İçeriğe Yönlendir

Cherry Tiggo Alınır Mı?


ismail kara

Recommended Posts

İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Şu an insan eliyle yapılan geyik testinden daha iyisi yok maalesef. 
 

mesela bunu makine yapsa. Yolu gözleyecek, arabanın açısını, tepkisini, kaymasını hesap edip direksiyonun çevirme anını ve derecesini hesaplayacak makine yapsa, yine kuşku oluşur. Çünkü onun yazılımını da insan yazıyor. 
 

bazen makinelerin yaptığı testlere güvenip yola çıkıyoruz. Ama teori ile gerçek uymuyor mesela. Hata arıza olabiliyor. 

Benim demek istediğim bambaşka birşey.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Cem Işık yazdı:

Patronun babası araba kullanırken telefon da kullanıyor dersen düşüp bayılırım :P

 

Hehe yok canım, ne alakası var :D 

 

Cihat Küçükay yazdı:

Omoda S bende yollarda görüyorum. Çok da hoş bir araç ama neden bu kadar sık servise gidiyor?

2 kere güvenlik ekipmanları hata verdi. Bi kere galiba hiç çalışmadı araç. Bi kere de mediaplayer'ı çözemedi, yardıma gitti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Benim demek istediğim bambaşka birşey.


tamam anlıyorum da, şu anda en güvenilecek test insan eliyle yapılan. Ki gerçeği de yansıtıyor. En gelişmiş makine yol ilişkisi tesla’da var. O da hata yapıyor. 
 

bugün kıyas yapacak olsak tesla yazılımı yerine bu işi yıllardır yapan pilota güvenirdim. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


tamam anlıyorum da, şu anda en güvenilecek test insan eliyle yapılan. Ki gerçeği de yansıtıyor. En gelişmiş makine yol ilişkisi tesla’da var. O da hata yapıyor. 
 

bugün kıyas yapacak olsak tesla yazılımı yerine bu işi yıllardır yapan pilota güvenirdim. 

İls ile 500 tonluk a 380 iniyor. Tabi onun önüne makas atıp 737 800 girmiyor. Denemek lazım aslında. :D

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

sebep

200 hp e tech çok yakıyor. 2 zamanlı diye mi ki? :seytan:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

200 hp e tech çok yakıyor. 2 zamanlı diye mi ki? :seytan:

neye göre çok neye göre az miki

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

neye göre çok neye göre az miki

200 lük hondaya göre

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


tamam anlıyorum da, şu anda en güvenilecek test insan eliyle yapılan. Ki gerçeği de yansıtıyor. En gelişmiş makine yol ilişkisi tesla’da var. O da hata yapıyor. 
 

bugün kıyas yapacak olsak tesla yazılımı yerine bu işi yıllardır yapan pilota güvenirdim. 

Bu arada hata yapar dediğin alet 40 derece sola 40 derece sağa yapacak sonra sapmayı ölçeceğiz. Araba çizgiden ne kadar çıkmış. Atla deve değil yani.

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Yazlıktayım. Komşu almış bizim Omada. FüEl bir araç, tasarım ve donanım açısından iyi duruyor. İç mekan premium bir his veriyor. Ama sürüşünü bilmiyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Bu arada hata yapar dediğin alet 40 derece sola 40 derece sağa yapacak sonra sapmayı ölçeceğiz. Araba çizgiden ne kadar çıkmış. Atla deve değil yani.


işte öyle olur mu? A aracı ilk 40 derece çevirmede ne zaman ne kadar tepki verecek, 2. 40 derece ne zaman başkayacak önemli. 

 

belki B aracı ilk dönüşte çizgiye oturmadan otomasyon ikinciyi çevirecek ve araba spin atacak. Ama yarım metre sonra çevirseydi spit atmayacaktı. 

 

bunun gibi kombinasyonlar çok olduğu için elle yapıyorlar. Yoksa aletini yapmak zor değil. Yapmışlar zaten. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


işte öyle olur mu? A aracı ilk 40 derece çevirmede ne zaman ne kadar tepki verecek, 2. 40 derece ne zaman başkayacak önemli. 

 

belki B aracı ilk dönüşte çizgiye oturmadan otomasyon ikinciyi çevirecek ve araba spin atacak. Ama yarım metre sonra çevirseydi spit atmayacaktı. 

 

bunun gibi kombinasyonlar çok olduğu için elle yapıyorlar. Yoksa aletini yapmak zor değil. Yapmışlar zaten. 

Ya aynı harekette sapmayı ölçüyor işte neyi savunmaya kalkıyorsun anlamıyorum bazen.

Tamam benim at dişi.

İnsan faktörü yanıltır diyorum nereye getirdin konuyu. Yani verdiğin cevabın benim dediğim şeyle alakası yok. Neyse

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


 

 

belki B aracı ilk dönüşte çizgiye oturmadan otomasyon ikinciyi çevirecek ve araba spin atacak. Ama yarım metre sonra çevirseydi spit atmayacaktı. 

 

 

Aynı asfaltta aynı lastikle aynı açıyı yaptırdığın zaman arabaya biri ilk çizgiden 30 derece sapar diğeri götü başı kaybederse program mı hatalı diyeceksin? 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Small overlap kazalarını adam sürerken yapalım o zaman. Gözün birini kısıp girsin. 

 

adam girmiş teste biri kukaya değmiyor, diğeri ucundan değmiş. Değmeyen daha iyi puan alıyor. İyi de değen araba senin plotajından değdiyse diyorum ben ve anlatamadım bunu 2 gündür.

İnsan faktörü olan testte jilet gibi sonuç açıklama olayı bana saçma geliyor. Fikrin olur o ayrı. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Her arabanın direksiyon hassasiyeti bir değil ama mesela getz de direksiyonu 30 derece çevirince pek bir şey olmuyor, Focus la 20 derece çeviren iki şerit değiştirir, misal .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Evren Erakçora yazdı:

Her arabanın direksiyon hassasiyeti bir değil ama mesela getz de direksiyonu 30 derece çevirince pek bir şey olmuyor, Focus la 20 derece çeviren iki şerit değiştirir, misal .

Direksiyona o aleti bağlayan adam, kaç derece çevirince ne olduğunu da biliyordur. Her test, araca özeldir mutlaka. Kukalara yaklaşıp İLK manevrayı yaptığı anda tüm araçlar o kukların arasına girebiliyorsa, Focusla Getz arasında test şartları eşit demektir. Nasıl çıktıkları önemli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


 

Otomobil markaları pilotajla yapılan geyik testini dikkate alıyor. Mercedes bile. Otomasyon makinesi geliştiremedikleri için için değil. Daha doğru sonuç çıkardığı için böyle yapılıyor. 
 

ncap bile böyle yapıyor. Otomasyon olanı da yapıyordu, 2014’te bıraktılar. 
 

 Herkesin kabul ettiği, hatta bununla ilgili iso standartı oluşturulmuş şeyi neden tartışıyoruz ben de anlamadım

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


 

Otomobil markaları pilotajla yapılan geyik testini dikkate alıyor. Mercedes bile. Otomasyon makinesi geliştiremedikleri için için değil. Daha doğru sonuç çıkardığı için böyle yapılıyor. 
 

ncap bile böyle yapıyor. Otomasyon olanı da yapıyordu, 2014’te bıraktılar. 
 

 Herkesin kabul ettiği, hatta bununla ilgili iso standartı oluşturulmuş şeyi neden tartışıyoruz ben de anlamadım

Sen benim söylemeye çalıştığım şeyi başından beri anlamadın. Ben insanla test olmaz demiyorum. Milisaniyelik gecikme yapar ve diğer rakip geride kalabilir bu yanlış diyorum. Adımlarını ilk adımın kaç cm se diğerlerini onunla aynı at desen atamaz kimse. Bu yüzden kimse iki farklı arabayı birebir aynı sınayamaz  demek istediğim bu. 2. Kukaya değdi puan kır yanlış. Hatanın sebebi pilot olabilir. İlla insan kullanıp fikir yazacak zaten insan kullanacak bunu. 

Sen diyorsun ki program hata yapar gğvenilmez dğnya böyle yapmıyor. Program konuşmuyoruz burada. Direksşyonu sağ sol yapacak olan program neyi hata yapacak. Ona cevabı verdik ncap bile yapmıyora döndü. Ncapla işimiz yok.

Small overlap kazasını pilotajla yapsalar kaç firma kabul eder?

Focus soldan 20 cm ile girdi, megan 13. Ee ne oldu megan. Pilot hata yaptı sonuç çöp.

Jilet gibi sonuç açıklayacaksan eğer jilet gibi test yapacaksın.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Sen benim söylemeye çalıştığım şeyi başından beri anlamadın. Ben insanla test olmaz demiyorum. Milisaniyelik gecikme yapar ve diğer rakip geride kalabilir bu yanlış diyorum. Adımlarını ilk adımın kaç cm se diğerlerini onunla aynı at desen atamaz kimse. Bu yüzden kimse iki farklı arabayı birebir aynı sınayamaz  demek istediğim bu. 2. Kukaya değdi puan kır yanlış. Hatanın sebebi pilot olabilir. İlla insan kullanıp fikir yazacak zaten insan kullanacak bunu. 

Sen diyorsun ki program hata yapar gğvenilmez dğnya böyle yapmıyor. Program konuşmuyoruz burada. Direksşyonu sağ sol yapacak olan program neyi hata yapacak. Ona cevabı verdik ncap bile yapmıyora döndü. Ncapla işimiz yok.

Small overlap kazasını pilotajla yapsalar kaç firma kabul eder?

Focus soldan 20 cm ile girdi, megan 13. Ee ne oldu megan. Pilot hata yaptı sonuç çöp.

Jilet gibi sonuç açıklayacaksan eğer jilet gibi test yapacaksın.


Ben seni anlıyorum. Pilotajın hatasını da kabul ediyorum. Bir kişinin attığı imzaların hiçbiri aynı değildir.
 

ama otomasyonun arabanın karakterini bilmeden yaptığı standart dönüşlerin hatalı sonuçlar çıkardığını anlatamıyorum. Yani testi geçebilecek bir araba otomasyonun tek düze çalışmasından dolayı geçemeyebilir. 
 

bu veriyi de jilet diye ortaya koymak hata olur. Zaten kaldırılmış bu yüzden. Boşuna otomasyon testleri iptal edilmedi

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...