Mustafa Çiçek 24 Nisan 2014 Paylaş 24 Nisan 2014 Sürtünme kuvveti basınç x sürtünme katsayisi olarak hesaplanir. Basınç ise ağırlık/taban. Yani taban artınca basınç düşecek haliyle sürtünme yanal dönüşlerde azalacak. Geniş taban frenlemede etkili olur ancak yanak aynı kalacaksa genis taban virajda kötü etkiler. Onun sebebi de ikinci değer olan 55 in tabanın yüzde kaçı kadar yanak olacağını gösterir. 205X55/100 = 112 küsür mm215X55/100 = 118 küsür mm Yani 215 tabanlinin yanağı daha kalın olacak. Konfor olacak iyi olmasına karşın virajda araba lastik üstüne yatacagindan kötü etkiler Teorik olarak sürtünme kuvveti yüzeye bağlı değildir. Basınç x sürtünme katsayısı değil kuvvet x sürt katsayısıdır. Pratikte tam olarak etkilemez diyemeyiz tabi ki Yorum bağlantısı
Recommended Posts