Burak Fidan 26 Mayıs 2014 Paylaş 26 Mayıs 2014 (düzenlendi) Şİmdi şöyle baskı balata 90-100 olan oda yerli.Bu luk marka baskı balata bilya 320 diye sordum takım halinde.320 den geriye kalan rakam ise aks kelepçeleri+yağ+işçilik ücreti yani merkez otoda 3 farklı balata var 1-marka MAPA 80-90 tl- çap 19 cm 2- SACHS marka 240 tl çap 20cm 3- LUK marka çap 19cm ortalama 100 tl civarı diye aklımda kalmış ama sitesinde fiyat yazmıyor. demek ki sallamış da olabilirim. fiyat sorup öğrenilebilir ama merkezotodan Luk markası Sachs 'dan daha mı iyi marka? http://www.yedekparcaford.com/?urun-9331-ka-1-3-debriyaj-seti-balata-capi-20lik-takviyeli-1996-1999-sachs http://www.yedekparcaford.com/?urun-4362-ka-1-3-debriyaj-seti--19-cm-1996-1999-mapa http://www.yedekparcaford.com/?urun-304-ka-1-3-debriyaj-seti-19-cm-1996-1999-luk 26 Mayıs 2014 tarihinde Burak Fidan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 26 Mayıs 2014 Paylaş 26 Mayıs 2014 Luk markası Sachs 'dan daha mı iyi marka? HEr iki markayı orjinal fabrika çıkışında bulabilirsiniz. İkisini de kullanıyor Ford. Valeo da mevcut ayrıca. 1 Yorum bağlantısı
Suat YAPICI 26 Mayıs 2014 Yazar Paylaş 26 Mayıs 2014 Luk orjinal diye biliyorum.Bu yüzden orjinal parça her zaman için araç için en iyi parçadır ayrıca sadece luk debriyaj bilyası zaten 156 tl http://www.yedekparcaford.com/?urun-1305-ka-debriyaj-bilyasi-1999-2001-luk buna ayrıca baskı balatada eklendigi zaman 320 tl yi buluyor Yorum bağlantısı
Burak Fidan 26 Mayıs 2014 Paylaş 26 Mayıs 2014 debriyaj balatasını değiştirmeyi anlıyorum fakat bilya da mı aşınmış? normalde balatalar aşınır? mevcut bilya kullanılamıyor mu? Yorum bağlantısı
Suat YAPICI 26 Mayıs 2014 Yazar Paylaş 26 Mayıs 2014 Aslında bilya degişimi pek şart degil fakat şanzuman açılmışken onun degişmesi çok iyi olur diye duydum.İleride çıkacak bir sorunda tekrar tekrar işçilik vermeye gerek yok 1 Yorum bağlantısı
Burak Fidan 26 Mayıs 2014 Paylaş 26 Mayıs 2014 para varsa sorun yok motoru bile komple yenilemek lazım baştan aşağıya. benim dün kullandığım twingo'dan sonra çok pis kıllandım benim arabanın debriyajından. velhasıl mangır lazım. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 26 Mayıs 2014 Paylaş 26 Mayıs 2014 debriyaj balatasını değiştirmeyi anlıyorum fakat bilya da mı aşınmış? normalde balatalar aşınır? mevcut bilya kullanılamıyor mu? Bilyanın değişimi bir kez verilecek işçilik için iyidir. Yorum bağlantısı
Suat YAPICI 26 Mayıs 2014 Yazar Paylaş 26 Mayıs 2014 para varsa sorun yok motoru bile komple yenilemek lazım baştan aşağıya. benim dün kullandığım twingo'dan sonra çok pis kıllandım benim arabanın debriyajından. velhasıl mangır lazım O konuda haklısın ama yapacak birşey yok görüştüm 5 taksitle yaptırıcam.Yolda kalıp rezil olmaktansa taksit taksit ödemeyi tercih ediyorum Yorum bağlantısı
Burak Fidan 26 Mayıs 2014 Paylaş 26 Mayıs 2014 bakım öncesi ve sonrası farkları yazarsan çok iyi olur. kavrama değişti mi sürat değişti mi tüketim değişti mi vs gibi? bir de daha önceden de sorduğum gibi 20lik çap balata sığar mı ki şeklinde bi soruversen zaten servisteki elemanlara onlar söylerler. sadece öğrenmek istyiorum arada ne fark var. çünkü 96-99 model için de satılıyor 20cm sachs. 1 Yorum bağlantısı
Suat YAPICI 26 Mayıs 2014 Yazar Paylaş 26 Mayıs 2014 bakım öncesi ve sonrası farkları yazarsan çok iyi olur. kavrama değişti mi sürat değişti mi tüketim değişti mi vs gibi? bir de daha önceden de sorduğum gibi 20lik çap balata sığar mı ki şeklinde bi soruversen zaten servisteki elemanlara onlar söylerler. sadece öğrenmek istyiorum arada ne fark var. çünkü 96-99 model için de satılıyor 20cm sachs. Tamam bilgi veririm,sorularınıda iletirim.Perşembe akşamını bekleyinnnnn 1 Yorum bağlantısı
Emir Girit 28 Mayıs 2014 Paylaş 28 Mayıs 2014 geçen hafta bendede araç artık gitmeme seviyesine geldi bağırıyor ama gitmiyor baskı balatayı değiştim çapını hatırlamıyorum fakat luk marka takıldı bilya ile birlikte malzeme+işçilik 500 tl ye hallettim malzemeler 330 tuttu 170 de işçilik tuttu sonrasına gelirsek yokuşta ve düzde ciddi fark var hızlanmada keza öyle Yorum bağlantısı
Burak Fidan 29 Mayıs 2014 Paylaş 29 Mayıs 2014 geçen hafta bendede araç artık gitmeme seviyesine geldi bağırıyor ama gitmiyor baskı balatayı değiştim çapını hatırlamıyorum fakat luk marka takıldı bilya ile birlikte malzeme+işçilik 500 tl ye hallettim malzemeler 330 tuttu 170 de işçilik tuttu sonrasına gelirsek yokuşta ve düzde ciddi fark var hızlanmada keza öyle hocam selamlar, paylaşım için teşekkürler öncelikle, "bağırıyor gitmiyor" = düz yolda gaz en sondayken sürati yükselmiyor mu demek? yoksa ilk kalkışta mı zorlanıyor demek? hızlanma farkı kaç idi kaç oldu mesela? benim maks süratim 145-150 falan o da yani gaz en sona kadar basıyorum, 30 sn falan pedal en dipte bekliyorum ki o hıza kadar yükselsin. teşekkürler. Yorum bağlantısı
Suat YAPICI 29 Mayıs 2014 Yazar Paylaş 29 Mayıs 2014 (düzenlendi) Merhabalar bugün perşembe ve arabayı yaptırdım.Daha şimdi girdim içeri ve görüşlerimi sizlerle paylaşmak istedim.Şöyle söyliim kesinlikle inanılmaz bir fark var,debriyaj en tepede kavrarken şimdi ayağımı kaldırmamla beraber debriyaj ayağımı kendi ittiriyor Hatta 2 kere stop ettirdim alışamadım daha Gitmişken valf zaten temizletilmişti hız sensörüne baktırdım.Oda durumu iyiymiş.Şimdi şöyle ilk söktüler sökmeyle beraber baskı balata bilya parçaları çıkardılar hepsi küf olmuş artık yenisi takıldı.Bu arada çıkan machs markaymış ben orjinal luk taktırdım.Bu arada 20 cm de olabiliyormuş soranlar için söyledim.Takozların bir tanesi parçalanmış zaten onuda degiştirmek durumunda kaldım.Diğer takoz 250 tlymiş ve daha yeni yeni kopma başladığı için gerek duyulmadı.Gittigim yer özel ford servisi diye ilgi alaka son derece fazlaydı arabanın a-z ye her noktasına bakıldı.Ek hizmet olarakta motor yıkandı Sonuç olarak yağ kullanılmadığı için 550 tl fiyatı 500 e düşürdüler.500 ve 100 tlde şanzuman takozu toplamda 600 tl ye yaptırdım.4 taksit yapmalarıda benim için avantaj oldu. 29 Mayıs 2014 tarihinde Suat YAPICI tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 29 Mayıs 2014 Paylaş 29 Mayıs 2014 Yıkanmış hali yok mu Siz kaç cm balata taktırdınız? Yorum bağlantısı
Burak Fidan 30 Mayıs 2014 Paylaş 30 Mayıs 2014 Suat hocam çok güzel paylaşım. teşekkürler içimde bi ümit ışıkçığı parladı. ben de yaptırırsam belki fark eder Son sürat denemesi de yap. arada kaç km hız fark var onu da bizle paylaşabilirsin. Yorum bağlantısı
Suat YAPICI 30 Mayıs 2014 Yazar Paylaş 30 Mayıs 2014 (düzenlendi) Yıkanmış halinide bugün eklerim,ayrıca rica ederim yalnız çok yüksek oranda değişiklik var arabayı sıfır almışım gibi hissettim kendimi debriyajın yumuşaması arabanın atak olması çok büyük motive yalnız son sürate gelince pek süratten yana değilim fakat 80 de 5 i istemeye başladı 30 Mayıs 2014 tarihinde Suat YAPICI tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Burak Fidan 30 Mayıs 2014 Paylaş 30 Mayıs 2014 80de 5i istemesi kötü birşey değil mi? debriyaj iyi ise 120 de falan 5i istemez mi? daha fazla sürat için? ya arabama balata takasım geldi :D Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 30 Mayıs 2014 Paylaş 30 Mayıs 2014 80de 5i istemesi kötü birşey değil mi? debriyaj iyi ise 120 de falan 5i istemez mi? daha fazla sürat için? ya arabama balata takasım geldi :D NE kadar düşük hızda yküsek vites isterse o kadar eknomiktir. 80'le 3000 devirde gitmekle 80'le 2000 devirde gitmek sizce hangisi daha ekonomik olur Yorum bağlantısı
Burak Fidan 30 Mayıs 2014 Paylaş 30 Mayıs 2014 (düzenlendi) Sani hocam katılmıyorum benim beklenti şu yönde; araç 4. viteste eskiden 3000 devirdeyken 80 i buluyorsa şimdi 2500 devirde 80 hızını buluyor olması yönünde. zira kavrama artık eskisinden daha iyi aktarma yapıyor. Eğer yeni baskı balata ile tekrar 3000 devirde vites geçişi yapacaksam artık araç 2500 devirde 80'e ulaşacağından, 3000 devire geldiğinde (yani vitesi 5 istediğinde) aracın hızı 90-95 olmasını beklerim. ben bundan bahsediyorum. nitekim motor değişmediği için motorun devrine göre bağırma sesi de değişmeyecek. o yüzden eski 3000'de vites isteyen araba gene 3000'de vites isteyecek. çünkü bu devir olduğu için o devrin üstünden sonra araç bağırmaya yani yeni vitesi istemeye başlıyor. 30 Mayıs 2014 tarihinde Burak Fidan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 30 Mayıs 2014 Paylaş 30 Mayıs 2014 Sani hocam katılmıyorum benim beklenti şu yönde; araç 4. viteste eskiden 3000 devirdeyken 80 i buluyorsa şimdi 2500 devirde 80 hızını buluyor olması yönünde. zira kavrama artık eskisinden daha iyi aktarma yapıyor. Eğer yeni baskı balata ile tekrar 3000 devirde vites geçişi yapacaksam artık araç 2500 devirde 80'e ulaşacağından, 3000 devire geldiğinde (yani vitesi 5 istediğinde) aracın hızı 90-95 olmasını beklerim. ben bundan bahsediyorum. nitekim motor değişmediği için motorun devrine göre bağırma sesi de değişmeyecek. o yüzden eski 3000'de vites isteyen araba gene 3000'de vites isteyecek. çünkü bu devir olduğu için o devrin üstünden sonra araç bağırmaya yani yeni vitesi istemeye başlıyor. Aynı şeyden bahsediyoruz işte Ancak eski vites isteme devri ile yeni vites isteme devri farklı olacak debriyaj değiştiğinde. Zira eskiden 2500'de 70'le gidebilirken şimdi 2500'de 80'le gidebiliyor olacaksınız. Bu sebeple eskiden 80'de 5'e atmak isterken 3bin devirde olacaktınız. Şimdi ise 2500'de 5'e atabiliyor olacaksınız. Rakamlar farazidir tabi Yorum bağlantısı
Misafir 30 Mayıs 2014 Paylaş 30 Mayıs 2014 Bugün öğle arasında aracı No Name Osman Ustaya emanet ettim debriyaj için. Benim de "bağıran ama gitmeyen" aracım kendine gelecek. Bir de termostat çalışmaya başlayınca sürekli açık kalıyordu sııcaklık uzun yolda 55-60 dereceye kadar düşüyordu. Termostat değişecek. Gece de izmite gideceğim bakalım ne kadar aşağı çekilecek yakıt. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 30 Mayıs 2014 Paylaş 30 Mayıs 2014 Bugün öğle arasında aracı No Name Osman Ustaya emanet ettim debriyaj için. Benim de "bağıran ama gitmeyen" aracım kendine gelecek. Bir de termostat çalışmaya başlayınca sürekli açık kalıyordu sııcaklık uzun yolda 55-60 dereceye kadar düşüyordu. Termostat değişecek. Gece de izmite gideceğim bakalım ne kadar aşağı çekilecek yakıt. Bu 19-20cm lık çap olayına ne diyor Osman usta? Termostatla beraber tavsiyem, eğer ki daha evvel yapılmadıysa devirdaim motoru veya en iyi ihtimalle muhafazasının kontrolü çok iyi olacaktır. Yorum bağlantısı
Misafir 30 Mayıs 2014 Paylaş 30 Mayıs 2014 Bu 19-20cm lık çap olayına ne diyor Osman usta? Termostatla beraber tavsiyem, eğer ki daha evvel yapılmadıysa devirdaim motoru veya en iyi ihtimalle muhafazasının kontrolü çok iyi olacaktır. İşlem hala devam ediyor. Araçtan hangi marka balata çıkarsa aynısını takacakmış. Ama daha büyük çaplı takılırsa ilk kalkışta silkeleme yapma ihtimali olduğu için tavsiye etmiyor. Arabada su eksiltme vs olmadığı için devirdaim sağlıklı çalışıyır dedi ama göz atacak yine de. Yorum bağlantısı
Burak Fidan 30 Mayıs 2014 Paylaş 30 Mayıs 2014 (düzenlendi) Erhan hocam senin araba mı bağırıyor da gitmiyor. 170 falan yapıyodu? Balata değiştirme popüler oldu. ben de değiştircem Allah kısmet ederse ilk fırsatta. Bir de bugün bu konudaki ilk maillere baktım da Ka debriyajı yukarda kavrar denmiş bi mesajda, debriyajı değiştirdim fark yapmadı denmiş. bi yorumda da ustalardan birinin bu aracın debriyajının yukarıda kavradığı şeklinde debriyaj hidrolik debriyaj gibi yorumlar vardı. Fakat görüyoruz ki debriyaj değişikliği epey de olumlu faydası varmış HMMM. o halde akla şu soru geliyor. acaba marka yada işçilik mi fark ediyor? 30 Mayıs 2014 tarihinde Burak Fidan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 30 Mayıs 2014 Paylaş 30 Mayıs 2014 Erhan hocam senin araba mı bağırıyor da gitmiyor. 170 falan yapıyodu? Son hız hala 170. O da araç yerden kesilecek gibi olduğu için son hız. Yoksa daha gaz pedalında yer var Ama ara hızlanma tam bir fiyasko. Araç sollamak için vites düşüp sola çıkınca gaza bassam da bir süre aynı hızda gidiyorum. Bir de yokuş yukarı çekiş düştü epey. Yorum bağlantısı
Recommended Posts