İçeriğe Yönlendir

Volvo S40


Ali İnce

Recommended Posts

Ali İnce

2000-2004 model arasi, 2.0t ilk tercih olmak uzere 1.8 veya 1.9t volvo s40 otomatik alinabilir bir arac midir? Donanim olarak ust duzey ve fiyatlari da gorece uygun. Tupe uyumu nasil? Yedek parca - bakim masraflari bizi uzer mi ne dersiniz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

kalorifer radyatörü sıkıntı yaptı bir arkadaşta olmaz değil olur her araçta sorun. parça sıkıntısı biraz şikayetçiydi. fiyatına göre düşünün.

Yorum bağlantısı

T4 ve T makyajlı son kasalarda yok denecek kadar azdır. Classic olarak çıkan modeller büyük çoğunlukla 1.6 motor, nadiren 1.8-2.0 çıkar. Bu araçlarda 3 dış, 2 iç makyaj var. Uzun süre piyasada kaldılar. Volvo'nun sacının en sağlam olduğu son nesil. İthalat sırasında ilk nesiller, siiver, gold gibi paketlerle geldiler. Şu anda çok sahip değiştirdiklerinden sanırım bu paketlerin isimleri unutluldu.

 

1996 yılında başlayan ve heyecan yaratan motorları ile pahalı olan abisi S70'ten ya da onun selefi 850T5'ten sonra c sınıfına yeni soluk getirmişti. YAkıt konusunda ekonomi beklenmemesi gereken, kullanım deneyimlerinde beklenenden az yakıyor diye başlayan bir cümle gördüğünüzde bu aracı almamanızı gerektiren unsurların olabileceğini düşünmeniz gereken bir araç.

 

Çok konforlu ve güvenli olmasına rağmen mesela hız sabitleyicili model bir elin parmaklarını geçmez. Genelde 2.0, 2.0T ve 1.9T4'lerde ön farlar sileceklidir ama silecek çoğunda bozuk ya da eksiktir. T4 yüksek basınçlı turbolu modeller ilk makyajda hacim olarak küçültüldü ya da büyüdü tam hatırlayamıyorum. 200bg güç veren yüksek basınçlı motora alternatif 2.0T, 160-180bg arası güç ama biraz daha düşük donanımlı olabilir. Genelde dış görünüşte T4'ler biraz daha agresiftir. spoiler ve jantları ile farklı durur. Ancak daha düşük hacimli araçlara da sonradan görsel değişiklikler yapılmıştır.

 

Görünüm olarak en şık olanı son makyajlı ve 2004'te son bulan classic kasasıdır. Çok temizi bir modelini hala arkadaşım kullanıyor. Bu kasa Volvo'dan zerafet ve yumuşaklık beklerseniz yanıltır. Sert bir araç. Direksiyon ağır. Uzun yolu güzel ama şehir içinde özellikle turbosuzlar hantal. 1.8 motorları Mıtsubishi Carisma ile benzeşiyor diyorlar ama tüp takılıyor. Bu arada Carisma ile aynı üretim bandından çıkmış bir model. Sanırım İngiltere montajıydı. Ben kullanım sırasında Mondeo MK3'e göre kıyasladığımda Mk3 çok daha başarılı gelmişti ancak bu araç hem orta sınıf hem de ilk örneği 96 model olduğu için focus ya da mondeo mk2 ile kıyaslamak daha doğru olur.

 

Benim görüşüm bu zamanda classic harici s40 hele hele de eski nesil t4 almak çok büyük cesaret. Fiyatının ucuzluğu aldatmasın, özel servisinde bile zateb Volvo'ya göre fiyat uyguluyorlar. t4'lerin ise her parçası oldukça pahalı. Benim kullandığım çok temiz olan, ilk elden S40'ın direksiyonu çevirirken amortisör takozlarından tıkırtı sorunu vardı. TAbi ki takozlar bizim punto evodaki gibi 50TL değildir:)

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir

Evren korkuttun beni. Yani benim almak istediğim S40 senin bahsettiğin "cesaret isteyen" bir araç mı?

Yorum bağlantısı

Evren korkuttun beni. Yani benim almak istediğim S40 senin bahsettiğin "cesaret isteyen" bir araç mı?

 

Aynen. Üstelik aracın plakası EV. Etimesguttan tescil edilmiş ancak EV yeni bir seri. Benim araç 2011 model EV 2313 mesela. Zaten sana derken e devletten kontrol ettim. ekim 2014'te el değiştirmiş. Büyük ihtimalle plaka da değişmiştir bu sırada. Bu aracı ancak 2. sahibinden almalısın. 3-4 sahibi üzmez, ocağına incir ağacı diker. Zaten araçta roket sistemi var diyen bir kişi; Volvo'nun performans motorlu araçlarının gerçek kitlesine ait olmadığını hemen belli eder:)

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı

1 sene kadar 2001 model 1,6 benzinlisini kullandım. Araçtan gayet memnundum. Tek olumsuz yanı motorun güçsüz oluşuydu. Sonra bende 1,9 T lere filan baktım. Ama şöyle bir durum gözüme çarptı. Hemen hemen hepsi 150-200.000 km den donra kesin motor yaptırmış. Nettede ufak birkaç konuya rastladım. Motorların problemi ile ilgili. O sebeple vazgeçtim. Eğer performans ihtiyacınız yoksa 1,6 klasik motorlu alın derim.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Evren yine olaya son noktayı koymuş. Ona ek olarak şunları söyleyebilirim. 2008 model öncesi Volvo otomatik vitesli T ler basınca yeteri kadar tepki veremediğinden şanzumanlar %80 revizyona gitmiş şanzumanlardır. Revize sonrası ise tam olarak hastalıktan kurtulamadığı yine çevremden duyduğum sitemler içinde ön sırayı alıyor. Saab la Volvo aynı ülke aracı olması nedeni ile üretim kalitesi aynı gibi düşünülse de Saab şanzuman ve turbo yönünden daha az sorun çıkartmaktadır. Eğer alacağınız volvo motor ya da şanzuman yönünden revizyona gitmiş ise satın almayı üç kere daha gözden geçirmelisiniz.

Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir

Aynen. Üstelik aracın plakası EV. Etimesguttan tescil edilmiş ancak EV yeni bir seri. Benim araç 2011 model EV 2313 mesela. Zaten sana derken e devletten kontrol ettim. ekim 2014'te el değiştirmiş. Büyük ihtimalle plaka da değişmiştir bu sırada. Bu aracı ancak 2. sahibinden almalısın. 3-4 sahibi üzmez, ocağına incir ağacı diker. Zaten araçta roket sistemi var diyen bir kişi; Volvo'nun performans motorlu araçlarının gerçek kitlesine ait olmadığını hemen belli eder:)

 

Saygılarımla.

 

Bana satmak isteyen kişi aracı bir müteahhit'ten aldığını söyledi. Kendiside bir marangoz . Araç ailemize tam olarak hitap edecek gibi duruyor fakat bu yazdıkların midemi bulandırdı.  :unsure2:

Yorum bağlantısı

Bana satmak isteyen kişi aracı bir müteahhit'ten aldığını söyledi. Kendiside bir marangoz . Araç ailemize tam olarak hitap edecek gibi duruyor fakat bu yazdıkların midemi bulandırdı.  :unsure2:

 

Baktığın araç fotoğraflarda bile yorgun duruyor. Açıkçası bu araç şu an için fiyatıyla orta gelirliye hitap etse de, boşa harcayacak paran varsa alınabilir. Ancak alsan da bundan değil, 22-23.000TL'ye ilk sahibinden denk getirmelisin ki yine de üstüne para harcarsın.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Polat

Evren korkuttun beni. Yani benim almak istediğim S40 senin bahsettiğin "cesaret isteyen" bir araç mı?

Sırf ilan açıklamaları bile tedirgin edici geldi bana; "sarnuflu", "tabiri rica", "roket sistemi", "ESD"...

Yorum bağlantısı

Yakın bir abim kullanıyor 2001 S40 2.0 T .Performans mükemmel ama basit sıkıntılar yüzünden iyi para harcadığını biliyorum. İstanbul dönüşü hararetten dolayı harcadığı para 7000 tl. Klima düğmeleri tamiri 350 tl, klimanın çıkması 700 tl. Orijinal fiyatın artık siz düşünün. Sunroof var ise tavan döşemelerini kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. Ön amortisör takozlarında sanırım sıkıntı olmuştu. Bir ara kendimde çok istedim aradım taradım temiz bulması çok zor. İlk el yada ikinci sahibini bulmak gerek. 

Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir
(düzenlendi)

Ve Bingo... aracın 2013 yılında ki kilometresi..

Kimden: 5664
T.C. ULASTIRMA VE DENIZCILIK BAKANLIGI muayene verilerine gore

***0213 aracin Muayene Tarihi-Km: 14/02/2013 283336KM, 10/02/2011 235247KM,

 

Satan kişiyi aradım valla benim haberim yok abi diyor. Haysiyet yoksunu bunların hepsi..

Lütfen ilanı şikayet etsin herkes.

 

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-volvo-s40-otomatik-t4-201472759/detay/

tarihinde Hayrettin Bahadir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali İnce

Oy oy oy. Ne desem bilemedim, nerdeyse vazgeçtim sayilir. Ah temiz bir jatco mondeo bulabilsem 25 26 civarında hic boyle volvodur subarudur mazdadir ugrasmayacagim ama..

Yorum bağlantısı
Ramazan Gönülal

Valla ne güzel konu olmuş, bende araya kaynak yapayım.

Ben bu araç için anlaştım satıcı ile ve büyük ihtimalle pazartesi Antalya'dan almaya gidiyorum.

Aracın + / - yönlerini dikkat etmem gereken hususları paylaşırsanız çok sevinirim.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-volvo-s40-otomatik-t4-201472759/detay/

O fiyata spoyler li çelik jantli sanroof lu daha ne olsun güzel güzel binin :) bu s40 lar benimde dikkatimi çekiyor. Alınca bir objektif olarak kullanıcı yorumuzu bekleriz. Hayırlı olsun
Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir

O fiyata spoyler li çelik jantli sanroof lu daha ne olsun güzel güzel binin :) bu s40 lar benimde dikkatimi çekiyor. Alınca bir objektif olarak kullanıcı yorumuzu bekleriz. Hayırlı olsun

Uzak dur bence...

Yorum bağlantısı
Ramazan Gönülal

T4 ve T makyajlı son kasalarda yok denecek kadar azdır. Classic olarak çıkan modeller büyük çoğunlukla 1.6 motor, nadiren 1.8-2.0 çıkar. Bu araçlarda 3 dış, 2 iç makyaj var. Uzun süre piyasada kaldılar. Volvo'nun sacının en sağlam olduğu son nesil. İthalat sırasında ilk nesiller, siiver, gold gibi paketlerle geldiler. Şu anda çok sahip değiştirdiklerinden sanırım bu paketlerin isimleri unutluldu.

1996 yılında başlayan ve heyecan yaratan motorları ile pahalı olan abisi S70'ten ya da onun selefi 850T5'ten sonra c sınıfına yeni soluk getirmişti. YAkıt konusunda ekonomi beklenmemesi gereken, kullanım deneyimlerinde beklenenden az yakıyor diye başlayan bir cümle gördüğünüzde bu aracı almamanızı gerektiren unsurların olabileceğini düşünmeniz gereken bir araç.

Çok konforlu ve güvenli olmasına rağmen mesela hız sabitleyicili model bir elin parmaklarını geçmez. Genelde 2.0, 2.0T ve 1.9T4'lerde ön farlar sileceklidir ama silecek çoğunda bozuk ya da eksiktir. T4 yüksek basınçlı turbolu modeller ilk makyajda hacim olarak küçültüldü ya da büyüdü tam hatırlayamıyorum. 200bg güç veren yüksek basınçlı motora alternatif 2.0T, 160-180bg arası güç ama biraz daha düşük donanımlı olabilir. Genelde dış görünüşte T4'ler biraz daha agresiftir. spoiler ve jantları ile farklı durur. Ancak daha düşük hacimli araçlara da sonradan görsel değişiklikler yapılmıştır.

Görünüm olarak en şık olanı son makyajlı ve 2004'te son bulan classic kasasıdır. Çok temizi bir modelini hala arkadaşım kullanıyor. Bu kasa Volvo'dan zerafet ve yumuşaklık beklerseniz yanıltır. Sert bir araç. Direksiyon ağır. Uzun yolu güzel ama şehir içinde özellikle turbosuzlar hantal. 1.8 motorları Mıtsubishi Carisma ile benzeşiyor diyorlar ama tüp takılıyor. Bu arada Carisma ile aynı üretim bandından çıkmış bir model. Sanırım İngiltere montajıydı. Ben kullanım sırasında Mondeo MK3'e göre kıyasladığımda Mk3 çok daha başarılı gelmişti ancak bu araç hem orta sınıf hem de ilk örneği 96 model olduğu için focus ya da mondeo mk2 ile kıyaslamak daha doğru olur.

Benim görüşüm bu zamanda classic harici s40 hele hele de eski nesil t4 almak çok büyük cesaret. Fiyatının ucuzluğu aldatmasın, özel servisinde bile zateb Volvo'ya göre fiyat uyguluyorlar. t4'lerin ise her parçası oldukça pahalı. Benim kullandığım çok temiz olan, ilk elden S40'ın direksiyonu çevirirken amortisör takozlarından tıkırtı sorunu vardı. TAbi ki takozlar bizim punto evodaki gibi 50TL değildir:)

Saygılarımla.

Güzel bilgiler vermissiniz teşekkürler. Peki Volvo s40 mi yoksa mitsubishi lancer 2005-2006 modellerimi iyidir?(1.5 yada 1.6 invite). İki araçta piyasada uygun ve özellikli.

Uzak dur bence...

Siz arastirmissiniz. Bilgi toplamissiniz. Aksesuara aldanmamak lazim o zaman benim bu konudan çıkardığım. Mitsubishi lancerlarda çok uygun. Onların derdi nedir onu çözmeye çalışıyorum.
Yorum bağlantısı

Güzel bilgiler vermissiniz teşekkürler. Peki Volvo s40 mi yoksa mitsubishi lancer 2005-2006 modellerimi iyidir?(1.5 yada 1.6 invite). İki araçta piyasada uygun ve özellikli.

Siz arastirmissiniz. Bilgi toplamissiniz. Aksesuara aldanmamak lazim o zaman benim bu konudan çıkardığım. Mitsubishi lancerlarda çok uygun. Onların derdi nedir onu çözmeye çalışıyorum.

Araçtan ne beklediğinize bağlı performans olarak iki araç arasında uçurum var. O bakımdan netleştirmeniz gereken performans.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Volvo alınacaksa öncelikle 2005 sonrası olacak. Çünkü bu yıldan sonra ki üretimlerde şanzıman problemi yok. s40 dar gibi duruyor. S80 tam bir gemi ama sorunları da aynı oranda büyük ve pahalı olacaktır. En mantıklı volvo s60'tır bence. 

Yorum bağlantısı

Volvo S40 ile ilgili diğer konular aşağıda. Genel olarak daha kapsamlı incelemeler, karşılaştırmalar, fikirler vs mevcut. İncelenebilir. Birleştirilebilir..

 

Buda benim yorumum..  ;)

 

"2006 da ilk aracımdı 2001 Volvo S40 1,6..

Benimde gönlümdeki yeri ayrıydı. O dönemler bir VW Golf, birde Volvo S40 hasatasıydım. Golf sırf amblemden aynı modellerde en az 5.000 Tl fark vardı. Maddiyat beni Volvo ya itti. 

O dönem çok araştırma yaptım. Arkadaşlar 1,9T yada 2,0 motor tavsiye etmişler ama her nekadar güçlü olsalarda eğer araştırırsanız neredeyse %80 i 200.000 km yi göremeyen motorlardır. Ya korınik ya kullanım kaynaklı sorun mevcut çoğunda. 1,6 motor araca küçük geldiği doğru ancak VW SR motorları gibi evladiyelik sağlamlıkta motorlar. LPG ye %100 uyumlu ve çok sessiz bir yapıya sahip. Ben 1 yıl kullandım ve sadece şanzımandan sorun yaşadım(parça adını hatırlamıyorum ama körük tarzı birşeydi, İstanbul dan çıkmacılardan çok cüzi fiyata temin ettim. 1. vitesten başka vitese geçmiyordu) ve el freni teli koptu. Onun dışında yağ+su koy gez. Özellik olarak tek versiyon var 1,6 larda. Standart ABS, klima, hava yastığı zaten o model ve fiyat için ideal özelliklerden. Kullanımı özellikle uzun yolda çok keyifli. Bana fark etmedi ama sürüş aksamlar yani sürücünün müdahale ettiği gaz, fren, debriyaj pedalı, vites kolu, direksiyon vs kullandığım çoğu araca göre aşırı sert, ağır. Oldukça geniş bir bagaj mevcut. Bana tek kötü görünen yanı iç konsoldu. 2012 modellerde dahi hala çok sade ve eski bir havası var. Kullanışlılık olarak çok iyi ancak daha modern yapılabilirdi. Piyasası yıllardır aynı. Ben 2006 da 16500 e almıştım, hala o fiyatlarda. Yani kar amacı güderek alınmamalı. Uzun süre binilecek ise düşünülebilir.

Diğer bir alternatif o paralara ve daha fazla özellik ve daha yüksek model olarak Fiat Stilo dur. Çoğu kişi ben Stilo almadan önce "Fiat alınır mı, işe yaramaz, elinde patlar, sorun olur, binilmez, güvenilmez .... " derken aldıktan sonra "satarken haberimiz olsun, bize sat" dedi ve hatta benden sonra 3 arkadaşım daha Stilo aldı..

Önemli olan Volvo S40 nasıl dan ziyade belirteceğiniz başka bir alternatif ile kıyaslamak. Daha çok fikir veren olacaktır."

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/251053-2001-volvo-s40-g%C3%B6r%C3%BC%C5%9Fler/

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/257064-volvo-s40-t5-2005-2008-16/

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/259469-focusu-sat%C4%B1p-volvo-s40-al%C4%B1n%C4%B1r-m%C4%B1/

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/185403-focus-vs-s40/

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/159680-volvo-s40-16-m%C4%B1yeni-mondeo-16-titantum-mu/

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/266895-2005-18-volvo-s40-kullananlar/

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/251053-2001-volvo-s40-g%C3%B6r%C3%BC%C5%9Fler/

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/237511-volvo-s40-i%C3%A7in-ne-dersiniz/

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/251687-c-max-ile-volvo-s40-bak%C4%B1m-servis-yedek-par%C3%A7a/

Yorum bağlantısı
Ramazan Gönülal

Araçtan ne beklediğinize bağlı performans olarak iki araç arasında uçurum var. O bakımdan netleştirmeniz gereken performans.

Konforu olsun. Gaza dokununca hayattan beklentisi olmayan eşşek gibi olmasın. Azıcık hareketlensin motor kasayi tasisin istiyorum ama s40 sanırım is görmez anlatilina gore. Lancer daha cazip. Lancerin eski kasasi 2005 olan. dış görünümü çok güzel ama içi berbat. İçi de güzel olsa alınır. Arastiriyorum bakalım hayırlısı. Uzun vadede bakıyorum modellere. Acelem yok tavsiye edebileceğiniz varsa arastiririm. Tesekkur ederim.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...