İçeriğe Yönlendir

Focus 2 Orjinal Bijon Saçmalığı Ve Bijon Tavsiyesi


Yunus BOYBEY

Recommended Posts

Yunus BOYBEY

Arkadaşlar bugün fabrika çıkışlı lastikleri mi 59 bin km de degistirdim. Bayi lastikleri sökerken baya zorlandı üzerindeki bijonlar kapaklı bijon adamlar makine ile zor söktü hatta çalışanlardan biri bu teneke kapağı niye takmış diye baya söylendi ve kesinlikle çelik bijon takımı almamı tavsiye ettiler. Yoksa uzun yolda lastik değişimi gerekirse mümkünatı yok sökemezsin biz zor söktük dediler haklılar arabadaki bijon sökme anahtarı da el kadar birşey zaten geçen arkadaşın focusunun lastiği patladı inan sökemedik o el kadar anahtar ile ve bugün anladım ki sökemememizin tek nedeni bijon anahtarı değil teneke kapaklı bijonlar yüzünden de sökemedik

Arkadaşlar tüm bijonlari çelik bijonlarla degistirmeyi düşünüyorum. Tavsiyede bulunabilir misiniz

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Şayet bijonları ölümüne sıkmasalar yeteri kadar sıksalar o sıkıntı yaşanmaz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Turgut Ünal

Tamamen mühendislik hatası (Ford servisindeki ustanın yorumu).Garantiden 20 bijon somunu değişti benim,yine aynı ürünü taktılar sorun devam ediyor.

Linkteki ürünü almayı düşünüyorum.

 

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-focus-i-ii-iii-bijon-somunu-162754661/detay

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kapaklar düşebiliyor, düşünce de bagajdaki aparat işe yaramıyor, herhangi bir yedek parçacıdan çelik somun temin edebilirsiniz

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

CMS'nin döküm bijonu var, alan arkadaşlar oldu. Çin malından iyidir.

Yorum bağlantısı
Yunus BOYBEY

CMS'nin döküm bijonu var, alan arkadaşlar oldu. Çin malından iyidir.

link var mı nerden alacağız
Yorum bağlantısı
Varol Güner

Tamamen mühendislik hatası (Ford servisindeki ustanın yorumu).Garantiden 20 bijon somunu değişti benim,yine aynı ürünü taktılar sorun devam ediyor.

Linkteki ürünü almayı düşünüyorum.

 

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-focus-i-ii-iii-bijon-somunu-162754661/detay

Bu ürün güzelmiş.Satıcıyla temasa geçtim bari kargoyu karşılasın.

Yorum bağlantısı
Selahattin Topçu
(düzenlendi)

bende ilk kez lastikleri değiştirmeye gittiğimde usta aynı şeyi dedi.Ben almadan önce serviste balata değişimi olmuştu(istanbulda)..Jantı cıkaramayınca içeriden vurarak çıkarmışlar ve jant yamulmuş.Yeni aldığım lastikleri takarken usta balansa sokunca farketti,ısıtarak baya bir uğraşti..Siz siz olun iyi bir yere götürün ve çekiç balyoz vs tarzı bir şeyle vurmaması için uyarın.

tarihinde Selahattin Topçu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı

Benim Bijonlarım da bu şekilde kapaklıydı ve yarısının kapakları döküldü.Sonrasında serviste kapaksız olanlarıyla hepsini değiştirdiler ve şimdi hiç sıkıntı yok.

Yorum bağlantısı
Yunus BOYBEY

Benim Bijonlarım da bu şekilde kapaklıydı ve yarısının kapakları döküldü.Sonrasında serviste kapaksız olanlarıyla hepsini değiştirdiler ve şimdi hiç sıkıntı yok.

Aracımın fabrika çıkışlı garantisi bitti 2 yıl ek garanti yapmıştım. Garantiden değişim yapma imkanları var mı
Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı

Aracımın fabrika çıkışlı garantisi bitti 2 yıl ek garanti yapmıştım. Garantiden değişim yapma imkanları var mı

Benimkileri değiştirdiler değiştirmeliler bence bakım için gittiğinizde talep edin derim.

Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı

Hatta Uzatılmış garantiden Komple klima komresörünü (4250 demişlerdi) ve turbo hortumunu da değiştirtmiştim. :) Benim garantiyi ford hediye etmişti.

Yorum bağlantısı
Tamer Kurt
(düzenlendi)

Farklı bir yorumda benden.

Araç üzerinde kullanılan tüm civata ve somunların sıkma torkları (somun üzerine uygulanan kuvvet) mevcuttur.

Bu somunların üzerindeki saç kaplamalar somun fazla sıkılmasını önlemek içindir.

Somunların norm dışı sıkılması halinde saç kaplama bozularak sıka nahtarının boşa dönmesini saglıyor.

Piyasada satılan çelik bujon somunları özellikle lastikçilerin Sıkma motorları kuvvvetlerine dayanabiliyor.

Çelik bujon fazla sıkıldıgında ise somun belirtildiği gibi bozulmuyor fakat karşılıgındaki aks saplamasının dişlerini bozuyor.

Ben aracımı satın aldıgım arkadaş orjinal somunları sökerek çelik bujon somunu takmış lastikçilerin somunları fazla sıkmasından dolayı 4 adet saplama değiştirmek zorunda kaldım.

 

Bende tüm somunları şikayet edilen orjinal saç kaplı olarak değiştirdim.

6 yıldır Jantlar beraber her yaz kış lastik takımlarını kendim  değiştiriyorum somunlardan çok memnunum.

Lastik patlarsa değişimde kesinlikle lastikçiye sıktırmıyor kendim montajını yapıyorum.Somunlar ilgili hiç bir sorunda yaşamadım.

tarihinde Tamer Kurt tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Bijon sanayiden bulursunuz kolayca, adedi 3 tl civarıdır tahminen..

Yorum bağlantısı
Yunus BOYBEY

Benimkileri değiştirdiler değiştirmeliler bence bakım için gittiğinizde talep edin derim.

Hocam agras ford ile görüştüm bijonlar garanti kapsamında değişmez dediler değiştirenler var dedim degisildigine dair çıktı al getir hepsini ücretsiz değiştirelim dedi öyle şey olmaz dedi elinizde evrak gönderebilir misiniz bakalım sözünde duracaklar mı?
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

O kapaklar hatalı, zaten Ford düzgün olanlarını üretti, servise gidiyor ve sıkıntınızı belirtiyorsunuz, adam gibi düzeltimiş olanlarıyla eskileri değişiyorsunuz, yeni tip bijon dedinizmi bilirler, bunların kaplaması çıkmaz.

 

Yinede bu bijonlara deli gibi asılmasınlar, bijonu elle takıcak ve elle döndüğü kadar sıkacaksınız (asla havalı tabancayla sıktırmayın, genelde elle tutturup direk kolay yol olarak tabancayla cart diye sıkarlar, bijonun işi o an biter, elle tak, elle sık, baktın dönüyor tork anahtarıyla uygun tortkta sık, teknik budur.

 

hatalı olan

FOCUS-CELIK-JANT-BIJON-SOMUNU-19982005_1

 

Sağlam olan

DtgOQtr.jpg?1

mne96eX.jpg?1

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yunus BOYBEY

O kapaklar hatalı, zaten Ford düzgün olanlarını üretti, servise gidiyor ve sıkıntınızı belirtiyorsunuz, adam gibi düzeltimiş olanlarıyla eskileri değişiyorsunuz, yeni tip bijon dedinizmi bilirler, bunların kaplaması çıkmaz.

Yinede bu bijonlara deli gibi asılmasınlar, bijonu elle takıcak ve elle döndüğü kadar sıkacaksınız (asla havalı tabancayla sıktırmayın, genelde elle tutturup direk kolay yol olarak tabancayla cart diye sıkarlar, bijonun işi o an biter, elle tak, elle sık, baktın dönüyor tork anahtarıyla uygun tortkta sık, teknik budur.

hatalı olan

Sağlam olan

 

şimdi ne yapmam gerekiyor arabayı servise görürsem degisirler mi

Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı

Hocam agras ford ile görüştüm bijonlar garanti kapsamında değişmez dediler değiştirenler var dedim degisildigine dair çıktı al getir hepsini ücretsiz değiştirelim dedi öyle şey olmaz dedi elinizde evrak gönderebilir misiniz bakalım sözünde duracaklar mı?

Hocam elimde evrak yok taşınırken attım sanırım değişim yapan servis maraş ford servisi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Değiştirin... 

Tenekeler illaki düşüyor... Ben hepsini değiştirmiştim.. 

Yorum bağlantısı
Yunus BOYBEY

Değiştirin...

Tenekeler illaki düşüyor... Ben hepsini değiştirmiştim..

Bende değiştirmeyi düşünüyorum hocam peki siz nerden aldınız
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bende değiştirmeyi düşünüyorum hocam peki siz nerden aldınız

 

Bir çok ford parçacısında kolaylıkla bulursunuz... Yan sanayi bijon somunu diye sorun. 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)

benimde yarısı kapaksız, link verirseniz bende komple yenilesem olacak aslında. renkliler nasıl olur? mavi mesela :)

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...