İçeriğe Yönlendir

98 Ford Ka Subap Ayarı Nasıl Yapılır?


Erhan Torun

Recommended Posts

Sani Gerşon

Bu kadar teknik soru için Sabri usta veya No Name ile görüşmenizde fayda var ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Torun

Benim aklıma yeni bir soru daha takıldı, yanıtlarsanız sevinirim,

Normalde tek silindirin üzerinde hem emme hem de egzoz rocker armları var. Örneğin ford workshop manualde 4 üncü pistondaki kollar basıyorken 1inci pistonunkileri ayarlıyın diyor. Fakat bir pistonda 4 zaman var dolayısıyla emme basarken egzoz daha henüz basmamış oluyor. Yani dördüncü pistondaki emme basarken 1 inci pistondaki emmeyi; yine dördüncü pistondaki egzoz basarken 1inci pistondaki egzozu mu ayarlayacağız. Yoksa 4teki emme basarken 1in hem emme hem de egzozu aynı anda mı ayarlamak lazım

Bu arada pistonlar arabanın önünden motoruna bakarkenki sıralaması soldan sağa 1-2-3-4? Yoksa araç içinden arabanın önüne bakarkenki mi ? Mantıken motora önden bakarkenki sıralama soldan sağa 1-2-3-4 olması gerekiyor sanıyorum ?

Merhaba,

önden bakarken soldan sağa sıralamasını kullandım. Aracın sağ ön tekerini kriko ile kaldırdım. Tekeri elle çevirdiğimde emme ve eksoz subaplarının en tepede olanları ayarladım ve bunları bir çeteleye işledim. Bu işi bir kaç defa yaptım ve her subap için 4 defa bu işlemi yaptım ve çeteleye işledim. Şimdilik olmuş gibi gözüküyor, çalıştırınca aksi bir ses duymadım. Mehmet beyin dediği gibi rolantide herhangi bir tireme görmedim,fark etmedim. 

Yorum bağlantısı
Burak Fidan

Erhan bey selamlar, cevap için teşekkürler,

Peki sübap ayarı yapma ihtiyacını yaratan sorun ortadan kalktı mı?

Yorum bağlantısı
Memet Çakmak

ateşleme sırasına şaşırdım :)

evet erhan arkadaşımızın anlattığı gibi.

motora bakarken soldan sağa 1-2-4-3

1. pistondaki eksantrik eksoz kapanıp emmeye baslarken 4. pistonudaki eksantrik armları havada olur, 4. pistondaki emme ve eksozu aynı anda şimdi ayarlaman gerekir. olay bu şekilde aslında resim bulup yüklesem daha net anlaşılır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kapak açıkken gürültülü çalışıyor. Kapalıyken dinlersem yorum yapabilirim.

Bi de iyice yapıştırmanız lazım telefonu motora ;)

Yorum bağlantısı
Özgür Türker

Sanırım sübap ayarı motor tam soğuduktan sonra yapılır. Eğer motor sıcakken yaparsanız, metaller sıcakken genleşmiş olacağından; alacağınız ölçü, motor soğuduğunda gerçekte daha küçük olacaktır.

Yorum bağlantısı
Burak Fidan

Süpper paylaşım Erhan bey :) tebrikler ve teşekkürler :) benim araba da 98. motor benim de ortalama bu sesle çalışıyor. Bide gıcır gıcır temizlemişsiniz benimki bbalçık gibiydi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Süpper paylaşım Erhan bey :) tebrikler ve teşekkürler :) benim araba da 98. motor benim de ortalama bu sesle çalışıyor. Bide gıcır gıcır temizlemişsiniz benimki bbalçık gibiydi.

Ben de dün maslak'ta yaptırdım subap ayarını. Aynısını söyleyecektim, benim subapların olduğu yer de leş gibi :)

Yorum bağlantısı
Erhan Torun

Erhan bey temizliği neyle yaptınız. tinerle mi balata spreyiyle mi yoksa mazotla mı?

Balata spreyi ile sonrada kompresörle hava üflettim, herhangi bir zarar olmadı şimdilik.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Memet Çakmak
(düzenlendi)

motorun çalışma sesini orada canlı dinleyerek yorumum daha net olur. şuan sesten pek birşey anlayamadığım için sizi yanıltmayım. sadece rolanti devri yüksek geldi. birde subapların horozlarına motor yağı gelmiyormu? oraya bol yağ gelip ortalığa yağ sıçraması lazım.

tarihinde Memet Çakmak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erhan Torun

yağlanarak çalışan motor içine balata spreyini kim önerdi?

Çağlar bey kimse önermedi,  :biggrin: ben sivri aklıma uydum.  Ama uyarınızla dersimi aldım.Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...