Misafir 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Türkiye'de son 5 yılda trafiğe kayıtlı benzinli araçların sayısı yüzde 15 azalırken, dizel araç sayısında yüzde 125 artış oldu. AA muhabirinin Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden derlediği bilgilere göre, 2009-2013 yılları arasında trafiğe kayıtlı araçlar içerisinde benzinlilerin sayısı her geçen yıl azalırken, halk arasında tasarruflu olarak bilinen dizel ve LPG'li araçların sayısı ise önemli ölçüde arttı. Trafiğe kayıtlı otomobillerin, yakıt cinsine göre dağılımlarına bakıldığında, 2009'da 3 milyon 373 bin 875 olan benzinli araç sayısı, 2013 yılının sonunda yüzde 15 azalarak 2 milyon 888 bin 610'a geriledi.Akaryakıt fiyatlarındaki artış nedeniyle tasarrufa yönelen sürücüler ise dizele yöneldi. Dizel araç sayısı 2009'da 1 milyon 111 bin iken 2013 yılında yüzde 125'lik artışla 2 milyon 497 bin 209'a ulaştı.Söz konusu dönemde LPG'li araç sayısında da büyük artış yaşandı. 2009'de trafiğe kayıtlı 2 milyon 525 bin 449 LPG'li araç bulunurken, 2013'ün sonunda bu rakam yüzde 50'nin üzerinde artışla 3 milyon 852 bin 336'ya yükseldi.Trafiğe kayıtlı otomobillerin 2009-2013 yılları arasında yakıt cinsine göre dağılımı şöyle: Yıllar Toplam Benzin Dizel LPG2009 7 093 964 3 373 875 1 111 822 2 525 4492010 7 544 871 3 191 964 1 381 631 2 900 0342011 8 113 111 3 036 129 1 756 034 3 259 2882012 8 648 875 2 929 216 2 101 206 3 569 1432013 9 283 923 2 888 610 2 497 209 3 852 336 Kaynak:AA Yorum bağlantısı
Misafir 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Şimdi bu yazıdan sonra mazota kesin zam gelir Yorum bağlantısı
İbrahim Arslan 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 2005 Mayısta sıfır cmax dizel aldım. 37750 TL 2014 Şubatta 196300 km.de sattım. 20000 TL güncel fiyatlardan ortalama 18krs tasarruf yapmış olsam. 196300x0,18= 35334 TL neredeyse aracı aldığım fiyat kadar tasarruf etmişiz, herhalde dizel aracı satarken de benzinli araçtaddaha fazla edecektir. Yıllık bakım masraflarını hesap ettiğimde ise ortalama 500-600 TL yi geçmiyor. Her zaman dizel, her türlü dizel diyorum. 3 Yorum bağlantısı
Serkan Karadağ 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Bende benzinliyi satıp dizel alma niyetindeyim. Allah niyetimi kabul etsin. 1 Yorum bağlantısı
Akan Belen 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Dizelin sonu iyi olmayabilir.Bu sadece binek araçlar için olan rakam mı.Ticarileri amaçla kullanılan bütün araçlar dizel.Ayrıca bana kalırsa son yıllarda çıkan yeni nesil benzinli motorların lpg ye uyumunda sıkıntı olduğu için de birçok kullanıcı dizele yönelmiş olabilir.Adam araç alacak tsi motor eee buna lpg takılıyormu yok.Çok yakar o zaman bu.O zaman 3-5 daha verip dizel bari alalım mantığı. 2 Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Şeytan kulağına kurşun şimdilik dizel aracıma çok masraf etmedim .aracımın temiz ve bakımlı olması bunu sağladı(önceki araç sahibime teşekkürlerimi borç bilirim) sanırım belki arıza olayı şansda denilebilir sonuçta mekanik ve elektronik bir sistem.sürekli uzun yol yapsaydim dizelden şasmazdım,bugun çok uzun yapmasam bile PERFORMANS'ı her türlü yeter.... Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Titanium 1.6TDCi 115PS 5K 78.630 TL 76.295 TL 74.740 TL Titanium 1.6i 125PS 5K 64.985 TL 63.060 TL 61.775 TL Aradaki 14 bin tl lik fark ancak senede 40-50 bin km yaparak kapana bilir. Doğru Türkiye'de dizel tercihi fazla. Ekonomisi de ortada ama fiyat farkı fahiş bence. Eskiden fiyat farkı maksimum 500 tl idi. http://www.ford.com.tr/SBE/fiyat-listeleri/binek-arac-fiyatlari/p=1204974984162 4 Yorum bağlantısı
Akan Belen 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Titanium 1.6TDCi 115PS 5K 78.630 TL 76.295 TL 74.740 TL Titanium 1.6i 125PS 5K 64.985 TL 63.060 TL 61.775 TLAradaki 14 bin tl lik fark ancak senede 40-50 bin km yaparak kapana bilir. Doğru Türkiye'de dizel tercihi fazla. Ekonomisi de ortada ama fiyat farkı fahiş bence. Eskiden fiyat farkı maksimum 500 tl idi. http://www.ford.com.tr/SBE/fiyat-listeleri/binek-arac-fiyatlari/p=1204974984162 Aynen Murat Yazmış.Bazı modellerde aradaki fark uçmuş gidiyor.Benim bildiğim Almanya^da falan fark yok gibi hatırlıyorum.Bizim Ülkeye özel bir durum bu kadar fark olması.Dizel tercihi fazla diye abanıyorlar dizele. Yorum bağlantısı
Misafir 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Titanium 1.6TDCi 115PS 5K 78.630 TL 76.295 TL 74.740 TL Titanium 1.6i 125PS 5K 64.985 TL 63.060 TL 61.775 TLAradaki 14 bin tl lik fark ancak senede 40-50 bin km yaparak kapana bilir. Doğru Türkiye'de dizel tercihi fazla. Ekonomisi de ortada ama fiyat farkı fahiş bence. Eskiden fiyat farkı maksimum 500 tl idi. http://www.ford.com.tr/SBE/fiyat-listeleri/binek-arac-fiyatlari/p=1204974984162 Arz talep abicim. Eskiden babam nerede 2,0, 2,5 motor benzinli araç var onlara bakardı. Hatta Reno Europa 1,8 İe TR de sınırlı sayıdaydı zamanında. Ta Antalya da bulmuş, gidip almıştı.. Eskiden hiç ufak motorlu yada dizel aracımız yoktu yani. Opel Omega 2,5, Reno Concorde 2,0 gibi gibi..Ben bile bekarken dizel araçlara karşı antipatiktim, 1,6 Volvo, Stilo vs.. Şimdi ise babamda 1,3 dizel İdea, bende 1,6 Tdci.. Yakıt fiyatları arttı, insanlar dizel araçlara yüklenmeye başladı. Uyanık üretici ve satıcılarda otomatik olarak dziellerin fiyat farkını %1 den, %15-20 lere çıkarttılar. Şimdi birde devlet baba dizelden daha çok vergi alacakmış.. Yandı gülüm keten helva. Yoksa üretim maliyetlerinde filan fark yok.. Yorum bağlantısı
Hakan Türkoğlu 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 ilk defa dizel aracım oldu masraflar bana çok ağır geldi ben senede 15000 km yol yapıyorum dizelden üç lira karım olsa 5 liralık masraf oluyor soğudum lpg li araç benim için daha uygun 2 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 ilk defa dizel aracım oldu masraflar bana çok ağır geldi ben senede 15000 km yol yapıyorum dizelden üç lira karım olsa 5 liralık masraf oluyor soğudum lpg li araç benim için daha uygun Dizel araç bazen sürprizlerle gelir Yorum bağlantısı
Akan Belen 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Ben şunu anladım şimdiye kadar olan araç tecrübelerimden.Tabiki çok daha fazla deneyimi bilgisi olan abilerimiz var.Bir araç alırken sadece dizel mi benzinlimi olsun demek yanlış.Bir çok kritere göre almak lazım.Biri için benzinli iyiyken biri için dizel daha iyi olabiliyor.Benzinli araç herzaman zarar değil bence.Bir kişinin yıllık yaptığı km günlük kullanım şekli.Araç kullanımının yoğun trafik mi yoksa daha çok sakin ve uzun yol mu hatta bulunduğunuz şehirin çoğrafi koşulları bile etkili.Burada amaç kullanımın büyük çoğunluğuna göre karar vermek.Aracın motor gücü bile bu konuda etkili. Ben kendimden örnek verecek olsam.Mesela mondeoyu alalı tam bir yıl oldu.10.000 km yapmışım.Kullandığım büyük çoğunluğu şehir içi.Kısa mesafe genelde soğuk motor.Ve oldukça rampalı bir kullanım.Doğal olarak tüketim bu doğrultuda da yüksek oluyor dizel otomatik d sınıfı araç için.Bundan önce aynı kullanımda benzinli focus ve lpg de kullandım 1.6 motor.Daha az tüketim değeri vardı.1.8 benzinli 306 da kullandım onda da daha az tüketim değerlerim vardı sert kullansam bile.Tabi sınıf farkı otomatik oluşu gibi etkenler var.Muhtemelen bundan sonra alacağım araç eğer bu şekilde olursa kullanımım benzinli turbo yeni nesil bir motor olur.Sanki benim daha uygun gibi geliyor Yorum bağlantısı
Recep Güney 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Ben yılda 20bin km yol yapiyorum bunun 15bine yakını uzun yol benim için dizel can dır:) Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Benzinli araba sayısı düşmüş ya, ne yapmış sahipleri yakmış mı arabaları 1 Yorum bağlantısı
Akan Belen 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Benzinli araba sayısı düşmüş ya, ne yapmış sahipleri yakmış mı arabaları Garaja çekmişler hep.Binmedikleri için Yok sayılmış 1 Yorum bağlantısı
Uğur Efe 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Uzun yıllardır sektörün içerisinden olan bir insan olarak söylüyorum ; yılda 15.000Km yol yapmayan kişi dizel için gereksizdir.Bunun hesabını çok yaptık.. Hele 2.El de 100.000'nin üzerinde ki dizeller risktir.. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Taylan 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Uzun yıllardır sektörün içerisinden olan bir insan olarak söylüyorum ; yılda 15.000Km yol yapmayan kişi dizel için gereksizdir.Bunun hesabını çok yaptık.. Hele 2.El de 100.000'nin üzerinde ki dizeller risktir.. Kesinlikle katılıyorum. Yılda ortalama 20.000 Km yapıyorum dizel seçtim fakat fark olmadığını geçte olsa anladım. Yakıttan ettiğim tasarrufu aracın bakımlarına harcıyorum ve bu konuda çok titizim. Bir sonraki seçimim büyük ihtimalle benzinli olacak. Dizel olursa da km'si düşük olmalı. 1 Yorum bağlantısı
İnan Çınar 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 (düzenlendi) Arkadaşlar, dizel c-max a sahibim. basit bir hesap yaptım. opet güncel pompa fiyatları 5.11 benzin 95 oktan 4.78 dizel ultraforce benzinli c-max ortalama tüketim 8lt uzunyolda 8 x 5.11= 409 tl /100 km dizel c-max ortalama tüketim 5.1 lt uzun yolda 5.1 x 4.78= 243 tl/ 100 km km de 16.6 kuruş fark var. aracımı alalı 10 ay oldu 27.000 km de şuan. yıllık 30.000 km olur. 30.000 X 16.6 = 4.980 tl yaklaşık 5000 tl 10.000 tl gibi bir fark vardı dizel ile benzinli arasında. (şuan için bile 11.000 tl fark) 2 yılda ben amorti ediyorum. bakım masrafı 15.000 bakımı aynı fiyat zaten benzinli ile. 30000 bakımı da 200 tl farkeder en fazla. o da mazot filtresinin fiyatı pahalı olduğundan dolayı. özetle dizel benim gibi çok km yapana avantajlı... edit:imla hatası... 21 Şubat 2014 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
İnan Çınar 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Bu arada benzinli alıp lpg taktırılabilir diyecek arkadaşlar için 3+ 2 yıl garantide aracım. benzinli alıp garanti süresi bitiminde lpg taktırana kadar zaten 2 yılda mamorti ediyorum. üstüne bir de 1500-2000 tl kit parası vereceğim. brc marka lpgli idi önceki aracım. 50.000 sonra motor problemleri subap ayarı vb sıkıntılar başladı.... Yorum bağlantısı
Akan Belen 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Sağlık memuru adam bu kadar çok arabaya biner mi yahu Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 http://youtu.be/AO6nR0raNj0 Dizelim az yakarım 1 Yorum bağlantısı
İnan Çınar 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Sağlık memuru adam bu kadar çok arabaya biner mi yahu Yorum bağlantısı
Misafir 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Aracın direksiyonuna geçtiğim zaman,ortalamadaki anlık tüketimin beni psikolojik olarak rahatlaması yeter...Hesap kitap işiyle uğraşmıyorum o zaten tatminkardır...Ve dizel candır,geriside yalandır... Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 beni en çok çeken gazı kapatınca yedi bin devre kadar çıkması, anlayamazsınız. Dizel yada benzin V6 olsun V6'nın öyle 4.000 devirden sonraki sesi, egzoslar, köpükler, kırmızı çizgiler anlayamazsınızzzzz. 3 Yorum bağlantısı
Misafir 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Aracın direksiyonuna geçtiğim zaman,ortalamadaki anlık tüketimin beni psikolojik olarak rahatlaması yeter...Hesap kitap işiyle uğraşmıyorum o zaten tatminkardır...Ve dizel candır,geriside yalandır... Aynen Hakan. Gecen gun 200tl benzin aldim. Aracin yol bilgisayarinda menzil 375km artti. Enistemin aracina 200tl'lik mazot aldim. Menzil 980km gosterince, olur da bu kadar olmaz dedim:) bir de torku dusununcr dizelin psikolojik etkileri bakim masraflarini unutturur kolayca. Bir yakit ibresinin dusme hizinin psikolojik etkisi var mesela. Benim 200tl'lik benzin 5 gun icersinde ibrenin son ceyregin ustunden, ilk ceyrege kadar dusmesi icin yeterliydi, enistenin araci 3,5 haftada geldi o noktaya. Bu dizelin genclestirici etkisi de var. Zaman yavas ilerliyor ibreye gore hayatini programlarsan:) Neyse ben su anda kapi gibi 2.0 benzinli arac saticisiyim. Yazdiklarim aleyhime delil olarak kullanilabilir. Saygilarimla. Yorum bağlantısı
Recommended Posts