,larda en onde bile var (eski)bazi modelerinde 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Ocak 2014 Paylaş 5 Ocak 2014 Çocukken ,bir çuval parçasının koca kamyonu durdurduğunu görmüştüm. Çuval parçası şafta sıkışmış, kamyon 20-30 metre kayarak durmuştu(damperli fatih kamyon). Yorum bağlantısı
Coşkun Biçer 5 Ocak 2014 Yazar Paylaş 5 Ocak 2014 Norveç ile ülkemiz karşılaştırılmış.. Norveçteki ağır vasıta veya özel araç sayısı ile ülkemizdeki karşılaştırılıyor mu peki ? Ya da kaza sayısı ? Gelişmişlikle yolların pek alakası yok malesef. Burada gelismislige atifta bulunmadik sanirim yollar herkes Turkiyedeki yollar soyle Turkiyedeki yollar boyle kotu derken okadarda insanlarin sikayet etigi kadar kotu olmadigini gostermek istemistim.Gelismislige gelince kisibasina dusen dollar bazinda yilik kazancsa dogru Norvec ulkemdeki insanlardan cok kazaniyor.Norvec 4,5 milyom sadece istanbul 12ila 16 milyon Norvec avrupanin en buyuk petrol ureticisi Turliye,nin uretigi petrol % 8 ancak karsiliyor kiyaslarsak evet iki ulke arasinda gozle gorulen bir fark var ulkemde 30 yildir teror var bir 30 yil daha surecek muhakkak norvec ise ulkemdeki terore enbuyuk destek veren ulkeler basinda geliyor farkmi dediniz evet fark var yanlis anlamayin ama politikaya pek girmek istemiyorum. Yorum bağlantısı
Coşkun Biçer 5 Ocak 2014 Yazar Paylaş 5 Ocak 2014 Norveç ile ülkemiz karşılaştırılmış.. Norveçteki ağır vasıta veya özel araç sayısı ile ülkemizdeki karşılaştırılıyor mu peki ? Ya da kaza sayısı ? Gelişmişlikle yolların pek alakası yok malesef. http://www.youtube.com/watch?v=vha5NFRn8SY Yorum bağlantısı
Coşkun Biçer 6 Ocak 2014 Yazar Paylaş 6 Ocak 2014 (düzenlendi) Eğitim, demokrasi, insan hakları vs? Sizinle tartismaya girmeyecegim konumuz farkli birsey, siz tutdunuz konuyu nereye tasidiniz ayrica Norvec,i iyi bir taniyin ve insan haklari ve demikrasisinin cigirtganligini ondan sonra yapin.Lutfen konumuzla ilgili yorum yapin yoksa yapmaniza gerekte yok. 6 Ocak 2014 tarihinde Coşkun Biçer tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ferhat Özcan 10 Ocak 2014 Paylaş 10 Ocak 2014 Tamda yazdığıma bir örnek kullanımı en zor araçlardandır mikser ve araç hakkında hiç bir bilgisi olmayan biri tarafından kullanılmış Allahtan ucuz atlatılmış hadise. Yorumların çoğu kulaktan dolma bilgiler fren yada imdat kitlemesi demek özellikle yüklü bir araçta sandığınız gibi bütün tekerleklerin kızaklaması demek değildir. Yorum bağlantısı
Coşkun Biçer 10 Ocak 2014 Yazar Paylaş 10 Ocak 2014 Ferhat bey siz bu isi yapmisiniz imdat cekmek nekadar dogru bilmiyorum bu isle bende biraz yaptim hem suruculuk hem tamir olarak bu konuyu acarkende agir araclarin nekadar zor fren patlamasi oldugunu gostermiekti. Imdat cekmek hic yukluyken denemedim fakat bosken cok dusuk hizlarda denemedim desem yalan olur hem frenleri tes etmek hemde ben genclik diyeyim siz isimi ne koyarsiniz bilmiyorum. Bir konuda hem fikir degiliz mikser konusunda 5 yill birfiil kulandim herhangi bir zorlugunu gormedim deli gibi kulanmazsan tabi,Bu arada sisi tanidigima memun oldul mikser isini romorklu tir isini hala ara ara yapiyorum ayda bir sefer veya iki sefer uzerine ciksamda isten tamamen kopmus degilim kulanmayinca abartmis olmiyayim ozluyorum bu araclari kulanmayi . Yorum bağlantısı
Ferhat Özcan 11 Ocak 2014 Paylaş 11 Ocak 2014 Yüklü bir araçta imdatı çektiğinizde ön camdan çıkmazsınız kemer takmaya gerek yoktur Ayrıca imdat yada el freni 1990 yılından bu yana Ford Cargo'larda ön ve çeker olmak üzere 2 dingilde vardır.(istenirse iki körük değişerek 3 dingile de ilave edilebilir çok zor değildir) Mikser yüksek ve sürekli döndüğü için normal kasalı bir araca nazaran devrilmeye daha yatkın bir araçtır bilinçli kullanılması gerekir. Günümüzde yollar da, araçlar da ciddi gelişmiş durumda 20 yıl önce tek şerit yollarda 10 teker araçlarları 45-50 ton yükle kullandığımızı düşünürseniz bizim fren hep patlaktı o yüklerle frenle araba durdurmak zaten imkansızdı. 1 Yorum bağlantısı
Coşkun Biçer 12 Ocak 2014 Yazar Paylaş 12 Ocak 2014 Ferhat bey size sormak istedigim birsey var bilginiz varsa paylasirsaniz sevinirim,elfrenini (imdat)cektiniz ve cekili vaziyete duruyor, ama bildigim kadariyla imdat 1 cm daha asagi dogru cekiliyor (elfrenini cektiniz ve elfirenini cekili biraktiniz bu durumda dururken yaklasik 1cm daha cekiliyor cekili vaziyetete dururken ) bu konu hakkinda bir bilginiz varmi . Yorum bağlantısı
Recommended Posts