İçeriğe Yönlendir

Elektrik Kaçaği


Ercan KARA

Recommended Posts

Ercan KARA

Arkadaşlar lütfen yardım edin kafayı yemek üzereyim. benim 2005 model chiam var. bundan 7 ay önce aracıma power marka akü aldım ancak akü 2 ay önce bitti. akü arızalıdır diye garantiden aküyü değiştirdim, bu aküde 3 gün sonra bitti. elektrikçiye götürdüm yaptığı ölçümde kaçak oaranı 0.02 ile 0.03 arasında çıktı. normal değer dedi. aracın aküsü arızalı olabilir diyerek başka bir akü taktı. o aküde 19 gün sonra bitti. tekrar gittiğimde araç şarj yaptığı halde belkide bundandır diyerek şarj dinamosu değişti. bu seferde 9 gün sonra bitti. o günden sonra tekrar sıfır akü takarak teyp devre dışı bıraktı, bu seferde 12 gün sonra bitti. şimdi ise tek çaremiz EGR kaldı diyerek EGR nin fişini çekti. 2 gündür deniyorum ama şu anda motor arıza lambasını yaktı. lütfen yardımcı olun aracımın elektrik kaçağı neden meydana geliyor kafayı yemek üzeriyim.

Yorum bağlantısı
Ercan KARA

Aracınız dizel mi, LPG'li mi?

LPG'li ise LPG beyni ciddi manada elektrik çekiyordu, aynı durum benim başıma da geldi, röle ile halledilmişti. Şimdi hiç bir sorun yok...

Dizel ise benzer durumla karşılaşan size yardımcı olacaktır.

aracım dizel arkadaşım

Yorum bağlantısı
Ercan KARA

Aracı hangi sıklıkta kullanıyorsunuz ?

günlük kullanıyorum. akşam işten geliyorum bir bakıyorum sabahleyin tık ses yok. yatan araç olsa eyvallah diyecem

Yorum bağlantısı
Ercan KARA

Alternator de bi sıkıntı olabilir mi?

şarj dinamosu değiştirdik. onda sorun yok araç gayet güzel şarj yapıyor. ama ne oluyorsa 1 gecede farklı zamanlarda aküyü bitiriyor. vallahi marşa basarken korkuyorum çalışacakmı çalışmayacakmı diye. lütfen konu hakkında bilgisi olanlar yardımcı olsun

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence sürekli kaçak kontrolü yapılmalı.. 

Muhtemelen o an akım çekmeyen bir şey sonra akım çekmeye başlıyor..

Örnek rezistanslar.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ercan KARA

Bence sürekli kaçak kontrolü yapılmalı.. 

Muhtemelen o an akım çekmeyen bir şey sonra akım çekmeye başlıyor..

Örnek rezistanslar.. 

egr den olabilirmi acaba

Yorum bağlantısı
Ercan KARA

lütfen arkadaşlar bu konu hakkında bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Egr ne kadar akım çeker bilmiyorum... Akım çeken tüm parçalar olabilir.. 

Yorum bağlantısı
Sezgin Aktaş

aracta ses sistemi falan var mı ? benım bı oncekı opel aracımda vardı amfı falan kapasıtor cok akım cekıyordu akuyu sıfırlıyordu.

Yorum bağlantısı
Ercan KARA

aracta ses sistemi falan var mı ? benım bı oncekı opel aracımda vardı amfı falan kapasıtor cok akım cekıyordu akuyu sıfırlıyordu.

araç tamemen orjinal. sonradan takılan herhangi bir şey yok

aracı kapalı garaja koyma şansınız varsa merkezi kilit sistemini devre dışı bırakın beynini sökerek. Birde arka cama bir bakın sabahları sıcak mı diye belki arka cam ısıtma takılı kalıyordur.

merkezi kiliti kontrol edildi herhangi bir sıkıntısı yok. ama arka cama bakmadık onu devamlı kontrol edecem inşallah ondandır.

 ama dediğim gibi devamkı kaçak yapan bir devre değil.

Yorum bağlantısı
Ercan KARA

arkadaşlar yokmu hiç bu konuda bilgisi olan. acaba aracımın sorunu nedir.


fordcular cmax cılar nerdesiniz


araç tamemen orjinal. sonradan takılan herhangi bir şey yok


merkezi kiliti kontrol edildi herhangi bir sıkıntısı yok. ama arka cama bakmadık onu devamlı kontrol edecem inşallah ondandır.

 ama dediğim gibi devamkı kaçak yapan bir devre değil.

arka cam ısıtması aküyü 1 gecede bitiririrmi ki acaba


bu arada arkadaşlar aracımın motor sistem arıza lambasıda yandı. aca egr nin fişini çektik ondanmı yanmıştır.

Yorum bağlantısı
Ercan KARA

götürdüm yetkili servis bizim buradan ayrılma çok iyi bir elektrikçimiz var diye özel servise yönlendirdi beni

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

En çok akım çeken elektriği ısıya çeviren cihazlardır yani arka cam ısıtıcısı olabilir... Rölesini söküp deneyebilirsiniz, nasıl olsa bu havalarda arka cam rezistansına ihtiyaç olmaz..


götürdüm yetkili servis bizim burdan ayrılma çok iyi bir elektrikçimiz var diye özel servise yönlendirdi beni

 

Nereymiş orası ?

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Şarj dinamosu arızalı mıydı da değişti? Şarj sisteminde bir anormallik yoksa geriye sadece "kaçak" kalıyor. Akşamları aracı kapadığında bir şey ya da şeyler normal olmayan şekilde akım çekiyor.

 

Egr ile çok alakası olduğunu zannetmiyorum. Kontak kapanınca zaten egr nin işi biter...

 

Çok ihtimal de yok aslında. Öncelikle alarm + merkezi kilit sistemi ve bagaj lambası kontrol edilmeli...

Yorum bağlantısı
Ercan KARA
(düzenlendi)

En çok akım çeken elektriği ısıya çeviren cihazlardır yani arka cam ısıtıcısı olabilir... Rölesini söküp deneyebilirsiniz, nasıl olsa bu havalarda arka cam rezistansına ihtiyaç olmaz..

 

Nereymiş orası ?

merkez oto sanayide özel as ford servisi diye bir yer

tarihinde Ercan KARA tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Sızıntı akımı muhtemelen hatalı ölçülmüş olmalı. 70 amperi bir gecede boşaltmak için en az 5 ampere ihtiyaç var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Belli ki aküyü bişey götürüyor, çakmak ve motor kısmında sıyrılmış ,soyulmuş kablo vs kontrol edildi mi..Cihaza bağlanıp kod okutuldu mu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ercan KARA

Şarj dinamosu arızalı mıydı da değişti? Şarj sisteminde bir anormallik yoksa geriye sadece "kaçak" kalıyor. Akşamları aracı kapadığında bir şey ya da şeyler normal olmayan şekilde akım çekiyor.

 

Egr ile çok alakası olduğunu zannetmiyorum. Kontak kapanınca zaten egr nin işi biter...

 

Çok ihtimal de yok aslında. Öncelikle alarm + merkezi kilit sistemi ve bagaj lambası kontrol edilmeli...

hayır şarj dinamosu arızalı değildi şarj yapıyodu. acaba şarj yapıyo gibi gözüküpte şarj yapmıyormu ki diyerek değiştirdi. bagaj lambasını söktük zaten bu kaçak devamlı olan bişey değil arada sırada oluyor. o da bir gecede aküyü bitiriyor.

Sızıntı akımı muhtemelen hatalı ölçülmüş olmalı. 70 amperi bir gecede boşaltmak için en az 5 ampere ihtiyaç var.

bir kere ölçülmedi ama defalarca hatta başka cihazlarlada ölçüdü. uyku moduna geçince yaklaşık 45 dakika sonra 0.02 ile 0.03 gösteriyor

Belli ki aküyü bişey götürüyor, çakmak ve motor kısmında sıyrılmış ,soyulmuş kablo vs kontrol edildi mi..Cihaza bağlanıp kod okutuldu mu

öyle bişey olsa kaçak kontrolünde çıkmazmı acaba

hayır şarj dinamosu arızalı değildi şarj yapıyodu. acaba şarj yapıyo gibi gözüküpte şarj yapmıyormu ki diyerek değiştirdi. bagaj lambasını söktük zaten bu kaçak devamlı olan bişey değil arada sırada oluyor. o da bir gecede aküyü bitiriyor.

bir kere ölçülmedi ama defalarca hatta başka cihazlarlada ölçüdü. uyku moduna geçince yaklaşık 45 dakika sonra 0.02 ile 0.03 gösteriyor

öyle bişey olsa kaçak kontrolünde çıkmazmı acaba

vallahi kafayı yemek üzeriyim

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Ankara'daymışsınız. Kesinlikle oto far'a gidin. Bizim alternatör felan hep orada yapıldı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ercan KARA

arkadaşlar acaba tanıdığınz eşinizde dostunuzda böyle bir sorunla karşılaşan varsa aydınlatırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Ercan KARA

Ankara'daymışsınız. Kesinlikle oto far'a gidin. Bizim alternatör felan hep orada yapıldı. 

dostum alternatör değişti zaten aracın şarjında bir sorun yok

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

dostum alternatör değişti zaten aracın şarjında bir sorun yok

 

Alternatörü eledik zaten, örnek olarak belirtmiş Mert... Oto Far Faruk usta deneyimlidir, daha olmadı diyen duymadım.. Şaşmazda dükkanı..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...