İçeriğe Yönlendir

Cmax'im Yolda Kaldı


Mehmet Orman

Recommended Posts

mehmetsönmez
(düzenlendi)

Öncelikle geçmiş olsun.

ben de bu hf sonu hiçbir belirti vermemesine ve yakınmam olmamasına karşın debriyaj baskı balatayı değiştirdim.

aracım 197.900 km ve hala orj baskı balata üzerinde ve değişmedi.

5. viteste 3000 d/dk da 144 km  kadran hatası  ile 150 km hız göstermesi gerekiyor, bu testi yaptığımda hhb kaçırma yok yanı bu hızlara ulaşıyor.

ancak takdir edersiniz ki 200.000 km bir debriyaj seti için zaten mükemmel km  demek.  0 km aldığım aracım 2004 model.

ben de yolda kalıp sorun yaşamamak adına( bakınız yukarıdaki örnek : ) ) değişim yaptım:

 

sacs baskı balata : 290 tl

ford orj bilya: 140 tl

2 adet aks keçesi : 25 tl

3 lt mobil şanzıman yağı: 45 tl (2.4 lt kullanıldı)

top : 500 tl.

 

araç üzerinden sacs ford  / made in Germany yazan set çıktı.

benim satın aldığım sette ise sadece sacs yazıyordu.

barkod üzerindeki koddan uretim yeri almanya saptamasını yaptım.

özel bir serviste yaptım işlemi 4.5 saat sürdü.

işçilik sıkıntılı malesef, şanzımanın sökümü zor , hatta teknisyen ankara ford yetkili servislerinde sokum işlemi esnasında şanzımana ait diş yüzeydeki bir metal çıkıntılı parçanın, sökümün daha kolay olması için BİLEREK kırıldığını ifade etti. Bizde ise bu kırım yapılmadı tabi sırf bu yuzden işlem 25 dk uzadı.

yine sadece 25 tl lik aks  keçelerinin servisde dahi değişmediğini ifade etti ustam: yiine malum uzayan işçilik  nedeni ile.  bu iki metel keçe bilyenin değişimi de 20-25 dk sürdü. takılması biraz zahmetli.

keçeden yağ kaçırma halinde tüm şanzımanın sökülmesinin gerekecek olması nedeniyle bence  bu değişim yuksek km deki araçlarda STANDART YAPILMALI.

Son olarak volant değişimi yaptırmadım.kontrolde mekanık boşluk saptanmadı, rolantıde çakışmada hhb sarsıntı stop etmede saersıntı yakınmam da yoktu.

bu parça ise 650 tl .

eğer 300tl civarı olsa idi hiç düşünmeden onu da değişirdim.

 çıkan debriyaj setini sentine (sanırım adı bu) ile 4-5 ayrı düzlemden olçtuk. yeni balata seti ile arasındakı kalınlık farkı SADECE 0.5 MM.

Yani 200.000 km de set bu kadar aşınmıştı.

ancak gözle kontrolde her kes bu sert 3000-5000 km gider dediler. aracın km sini öğrenen ler ise 15-20.000 km dediler.

perçinler zarar görmemişti . o nedenle de volantın da zarar görmemmiş olduğunu varsaydık.

umarım verdiğim bilgiler aydınlatıcı olmuştur.

işçilik fiyat bilgisi veremiyorum.

tarihinde Hakan Erken tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Orman

İşçilik nekadar verdiniz?bilyayı çok uyguna bulmuşunuz.güle güle binin.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...