Onur Bulut 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 Yerleşim yerleri içindeki ana yollarda hız sınırı 90 kilometreye çıkarıldı. Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Uygulama ve Denetleme Dairesi Başkanı Hamza Altıntaş, Resmi Gazete'de bugün yayımlanarak yürürlüğe giren Karayolları Trafik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelikle, yerleşim yeri içindeki ana yollarda hız sınırının arttırılmasını AA muhabirine değerlendirdi. Altyapısı uygun olmayan ara yollarda hız sınırının 50 kilometre olarak korunduğunu anlatan Altıntaş, "Yerleşim yeri içinden geçen bölünmüş devlet ve il yolları, belediyelerin yapım ve bakımından sorumlu olduğu, taşıma kapasitesi yüksek, can ve mal güvenliği açısından gerekli tedbirlerin alındığı ana yollarda UKOME ve il trafik komisyonlarının 20 kilometre olan hız limitini arttırma yetkisi 32 kilometreye çıkarıldı" dedi. Büyükşehirlerdeki ana yollarda şu anda trafik hızının 50 kilometre olduğunu hatırlatan Altıntaş, "Otomobiller için ise 50 artı 20 kilometreydi. Ancak bu sınır trafiğin akışını bozuyordu. Diğer ülkelerde yaptığımız araştırmalarda gerekli tedbirlerin alındığı ana yollarda trafik hızının artırılabildiğini gördük. Bu nedenle bir çalışma yaptık ve hız sınırı her bir araç için 50 kilometre artı 32 kilometre daha artırılabilir hükmünü koyduk" diye konuştu. -UKOME ve il trafik komisyonları belirleyecek Polisin hız cezası yazarken sürücüye yüzde 10 oranında bir opsiyon da tanıdığını anımsatan Altıntaş, bu opsiyonla birlikte şehir içi ana yollarda hız sınırının 90 kilometreye çıkarıldığını söyledi. Altıntaş, "Ankara, İstanbul ve İzmir gibi büyükşehirlerimizde sürücülerimiz 70 hız sınırını ihlal ediyordu. Biz bunu makul bir düzeye çıkarttık. Denetimlerimizi gönül rahatlığıyla yapacağız" dedi. Amaçlarının şehir içinde kalan ana yollarda trafik akıcılığını sağlamak olduğunu vurgulayan Altıntaş, "Hız sınırı her araç için 90 kilometreye çıkarılabileceği gibi azami 90 kilometre olmak üzere ayrı sınıftan araça farklı hız sınırı da getirilebilir. Buna illerdeki UKOME ve trafik komisyonları karar verecek" dedi. Hızı arttırma yetkisinin UKOME ve trafik komisyonlarında bulunduğunu belirten Altıntaş, bu kurulların uygun gördüğü yollarda hız sınırını bu günden itibaren 90'a çıkarma yetkisine sahip olduklarını belirtti. Kaynak:http://gundem.milliyet.com.tr/hiz-siniri-artik-70-kilometre/gundem/detay/1839232/default.htm 1 Yorum bağlantısı
Atilla Atun 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 Ne zaman hız levhalarını değiştirirler o zaman inanırım. 9 Yorum bağlantısı
Hakan Türkoğlu 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 iki gün önce arkadasım d100 karayolunda 96 yla 395 TL para cezası yedi şimdi 70 sınırının kalktıgını duyunca çok pis küfür edecek Yorum bağlantısı
Misafir 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 Hız sınırı 110 km'ye çıkarılan yerlerde,hala 90 km yazıyor... Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 Burayı arttırmadık der gene kitlerler cezayı Tabelalı kanıt olmadan kafaya göre hızlanmamak lazım 1 Yorum bağlantısı
Misafir 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 Ben 70 e devam edeyim. 510 tl hala duruyor ödeyemedim Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 Daha yeni kitlemişler .Tebliğde etmemişler 406 tl olmuş... 80 tl de kırmızı ışıkta ön lastiklerim yaya geçidi çizgisine değdiği için kitlemişler Kanmı çekiyor nedir...Şu son iki ayda ödediğim ceza 1000 tl yi buldu... 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Göçenoğlu 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 Aslında 70e alışmıştık ama bakalım burada 90a çıkacak mı Yorum bağlantısı
Mert Keçeci 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 Hız sınırı 110 km'ye çıkarılan yerlerde,hala 90 km yazıyor... Abi nasıl işse bölünmüş yolda 90km ile gidilecek yerde 110km ile radarını önünden geçtim 1 senedir ne gelen var ne giden ayrıca çevirmede yapıyorlardı beni çevirmediler Daha yeni kitlemişler .Tebliğde etmemişler 406 tl olmuş... 80 tl de kırmızı ışıkta ön lastiklerim yaya geçidi çizgisine değdiği için kitlemişler Kanmı çekiyor nedir...Şu son iki ayda ödediğim ceza 1000 tl yi buldu... Abi napmışın sen 1 Yorum bağlantısı
Fahrettin Karakoç 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 Altı aydır söyleniyordu. Levhalar değişmeden inanmamalı. Yorum bağlantısı
Serhat Böcek 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 Levhalar değişmeden 70'i geçmemek lazım. Yorum bağlantısı
Emre Yazıcı 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 50+20 idi yani 70 km, şimdi 50+32 oldu 82 km hız en fazla... Yorum bağlantısı
Bedri Baki 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 Şahin abim ne yapmışsın sen yavvv öyle, 2 ayda 1000 tl mi Ben de geçen yıl Konya'da 3 şeritli yolda 90 ile giderken şehiriçi diye 324 tl ceza yemiştim. Bu sene gelirken çektim en sağa 50 ile geçtim o yolu Polis durdurup trafiği engelliyorsun deseydi ceza makbuzunu çarpacaktım suratına 1 Yorum bağlantısı
Sertaç Karginer 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 Çoğu kişinin mağdur olduğu bir konu insallah kısa sürede yürürlüğe girer... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 50+20 idi yani 70 km, şimdi 50+32 oldu 82 km hız en fazla... yüzde 10 da var 90 yaptı. Yorum bağlantısı
Misafir 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 Doğru bir karar ama trafiğe de yardımcı olmak için Mesela Ankara'da şehre girişlerdeki kameraları 70'te tutup, çıkışlarda arttırsalar daha iyi olurdu gibi. Böylece girişte yavaşlayan araçlar ana arterlerde yoğunlaşmayı engeller, çıkışta hızlanan araçlar da yine ana arterleri hızla boşaltmayı sağlardı. 4 şeritli yoldan hızla gelen araçların şerit eksilmelerinde trafiği olumsuz etkilemeleri alışkın olmadığımız durum değil. Tabi buna da şükür, en azından gerçekten hızlı olanların cezalandırılması daha adil olacaktır. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Emre Yazıcı 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 yüzde 10 da var 90 yaptı. evet tolerans değeri, yine de en iyisi 80-85 km hız ile gitmek... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 (düzenlendi) ya bu opsiyon işi nedir? Opsiyon sınırın tabelanın üstüdür. Tabelada 82 mi yazacak? Biraz komik değil mi? Tabelada kaç yazacak bir memur arkadaş açıklayabilir mi? Tabelada yazanın %10 yukarısı olma sebebi enstrümantasyon hatasının bertarafı için değil mi? Ne kadar komik milletiz. Öğrencim diyor ki "Hocam bi sizin ders kaldı noolur geçirseniz mezun olacam" Ben: "Tek ders sınavı var ona gir. Hatta adı tek ders sınavı olan sınav üç ders için geçerli" Öğrencim: "Hocam zaten onları sayıyorum yani toplam sizinkiyle 4 oluyor" Ben: "?????" Şahin abim ne yapmışsın sen yavvv öyle, 2 ayda 1000 tl mi Ben de geçen yıl Konya'da 3 şeritli yolda 90 ile giderken şehiriçi diye 324 tl ceza yemiştim. Bu sene gelirken çektim en sağa 50 ile geçtim o yolu Polis durdurup trafiği engelliyorsun deseydi ceza makbuzunu çarpacaktım suratına Bana E5 pendikte dediler. Ve de polisin yanından 75 ile giderken.. Arkamda kuyduk olmuştu. Yanında gittim araç anons etti. 19 Şubat 2014 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 ya bu opsiyon işi nedir? Opsiyon sınırın tabelanın üstüdür. Tabelada 82 mi yazacak? Biraz komik değil mi? Tabelada kaç yazacak bir memur arkadaş açıklayabilir mi? Tabelada yazanın %10 yukarısı olma sebebi enstrümantasyon hatasının bertarafı için değil mi? 50+20(maksimum) imiş, 20'ye kadar arttıranlar 70 oluyormuş. Şimdi 50+32(maksimum) olmuş sonuna kadar artıranlar 82 yazar, 82 yazmayan 80 yazar +%10 tolerans ile 88 yapar. Polis memuru değilim ama anladığım bu. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 Yani 82 yazacak. o zaman 20 artırıldı demek hatalı. 10 artırıldı. 70 yazıyordu.. şimdi 80 olacak. Avrupada birçok yolda 80 yazıyor. Yorum bağlantısı
Yasir Uslan 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 Bu tabela işleri karışmaya başladı. Renkli şerit çizgileri daha iyi olur. Yola baktık mı anlarız. 4 Yorum bağlantısı
Recommended Posts