İçeriğe Yönlendir

Kalorifer Isinma Sorunu


Anıl Karaca

Recommended Posts

Anıl Karaca

Focus 2009 HB TDCI Tıtanium aracımda ısınma sorunu yaşıyorum. Dizel arabalar benzinliye göre biraz geç ısınıyor fakat 15-20 km gidip hala ısınamıyorsam bu bir sorun demektir.

 

- Aracın motor ısısını gösteren gösterge son 1 haftadır hep 60 derece çizgisinde yani ilk çizgide, önceden bazen ortalarda olması gereken yerde oluyordu 90 derece çizgisinde (o zaman kaloriferde gayet iyi ısınabiliyordum hatta baya fazla ısıtıyordu) acaba bu neyle ilgili bir sorundur? Çözümü için ne yapmalıyım?

 

- Ayrıca motor antifirizini 2 haftada bir tamamlamam gerekiyor, eksiltme var, ancak araç altında herhangi bir sızıntı leke iz görünmüyor gayet temiz, eksilen antifiriz nereye gidiyor buhar mı oluyor? oluyorsa neden olabilir?

 

acaba bu ikisi aynı soruna mı aittir?

 

-Resimdeki gibi 90 derece ısıda olması gerekmiyor mu sürekli? "Resim alıntıdır" aracım 110000 Km de, aracın dev

 

Şimdiden teşekkürler.

 

CE538DD29DC767CA90C236CEE871CDB8.jpg

Yorum bağlantısı
Borga Tansel

Tahminimce termostat'ta arıza var. Anlattıklarınızdan öyle çıkarım yaptım. Üstatlar yorum yapar birazdan :)

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Benim focus hararet ibresi oynamadan sıcak hava vermeye başlıyor. Benim de aklıma termostat geldi.

Yorum bağlantısı
Misafir

Büyük ihtimal termostat! Ancak; soğutma sıvısının eksilmesi çok önemli bir sorundur. Sıvı seviyesi devirdaim pompasının bulunduğu seviyenin altına düşerse, soğutma sıvısı hareketsiz kalacağından kalorifer ısıtmayacağı gibi motor da hararet yapacaktır. Çok vahim sonuçlar doğurur.

Derhal bir servis veya tamirciye gidip önce sıvı eksilmesinin sebebi bulunarak arıza giderilmelidir. Kalorifer sorunu devam ediyorsa bu defa termostata bakılır.

Yorum bağlantısı
Anıl Karaca

Büyük ihtimal termostat! Ancak; soğutma sıvısının eksilmesi çok önemli bir sorundur. Sıvı seviyesi devirdaim pompasının bulunduğu seviyenin altına düşerse, soğutma sıvısı hareketsiz kalacağından kalorifer ısıtmayacağı gibi motor da hararet yapacaktır. Çok vahim sonuçlar doğurur.

Derhal bir servis veya tamirciye gidip önce sıvı eksilmesinin sebebi bulunarak arıza giderilmelidir. Kalorifer sorunu devam ediyorsa bu defa termostata bakılır.

 

 

Aracı 100000 km de aldım 10000 km yaptım, aldığımda triger devirdaim vs. ağır bakımları yapılmış halde teslim aldım, acaba bu bakımlar sonrası olası ihtimalle bu sorun oluşmuş olabilir mi? 

Yorum bağlantısı
Misafir

Aracı 100000 km de aldım 10000 km yaptım, aldığımda triger devirdaim vs. ağır bakımları yapılmış halde teslim aldım, acaba bu bakımlar sonrası olası ihtimalle bu sorun oluşmuş olabilir mi? 

Böyle sorunlar garajda yatan araçlarda bile gerçekleşebilir. Sebebini ancak onarım esnasında öğrenebilirsiniz. Çok basit bir hortum patlağı veya kelepçe gevşekliği bile olabilir. Aklınıza hemen kötü ihtimalleri getirmeyin.

Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman

Anıl bey radyatör kapağını açın su seviyesin bakın seviye tam ise ya termostat yada kalarüfer petek i tıkalı

Yorum bağlantısı
Anıl Karaca

Anıl bey radyatör kapağını açın su seviyesin bakın seviye tam ise ya termostat yada kalarüfer petek i tıkalı

 

Radyatör sürekli eksiltiyor üstadım, 2 haftada bir tamamlıyorum.

Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman

Radyatör sürekli eksiltiyor üstadım, 2 haftada bir tamamlıyorum.

hıımm o zaman Mükremin abi min söylediği gibi hortum lar kontrol edilecek devirdaim pompası cevresine bakılacak kışın sıkıntılı bir durum bu arada radyatörde delik felan da olabilir 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Muhtemelen devirdaimden kaçırıyor.

Ancaaak, yağınızı bi kontrol eder misiniz, kıvamı doğru, rengi siyah mıdır?

Yorum bağlantısı
Emrah Karakaş

Benim araçda da aynı sorun vardı kalorifer güzel üflüyordu ama ısıtma yapmıyordu daha iki gün önce yaptırdım.Sorun sıcak soğuk kolu  halatı arka taraftan tam ortada boşalmış ve kol dönüyor ama bi işlevi yokmuş arada kaldığı içinde soğutmada problem yoktu ama ısıtma işlevini yapamıyordu.sorun oto elektirikcide 30 tl ye halloldu.

Yorum bağlantısı
Anıl Karaca

Dün Ankara/Şaşmaz sanayiye gittim, polen filtresi tıkanmış onu değiştirdik üfleme sorunu çözüldü, motor suyu hortumunun ucundaki conda kaçırıyormuş onu değiştirdik eksiltme sorunu çözüldü, eğer kalorifer ısınmazsa termostatı değiştiririz dediler 40 TL ödedim. Fakat bu sabah hala ısınmadı araba termostatı değiştircem bugün de 90 TL termostat + 100 TL işçilik dediler ama dünkü işle birlikte üstüne 160 TL verip 200 liraya iş kapanacak bugün.. -13 le güne başlayıp kaloriferde ısıtmayınca berbat oluyor ya.

 

Öneri ve tavsiyeler için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Dün Ankara/Şaşmaz sanayiye gittim, polen filtresi tıkanmış onu değiştirdik üfleme sorunu çözüldü, motor suyu hortumunun ucundaki conda kaçırıyormuş onu değiştirdik eksiltme sorunu çözüldü, eğer kalorifer ısınmazsa termostatı değiştiririz dediler 40 TL ödedim. Fakat bu sabah hala ısınmadı araba termostatı değiştircem bugün de 90 TL termostat + 100 TL işçilik dediler ama dünkü işle birlikte üstüne 160 TL verip 200 liraya iş kapanacak bugün.. -13 le güne başlayıp kaloriferde ısıtmayınca berbat oluyor ya.

 

Öneri ve tavsiyeler için teşekkürler.

 

Bu conta neredeymiş bilemedim.? Neyse son durum nedir? Halloldu mu?

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Anıl Karaca

Bu conta neredeymiş bilemedim.? Neyse son durum nedir? Halloldu mu?

 

Conta termostatın orda bi yerdeydi belki de termostatın bir parçası bilemiyorum tam yanlış olmasın.. Bugün de termostatı değiştirdik 70 TL italyan malı kendim aldım taktırdım. Orjinaline 130 TL fiyat verdiler, dün italyan malı 90 TL idi :) fiyatlar baya değişkenmiş yedek parça borsası var herhalde :) neyse ki şuan araba gayet iyi ısıtıyor herşey normale döndü.

Yorum bağlantısı
Misafir

Conta termostatın orda bi yerdeydi belki de termostatın bir parçası bilemiyorum tam yanlış olmasın.. Bugün de termostatı değiştirdik 70 TL italyan malı kendim aldım taktırdım. Orjinaline 130 TL fiyat verdiler, dün italyan malı 90 TL idi :) fiyatlar baya değişkenmiş yedek parça borsası var herhalde :) neyse ki şuan araba gayet iyi ısıtıyor herşey normale döndü.

 

Geçmiş olsun. Güle güle kullanın.

Yorum bağlantısı
Anıl Karaca

Geçmiş olsun. Güle güle kullanın.

 

Teşekkür ederim ilginiz için.

Yorum bağlantısı
Hasan Yılmaz Konya

bu gün 20 km yol yaptım motor kalorifer daha yeni ısıtmaya başladı. bu bahsettiğiniz termostatın motordaki yeri tam olarak neresidir.

Yorum bağlantısı
Anıl Karaca

bu gün 20 km yol yaptım motor kalorifer daha yeni ısıtmaya başladı. bu bahsettiğiniz termostatın motordaki yeri tam olarak neresidir.

 

Motorun sağ yan tarafında, hava filtresinin ve akünün solunda.

Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Ali Kangal

Konu eski ama benim araç termostat degişti kalorifer ısıtmıyor hi modda sorun yok 22c 24c dereceye aldımmı önce sıcak üflüyor 1dakika sonra ılık soguk üflüyor termostat yeni daha başka ne sorun olabilir.

Yorum bağlantısı
Tolga Ünal
Köksal Yılmaz yazdı:

Benim focus hararet ibresi oynamadan sıcak hava vermeye başlıyor. Benim de aklıma termostat geldi.

Benimkindede isinmadan hafif sicak veriyor bence ariza degil

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Kangal
Benimkindede isinmadan hafif sicak veriyor bence ariza degil
Araç hararet 90c geliyor önce sıcak veriyor sonra soguk veriyor 22c 24c 26c kadar
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

Kalorifer peteği kısmen tıkanmış olabilir, taze sıcak su geçişi yavaşladığı için fanı çalıştırdığınızda ısıtma etkisini hemen kaybediyordur. 

Hava yapmış olma ihtimali de var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Kangal
Kalorifer peteği kısmen tıkanmış olabilir, taze sıcak su geçişi yavaşladığı için fanı çalıştırdığınızda ısıtma etkisini hemen kaybediyordur. 
Hava yapmış olma ihtimali de var.
Hocam polen filtresi yeni degiştirdim hava yapsa Hı modda ısıtırmı
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

HI yapıca ısıtıyor ama 22-23 gibi ayarlarda soğuk üflüyorsa iç sıcaklık sensörü bozuk olabilir. atıyorum 5 derece fazla ölçse içerisi 17-18 derece olunca sıcak üflemeyi keser 22-23 olarak ölçtüğü için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Kangal
HI yapıca ısıtıyor ama 22-23 gibi ayarlarda soğuk üflüyorsa iç sıcaklık sensörü bozuk olabilir. atıyorum 5 derece fazla ölçse içerisi 17-18 derece olunca sıcak üflemeyi keser 22-23 olarak ölçtüğü için.
Kalorifer peteginde sıkıntı varmı acaba ahmet hocam sizinki 22c 24c de ısıtıyor degilmi dış hava 15c 20 de açıyom önce sıcak veriyor sonra soguk veriyor.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...