Alper Aksakal 26 Nisan 2014 Yazar Paylaş 26 Nisan 2014 Sorsaydın söylerdim... arıza lambası için aslında seni arayacaktim ama rahatsız etmek istemedim abi Yorum bağlantısı
Serkan Toker 26 Nisan 2014 Paylaş 26 Nisan 2014 arıza lambası için aslında seni arayacaktim ama rahatsız etmek istemedim abi Arasaydın keşke ama son buji kırılabilir, tornacıyla uğraşma üst kapağı söktür sonra taşlat tertemiz olsun derdim... Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 26 Nisan 2014 Paylaş 26 Nisan 2014 Alper, geçmiş olsunmu diyelim, gözün aydınmı bilemedim, her ikiside olsun abim. Yorum bağlantısı
Alper Aksakal 26 Nisan 2014 Yazar Paylaş 26 Nisan 2014 Alper, geçmiş olsunmu diyelim, gözün aydınmı bilemedim, her ikiside olsun abim. abi her ikiside uygundur çok teşekkür ederim. Dün serkan abi ile buluştum senin mondeoyu gördüm maşallah serkan abi güzel araba almış. Abi senin de araban hayırlı olsun allah kaza bela vermesin. Yorum bağlantısı
Semih Sabri Bozkaya 26 Nisan 2014 Paylaş 26 Nisan 2014 Bugün durduk yere başıma talihsiz bir olay geldi. Kontağı açtıktan sonra ekranda ünlem işareti yandı ve motor arıza mesajı geldi. Araba 4000 deviri geçmedi hantallaştı neyin nesidir falan derken bilgisayara bağladik ve arıza kızdırma bujileriymiş. Buji deyince ben hafife aldım meğersem hafife almamak gerekiyor muş. bu bujileri çıkarırken kırılma ihtimali varmış kirildiginda üst kapak açılması gerekiyormuş( yuuhh dedim kendimce) Sonuç itibari ile 3 tanesini sağlam çıkarttık ama bir tanesi kırıldı. Yarın tornaci abimiz çıkarmaya çalışacak çıkmaz ise mecbur üst kapak açılacak. Çok kötü bir durum :(tüm keyfim kaçtı. Kızdırma bujilerinden en sağda olan bozuldugunda araç kendini korumaya alır ve turbo keser normalde 3 buji bozuk olsa bile sorun olmaz, aynı şey benim başımada geldi bujilerden biri içeride kırıldı, kendiliğinden atar diye 20 gün falan öylece gezdim, içerisine pas sökücü hidrolik yağ aklına ne geliyosa gevşetebilecek sıktım lakin kendiliğinden fırlamadı. Tornacılara gösterdim orada çalışamayız alan dar o parça çıkmaz dediler cok moralim bozuldu ve en son çare bugün itibariyle üst kapak söktürdüm hazır sökülmüşken triger setinin zamanı geçmişti onu değiştirdim ayrıca manifolt bildiğin sobanın içi gibi berbattı onuda temizlettim Yorum bağlantısı
Hasan Ekci 26 Nisan 2014 Paylaş 26 Nisan 2014 Kızdırma bujileri artık dizel araçların ihtimal dahilindeki sorunlarından anlaşılan. Açılmış çok konu var. Bozulmadan, kaynamadan 90 bin gibi değişmek lazım. Geçmiş olsun, sizin km kaçtı? 1 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 Geçmiş olsun abi neyseki ucuz atlatmissin Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 Geçmiş olsun.Aynı olay benimde başıma geldi.Arabamla balığa gittim giderken canavar gibi olan araba , gelirken tabiri caizse kağnı arabasına döndü.3000 deviri geçmez arıza lambası yakar oldu.Servise tel açtım.Kızdırma bujileri arızalı denildi.Eve geldim fiyatlarına baktım.Uygun sıkıntı yok diye düşündüm.Aracı servise bıraktığımda telefonla arayıp çıkaramadık dediler.Üst kapak açılacak.Bir gittim motor dışarıda , o halde görünce baskı balata,triger,mazot filtresi,yağ,yağ filtresi,hava filtresi ,Egr temizliği,katalizör temizliği hepsi girdi işin içine toplamda kırılan buji bize 1800 e patladı. Araçtaki 100 tl lik sarf malzemenin cebe kat kat fazla şekilde yansıması gerçekten üzücü ve çözülmesi gereken bir durum. Acaba kızdırma bujisini arada söktürsek, yada daha kaliteli bir ürün varsa onu kullansak tekrarlama riski azalırmı? Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 Geçmiş olsun bende değiştirdim çok şükür kırılmadan çıkardılar, servis ve özel servisler kırılırsa 900-1000 tl arası üçret istemişlerdi. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 (düzenlendi) Kurt düştü içime, sorun yok ama söküp çıkarıp yağlayıp gerimi taksam acaba, tabii sökebilirsem, yada kurcalamayıp gittiği yere kadarmı desem, yapışmadıysada iyice yapışır o zamanda, sökmek için bujilere ulaşmak kolay ama sökülürmü sorun o ... 27 Nisan 2014 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 (düzenlendi) Sökmeye çalışsak, eğer sökerken zorlanmaya başlarsa derhal geri sıkmak lazım, asla zorlanmaz hemen kırılır, hatta sökerken normal zorlama ile ve aynı güçte 1-2 tur attınız diyelim, 3. turda hafiften daha serleştiğini hissettiniz, işte o an önemli eğer geç hissederseniz iş biter, bujiyi geri sıkmak bile kopmasına sebeb olur, elinizin ayarı olmalı, dozlamayı kaçırırsanız ne zaman sıkışmaya başladığını geç farkedersiniz ve iş biter. 27 Nisan 2014 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 "Nerde trak, orda bırak" demiş bazı atalar çalışıyorsa karisma diye bir söz de var bi de Tabi calisiyo diye yag su filtre degisimini ertelememek lazim da Yorum bağlantısı
Semih Sabri Bozkaya 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 "Nerde trak, orda bırak" demiş bazı atalar çalışıyorsa karisma diye bir söz de var bi de Tabi calisiyo diye yag su filtre degisimini ertelememek lazim da Kardeş daha sonra kaynadığında iyimi olur yine mecbur değiştireceksin er yada geç bozuluyo bujiler. En iyisi 100 binde bir kızdırma bujileri bozulsun bozulmasın daha kötüye gitmeden değiştirmek Yorum bağlantısı
Misafir 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 Kardeş daha sonra kaynadığında iyimi olur yine mecbur değiştireceksin er yada geç bozuluyo bujiler. En iyisi 100 binde bir kızdırma bujileri bozulsun bozulmasın daha kötüye gitmeden değiştirmek Her türlü kırılma riski varmış ama öyle dedi Ali abi ondan dedim şimdi de belki biraz kaynamistir bilemeyiz sağlam şeyi bozmayalim Yorum bağlantısı
Semih Sabri Bozkaya 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 Kızdırma bujileri artık dizel araçların ihtimal dahilindeki sorunlarından anlaşılan. Açılmış çok konu var. Bozulmadan, kaynamadan 90 bin gibi değişmek lazım. Geçmiş olsun, sizin km kaçtı? Benim aracım 117 binde abicim trigeri yeni değiştim daha sapasağlamdı 150 binde gideri vardı ama olsun Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 Her türlü kırılma riski varmış ama öyle dedi Ali abi ondan dedim şimdi de belki biraz kaynamistir bilemeyiz sağlam şeyi bozmayalim Söküp değişmek en güzeli ama sökmek ciddi risk şuan, eğer kırarsam al başına tonla masraf, nerde trak sözünü uygulamak gerek sanırım, cesaret edemedim açıkcası... Yorum bağlantısı
Semih Sabri Bozkaya 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 Geçmiş olsun çıktığına sevindim Arkadaşlar kızdırma bujilerini 30-40 binde bir değiştirin ben öyle yapıyorum 1 2 tanesi kesin çalışmıyor zaten oda arabada performans kaybına sebeb oluyor.Sizin bu çıkan bujiler büyük ihtimal fabrika çıkışıydı kaynak olmuşdur orda. Aynen öyle fabrika çıkış bujileri abicim, dedigin gibi cok gecmeden değiştirmek en iyisi 30-40 bin gibi değilde 90-100 bin gibi bozulmasa bile değiştirmek faydalı olur diye düşünüyorum.. Valla bende korkar oldum. Değiştireyim diyorum ama kırılmasından korkuyorum Aracın kac binde kardeşim? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 150 bin diyecek.. Ooo pert, motor rektefe lazım 1 Yorum bağlantısı
Semih Sabri Bozkaya 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 150 bin diyecek.. Eli kulağındadır dostum kesinlikle bir an önce değiştir içinde kaynayıp daha kötü duruma gelmeden Ben fotoda çok büyük gösteriyorum galiba Benim abi demem lazım asıl geçmiş olsun tekrardan bir daha olmaz inş. Tşk ederim kardeşim inş sizlerinde başına gelmez ama genelde resimlere bakmadan yazıyorum ağız alışkanlıgı işte abi kardeş farketmez Yorum bağlantısı
Alper Aksakal 27 Nisan 2014 Yazar Paylaş 27 Nisan 2014 Kilometreleriniz 100 bin ve sonrası ise heran bozulma riski var. Bence kimse ellemesin gittiği yere kadar... Yorum bağlantısı
Hakan Türkoğlu 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 sırf bu işten korktugum için arıza lambası yanmadıgı halde 60.000 km de değiştirdim 1 Yorum bağlantısı
Hasan Ekci 28 Nisan 2014 Paylaş 28 Nisan 2014 Focus tdci için kızdırma bujileri hangi tip genelde. Bazı sitelerde vidalı ve geçmeli olarak ayrım yapılmış. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 28 Nisan 2014 Paylaş 28 Nisan 2014 Focus tdci için kızdırma bujileri hangi tip genelde. Bazı sitelerde vidalı ve geçmeli olarak ayrım yapılmış. Araçtakine göre alınmalı, buji elktrik bağlantısı soket ise geçmeli tiptir.Model yılı arttıkça geçmeli tip olma ihtimali fazla 1 Yorum bağlantısı
Hasan Ekci 28 Nisan 2014 Paylaş 28 Nisan 2014 Araçtakine göre alınmalı, buji elktrik bağlantısı soket ise geçmeli tiptir.Model yılı arttıkça geçmeli tip olma ihtimali fazla 2011 benim araç. En kesin sonuç nerden öğrenilir, şase nosuyla bakacağımız bir yer var mı? Yorum bağlantısı
Recommended Posts