İçeriğe Yönlendir

2014 Araç Satışları


Misafir

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Bu tablo sırasıyla Vergi - Yakıt ekonomisi - 2. el satış durumu ve Alman sevdasıyla ilgili. Kimsenin inkar etmediği şey VW 'nin düşük vergi dilimine giren güçlü motorları ve alman sevdamızı iyi kullanması kendilerini 1. sıraya almaktadır. Honda Toyota Mazda gibi kaliteli Japon üreticiler bunu hala anlayabilmiş değiller. Belirli bir kitleleri var her ne üretirlerse üretsinler araçlarını alıyorlar ve Türkiye pazarından beklentileri de o kadar. Üstüne çıkmıyorlar.

 

VW avrupa pazarını çok iyi özümsemiş bir marka, gerek vergi ölçeklerini gerek donanımsal çılgınlığı sonuna kadar kullanan bir firma. Gel gelin ki Amerika pazarında araçları bu kadar para etmiyor ve birden Japon üreticiler devreye giriyor. Sebebi belirli piyasaları iyi özümseyen firmalar o piyasalarda tutunabiliyor.

 

Her ikisi arasında kalan firmalar ise Kore firmalarıdır. Hem Amerika kıtasında hem Asya hemde Avrupa kıtasında genişleyen bir payı var. Asya da zaten pazara hakimdi, Avrupa 'da VW harici markalardan ve Amerika 'da ne yazıktır ki amerikan üretici firmaların (Chevrolet, GM gibi) payından pay edinerek büyüyor. Tebrikler.

 

 

ikinci ve üçüncü paragraflarda hemfikir değilim. Japon araçları donanımı verdikleri halde alman yapısına ülkede erişemiyor. Çünkü japon araçların görünümünde erkeksi ve tok bir duruş şu yıllar itibarıyle yok. Avrupa tüketicisi yalın ve erkeksi araçlara bakmak istiyor. Kabinde bir sürü düğmeyi istemiyor. Bakınız opel insignia.   donanım fakiri derseniz o Vw dir. o nedenle satmaz. Tok hissi sağlamlık algısı yaratır ondan satar. kapıyı açıp kapayınca zaten farkeder.

 

Kore firmaları ise imaj olarak kayıp. Yeni araç alıyorsun "hyundai".  bu hala sorundur.  Bu imajın kalkması için daha çok çalışmaları gerek. Yine birçok kore modeli erkeksi değil. Bazıları erkeksi ve iyi satıyor. Üzerinde çok düğme olan nikelajlı olan iç göğüsler avrupada tutmuyor. Asya araçları bunu beceremedi. Zaman içinde öğreneceklerdir. Aynen yumuşak kokpit kaplaması, dokununca yumuşak doku hissi gibi almanları uzun süre önce çözdüğü konular japon alt segment araçlarda yeni yeni gelişiyor.

 

Bir başka dikkatimi çeken nokta ise bir VW nin kaputunu açınca çok modern ve ortada kablo olmayan derli toplu yapı görürken bir hondayı açtığımda 20 sene önceki görüntüyü görüyorum. Sanki Fiat Tempra motoru. Subaru forester'i bile açtığımda hayret ettim kaldım. 

2014 civic IDTEC

 

Honda-Civic-1.6-i-DTEC-SE-Price-And-Revi

 

 

Golf TDI

 

Bilder-Audi-A3-2-0-TDI-Kompaktklasse-Meg

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Renault, hyundai ve fiat için teneke diyenin araç bilgisinden şüphe ederim.

biri naylon yalnız  :biggrin:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

impreza 2.5

 

2010_Impreza_2.5i_engine.jpg

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Hocam, Avrupalılar özellikle Almanlar gerçekten tok bir his veriyor  kapılar , vitesler , direksiyon , yürüyen aksam daha sert tok , ağır. Uzak doğulular , sanki az sorun çıkarsın , ileride fazla baş ağrıtmasın falan diye düşünülmüş gibi. Duygulara o kadar hitap etmiyor. Mesela, yumuşak malzeme yerine daha sert fakat daha dayanıklı olabilecek sert plastik tercih ediyorlar. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

üste bir kapak, al sana alman stayla hocam :)

 

Tam değil. kalıpları düşey yatay eksende güzel yapıyor avrupalı. asyalı farklı açılarda birçok eleman içermiş. Forester'in ABS fren dağıtım ünitesi içerden gövdeye vidalanmış. Taa eski reno 12 deki gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Tam değil. kalıpları düşey yatay eksende güzel yapıyor avrupalı. asyalı farklı açılarda birçok eleman içermiş. Forester'in ABS fren dağıtım ünitesi içerden gövdeye vidalanmış. Taa eski reno 12 deki gibi.

hımm, doğru tespit :)

 

Benimki kurtarırmı sence :)

OaznQd6.jpg?1

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

babamdaki 2012 model honda jazz ile arkadaşımın 2012 model polosu arasında dağlar kadar tokluk hissi var.

Fakat, 200bin km kullansan, jazz daha az üzer büyük ihtimalle.  :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

ben 2010 da passat ı alacaken uzun süre toyota avensis e niyetlendim altına üstüne defalarca gidip inceledim. en son bagaj kaputunun içinde yay yerine çubukların açıkta olduğunu gördüm elimle çubuklara dokununca da gres yağı bulaştı. Vazgeçiren nokta o oldu. bir daha gitmedim.

 

aşağıda resmi var çubukların: TOYOTA AVENSİS

 

611879I.gif

 

PASSAT

 

2010-volkswagen-passat-sedan-4-door-dsg-


Fakat, 200bin km kullansan, jazz daha az üzer büyük ihtimalle.  :)

 

hiç de değil. O devir bence kapandı.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Hyundai getz i adamlar yaparken mümkün olduğunca basit yapmış, örnek ön konsol tek parça gibi, fiesta da 40 parça var, lego gibi. Getz de far ampülünü değiştirmek çocuk oyuncağı, fiesta da far falan sökülüyor. Ve getz çok az sorun çıkarıyor ama sürüş zayıf. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

bizim 2006 fusion 260 bin km de.  haha far ampulu değişmedi.


hımm, doğru tespit :)

 

Benimki kurtarırmı sence :)

OaznQd6.jpg?1

 

 

Beyin açıkta. Borular eğrü büğrü. turbo açıkta. akünün kılıfı yok. Yine de kapak iyi olmuş altını da görmek lazım.


japonlarda hala renkli kablo görüyorum demet ucu açıkta. belki servis kolay olsun diye bazı şeyleri yapıyorlar ama işte.. algı bozuluyor.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Polo yu çok güvenilir bulmuyorlar hocam. Diğer vwler kadar değil. Honda mekaniği malum, anketlerde, testlerde vs. 

Yorum bağlantısı
Ekin Güney

İster teneke denilsin ister uyrudruk, hyundai i30 ,focus 3ten tasarım olarak kullanislilik olarak çok daha güzel bir araç bence. Bana göre focus serisi 3. Nesilinde dibe vurmustur. Makyajlı hali iddiali geliyor ama bilinmez. Ford daha otomatik vites getirmezse bu duruma alissin. Fiat bile dizel otomatik imkanı sunarken ford gibi bir marka yapmıyor.

Dizel otomatik yapıyorsan en iyisini yapcaksın hyundai yaptıda noldu bunu bir düşünmek lazım dizel otomatikleri fordun manuel dizellerinden fazla yakıyor. 70 bin tlye dizel i30mu titanium dizel focusmu???

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Mehmet bey i40 da mondeoyla kıyaslamak lazım :)

 

ben focusla kıyaslıyorum napayım :)

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Fordun hala dizel otomatik piyasasinda olmayisi gercekten ilginc. Ve bundan sonra yapsa da ilk birkac yil deneme tahtasi olacagindan ragbet gormiyecegini dusunuyorum. Renault dizel otomatikte edc ile belli bir basari yakaladi bence. Ufak tefek hatalar varsa da onlarin da cozumu bulunmustur.

Gecenlerde ford bayisine gittim dizel otomatik istedigimde satis yetkilisinin bana 1.0 ecobost fiesta powershift onerisini duyunca sasirmistim. Hele fiyati da 50.000 olunca daha da sasirdim. Ford artik dizel otomatik yapmali bence. Bir diger nokta da herkes ezse de kotulese de renault arabasi peynir ekmek gibi satiliyor.

Soyle bir ornek vermek gerekirse bizim koyde onceleri r12 ler vardi sonra toroslar daha sonra brodway simdi europa ya gecti herkes simdi sirada megane 1 var. Yani renaultun arkanizda mutlaka musterisi var. Sanayide bile bakiyorum ustalar renault arabasini daha cok seviyorlar. Tamiri kolay motoru kolay. Fordda motordaki eleman sayisi cok oldugundan anahtar bile donmuyor motorun icinde.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

vw iyi ders almış o zaman. 


Fordun hala dizel otomatik piyasasinda olmayisi gercekten ilginc. Ve bundan sonra yapsa da ilk birkac yil deneme tahtasi olacagindan ragbet gormiyecegini dusunuyorum. Renault dizel otomatikte edc ile belli bir basari yakaladi bence. Ufak tefek hatalar varsa da onlarin da cozumu bulunmustur.
Gecenlerde ford bayisine gittim dizel otomatik istedigimde satis yetkilisinin bana 1.0 ecobost fiesta powershift onerisini duyunca sasirmistim. Hele fiyati da 50.000 olunca daha da sasirdim. Ford artik dizel otomatik yapmali bence. Bir diger nokta da herkes ezse de kotulese de renault arabasi peynir ekmek gibi satiliyor.
Soyle bir ornek vermek gerekirse bizim koyde onceleri r12 ler vardi sonra toroslar daha sonra brodway simdi europa ya gecti herkes simdi sirada megane 1 var. Yani renaultun arkanizda mutlaka musterisi var. Sanayide bile bakiyorum ustalar renault arabasini daha cok seviyorlar. Tamiri kolay motoru kolay. Fordda motordaki eleman sayisi cok oldugundan anahtar bile donmuyor motorun icinde.

Ustalar seviyorsa iyi değil. :)

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Niye iyi degil ustad ikinci sinif muamelesi gormuyorsun usta kapida karsiliyor :)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Niye iyi degil ustad ikinci sinif muamelesi gormuyorsun usta kapida karsiliyor :)

:)

:)

Yağlı müşteri geldi  diye mi acaba. :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

bizim 2006 fusion 260 bin km de.  haha far ampulu değişmedi.

 

 

Beyin açıkta. Borular eğrü büğrü. turbo açıkta. akünün kılıfı yok. Yine de kapak iyi olmuş altını da görmek lazım.

japonlarda hala renkli kablo görüyorum demet ucu açıkta. belki servis kolay olsun diye bazı şeyleri yapıyorlar ama işte.. algı bozuluyor.

Kapak altında kablo yok, bu avrupa araç, alaman üretimi, anca bu kadar yapabilmişler, alt sınıf olunca durum bu, yinede iyi bence, turboya bakma basit taktik, turboyu arakaya alırsın önde birşey görünmez, kabloları toplar yandan alırsın yine birşey görünmez, avrupa oto taktiği bu, basit ama senin dediğin oluyor sonuçta, japon en kısa yoldan nerden geçer ona bakıyor sanırım, süsleme derli toplu görünüm 2. planda hep.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Övgü Gürşen

Marka bağımlısı olmak çok saçma,herkes kendi bütçesine göre,imkanlar dahilin de ne alabiliyorsa alır ve biner..

aynı fikirdeyim. fordcu, golfçü filan çok saçma bunlar. bana ne kardeşim o iyi bu kötü bilmem ne. beğendiğimi alır binerim ama beğenmediğim yerini de söylerim. ileride başkasını beğenir ona geçerim. o bana sahip, ben mi ona?

 

Edip bey mesajlarınızda üslubunuza dikkat ediniz. Yazdığınız araç markalarını kullanan üyelerimizde var.

Saygılarımla.

burada biraz yanlış anlaşılma mı oluyor acaba. yani bir markayı kötüleyince hatta örnek üstünden gidelim; edip hyundai için eşek deyince sahibi de eşek olmuyor ki bu alınganlık niye. yani biri bana bu bmw'ler de merso varken eşek gibi, kapıya bağlamam dese zerre alınmam. bana ne yani adamın değerlendirmesi derim. ama bu bmw'leri alanlar da eşek dese durum farklı. mehmet sana değil lafım, başka kullanıcı da yazmış mesela, genel ile tartışmak için yazıyorum.

 

buradaki audi a2 ve slk dikkat çekici. a2 ile almanyada dalga geçerler. elektrik aksam başta olmak üzere sayısız sıkıntısı vardır diye biliyorum. aynı şekilde slk da özellikle paslanmasıyla ünlü idi. bildik merso kaltesinden uzak denir. yanlış mı hatırladım acaba.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

aynı fikirdeyim. fordcu, golfçü filan çok saçma bunlar. bana ne kardeşim o iyi bu kötü bilmem ne. beğendiğimi alır binerim ama beğenmediğim yerini de söylerim. ileride başkasını beğenir ona geçerim. o bana sahip, ben mi ona?

burada biraz yanlış anlaşılma mı oluyor acaba. yani bir markayı kötüleyince hatta örnek üstünden gidelim; edip hyundai için eşek deyince sahibi de eşek olmuyor ki bu alınganlık niye. yani biri bana bu bmw'ler de merso varken eşek gibi, kapıya bağlamam dese zerre alınmam. bana ne yani adamın değerlendirmesi derim. ama bu bmw'leri alanlar da eşek dese durum farklı. mehmet sana değil lafım, başka kullanıcı da yazmış mesela, genel ile tartışmak için yazıyorum.

buradaki audi a2 ve slk dikkat çekici. a2 ile almanyada dalga geçerler. elektrik aksam başta olmak üzere sayısız sıkıntısı vardır diye biliyorum. aynı şekilde slk da özellikle paslanmasıyla ünlü idi. bildik merso kaltesinden uzak denir. yanlış mı hatırladım acaba.

Forumda marka karalamak suç. Onu geçtim insanlar severek veya Gücünün yettiği araçları aldığı için bu şekilde aşağılayıcı konuşmak hoş değil. Daha önce bu tür mesajlar yüzünden ciddi kavgalar çıktı. Söyleyeceklerimizi Daha düzgün Kırıcı olmayan kelimeler seçerek ifade etmek daha doğru. Sizde marka fanatikliği doğru değil diyorsunuz ama üyenin yaptığı tam bir marka fanatikliği.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

..

 

buradaki audi a2 ve slk dikkat çekici. a2 ile almanyada dalga geçerler. elektrik aksam başta olmak üzere sayısız sıkıntısı vardır diye biliyorum. aynı şekilde slk da özellikle paslanmasıyla ünlü idi. bildik merso kaltesinden uzak denir. yanlış mı hatırladım acaba.

 

Muhtemelen yanlış hatırladınız.  Forumlarda konuşulan arızaları görünce sanki o alanda çok arıza çıkıyor sanıyorsunuz ama aslında sadece arızası olanların konuştuğunu unutuyoruz. Olmayanlar foruma bile zor giriyor.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...