İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk3 Lpg


Rahmi topal

Recommended Posts

Rahmi topal

Arkadaşlar bundan yaklaşık bir ay önce lpg filitresini değiştirdim ondan sonra problemler başladı filitre değişince araba gaz yemeye başladı ve regületör basınc ayarı yapamıyoruz dediler ve regülatör değişti tekleme azaldı sonra sonra tekrar teklemeye başladı bunun üzerine buji bujı kaplosu ve bobin değişti tekleme çok azaldı ama biraz daha var gibi ama şöyle bir sıkıntı çıktı hava sıcaklıgı -5 +5 arasında lpg geçiş fark etmiyor hemen hemen aynı mesafede lpg geçiyor sorun nerde acaba...

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bence ustayı değiştirip başka ustaya ayar yaptırsaydınız keşke.

Yorum bağlantısı
Rahmi topal

Mehmet bey usta varmı ki değiştirelim iki tene atiker servisi var ikiside bir usta etmiyor termostat da sıkıntı olabilirmi acaba 

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Mehmet bey usta varmı ki değiştirelim iki tene atiker servisi var ikiside bir usta etmiyor termostat da sıkıntı olabilirmi acaba

Ben ayarla ilgili sorun olduğunu düşünüyorum. Filtreyi takarken bir yere zarar vermediyse.
Yorum bağlantısı
Rahmi topal

Mehmet bey tamam filitre takarken zarar verse bile bu lpg ye geçme olayı motor suyunun ısısıyla ilgili değilmi 


mehmet bey ayrıca teşekkür ederim sorunlarıma sizden başka cevap veren yok  nedense bu problemleri bir ben yaşıyorum herhalde...

Yorum bağlantısı
Murat Bal

LPG'yi genelde nereden alıyorsunuz. Aracınızı bir müddet benzinle kullanmayı denediniz mi? Ben de böyle sorunlar olunca bir müddet benzin de kullanıyorum akabinde bu tür problemler uzunca bi süre göstermiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Mehmet bey tamam filitre takarken zarar verse bile bu lpg ye geçme olayı motor suyunun ısısıyla ilgili değilmi 

mehmet bey ayrıca teşekkür ederim sorunlarıma sizden başka cevap veren yok  nedense bu problemleri bir ben yaşıyorum herhalde...

-5 +5 arasında çok büyük mesafe farketmez. Çünkü 25-35 derece arasında geçiş olduğu için bu ısıya ulaşmak çok zaman almaz. Termostad düzgün çalışıyor demektir.

Murat Bey'in dediği gibi 150-200 km kadar benzinde kullanın sorunlar devam edecek mi ?

Yorum bağlantısı
Rahmi topal

Tamam benzinde de denerim ama -5 +5 arasında 10 derecelik bir fark var bence fark etmesi gerek genel de lpg yi shel den alıyorum 1-2 defa aygaz aldım burdaki kullanan arkadaşlar pek önermedi katkılıymış herhalde sonra hep shell den alıyorum

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Tamam benzinde de denerim ama -5 +5 arasında 10 derecelik bir fark var bence fark etmesi gerek genel de lpg yi shel den alıyorum 1-2 defa aygaz aldım burdaki kullanan arkadaşlar pek önermedi katkılıymış herhalde sonra hep shell den alıyorum

Rahmi Bey normalde kaç metrede geçiyor ki. Çok büyük bir geçiş farkı olmasını bekliyorsunuz. Araç zaten 25-35 derece arasında geçiyor. Termostad sıkıntısı yoksa bu ısıya ulaşmak çok zaman almaz. Hava -5 olsun +5 olsun motor suyuda bu kadar soğuk olmaz çünkü içinde antifiriz var.

Bu arada buradaki sorundan farklı bir sorun değil niye tekrar konu açma ihtiyacı duydunuz :)

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/267285-tekleme-sorunu/page-4#entry2633044

Yorum bağlantısı
Rahmi topal

şöyle söyleyeyim yaklaşık olarak 2 km buluyor lpg geçiş bence fazla gibi geliyor mesale bu gün sabah +3 derece idi hava sıcaklıgı yaklaşık olarak 1,5 2 km de geçti tamam detaylı bilgi veririm yarın sabah süre ve km olarak konu ya gelince lpg konusu olunca  ayrı açtım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

şöyle söyleyeyim yaklaşık olarak 2 km buluyor lpg geçiş bence fazla gibi geliyor mesale bu gün sabah +3 derece idi hava sıcaklıgı yaklaşık olarak 1,5 2 km de geçti tamam detaylı bilgi veririm yarın sabah süre ve km olarak konu ya gelince lpg konusu olunca  ayrı açtım.

Çok ciddi mesafe. Sizin sorun için iyi bir usta bulmanız şart. İstanbula gidip orada usta bulun gerekirse. 2 km çok. Benim araç 500 metrede geçiyor. Şu söylediğinize göre termostadta sorun var gibi. Ama LPG ayarından da olabilir. Sizin iş iyice karıştı.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Lpg beyni denilen üniteyi deneme amaçlı sıfırı ile fabrika verileri yüklü halde takıp bir süre denemek lazım... ama halen tekleme veya sallantı varsa... valfler de sıkıntı olma ihtimali çok yüksek kendimden ve mehmet beyin tecrübelerinden biliyorum... buna sanayi dilinde sibop ayarı yapılması deniliyor veya sibopların değiştirilmesi gerekiyor olabilir...göstergede azıra lambası yakıyorsa tavsiye olarak aracı 4500 devirden yukarı çıkartmadan kullanın ve mümkün olduğu kadar arıza lambasının sebebini öğrenip çözmeye bakın...

Yorum bağlantısı
Rahmi topal

yani ev le iş 6 km 1,5-2 km benzin geri kalan lpg karı nerde bu işin bu termostat bozuk olduğunu nasıl anlarız bir yolu varmı bunun lpg ayarı ile olduğunu sanmıyorum çünkü  sıcak soğuk hiç fark etmiyor 


hasan kardeş arıza lambası yanmıyorki ayrıca lpg ile ilgili regületör ise oda değişti beyin diyorsanız o değişmedi subablara kompresör olçüldü sıkıntı yok

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

yani ev le iş 6 km 1,5-2 km benzin geri kalan lpg karı nerde bu işin bu termostat bozuk olduğunu nasıl anlarız bir yolu varmı bunun lpg ayarı ile olduğunu sanmıyorum çünkü  sıcak soğuk hiç fark etmiyor 

hasan kardeş arıza lambası yanmıyorki ayrıca lpg ile ilgili regületör ise oda değişti beyin diyorsanız o değişmedi subablara kompresör olçüldü sıkıntı yok

Termostad bozuk olduğunu ustalar motor suyu çıkış borusunu kontrol ederek anlıyorlar veya uzun yolda uzun süre rampa aşağı indiğinizde hava soğuksa motor suyu soğumaya başlar ve derece de sıfıra doğru yaklaşır.

Yorum bağlantısı
Rahmi topal

mehmet bey bu termostat fiatı nedir bilginiz varmı

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

mehmet bey bu termostat fiatı nedir bilginiz varmı

Orjinali 250-350 arası

Yan sanayi 50-150 arası

Açık kalmasına sevinin :)

Benimki kapalı kalmış. İstabunldan gelirken yolda kaldım. Araç su kaynattı :) Şükür motor sağlammış kapak falan yemeden farkettim :)

Yorum bağlantısı
Rahmi topal

Akşam işten çıktım 1.3 km de lpg geçti +7 derece hava sicakligi

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Akşam işten çıktım 1.3 km de lpg geçti +7 derece hava sicakligi

Yarın akşam bende kontrol edeyim.
Yorum bağlantısı
Rahmi topal

Sabah hava sıcaklığı 0 derece  idi 2,4 mt geçti lpg servise gittik dereceyi 30 dan 20 düşürdü bakalım şimdi ne olacak

Yorum bağlantısı
Rahmi topal

Mehmet bey  size bir sualim var sizin araç otomatik benim kisi manüel 4000 rpm de 140 hız normal mı bana biraz az geldi yani 2000 motor araç sonuç unda biraz daha performans iyi olması gerekmiyormu.

Yorum bağlantısı
Serhat Işık

20 derece çok düşük bence.aracınız normal seyirde hararet ibresi 90 ın üzerine gelmiyorsa hatta 75 80 85 ler de geziniyorsa termostat devamlı açık demektir.yada yoğun trafikte 90 ve üzerinde ise yine termostat sorunu var demektir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Mehmet bey size bir sualim var sizin araç otomatik benim kisi manüel 4000 rpm de 140 hız normal mı bana biraz az geldi yani 2000 motor araç sonuç unda biraz daha performans iyi olması gerekmiyormu.

Motorla alakalı değil devir ve km saat oranı. Şanzuman dişlisi ile ilgili.

Ov araçta 3000 devirde 120 diyor.

3. Viteste 6500 165 km hızda.

Manuel Mondi 2. Viteste 85 km hıza ulaşırken vectra B 2.0 2. Viteste 120 km hıza ulaşıyor.

Yorum bağlantısı
Rahmi topal

benimkisi de aynı 3000 120 km bana biraz az gibi geldi sizce normalmi


serhat bey araba ısındıktan sonra 90 da kalıyor ne aşığya iniyor ne yukarı çıkıyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Sabah hava sıcaklığı 0 derece idi 2,4 mt geçti lpg servise gittik dereceyi 30 dan 20 düşürdü bakalım şimdi ne olacak

Bugün aracı 13.25 de okula parkettim.

Akşam 18:20 de çalıştırdım.

Hava sıcaklığı akşam 7 dereceydi. Bugün sürekli yağmur vardı. Hava soğuktu.

Araçta prins LPG kiti var.

Geçiş ısısı 35 derece.

Aracı çalıştırdığımda motor suyu sıcaklık göstergesi sıfırdaydı.

Aracı çalıştırdım. 150 metre sonra LPG geçti. 300-400 metre sonra araç sıcak hava üfledi.

Yorum bağlantısı
Misafir

Bugün aracı 13.25 de okula parkettim.

Akşam 18:20 de çalıştırdım.

Hava sıcaklığı akşam 7 dereceydi. Bugün sürekli yağmur vardı. Hava soğuktu.

Araçta prins LPG kiti var.

Geçiş ısısı 35 derece.

Aracı çalıştırdığımda motor suyu sıcaklık göstergesi sıfırdaydı.

Aracı çalıştırdım. 150 metre sonra LPG geçti. 300-400 metre sonra araç sıcak hava üfledi.

Güzel değerler sayın Kaya[emoji4]
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...