Serkan Toker 15 Aralık 2009 Paylaş 15 Aralık 2009 Direksiyonun tam altında büyük bir kol var. Tam olarak çekin kendinize, yükseklik ayarını yapabilirsiniz.. Yorum bağlantısı
Hakkı Öz 16 Aralık 2009 Paylaş 16 Aralık 2009 (düzenlendi) Bence de yeri kolay elinizi direksiyonun altında gezdirin orada olması lazım.. direksiyon ayarı demişken focus 2 lerde ne güzel yapmıslar direksiyonu yükseklik ayarından haric ayrıca kendinize ve ileri doğru hareket de ettirebiliyorsunuz 16 Aralık 2009 tarihinde Hakk? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Eser Atalas 7 Nisan 2010 Paylaş 7 Nisan 2010 Merhaba; 250.000km de dizel 2005 model Fiesta'm var. Park ederken veya çok çok yavaş giderken direksiyonu sağa veya sola dayayınca arabanın içinden biryerlerden bir fısslama sesi geliyor. Park yapmaya çalışıp geri veya ileri giderken oluyor bu ses. Nedendir acaba, ne yapmak lazım? Lastikler dönmezken direksiyon çevirmemeye çalışırım hep, illa ki hafifçe gaza dokunurum ve araç hafif kımıldarken çeviririm direksiyonu. Bilmem olumlu bir etkisi var mı??? Saygılarımla Eser Atalas Yorum bağlantısı
Eray Sireli 7 Nisan 2010 Paylaş 7 Nisan 2010 hidrolik direksiyonlarda direksiyonu en sonuna kadar çevirmeyiniz , teknik detayını net olarak bilmiyorum fakat hep zararlı oldugu söylenir. Tam çevirdikten sonra direksiyonu biraz gevşetmek gerekiyor. Tam çevrilince normalde değişik bir fıslama sesi gelir. Bu normal Yorum bağlantısı
İsmail Üstün 7 Nisan 2010 Paylaş 7 Nisan 2010 direksiyonu en sağa veya sola çevirdiğimizde gelen o fıslama sesi normaldir. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 7 Nisan 2010 Paylaş 7 Nisan 2010 Hidrolik pompasının fıslaması o sanırım. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 7 Nisan 2010 Paylaş 7 Nisan 2010 Bu ses pompanın zorlandığının işaretidir.Pompaya müthiş zararı vardır.Hidrolik pompalar çok güçlüler misal aracı kaldırıma sıfır yanaştırdınız ve direksiyonu da o istikamete doğru bükmeye çalışıyorsunuz diyelim..Bu durumda aracın önünü ters istikamete doğru atabilir..Ancak bunu denemeyin pompa zarar görür. Yorum bağlantısı
Engin Murat Ünal 4 Ağustos 2010 Paylaş 4 Ağustos 2010 Merhaba, Araçlarımızda kullanılan direksiyon hidrolik sıvısı olarak kullanım kitabında WSA-M2C195-A olarak belirtilmiş bunu araştırdım ama yapı marketlerde bulamadım. Bu konuda mobil ya da castrol'un ürünleri de var onların DEXRON II D sınıfı ATF yağ sınıfı ürünlerini kullansak işimizi görür mü? Yoksa arada bir fark var mıdır? Yani direksiyon hidrolik yağımız nedir? Kendimiz değiştirmeye kalktığımızda nasıl bulacağız? Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Ağustos 2010 Paylaş 4 Ağustos 2010 ATF Otomatik şanzıman yağıdır bildiğim kadarı ile, aman dikkat! Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Ağustos 2010 Paylaş 4 Ağustos 2010 Direksiyon hidroliği de Atf dir. Ama doğru marka-model için servise başvurmalı. Yorum bağlantısı
Eser Atalas 5 Ağustos 2010 Paylaş 5 Ağustos 2010 Merhaba,Araçlarımızda kullanılan direksiyon hidrolik sıvısı olarak kullanım kitabında WSA-M2C195-A olarak belirtilmiş bunu araştırdım ama yapı marketlerde bulamadım. Bu konuda mobil ya da castrol'un ürünleri de var onların DEXRON II D sınıfı ATF yağ sınıfı ürünlerini kullansak işimizi görür mü? Yoksa arada bir fark var mıdır? Yani direksiyon hidrolik yağımız nedir? Kendimiz değiştirmeye kalktığımızda nasıl bulacağız? Teşekkürler. Merhaba; Bende de direksiyon hidroliği sıvısı (kaputun sol tarafında sarı kapaklı olan, değil mi?) min. işaretinin tam altında. Doğrusunu bilmediğim için alıp da ilave etmedim. Sakıncası vardır, değil mi min. in hemen altında kullanmanın? Benzincilerde direksiyon hidroliği diye farklı markalarda 250ml şişelerde birçok ürün var. Fiyatları da 6-7 TL gibi oldukça ucuz. Üzerinde "direksiyon hidroliği" yazan herşeyi alıp koyabilir miyiz? Saygılarımla Eser Atalas Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 5 Ağustos 2010 Paylaş 5 Ağustos 2010 Merhaba;Bende de direksiyon hidroliği sıvısı (kaputun sol tarafında sarı kapaklı olan, değil mi?) min. işaretinin tam altında. Doğrusunu bilmediğim için alıp da ilave etmedim. Sakıncası vardır, değil mi min. in hemen altında kullanmanın? Benzincilerde direksiyon hidroliği diye farklı markalarda 250ml şişelerde birçok ürün var. Fiyatları da 6-7 TL gibi oldukça ucuz. Üzerinde "direksiyon hidroliği" yazan herşeyi alıp koyabilir miyiz? Saygılarımla Eser Atalas Herhangi bir servisin önünden geçerken tamamlatmak daha iyi.. Aynı parayı ödersiniz ama kafanız rahat olur.. Yanlış ürün kullanılmamış olursunuz.. Yorum bağlantısı
Engin Murat Ünal 5 Ağustos 2010 Paylaş 5 Ağustos 2010 Merhaba;Bende de direksiyon hidroliği sıvısı (kaputun sol tarafında sarı kapaklı olan, değil mi?) min. işaretinin tam altında. Doğrusunu bilmediğim için alıp da ilave etmedim. Sakıncası vardır, değil mi min. in hemen altında kullanmanın? Benzincilerde direksiyon hidroliği diye farklı markalarda 250ml şişelerde birçok ürün var. Fiyatları da 6-7 TL gibi oldukça ucuz. Üzerinde "direksiyon hidroliği" yazan herşeyi alıp koyabilir miyiz? Saygılarımla Eser Atalas Eser bey servise gittim ve durumu anlattım onlar da randevu alın 40TL işçilik keseriz öyle yaparız deyince oradan ayrıldım. Sadece hidrolik sıvısı min çizgisinden biraz yukarı çıkacak kadar ekleme yapılacak fakat 1 lt yağ + 40TL işçilik şeklinde yaklaştıkları için gereksiz maliyete girmedim. Sonra aracımı Speedy bakım noktalarından birine götürüp durumu anlattım oradaki usta aracı kontrol etti yağ kaçağı yokmuş yağ da Min çizgisinde duruyor fakat bu sorun teşkil etmez dedi. Biraz yağ eklemek için 1lt hidrolik sıvısı almanıza gerek yok artanı elinizde kalır dedi. Araçta gözle kontrol de yapıp baktılar ücret almadılar. Bu aşamada hidroliğe ekleme yapmayacağım aracım 46.000 km'de ve 60.000 bakımına kadar bekleyeceğim gibi görünüyor. Bakımda ise direksiyon ve fren hidroliklerini boşalttırıp yenilerini ekletmek daha sağlıklı olacak sanırım. Yorum bağlantısı
Eser Atalas 5 Ağustos 2010 Paylaş 5 Ağustos 2010 Eser bey servise gittim ve durumu anlattım onlar da randevu alın 40TL işçilik keseriz öyle yaparız deyince oradan ayrıldım. Sadece hidrolik sıvısı min çizgisinden biraz yukarı çıkacak kadar ekleme yapılacak fakat 1 lt yağ + 40TL işçilik şeklinde yaklaştıkları için gereksiz maliyete girmedim. Sonra aracımı Speedy bakım noktalarından birine götürüp durumu anlattım oradaki usta aracı kontrol etti yağ kaçağı yokmuş yağ da Min çizgisinde duruyor fakat bu sorun teşkil etmez dedi. Biraz yağ eklemek için 1lt hidrolik sıvısı almanıza gerek yok artanı elinizde kalır dedi. Araçta gözle kontrol de yapıp baktılar ücret almadılar. Bu aşamada hidroliğe ekleme yapmayacağım aracım 46.000 km'de ve 60.000 bakımına kadar bekleyeceğim gibi görünüyor. Bakımda ise direksiyon ve fren hidroliklerini boşalttırıp yenilerini ekletmek daha sağlıklı olacak sanırım. Çok teşekkür ederim. Yetkili servisler herşeyde aşırı pahalı. Ben her yerde bulunabilecek bir Ford özel servise geçerken uğrayacağım. 1lt yağ almaya bence gerek yok, onların elinde zaten açık vardır. Ondan biraz eklettireceğim, veya komple de değiştirtebilirim tavsiyelerine göre... Yorum bağlantısı
Eray Sireli 7 Ağustos 2010 Paylaş 7 Ağustos 2010 Hidrolik yağının değişmesine gerek yoktur. Eksilme varsa tamamlanır. Servis, sizin ilk mesajda belirttiğiniz DEXRON II atf yağını kullanıyor haberiniz olsun.. Yorum bağlantısı
Özgen Acar 7 Ağustos 2010 Paylaş 7 Ağustos 2010 Merhabalar,Arkadaşlar aracımın direksiyonu biraz sert geliyor bana.Önceki 95 corollada çok sertti.Fiestam ondan çok çok daha iyi.Ancak yeni farklı araçlarda direksiyon inanılmaz daha rahat. Örneğin tek parmağınızla park edebilirsiniz.Bizimkinde çok zor. Demem o ki; bizim araçlarda direksiyon tam hidrolik değilde yarı hidrolikmi acaba.Serviste hidrolik yapına falan bakıldı.Sıkıntı yok dendi ancak direksiyor yinede sert. Yorumlarınız nelerdir. diğer fordları bilmem ama fiestalar böyledir bende ilk başta yadırgamıştım opel corsa ve honda jazz sürdükten sonra ama zamanla alışılıyo Yorum bağlantısı
Misafir 7 Ağustos 2010 Paylaş 7 Ağustos 2010 O zaman ayrım hidrolik yada hidrolik değildir olarakmı yapılmalı. Eğer Öyleyse aradaki sertlik farkı nedendir? 2006-2007 golfün direksiyonu hidrolik , 95 model corollanın direksiyonu hidrolik değilse , fiestanın direksiyonu nedir? Bazı araçlarda elektrik desteği olabiliyor. Bu tip direksiyonlar çok daha yumuşak. Dezavantajı hissiz olması. Focusların dizelleri elektrik detekli direksiyon sistemine sahipken, benzinlilerde elektrik desteği yok. Hidrolik olmasına rağmen elektrikliye göre daha ağır bir direksiyon oluyor. Araç kontrolü yapılırken genelde dikkatimi çeken direksiyon hidrolik seviyesi kontrol edilmez. Bugüne kadar da hiçbir kontrolde hidrolik ilave edildiğini görmedim. Direksiyon hidrolik sıvısının rengi kırmızıydı galiba, alttan akan sıvının tespiti yapılırken renginden yola çıkılıyordu diye hatırlıyorum. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Ağustos 2010 Paylaş 7 Ağustos 2010 Hidrolik olmayan direksiyon sistemlerinin turu da fazladır, yani aynı tekerlek açısı için, daha çok direksiyon hareketi gerekir ki bu da engel aşma kabiliyetini azaltır. Ford direksiyon sistemleri gizli kahramandır, hakkında hemen hemen hiç yazı bulmazsınız, zira arıza yapmaz ve çok başarılıdır. Ancak sertlik izafi olmakla beraber, aynı zamanda hareket halinde yoldan gelen saptırma kuvvetini de engeller. Aşırı yumuşak olan eski Amerikanlar ile düz yolda bile spin atabiliridiniz, ani hareketin çok olması sebebi ile. Yorum bağlantısı
Özgür Ahkem Gökce 13 Ağustos 2010 Paylaş 13 Ağustos 2010 Hidrolik olmayan direksiyon sistemlerinin turu da fazladır, yani aynı tekerlek açısı için, daha çok direksiyon hareketi gerekir ki bu da engel aşma kabiliyetini azaltır.Ford direksiyon sistemleri gizli kahramandır, hakkında hemen hemen hiç yazı bulmazsınız, zira arıza yapmaz ve çok başarılıdır. Ancak sertlik izafi olmakla beraber, aynı zamanda hareket halinde yoldan gelen saptırma kuvvetini de engeller. Aşırı yumuşak olan eski Amerikanlar ile düz yolda bile spin atabiliridiniz, ani hareketin çok olması sebebi ile. Bu yazının altına imzamı atıyorum. Fiestanın direksiyon tepkileri harika, bundan ötürü birçok kedi köpek şuan hayatta ve nefes alıyor, birçok çukurdan-hendekten 1-2 metre kala inanılmaz bir şekilde kaçabilmişimdir. Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli 21 Ağustos 2010 Paylaş 21 Ağustos 2010 hidrolik yağınızı iyi kontrol ediniz. servis kararma olmuş demişti bana. Eğer yağda kararma varsa değiştiriniz. Kararma olduğu zaman yağın yapısı bozulmuş oluyormuş! Yorum bağlantısı
Serdar Akgül 8 Mart 2011 Paylaş 8 Mart 2011 V kayışı - bilyalar kontrol. Direksiyon hidroliği de doğal olarak kontrol. Umalım ki bunlarda problem çıksın, yoksa pompa değişimi.... Çağlar Usta bu bahsettiği bilyanın benim problemle alakası olabilir mi? Aracımda bugün sabah (özellikle soğuk havadadaha öncede 2-3 gün yapıp kendiliğinden düzelmişti) direksiyon çevrilemeyecek kadar sert olup sonradan biraz hareket ettirilince düzeliyor ve o gün sertleşme,hareket haalinde manevrada zorluk vs sorunu olmuyor. Daha öncede forumda yazmıştım kutudan problem olabilme ihtimali yüksek denilmişti.Problem bugüne kadar tekrarlamayınva bu gün ilçede bir ustaya gösterdim aracın kutuda yada pompada problemin olsa direksiyon böyle rahat hareket etmez, toplamaz vs gibi açıklama yaptı ve %80-85 amortisorun ordaki bilyelerde sıkıntı var ,değişince düzelmesi muhtemel dedi.. Yarın aracı bırakacağım acil fikirlerinize ihtiyacım var... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Mart 2011 Paylaş 8 Mart 2011 Sabah 1 defa yapıyor, sonra hiç sıkıntı yoksa, mekanik aksam en son düşünülür? Mekanik aksam sıkıntısı sürekli yapar? Psps valfi vardır, direksiyon hidrolik borusu üstünde, aklıma gelen tek elektronik parça bu. Yorum bağlantısı
Serdar Akgül 8 Mart 2011 Paylaş 8 Mart 2011 Sabah 1 defa yapıyor, sonra hiç sıkıntı yoksa, mekanik aksam en son düşünülür? Mekanik aksam sıkıntısı sürekli yapar? Psps valfi vardır, direksiyon hidrolik borusu üstünde, aklıma gelen tek elektronik parça bu. Çağlar bey ilgin için çok teşekkür ederim.Genellikler sğouk havada sabah yapıyor bunu ,tabiri yerinde ise araç hareket etmeden çalışır vaziyette direksiyonu zor kullanarak sağ sol hareketi yaptırıyorum sonra düzeliyor tekrar etmiyor gün içinde..Burada parca vs iyi birr usta bile sıkıntılı o bakımdan kafama takılıyor.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Mart 2011 Paylaş 8 Mart 2011 Bence böylesine bir arıza için, direksiyonun orasını burasını, öylesine yerlerde kurcalatmayın derim. Belki i hidroliği değiştritin sadece, uygun marka ile, piyasa atf si kullanmadan. Yorum bağlantısı
Recommended Posts