İbrahim Halil Geloğlu 14 Mayıs 2015 Paylaş 14 Mayıs 2015 Aracım ısınınca genleşme kabından su sızdırıyor. Çok aşırı derede değil, hatta su eklemek için radyatörü açtığımda su bile eksilmemiş. Su sızdırdığını nereden anladın diye sorabilirsiniz? Genleşme kabının dışı baya kirli, su sızdığı yerler temiz görünüyor. Yorum bağlantısı
Koray Demir 14 Mayıs 2015 Paylaş 14 Mayıs 2015 Kaçırıyorsa kılcal çatlak açılır veya yenileri oluşur aniden çatlar veya kabın değişimi şart. Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu 15 Mayıs 2015 Yazar Paylaş 15 Mayıs 2015 Yanlış anlattım özür dilerim. Genleşme kabının kapağında sızıyor. Kapağın ortasında delik var, delikten hortum radyatöre gidiyor. Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu 15 Mayıs 2015 Yazar Paylaş 15 Mayıs 2015 Radyatörden basınçlı su aşırımı geliyor, yoksa araç benim bilgim dışında su kaynatıyor. kapak orjinalı gibi duruyor. Yani anormal bir durum var gibi. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 15 Mayıs 2015 Paylaş 15 Mayıs 2015 Anormal bir durum yok gayet normal. O kap hararet sonrası radyatör kapağından sağa sola su fışkırmaması için, kapalı devre olmadığı için dışarı akması normal yani. Yorum bağlantısı
Misafir 15 Mayıs 2015 Paylaş 15 Mayıs 2015 Genleşme kabını genelde yedek soğutma sıvısı kabı gibi düşünür ve olması gerektiğinden fazla doldururuz. Araç ısınıp sıvı genleşince de bu fazlalık bulduğu delikten boşalır. Aracınız tamamen soğukken genleşme kabını minimum çizgisine kadar boşaltın. Fan açana kadar ısındığında da tekrar bakın. Bu durumda max. çizgisi civarında olmalı. Yine fazla ve su taşırıyorsa bu kötü bir haber. Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu 16 Mayıs 2015 Yazar Paylaş 16 Mayıs 2015 Anormal bir durum yok gayet normal. O kap hararet sonrası radyatör kapağından sağa sola su fışkırmaması için, kapalı devre olmadığı için dışarı akması normal yani. Su fışkırması normal ise, genleşme kabı olmamalıydı bence, direk dışarı hortum verirlerdi mühendisler. Genleşme kabını genelde yedek soğutma sıvısı kabı gibi düşünür ve olması gerektiğinden fazla doldururuz. Araç ısınıp sıvı genleşince de bu fazlalık bulduğu delikten boşalır. Aracınız tamamen soğukken genleşme kabını minimum çizgisine kadar boşaltın. Fan açana kadar ısındığında da tekrar bakın. Bu durumda max. çizgisi civarında olmalı. Yine fazla ve su taşırıyorsa bu kötü bir haber. Abi sabah suyu minimuma kadar çektim inşallah deneyip buradan durumu paylaşacağım. Eğer yine taşarsa kötü haber conta deme mükremin abi . Buralar masraf yapacak durumum yok. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 16 Mayıs 2015 Paylaş 16 Mayıs 2015 Su fışkırması normal ise, genleşme kabı olmamalıydı bence, direk dışarı hortum verirlerdi mühendisler. Suyun fışkırmasına normal demedim. Hararet yükselirse veya kapak arızası nedeniyle genleşme kabına giden su kaptan dışarı akarsa normal dedim. Çünkü radyatör sonrası kapalı devre değil. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 16 Mayıs 2015 Paylaş 16 Mayıs 2015 Kapaktan su sızıyor demişsiniz..Bu durumda kapak arızalı..Eğer kapaktan araç ısındığı zaman basınçlı buhar çıkıyor deseydiniz bu normal kabul edilebilirdi.Ancak bu da ekstra durumlarda olurdu..Yani her kullanımda değil.. Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu 16 Mayıs 2015 Yazar Paylaş 16 Mayıs 2015 Benim bu araçtaki genleşme kabının amacı radyatör suyu eksildiğinde suyu çekmek, radyatör suyu fazla oldugunda suyu bu genleşme kabınamı bırakmak mı oluyor. Eğer sorun kapak ise hallederim basit bir olay, benim korkum hareret göstergesi normalde iken motorun hareret yapması. Mükremin abi suyu minumuma çek dedi, bende öyle yaptım. Henüz aracı denemedim. İşin enteresan tarafı su eklemek için radyatörü açtıgımda eksilme yok, acaba Ayhan abinin dediği gibi sadece buhar mu çıkıyor. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 16 Mayıs 2015 Paylaş 16 Mayıs 2015 (düzenlendi) Kapaktan su sızıyor demişsiniz..Bu durumda kapak arızalı..Eğer kapaktan araç ısındığı zaman basınçlı buhar çıkıyor deseydiniz bu normal kabul edilebilirdi.Ancak bu da ekstra durumlarda olurdu..Yani her kullanımda değil.. Araba taunus genleşme kabı ve kapağı biraz faklı ( cam suyu haznesi gibi basit bir şey) Ekleme yapayım, aslında genleşme kabı değil de taşırma kabı 16 Mayıs 2015 tarihinde Nihat Palolu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu 16 Mayıs 2015 Yazar Paylaş 16 Mayıs 2015 Suyun fışkırmasına normal demedim. Hararet yükselirse veya kapak arızası nedeniyle genleşme kabına giden su kaptan dışarı akarsa normal dedim. Çünkü radyatör sonrası kapalı devre değil. Yeni çözdüm abi radyatör sonrası kapalı devre ise benim genleşme kabı kapağı ile hortum arasında biraz boşluk var su ve hava sızmayacak şekilde yapmam gerekiyor değil mi? Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 16 Mayıs 2015 Paylaş 16 Mayıs 2015 Yeni çözdüm abi radyatör sonrası kapalı devre ise benim genleşme kabı kapağı ile hortum arasında biraz boşluk var su ve hava sızmayacak şekilde yapmam gerekiyor değil mi? Kızma ama yazdıklarımı yanlış okuyorsun. Radyatör sonrası kapalı devre değil, açık Hiç birşey yapmana gerek yok, uyduruk bir sistem zaten O kabın görevi, hararet anında ısınan suyu alıyor, soğuyunca geri gönderiyor. Normal şartlarda radyatörde eksilen suyu tamamlamaz. Sonuç olarak radyatörde su eksilme yoksa yapacağın bir şey de yok demektir, istersen o kabı susuz bırakabilirsin veya söküp atabilirsin. Tabi radyatör kapağın sağlam ise. Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu 16 Mayıs 2015 Yazar Paylaş 16 Mayıs 2015 Kızma ama yazdıklarımı yanlış okuyorsun. Radyatör sonrası kapalı devre değil, açık Hiç birşey yapmana gerek yok, uyduruk bir sistem zaten O kabın görevi, hararet anında ısınan suyu alıyor, soğuyunca geri gönderiyor. Normal şartlarda radyatörde eksilen suyu tamamlamaz. Sonuç olarak radyatörde su eksilme yoksa yapacağın bir şey de yok demektir, istersen o kabı susuz bırakabilirsin veya söküp atabilirsin. Tabi radyatör kapağın sağlam ise. Yanlış veya eksik anlıyor olabilirim kafam dalgın ve internet cafe çalıştırıyorum malum, çoluk çocuk işte. Bana yol gösterdiğiniz içinde teşekkür ederim. Motorun can damarı suyu ve yağı olması lazım bana göre tabi. Bundan dolayı belki ufak tefek olan bu su sorununu büyütmüş olabilirim. Yanlış anlattıysam da özür dilerim. Yanlış anladıysamda özür dilerim. Sonuç olarak su eksilme yoksa sorunda yok diyorsunuz. Ben hiç bir işlem yapmadan binmeye devam o zaman. 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu 20 Mayıs 2015 Yazar Paylaş 20 Mayıs 2015 Bugün lpg ayarı yapıldı. Buji kablosu aldım akşam değiştireceğim. Ama bu su benim canımı sıkıyor. Suyu Minimuma indirdim acaba radyatör kapağım mı bozuk. Yorum bağlantısı
Misafir 20 Mayıs 2015 Paylaş 20 Mayıs 2015 Bugün lpg ayarı yapıldı. Buji kablosu aldım akşam değiştireceğim. Ama bu su benim canımı sıkıyor. Suyu Minimuma indirdim acaba radyatör kapağım mı bozuk. Motor soğukken mimimum'a indirdiyseniz doğrusunu yapmışsınız. Bir de motor sıcakken (fan devreye girene kadar ısıtmak suretiyle) bakın o zaman da maksimum'da olması gerekir. Bu şekilde takip edin. Yine de akıntı veya eksilme oluyorsa tespit ve müdahale şart. Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu 20 Mayıs 2015 Yazar Paylaş 20 Mayıs 2015 Motor soğukken mimimum'a indirdiyseniz doğrusunu yapmışsınız. Bir de motor sıcakken (fan devreye girene kadar ısıtmak suretiyle) bakın o zaman da maksimum'da olması gerekir. Bu şekilde takip edin. Yine de akıntı veya eksilme oluyorsa tespit ve müdahale şart. Motor soğukken mimimum'a indirdiyseniz doğrusunu yapmışsınız. Bir de motor sıcakken (fan devreye girene kadar ısıtmak suretiyle) bakın o zaman da maksimum'da olması gerekir. Bu şekilde takip edin. Yine de akıntı veya eksilme oluyorsa tespit ve müdahale şart. Mükremin abi söylediklerini akşam deneyeceğim inşallah. Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu 10 Haziran 2015 Yazar Paylaş 10 Haziran 2015 Bugün aracıma 60 lık termostat takılıp tekrar denendi, sonuç yine akıtıyo son olarak radyatör şişlenip, fan termiği ve pervane değişim sonrası su taşırma sorunum tamamen ortadan kalkmıştır. Ayrıca beyazın sonunda gösteren hareret göstergem (kırmızıya yakın yer) şimdi tam beyazın orta kısmında duruyor. Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu 18 Temmuz 2015 Yazar Paylaş 18 Temmuz 2015 Herkesin bayramını kutlarım. Geçen hafta aracım yine soğutmamaya başladı galiba. Kırmıyıya yaklaşıyor hareretim. Fan için davlumbaz yaptırmayı düşünüyorum. Davlumbaz orjinalında yok galiba. Muadil olarak davlumbazı bulabilirmiyim. Yoksa radtaörcümü yapıyor bu işlemi. Yorum bağlantısı
Misafir 19 Temmuz 2015 Paylaş 19 Temmuz 2015 Herkesin bayramını kutlarım. Geçen hafta aracım yine soğutmamaya başladı galiba. Kırmıyıya yaklaşıyor hareretim. Fan için davlumbaz yaptırmayı düşünüyorum. Davlumbaz orjinalında yok galiba. Muadil olarak davlumbazı bulabilirmiyim. Yoksa radtaörcümü yapıyor bu işlemi. Ooooovvv, aracın fanı elektrikli değil de eski tip motora bağlı kayışlı sistemse, davlumbazsız olmaz! Kesinlikle hararet yapar. Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu 19 Temmuz 2015 Yazar Paylaş 19 Temmuz 2015 Ooooovvv, aracın fanı elektrikli değil de eski tip motora bağlı kayışlı sistemse, davlumbazsız olmaz! Kesinlikle hararet yapar. Aynen mükremin abi kayışlı cıvalı pervane var trigere bağlı abi hazır çapı uyacak şekilde davlumbaz bulabilirmiyim, yoksa işçili verilerek davlumbazın yapılmasımı gerekiyor. Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu 19 Temmuz 2015 Yazar Paylaş 19 Temmuz 2015 Aynen mükremin abi kayışlı cıvalı pervane var trigere bağlı abi hazır çapı uyacak şekilde davlumbaz bulabilirmiyim, yoksa işçili verilerek davlumbazın yapılmasımı gerekiyor. Davlumbaz bulamaz isem Elektrikli fana geçiş yapacağım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Temmuz 2015 Paylaş 19 Temmuz 2015 çinko levhadan çok rahat çalışıp yapabilirsiniz. kesmesi biçmesi basittri sağlamdır da Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu 19 Temmuz 2015 Yazar Paylaş 19 Temmuz 2015 çinko levhadan çok rahat çalışıp yapabilirsiniz. kesmesi biçmesi basittri sağlamdır da Teşekkür ederim yarın sonucu yazarım inaşallah. Yorum bağlantısı
Recommended Posts