İçeriğe Yönlendir

Lastik Hava Basıncı Kaç Olmalı ?


Mustafa Korçak

Recommended Posts

Metin Uzunoğlu
Arif Aykın yazdı:

Tampona baya zarar verecek diye korkuyorum😊 tabandan yer dediğin neresi oluyor abi. Sökülen yazlıklarda içten yemiş ön takım kontrol ettir dediler. Bundan dolayı mı o şekilde oldu acaba.

Lastik içten yemiş ise camber ayarına baktırmanız gerekir.

Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Metin Akbal yazdı:

 

Yani lastik tabani orta kisimlar daha erken eskir. Icten yeme olayi ic yanak yemistir.

Doğrudur abi iç yanak yemiş dedi.

Metin Uzunoğlu yazdı:

Lastik içten yemiş ise camber ayarına baktırmanız gerekir.

Rotbalanscı halleder sanırım demi?

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Arif Aykın yazdı:

Doğrudur abi iç yanak yemiş dedi.

Rotbalanscı halleder sanırım demi?

Hallederler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Arif Aykın yazdı:

Tampona baya zarar verecek diye korkuyorum

 

Az dikkat et yeter birşey olmaz en fazla lipi değiştirirsin :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Araba hızlandıkça tekerleklerin yere uyguladığı kuvvet azalıyor. Kapı içlerinde hızlı sürüş olacaksa lastik basınçlarının artırılması gibi bir uyarı vardır. 
 

Hem yere uygulanan kuvvet azalıyor hem basıncı artırıyoruz. Lastiğin sürtünme kuvveti de azalıyor. Tutunma azalıyor. Basıncı artırmanın sebebi sadede lastik sıcaklığının artmasını mı engellemektir? 

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Evet yere temas eden alan ne kadar çoksa o kadar ısınma olur. Hızlı kullanıyor isen, zaten otobandasındır. Bu sebeple geniş tabana ihtiyaç yoktur. Sürtünme kuvvetinin azalması da aracın hızlı gitmesine yardımcı olur. Örneğin tırların rampa çıkarken dingilleri kaldırmasının sebebi sürtünmeyi azaltmak ve daha rahat gidebilmek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yuvarlanma direnci ,lastiğin dönerken kullandığı enerji, lastik basıncı ne kadar düşük olursa direnç o kadar artar. Bu direnç ayrıca lastiğin hamuruna ve yapısını da bağlı tabii. A, B etiketli lastikler örnek. Direnç ne kadar yüksek olursa oluşan ısı o kadar artar çünkü buradaki direnç ısıya dönüşür, bu yüzden düşük basınçlı lastik çok ısınır. Yüksek hız ve düşük basınç bu yüzden tehlikelidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Yüksek hızlarda lastik patlamasının ana sebebi hatalı basınç mı? Eski lastik olması mı, yoksa yanlış hız endeksi mi? Mesela H (210km/h) endeksli lastik ile ne kadar süre 220 km/h ile gidilebilir? veya 210 km/h ile istenildiği kadar gidilebilir mi?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Erdem Doğan yazdı:

Yüksek hızlarda lastik patlamasının ana sebebi hatalı basınç mı? Eski lastik olması mı, yoksa yanlış hız endeksi mi? 

İkisi de etken. Hız endeksi biraz daha uç noktalar için etken. Sürekli otoyolda hızlı araç kullanların u, h veya t indeksli lastik alması da hata olur tabi

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Erdem Doğan yazdı:

Yüksek hızlarda lastik patlamasının ana sebebi hatalı basınç mı? Eski lastik olması mı, yoksa yanlış hız endeksi mi? Mesela H (210km/h) endeksli lastik ile ne kadar süre 220 km/h ile gidilebilir? veya 210 km/h ile istenildiği kadar gidilebilir mi?

Aslında tüm gerekçeleri saymışsınız. Bu konu üzerinde epey araştırma yapmıştım.. Öncelikle aracın fabrika verisinde ne varsa o lastiği kullanmak gerekli. Bu noktada %3 sapmaya izin veriyor üreticiler. Örneğin 205 / 55 / 16 ebat lastiğime 205 / 60 / 16 takamam, %0.2 fazlam var. 215 55 16 takabilirim ama. Lastikler hareket halinde araba üzerinde ki tüm komponentlerden daha fazla strese giren parçalar. Özellikle lastiklerin en büyük düşmanları merkezkaç kuvveti. Sürat arttıkça genleşme isteği doğar lastikte kenarlara doğru açılmak ister. Önerilen endeksin üzerine çıkan ve yaşlı lastikler dışa doğru esneyip jant ile olan bütünlüğünü kaybedebiliyor, direkt yarılabiliyor, topa gelebiliyor çokça sebep var. İçeride ki basıncın olandan fazla olması da abartılmadığı sürece sıkıntı çıkarmaz ama bu da bir etken sayılabilir. Günün ilk saatlerinde soğukken hava fabrika verisinin 2 Psi altına vurulmalı zira sıcak asfaltta hareket halinde sürtünme ile beraber, kinetik enerjinin ısı enerjisine dönüşmesi ile teker tekrar şişiyor. Hız endeksinin yanında yük endeksine de dikkat etmek. Her zaman aracın azami yükünün üzerinde lastik seçilmesi gerek

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Çağrı Alaf yazdı:

Aslında tüm gerekçeleri saymışsınız. Bu konu üzerinde epey araştırma yapmıştım.. Öncelikle aracın fabrika verisinde ne varsa o lastiği kullanmak gerekli. Bu noktada %3 sapmaya izin veriyor üreticiler. Örneğin 205 / 55 / 16 ebat lastiğime 205 / 60 / 16 takamam, %0.2 fazlam var. 215 55 16 takabilirim ama. Lastikler hareket halinde araba üzerinde ki tüm komponentlerden daha fazla strese giren parçalar. Özellikle lastiklerin en büyük düşmanları merkezkaç kuvveti. Sürat arttıkça genleşme isteği doğar lastikte kenarlara doğru açılmak ister. Önerilen endeksin üzerine çıkan ve yaşlı lastikler dışa doğru esneyip jant ile olan bütünlüğünü kaybedebiliyor, direkt yarılabiliyor, topa gelebiliyor çokça sebep var. İçeride ki basıncın olandan fazla olması da abartılmadığı sürece sıkıntı çıkarmaz ama bu da bir etken sayılabilir. Günün ilk saatlerinde soğukken hava fabrika verisinin 2 Psi altına vurulmalı zira sıcak asfaltta hareket halinde sürtünme ile beraber, kinetik enerjinin ısı enerjisine dönüşmesi ile teker tekrar şişiyor. Hız endeksinin yanında yük endeksine de dikkat etmek. Her zaman aracın azami yükünün üzerinde lastik seçilmesi gerek

 

Güzel bilgiler 👍

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Hava 10 dereceyken 35psi civarı ayarlamıştım. Ön 1 psi yüksek ayarlamıştım. 
 

bugün hava 1 derece iken basınç durumları bu. 3-4 puan kadar düşmüş
 

50792-F1-D-C3-C6-4721-8-D53-8-E16169-CAE

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...