İçeriğe Yönlendir

Forumun Tek Blazer Mavi Focus'u (Sanırım :) )


Ahmet İhsan Akşen

Recommended Posts

Ahmet İhsan Akşen

2018 de kapasitör değişimi yapmıştım, son kayıt düzgün kaydedilmiyor ve çalışmıyor diye sorun tam gitmemişti. Elektrik kesilince ekran kapanmadigi için erken bitiyordu enerji. Sonra yazılım güncellemesi ile sıkıntıyı çözmüştüm. Geçenlerde farkettim yine başlamış aynı problem. 5 sene dayanmış bizim isimsiz kapasitörler. O zaman 5 çift almıştım, değiştiririm, kullanmaya devam gittiği yere kadar.

Son, Türkçe desteği olan ve sıkıntısız çalışan yazılım bu.

 

https://support.viofo.com/support/solutions/articles/19000065837-viofo-a118c-firmware

IMG_20230713_200327.jpg

IMG_20230713_195944.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Ustama gösterdim, dinamo tarafından geliyor ama rulman sesi değil dedi.
Elektrikçiye gittim duyduğu gibi dinamo diyot yakmış, densolarda hep oluyor bu dedi, 150-200-250 tutar dedi ( parçası alacak lehimci alacak falan dedi)

İnternetten baktım alternatör regülatörü diye geçen parçadan bahsediyor sanırım. Lehim falan diyince hoşuma gitmedi sök yenisini tak şeklinde yok mu bu parça acaba? Lehim rutin herkes yaptırıyor mu dersiniz yoksa.

Geçen gün değişen diyot dedi bu parçayı gösterdi. Demekki parça değişiyor lehim yapılan ne anlamadım?

8217de59a10a73130acb4ae21c13ed84.jpg

Orjinalini bulabilir miyim dedim, denso işte başka yok dedi, varsa netten orjinalini alayım dedim ama usta ile ses konusunda anlaşamadık. Sen başka sesten bahsediyorsun diyor. Bir iki gün bin ses artacak zaten benim dediğim gibiyse dedi ama içime sinmiyor ne yapacağım bilemedim.
2 saat falan sürer epey yer sökülecek dedi hafta sonuna bıraktım mecburen.

Ayrıca eve gelince baktım cidden el değmiyor alternatöre.

Arıza sesi falan koymamış ama bu videoda da lehim yapmışlar.

 

Ekleme: büyük bir alet ile ölçtü ve 13.5 gibi bir değer ölçtü aküde. Ben obd ile baktığımda araç çalışırken 14.3 falan olurdu, şimdi adaptörü bozuk bakamıyorum.

 

4 sene sonra aynı arıza sanırım...

Voltaji ölçü aleti ile ölçmedim ama 14.3 V olan voltaj 13.5 e düşmüş yine.

 

Screenshot_2023-07-17-15-48-22-795_org.prowl.torque.jpg

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Ahmet İhsan Akşen

2 ay olmuş yapalı paylamayı unutmuşum :)

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Süleyman Kaya

Maşallah Ahmet hocam, denim ve Blazer maviler farklıydı değil  mi

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)

Teşekkür ederim.

Farklı. Blazer, kırmızı ve beyaz opak renklere makyaj ile eklenen lacivert türevi bir renk. Denim, deniz (okyanus), mürekkep mavi metalik ve çok daha güzel renkler.

 

https://img.imgyukle.com/2024/01/18/yBEtSj.jpeg 

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ahmet İhsan Akşen

Ağır bakım yapıldı yıldan dolayı. 5 sene 60 bin km olmuş. 5300 TL civarı tuttu toplamda.

 

Son depoda iyice arşa çıktı, yol bilgisayarı ile pompa değeri arası uçurum oluştu.

23 km ortalama hız ile 5,7 tüketim görünüyor, pompa da 7 litre çıktı. Neden olabilir bu yüksek tüketim.

 

Mobil FE 5-30 yağ  615 TL 
hava yağ polen filtresi 800 TL 

Triger Kayış Seti europar + devirdaim PİERBURG 2.250 TL 
v kayış + rulman DAYCO  200 TL 
3 litre kırmızı Total antifriz 400 TL 

1000 TL  işçilik

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Ağır bakım yapıldı yıldan dolayı. 5 sene 60 bin km olmuş. 5300 TL civarı tuttu toplamda.

 

Son depoda iyice arşa çıktı, yol bilgisayarı ile pompa değeri arası uçurum oluştu.

23 km ortalama hız ile 5,7 tüketim görünüyor, pompa da 7 litre çıktı. Neden olabilir bu yüksek tüketim.

 

Mobil FE 5-30 yağ  615 TL 
hava yağ polen filtresi 800 TL 

Triger Kayış Seti europar + devirdaim PİERBURG 2.250 TL 
v kayış + rulman DAYCO  200 TL 
3 litre kırmızı Total antifriz 400 TL 

1000 TL  işçilik

Yakıt tüketimi farkının sebebi depo dolum şekli olabilir. Pompa atınca kesiyorsunuz belki ama bazı istasyonlarda aşırı hızlı dolum yapıyorlar ve yakıtta yeterince dinlenmemişse iyice köpürüyor ve pompa erken atıyor. 

 

İşçilik bedava olmuş :) Trigeri bırakın rutin yağ bakımına 500-750 arası alıyorlar yalnızca işçilik. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Pompa ölçüm farkı belirginleşiyorsa aracın baz aldığı kriterlerde problem olabilir. Hava filtresi dolmuştur. Enjektörlerde sıkıntı vardır ya da ateşleme de sıkıntı olabilir diye düşünüyorum. Yoksa neden fark olsunki. Pompa ölçümünde sizin gibi teknik birinin farkında olmadığı durum olmamıştır bence. 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Teşekkür ederim.

Emre beyin dediği gibi köpürme işi olsa bir sonraki depoda fark olmaması hatta az bile alması lazım ama sürekli fazla alıyor.

Hava filtresi dediğiniz gibi olabilir çünkü üstündeki hediye gelen uyduruk bir şeydi. Şekli şemali değişmiş zaten. Bir iki depo takip edeceğim, olması enjektör temizliği yaptırayım yine. 2019 sonu temizlenmişti.

 

Çıkan filtre ve V kayışı.

IMG_20240315_160543.jpg

IMG_20240315_171851.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Ağır bakım yapıldı yıldan dolayı. 5 sene 60 bin km olmuş. 5300 TL civarı tuttu toplamda.

 

Son depoda iyice arşa çıktı, yol bilgisayarı ile pompa değeri arası uçurum oluştu.

23 km ortalama hız ile 5,7 tüketim görünüyor, pompa da 7 litre çıktı. Neden olabilir bu yüksek tüketim.

 

Mobil FE 5-30 yağ  615 TL 
hava yağ polen filtresi 800 TL 

Triger Kayış Seti europar + devirdaim PİERBURG 2.250 TL 
v kayış + rulman DAYCO  200 TL 
3 litre kırmızı Total antifriz 400 TL 

1000 TL  işçilik

Antep te benim 2000 model Fiesta min sadece triger değişimine 2500 lira talep ediliyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...