İçeriğe Yönlendir

Araç Alacağım.1,4 Fiesta Titanium Otomatik


İsmail Pınar 2

Recommended Posts

İsmail Pınar 2

Merhaba.

Araç alacağım, bu sebeple tecrübelerinize ihtiyacım var.

Eşim de kullanacağı için otomatik 1,4 titanium fiesta (2010-2011) almayı düşünüyoruz.30-35bin lira civarı para vereceğimiz için aldıktan sonra pişman olmak istemiyorum. Bu araçla ilgili sorularımı cevaplarsınız çok sevinirim

 

-Şanzımanı nasıldır.Vites geçişi ve arıza çıkarma oranı nasıldır.(Vites geçişlerinin hissedilmesi durumunda ne yazık ki bu aracı alamayacağım)

 

-Lpg ile yakıt tüketimi nasıldır.(Ş.içi ve Ş.dışı) Aracı çok beğendiğim için 28-30 krş civarına kadar normaldir diyebilirim.

 

-Fren sisteminde herhangi bir problem var mıdır.

 

-İç hacmi nasıldır. İçhacim, malzeme kalitesi ve konfor olarak değerlendiri misiniz.

 

Ve genel olarak araç hakkındaki olumlu veya olumsuz düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

 

Yardımınız için şimdiden teşekkürler :)

Yorum bağlantısı
Zafer Bakar

merhaba aynı araç ailemde mevcut ;

 

şanzıman :bu konuda birşey diyemeyeceğim çünkü bizim ki düz.Ancak yeni bir araba herhangi bir sorun hissettirme yaşatmaz

 

lpg:yine birşey diyemeyeceğim benzinde kullanıyorlar

 

fren sistemi :Harika ,diyeceğim bir şey yok

 

iç hacim:bagaj çok küçük.iç hacim küçük bir araç için iyi diyebilirim 

 

benden size bir tavsiye :bence focus sedan alın ha illa heçbek (yazılışının nasıl yazıldığını hatırlamıyorum :D  :D )alıcam diyorsanız focus 2,5 heçbek alın 

Yorum bağlantısı
Ekin Güney

Merhaba.

Araç alacağım, bu sebeple tecrübelerinize ihtiyacım var.

Eşim de kullanacağı için otomatik 1,4 titanium fiesta (2010-2011) almayı düşünüyoruz.30-35bin lira civarı para vereceğimiz için aldıktan sonra pişman olmak istemiyorum. Bu araçla ilgili sorularımı cevaplarsınız çok sevinirim

 

-Şanzımanı nasıldır.Vites geçişi ve arıza çıkarma oranı nasıldır.(Vites geçişlerinin hissedilmesi durumunda ne yazık ki bu aracı alamayacağım)

 

-Lpg ile yakıt tüketimi nasıldır.(Ş.içi ve Ş.dışı) Aracı çok beğendiğim için 28-30 krş civarına kadar normaldir diyebilirim.

 

-Fren sisteminde herhangi bir problem var mıdır.

 

-İç hacmi nasıldır. İçhacim, malzeme kalitesi ve konfor olarak değerlendiri misiniz.

 

Ve genel olarak araç hakkındaki olumlu veya olumsuz düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

 

Yardımınız için şimdiden teşekkürler :)

Otomatikten kastınız powershift ise ismail bey kesinlikle çok memnun edici bir şanzumandır vites geçişleri hissedilmez. lpgde yakışı hakkında bir bilgim yok. 

Yorum bağlantısı
İsmail Pınar 2

Evet Ekin bey powershift şanzuman 4 ileri tork konvertörlü şanzımana göre çok daha iyidir, ama titanium powershiftler en az 40bin tl civarındadır, benim bütçem 30-35 bit tl civarında. Ben 2009-2012 yılları arasında kullanılan 4 ileri tork konvertörlü şanzıman hakkında bilgi almak istiyorum. Güç kaybının çok olduğunu ve çok hantal olduğunu biliyorum 0-100 km/h 13 saniye de ulaşıyor olması çok kötü bir performans. Benim öğrenmek istediğim bu şanzımanın arıza yapma olasılığı ve en önemlisi de geçişlerinin hissedilip hissedilmemesi.

 

Ayrıca verdiğiniz bilgiler için teşekkürler Zafer Bey.

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Evet Ekin bey powershift şanzuman 4 ileri tork konvertörlü şanzımana göre çok daha iyidir, ama titanium powershiftler en az 40bin tl civarındadır, benim bütçem 30-35 bit tl civarında. Ben 2009-2012 yılları arasında kullanılan 4 ileri tork konvertörlü şanzıman hakkında bilgi almak istiyorum. Güç kaybının çok olduğunu ve çok hantal olduğunu biliyorum 0-100 km/h 13 saniye de ulaşıyor olması çok kötü bir performans. Benim öğrenmek istediğim bu şanzımanın arıza yapma olasılığı ve en önemlisi de geçişlerinin hissedilip hissedilmemesi.

 

Ayrıca verdiğiniz bilgiler için teşekkürler Zafer Bey.

Kazın ayağı öyle değil :) kuru tip powershift arıza istatistikleri çoktur, forumda da B-Max başlığında bir iki konu var. Frenleri kötüdür, çok yakar, 4 ileri şanzıman sorunsuz fakat perormans kaybı fazladır. 1 yıl titx kullandık ve vedalaştık kendisiyle. 2009-2010 olsun fiyat muadili Focus tercih edin derim.

Yorum bağlantısı
İsmail Pınar 2

Bence focus un gerek iç gerekse dış tasarımı hiç mi hiç özenilmemiş :) fiesta gerçekten çok süper dizayn edilmiş bir araç, tercih edilmesinin haklı gerekçeleri arasında tasarımı en üst sıralardadır. Otomatik almayacak olsam hiç düşünmem manuel fiesta alırdım :) 

Ayhan bey otomatik 4 ileri fiesta kullandığınızı söylemişsiniz vites geçişleri nasıldır.

Yorum bağlantısı
Zafer Bakar

Evet Ekin bey powershift şanzuman 4 ileri tork konvertörlü şanzımana göre çok daha iyidir, ama titanium powershiftler en az 40bin tl civarındadır, benim bütçem 30-35 bit tl civarında. Ben 2009-2012 yılları arasında kullanılan 4 ileri tork konvertörlü şanzıman hakkında bilgi almak istiyorum. Güç kaybının çok olduğunu ve çok hantal olduğunu biliyorum 0-100 km/h 13 saniye de ulaşıyor olması çok kötü bir performans. Benim öğrenmek istediğim bu şanzımanın arıza yapma olasılığı ve en önemlisi de geçişlerinin hissedilip hissedilmemesi.

Ayrıca verdiğiniz bilgiler için teşekkürler Zafer Bey.

Ne demek

Yorum bağlantısı
İsmail Pınar 2

-Şanzımanı nasıldır.Vites geçişi ve arıza çıkarma oranı nasıldır.(Vites geçişlerinin hissedilmesi durumunda ne yazık ki bu aracı alamayacağım)


 


-Lpg ile yakıt tüketimi nasıldır.(Ş.içi ve Ş.dışı) Aracı çok beğendiğim için 28-30 krş civarına kadar normaldir diyebilirim.


 


-Fren sisteminde herhangi bir problem var mıdır.


 


-İç hacmi nasıldır. İçhacim, malzeme kalitesi ve konfor olarak değerlendiri misiniz.


 


Ve genel olarak araç hakkındaki olumlu veya olumsuz düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.


 


Yardımınız için şimdiden teşekkürler  :)


Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Klasik otomatik tork konvektörlü şanzımanlar genelde birbirine benzer yapıdalardır ve sağlamlıklarıyla bilinirler. Ancak bu sağlamlık revizyon periyodu olmadığı anlamına gelmez. Yine de robotik yarı otomatiklere göre daha ucuz maliyetli ve daha kolay ustası bulunarak revizyon yapılabilir.

1.4 düz vites araç şehir içi ortalama 7-7,5lt yakıt harcar. Otomatik şanzıman %10, yakıtı arttırır. 8.5-9,0lt tüketim lpg'de yüzde 20 fazlasıyla yani 10,8lt civarında olur. Fiesta hariç diğer benzer modellerde de 3 aşağı 5 yukarı aynı tüketim vardır.

Fren sistemine bu kadar eğilmeniz sanırım daha önce frenaj konusunda yazılanlardan kaynaklı. Bu sorunu yaşayanlar var. Ancak donanımla mı, bazı araçlardaki teknik aksaklık mı, lastik kaynaklı mı olduğu anlaşılamadı. Şirketin 2014 model makyajlı trend fiestasında bu sorunu hiç yaşamadık mesela. Ya da makyajsız ikame olarak gelen araçlarda. Bu aslında arızadan çok abs'nin erken devreye girip fren mesafesini uzatması problemiydi.

Fiesta iç hacim olarak geniş bir araç değildir. Şöför mahalli sürücünün üstüne gelir. Direksiyondan far anahtarını ve silecek kolunu göremezsiniz mesela. Bu ferahlık hissini uyandırmak için ön camı çok eğimli araçlarda kullanılan geniş ön panelin tasarımları ile alakalı bir durum. Arka diz ve baş mesafesi yeterlidir ama bagaja doğru basılan tavan arka camdan görüş mesafesini azaltır.

Küçük aınıf araçlarda en güzel tasarımlı modellerdendir. Ford 2000 yılında Mondeo'ya, 2007 yılında Mondeo'ya, son olarak da 2008 ya da 2009 yılında Fiesta'yı marka çizgilerini taşır hale getirerek farklılaştırdı. Hatta fiesta focus3 rüzgarının esintisi şeklinde önceden kullanıcıyı şöyle bir okşadı. Bence gelen geri dönüşler özellikle focus3'ü şekillendirdi. Küçük sınıfta bence Fiesta'ya kadar hiç bir modele bu derece seçkinlik kazandırılmamıştı ve diğer markalar da bu eğilimin sonucunda küçük sınıfını farklılaştırdılar.

Direksiyon sistemini çok beğenirim ben Fiesta'nın. Bence mükemmel bir dengesi var. Yol tutuşu Ford'a yakışacak seviyededir. Makyajsız kasadaki nıkelaj grisi iç plastikleri koyu renk ile değiştirmeleri daha isabetli oldu. Trim sesleri olabiliyor, bu sınıf için normal kabul etmek lazım ama bu sesler orkestra şeklinde değil. Az bir müzik sesi ile duyulmaz hale gelir.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Bence focus un gerek iç gerekse dış tasarımı hiç mi hiç özenilmemiş :) fiesta gerçekten çok süper dizayn edilmiş bir araç, tercih edilmesinin haklı gerekçeleri arasında tasarımı en üst sıralardadır. Otomatik almayacak olsam hiç düşünmem manuel fiesta alırdım :) 

Ayhan bey otomatik 4 ileri fiesta kullandığınızı söylemişsiniz vites geçişleri nasıldır.

Rahatsız edici seviyede değil tabiki bir DSG de değil. 4 vites olduğundan yetersiz. Tasarımı çok güzel, içi ferah koltukları rahat biz de başta ona tav olduk, fakat kamyon gibi öten frenleri, düşük hızdaki ABS tepkisi tez sattırdı.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

klasik otomatik olduğu için çok daha sağlamdır. Fazla yakar ve gitmez fakat. Fiesta bir çok otoriteye göre sınıfının en keyifli aracıdır. Sınıf liderliği ise tartışmalıdır. Bazıları polo der, bazıları jazz vs.

Yorum bağlantısı
Muhammed Salih YILDIZ

Şu anda lpg ile 20 krş yakıyoruz manuelde :)

Yorum bağlantısı
Hüseyin Çolak

Ben su an kullaniyorum tam da sizin aradiginiz turunu. Arac sanzimani sikinti.yoksa mukemmel fakat benimkinde bu aralar sikinti var aldigim kisi surekli yuksek devirde kullanip kasmis sanzimani. Normalinde hissedilmiyor. Yakit olarak diyarbakirda 10 l gostermekte benzinde lpg de 30 krs yakiyor en az. Fren sisteminden ben memnunum bagaj hacmi dar 1.6 focus 2.5 100 bg aracta kullandim bu arac bana daha atik geliyor. Surusunden ciddi manada keyif aliyorum

Yorum bağlantısı
İsmail Pınar 2

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim, fiesta tasarım olarak çok beğendiğim bir araç ve ford kalitesine de güveniyorum. 

 

2010 veya 2011 model Fiesta Titanium X Otomatik modelini almak istiyorum bilgilerinize  :)  (renk olarak Füme / Gece Grisi / Fırtına Gri tercih edilir )

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
M.Tuğrul Yücel

Evet, arkadaşlar bende aynı durumdayım ve özenle paylasimlarinizi okudum. Focus 1.6 HB Mk2 kullanıyorum. Eşimin araç kullanması gerektiğinden aynı marka model fiesta arayisimiz sürüyor. Ismail Bey, umarım sizde dilediğiniz aracı bulabilirsiniz. :) Benzer bir konuyu da önceki aylarda ben acmistim. Genellikle görüşleri topluyorum. Özetle, B segmentinde dikkat çeken ilk 3 modelden biri, c segmentinden bu sınıfa geçiş özellikle çocuklu aileler için bir riziko. 1.4 ton agirliktaki 100bg focus 2.5u lpg ile kullanıyorum. Bu hantal kalkisi 900kg fiesta da hiç yasamam diyorum. Zaten Ford olacaksa hep derim artık kesin Titanium olmalı. Focus u 100 km / 7.1 lt ortalama ile kullanıyorum. Fiesta da hedefim daha büyük. Toparlayim. Sert sürüş 4 ileri otomatigin harcı değil, aile için sakin kullanım düşünülüyor ise benzin lpg ile ekonomi ve keyif alınabilir. Boy kilo ortalaması 70kg / 175cm altı aileler için iç hacım yeterli olur kanaatindeyim. Sadece en büyük cekincem çocuklu aileler için bagaj hacmi. Kesin focus umu arayacağım ama şartlar diyelim. ;) Otomatik Fiesta Titanium kullanıcılarının (2011-2012) değerli yorumlarını bekliyoruz.

Yorum bağlantısı
M.Tuğrul Yücel
(düzenlendi)

Unutmadan eski konu linkini paylasiyorum. Yöneticiler mümkünse iki konuyu birlestirebilir.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?/topic/264625-Fiesta-Titanium-X-Paket-Otomatik-Vites-1.4-Benzinli-Görüşleriniz

Bu linktede benzer bilgi alışverişi var idi.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?/topic/263890-Fiesta-Otomatik-Şanzımanı-Nasıldır?

tarihinde M.Tuğrul Yücel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Çocuk varsa focus daha mantıklı olur. Ama sürekli  şehiriçinde kullanılacaksa fiesta ideal. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
M.Tuğrul Yücel

Arkadaşlar, unutmadan konuştuğumuz ozelliklerdeki yani otomatik 1.4 Benzinli 2011 modellerdeki araclariniz için 100 km de ortalama yakıt degeriniz nedir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...