İçeriğe Yönlendir

Ka - Body Kit Projesi


Burak Fidan

Recommended Posts

Burak Fidan

Sen işi body kitten çıkardın artık yavaş yavaş restorasyona doğru götürüyorsun anlaşılan :)

Hocm macun bazen de elyaf işi kaldığı için kışın bodykit yapamıyorum. Macun çekiyom yağmur yağıyor. Elyaf atıyom yağmur yağıyor. Çok sıkıntılı. bari arabayı toplayım dedim bu esnada:).

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Fidan

Bir de aracın dışı yıkılırken içi ve motoru dökülüyo olursa biraz absürd olur:) o yüzden tam teşekküllü girmek icab ediyor bir bakıma.

Yorum bağlantısı
Ayrılmış Üye

Allah kolaylıklar versin burak kardeşim,madalyonun gözükmeyen kısmı misali senin arabada,az sabırla olacak inşallah gönlüne göre.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Çağlar

Güzel güzel yaza bunun mangalını yaparız inşallah toplanıp :):mangal:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Burak Fidan

İnşaAllah hocam kısmetse :) zate bitmesini en çok isteyen benim, ama öyle birşey ki ha bire başka birşey çıkıyor :/

Bu sökme işlerini yapmamdaki asıl sebep üflengeç şöför önü buğunu açmıyordu. Yolu görmeden kullanıyordum nerdeyse çok büyük güvenlik zaafiyeti.. yetmezmiş gibi bir de yolcu ayağına soğuk üflüyordu camlara yönlendirsem bile.. Mecburen sökmem gerekiyordu artık. kaç tamirciye dediysem hiçbiri ilgilenmedi. Şimdi şükür yolcu ayağına soğuk üflemiyor, camı da açıyor. Ama gelgelelim sökme işlemi esnasında halıyı biraz kaldırmak zorunda kalınca bu kez de pas çıktı ortaya

Velhasıl arabanın içi gerçek manada dökülüyor :)

QspaDlD.jpg

Zemin berbat durumda :/

TKna9A2.jpg

WBb4gWc.jpg

Bu arada zemindeki emniyet kemeri tutucu kolunun civatası torx T50. Ölçüsünü bilmediğim için torx seti almak zorunda kaldım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Burak bey,

Kaportacıya gitmenizi öneririm. İlgili bölgeler komple kazınacak, yeni sac kaynatılacak ve boyanacak ki, bir daha pas olmasın. Arada dediğim gbi izolasyon da atarsınız, kusursuz olur.

Kalorifer yönlendirme sorununun kaynağı neymiş?

Yorum bağlantısı
Burak Fidan

Burak bey,

Kaportacıya gitmenizi öneririm. İlgili bölgeler komple kazınacak, yeni sac kaynatılacak ve boyanacak ki, bir daha pas olmasın. Arada dediğim gbi izolasyon da atarsınız, kusursuz olur.

Kalorifer yönlendirme sorununun kaynağı neymiş?

Hocam, bu aylık limiti doldurduğum için önümüzdeki aya bilmiyorum fırsat olur mu çünkü önümüzdeki ay da motor şanzuman takozlarını yenilemeyi düşünüyordum :/ hesapta yoktu taban sacı pas mevzu. Üzerine bide izolasyon malzemesi maliyeti bindi... Kısmetse epey özenerek izolasyon yapmayı da düşünüyorum. Belki tabana komple elyaf bile atabilirim izolasyon öncesi ama şuan için vakti var..

Kalorifer yönlendirmenin sorunlarını tam manasıyla anladım. Ve hatta sistemin düzgün bi diagramını çizmeyi düşünüyorum burdan paylaşmak için. Genel itibariyle kaloriferin ilk sorunu yönlendiriciyi seçseniz dahi içeride plakalar harket ederek havanın yönelmesini sağlıyor fakat o plakalar sünger gibi birşey. Dolayısıyla ideal sızdırmazlık sağlamıyor ve öyle olunca cam seçili iken surata da üflüyor. Bununla birlikte parçalar arası mekanik bağlantılar sıkıntılı. Ben şimdi tamir edip ilk montajı yaptım ama söküp o yönlendirici kanatlarını tadilat edip tekrar takmak istiyorum. Fakat epey iş çıkıyor. Kalorifer peteğini sökmek gerekiyor. Kısmet olursa sistemin tam diagramını çizip paylaşıcam

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Burak Fidan

Söz verdim hazır çizdim,

Baştan biraz karışık gelebilir ama okuyunca anlaşılır diye tahmin ediyorum. Belki biraz daha temize çekebilirim

5S7hYng.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Burak Fidan

98 Mükremin abi.. Aslında aracın orjinal membranının altı pas yapmış. Halıyı ilk kaldırdığımda pas görünmüyordu Membranı kazıyınca çıktı ortaya :/ 16,5 yaşında araba için normal gibi geldi bana ?

Yorum bağlantısı

98 Mükremin abi.. Aslında aracın orjinal membranının altı pas yapmış. Halıyı ilk kaldırdığımda pas görünmüyordu Membranı kazıyınca çıktı ortaya :/ 16,5 yaşında araba için normal gibi geldi bana ?

Üzücü bir durum, Abimde 1989 model jetta var. Böyle bir durum söz konusu değil. Hiç bir araçta  şimdiye kadar dıştan çürüme görmedim. Paslanma kapalı bölgelerin ıslanması ve kurumaması nedeniyle olur. Muhtemelen senin aracın da içine dökülen sıvı yeterince kurutulmadığı için paslanmaya yol açmış. Bence en acil işin bu olmalı. Pastan ve nemden kurtarmalısın.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

KA'lar maalesef paslanmaları ile ünlüdür. İlk koyveren noktası benzin kapağı etrafıdır. Orjinal boyayı oradan anlarsınız ;)

Yorum bağlantısı
Burak Fidan

Paslanma kapalı bölgelerin ıslanması ve kurumaması nedeniyle olur. Muhtemelen senin aracın da içine dökülen sıvı yeterince kurutulmadığı için paslanmaya yol açmış. Bence en acil işin bu olmalı. Pastan ve nemden kurtarmalısın.

Mükremin abi zaten içerden paslandığını düşünüyorum. Çünkü ön konsolu sökmek için halıyı mecburen kaldırmak zorunda kalınca izolasyon süngerinin aşırı miktarda ıslak olduğunu farkettim. Beni taban halısını ve izolasyonları tamamen sökmeye iten sebep de o oldu. Bu haftasonu bikaç kaportacı gezeyim kaç fiyat vercekler bakalım :/

KA'lar maalesef paslanmaları ile ünlüdür. İlk koyveren noktası benzin kapağı etrafıdır. Orjinal boyayı oradan anlarsınız ;)

Benim orlarda bir pas yok şuan için :) ki zaten yaptığım tamponlarla birlikte iç dış komple güzel bir boyaya girmesi gerekiyor.

Yukardaki diagram anlaşılır değil galiba. Ben de biraz uğraştım şöle bişey hazırladım. Umarım ihtiyacı olan faydasını görür

HglTJJJ.jpg

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı

Bazen "aracımın suyu eksiliyor, nere gidiyor bulamıyorum" gibi konular açılıyor. En tedirgin olunması gereken durumdur bence. :yes:

Yorum bağlantısı
Burak Fidan
(düzenlendi)

İnsan tasarım mühendisi olunca :bravo:

hm demek ki bundan önceki pek anlaşılmıyormuş :D

Bazen "aracımın suyu eksiliyor, nere gidiyor bulamıyorum" gibi konular açılıyor. En tedirgin olunması gereken durumdur bence. :yes:

:) bu yorumu dikkate alarak bir inceleme yapayım. Olur mu olur.. tarihinde Burak Fidan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Suat YAPICI
(düzenlendi)

İnşaAllah hocam kısmetse :) zate bitmesini en çok isteyen benim, ama öyle birşey ki ha bire başka birşey çıkıyor :/

Bu sökme işlerini yapmamdaki asıl sebep üflengeç şöför önü buğunu açmıyordu. Yolu görmeden kullanıyordum nerdeyse çok büyük güvenlik zaafiyeti.. yetmezmiş gibi bir de yolcu ayağına soğuk üflüyordu camlara yönlendirsem bile.. Mecburen sökmem gerekiyordu artık. kaç tamirciye dediysem hiçbiri ilgilenmedi. Şimdi şükür yolcu ayağına soğuk üflemiyor, camı da açıyor. Ama gelgelelim sökme işlemi esnasında halıyı biraz kaldırmak zorunda kalınca bu kez de pas çıktı ortaya

Bu arada zemindeki emniyet kemeri tutucu kolunun civatası torx T50. Ölçüsünü bilmediğim için torx seti almak zorunda kaldım.

Burak paylaşımların harika kendim adına çok teşekkür ederim.Yalnız insan böyle pas küf tarzı şeyleri görünce direk acaba benim arabam ne halde diye meraklanıyor :) Bu arada benimde ön cam kenarları kabardı ve tavanda güneş yanıkları mevcuttu kısmetse bugün boyacıya vermiştim.Arabayı alıcam böyle şeyler başladımı aksilikler kesilmiyor camı çıkartırkende ön camı kırmışlar :)(Bana söylenmişti ön camda çatlaklar varmış) Malesef oda maliyete eklendi.Hayırlısı olsun diyoruz resimleri paylaşırım

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman

Burak bey konuyu yeni gördüm güzel iş çıkartıyorsunuz sizde kendimi gördüm taban için kaporta,cıya gittinizmi bursa,da deniz yok ama orası nasıl çürümüş o kadar büyük deil sizinki benim ilk aracımın Taunus,tu altı o kadar çürümüştüki ankara haçattepe hastaneye gidip geldim ALLAH,tanki ben düşmedim yere  :crazy:  :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Burak Fidan

Selamun aleyküm, yaşıyorum. Öldüm sanmayın.. Restorasyon yapıyon demesinler diye koymuyom bişey :) ama boş da durmuyom.

SnqlJCu.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...