Yusuf Ziya Deniz 23 Ağustos 2014 Paylaş 23 Ağustos 2014 Aracım megane 3 1.5 dci 105 hp 2009 ithal versiyon 120 bin kmde ve arıza ışığı yanmıyor. Bakımları yeni yapılmasına dikkatli ve sakin kullanmama rağmen şehir içi 8.5(6 ay önce 7 civarı idi) şehir dışı 6 litrenin altına düşüremiyorum ve performans düşüklüğü mevcut. Araçtaki performans düşüklüğü üst viteslerde yokuşlarda ve araç yüklüyken daha belirgin ve sanki araç bağırıyor ve gitmiyor gibi geliyor. Fakat devir artarken hız artıyor çok hızlı olmasa da. Turboda ıslık sesi yok. Ama turbo sanki zayıf çalışıyor gibi geliyor bana. Bi kaç ustaya gösterdim turbo hortumlarından olabilir mi diye usta hortumlarda kaçak olsa siyah duman atar ve arıza lambası yakar diyor. Doğrusu bu mu bilemiyorum. Baskı balata değişmemiş ama usta baskı balatada kaçırma yok diyor. Ben de baskı balatayı internette okuduğum kadarıyla test ettim.Bazen araç kalkarken titreme yapıyor ve yukarıdan kavrıyor. El freni çekip aracı kaldırmaya çalıştığımda aracın arakası yere doğru yaklaşıyor bu baskı balatanın sağlıklı olduğunu gösteriyor diye okudum. Bir de arabayı düz yolda 3. vites ile kaldırmayı denedim ve kalktı bu da sağlıklı olmadığı lehineymiş. Şimdi ne yapacağımı bilemedim.Baskı balata ilk aklıma gelen sebep fakat bu sadece benim az araç bilgime göre. Sizin değerli fikirleriniz benim çok önemli. Piyasada iyi ustaya denk gelmek zor. Sizce bu durumda ne yapmalıyım. Antalyada önerebileceğiniz usta var mı? Veya şundan olabilir şunu yaptır diyebileceğiniz bir öneriniz var mı? Biraz uzun oldu sabırla okuyup yorum yapan arkadaşlara şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Ağustos 2014 Paylaş 23 Ağustos 2014 Bence sadece kurum vardır.... Diğer anlattıklarınız normal geldi bana... 1 Yorum bağlantısı
Yusuf Ziya Deniz 23 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 23 Ağustos 2014 Bence sadece kurum vardır.... Diğer anlattıklarınız normal geldi bana... Mehmet Abi yaklaşık 8-9 ay önce enjektörlerine bakıldı. Enjektörler çok iyi dendi ve temizlendi. Yine de kurum için carbon cleane ihtiyaç var mıdır? Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 23 Ağustos 2014 Paylaş 23 Ağustos 2014 Siz daha giriş kısmındayken aklıma baskı balata geldi ama sorun yok demişsiniz. Yorum bağlantısı
Yaşar Koç 23 Ağustos 2014 Paylaş 23 Ağustos 2014 bana da baskı balatayı hatırlattı hiç değişti mi ? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Ağustos 2014 Paylaş 23 Ağustos 2014 Baskı balata diyorum. Yakıt filtreniz en son ne zaman değişti bi de? O acaip etkiliyor Yorum bağlantısı
Yusuf Ziya Deniz 23 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 23 Ağustos 2014 bana da baskı balatayı hatırlattı hiç değişti mi ? Hiç değişmemiş. Baskı balata diyorum. Yakıt filtreniz en son ne zaman değişti bi de? O acaip etkiliyor Yakıt filtresi yeni değişti. Yorum bağlantısı
Talip Eren 23 Ağustos 2014 Paylaş 23 Ağustos 2014 Bence de baskı balata.Özellikle yük altında daha çok belli olur,araç rahatken yani düz yolda normal hızda pek belli etmez.Zaten yazmışsınız,kalkışta titreme ve yukarıda kavrama balatayı işaret ediyor. Basit bir test yapabilirsiniz,araçta yük yok iken düz yolda 5. veya 4. viteste belli bir devirdeki hızını ölçün,bir de rampada ve mümkünse yüklü olarak aynı vites ve devirdeki hızını karşılaştırın,devire göre hız düşüyorsa balata kaçırıyordur. Yorum bağlantısı
Yusuf Ziya Deniz 23 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 23 Ağustos 2014 Bence de baskı balata.Özellikle yük altında daha çok belli olur,araç rahatken yani düz yolda normal hızda pek belli etmez.Zaten yazmışsınız,kalkışta titreme ve yukarıda kavrama balatayı işaret ediyor. Basit bir test yapabilirsiniz,araçta yük yok iken düz yolda 5. veya 4. viteste belli bir devirdeki hızını ölçün,bir de rampada ve mümkünse yüklü olarak aynı vites ve devirdeki hızını karşılaştırın,devire göre hız düşüyorsa balata kaçırıyordur. Yarın bu dediğiniz yöntemi deneyeyim. Yorum bağlantısı
Yusuf Ziya Deniz 24 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 24 Ağustos 2014 Bence de baskı balata.Özellikle yük altında daha çok belli olur,araç rahatken yani düz yolda normal hızda pek belli etmez.Zaten yazmışsınız,kalkışta titreme ve yukarıda kavrama balatayı işaret ediyor. Basit bir test yapabilirsiniz,araçta yük yok iken düz yolda 5. veya 4. viteste belli bir devirdeki hızını ölçün,bir de rampada ve mümkünse yüklü olarak aynı vites ve devirdeki hızını karşılaştırın,devire göre hız düşüyorsa balata kaçırıyordur. Denedim ama devir ve hız ilişkisi rampa veya düz yolda değişmedi. Yani bu balata sağlam mı demek ? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 24 Ağustos 2014 Paylaş 24 Ağustos 2014 Aracı mümkün mertebe sakin kullanıyorsunuz sanırım. 6 ileri şanzuman yüksek devir çevrimine gerek duyurtmuyor ve kurum daha hızlı oluşuyor. Motora bakınca ortada arkada gözle görülen yerdedir egr. Sökümü üç vida ile çokca basit, temizliğide fren balata spreyi ile olur. Temizleyin, bir kaç yüz km 6. vitesi unutun. Bir ilavede havaların aşırı sıcak olması. Dizel motor sıcak havayı hiç sevmez, hele nem fazla ise. Bence sadece kurum vardır.... Diğer anlattıklarınız normal geldi bana... +1 1 Yorum bağlantısı
Yusuf Ziya Deniz 25 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2014 (düzenlendi) Aracı mümkün mertebe sakin kullanıyorsunuz sanırım. 6 ileri şanzuman yüksek devir çevrimine gerek duyurtmuyor ve kurum daha hızlı oluşuyor. Motora bakınca ortada arkada gözle görülen yerdedir egr. Sökümü üç vida ile çokca basit, temizliğide fren balata spreyi ile olur. Temizleyin, bir kaç yüz km 6. vitesi unutun. Bir ilavede havaların aşırı sıcak olması. Dizel motor sıcak havayı hiç sevmez, hele nem fazla ise. +1 Genelde sakin kullanıyorum ama yüksek devirde bile siyah duman atmıyor yine de kurum var mıdır ? Bir de resimle göstermeniz mümkün mü acaba bu egryi? Veya neye benziyor neyin altında neyin üstünde veya yanındadır. Görebilirsem bi bakayım Servet Abi. 25 Ağustos 2014 tarihinde Yusuf Ziya Deniz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 25 Ağustos 2014 Paylaş 25 Ağustos 2014 http://www.google.com.tr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fi84.photobucket.com%2Falbums%2Fk11%2Fclarkdonnan%2FDSC_0065_zps38fd6450.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.renaultforums.co.uk%2Fshowthread.php%3Ft%3D256082&h=575&w=1024&tbnid=bdFXx65qD1CaLM%3A&zoom=1&docid=3ZDf_bQ05-5QtM&ei=CTT7U8GmCIbXyQO5gIGYBQ&tbm=isch&ved=0CGMQMyg-MD4&iact=rc&uact=3&dur=966&page=3&start=54&ndsp=28 Yorum bağlantısı
Yusuf Ziya Deniz 25 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2014 Üzerinde 2 vida görebildim. 3 sü arkada mı? Bir de sanırım siyah kablo şeklinde bir soket var. Onu nasıl sökerim. Çekince hemen çıkar mı? Yorum bağlantısı
Talip Eren 25 Ağustos 2014 Paylaş 25 Ağustos 2014 Denedim ama devir ve hız ilişkisi rampa veya düz yolda değişmedi. Yani bu balata sağlam mı demek ? Balatada ciddi bir sorun görünmüyor demek ki. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 25 Ağustos 2014 Paylaş 25 Ağustos 2014 Üzerinde 2 vida görebildim. 3 sü arkada mı? Bir de sanırım siyah kablo şeklinde bir soket var. Onu nasıl sökerim. Çekince hemen çıkar mı? Soket tırnaklı. İnce düz bi tornavida yardımı ile tırnağa bastırmanız lazım. Yorum bağlantısı
Yusuf Ziya Deniz 25 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2014 Soket tırnaklı. İnce düz bi tornavida yardımı ile tırnağa bastırmanız lazım. Soketin üzerindeki tırnağı göremedim. Soket gri olan kısımdan itibaren mi çıkıyor. Soketi çıkarır 3 vidayı sökebilirsem egr yerinden kolayca çıkar mı? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 25 Ağustos 2014 Paylaş 25 Ağustos 2014 (düzenlendi) 3. Vida arkada, ufak lokma seti 8 nolu uç ile sökülecektir. Sağa sola hafif çevirerek çekin. Soketin tırnağı gömmedir. Soldan gri yüzeyin üstünde görünür, ufak makyaj aynası ile bakın göreceksiniz çentiği. Yukarı doğru çekin ve soketi sağa doğru itin . Sani, bende söküp metal plaka ile körledim. Bir kere çok hafifçe hissettim, arıza vermiyor. Kullanayım, yorumlarım yine 25 Ağustos 2014 tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 25 Ağustos 2014 Paylaş 25 Ağustos 2014 3. Vida arkada, ufak lokma seti 8 nolu uç ile sökülecektir. Sağa sola hafif çevirerek çekin. Soketin tırnağı gömmedir. Soldan gri yüzeyin üstünde görünür, ufak makyaj aynası ile bakın göreceksiniz çentiği. Yukarı doğru çekin ve soketi sağa doğru itin Sani, bende söküp metal plaka ile körledim. Bir kere çok hafifçe hissettim, arıza vermiyor. Kullanayım, yorumlarım yine Bekliyorum yorumları. İnternette pek iyi şeyler okumamıştım körlenen EGR'ler için naylonlarda. Çağlar abi ile gittiğim eski yetkili servis te beğenmiyordu bu durumu. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 25 Ağustos 2014 Paylaş 25 Ağustos 2014 Temiz kalan manifoldlu motoru hiçbir usta beğenmez Sormak gerek, neden 2010 yılına kadar olan dci motorlarda egr kapalıydı diye Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 25 Ağustos 2014 Paylaş 25 Ağustos 2014 Temiz kalan manifoldlu motoru hiçbir usta beğenmez Sormak gerek, neden 2010 yılına kadar olan dci motorlarda egr kapalıydı diye Bende tıkır tıkır çalışıyor Yorum bağlantısı
Yusuf Ziya Deniz 27 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 27 Ağustos 2014 Soket tırnaklı. İnce düz bi tornavida yardımı ile tırnağa bastırmanız lazım. Anlattınız ama ne soketi sökebildim ne de egryi. Resimde gösterdiğim siyah okla gösterdiğim gri plastik soket kısmı mı? Soket ise soketin neresinde tırnak var bir türlü göremedim. Neresine bastıracağımı bilemedim. Ayrıca sarı okla gösterdiğim vida gibi 3 vida gördüm ve 3 ünü sökmeme rağmen egr yerinden oynamıyor. Sanki hiçbir vidayı sökmemiş gibi taş gibi duruyor. Yanlış vidaları mı söktüm acaba? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Ağustos 2014 Paylaş 27 Ağustos 2014 Temiz kalan manifoldlu motoru hiçbir usta beğenmez Sormak gerek, neden 2010 yılına kadar olan dci motorlarda egr kapalıydı diyeServet abi daha iyi bilir. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 27 Ağustos 2014 Paylaş 27 Ağustos 2014 (düzenlendi) Gri soketin sol tarafından ince tornavidayı sokup, ucunu çok hafif yukarı doğru kaldırın. Soketi o anda sanki takacakmış gibi sola ittirin ve sağa doğru tekrar çıkma yönüne itin. Soketin kilidi boşalacak ve çıkacak. Egr vanasını sağa sola biraz zorlayın çıkacaktır. 27 Ağustos 2014 tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts