İçeriğe Yönlendir

Volvo S40 Ii Hakkında


Misafir

Recommended Posts

Yıldızla kaza yaptıktan sonra hiç gözümde kalmadı ve babama mersedesi verip transporteri aldım ve 2 gün içinde sattım [emoji48][emoji48] ortalama 40-45 bün civarı bütcem var şöyle yere sağlam basan az yakan bir araba arıyorum ilk olarak aklımda passat vardı 2006-2008 arası 2.0 tdi ama bu bütçeyle temizini pekte bulamıyorum ali eren hocamın aklıma volvo s40 fikrini düşürüp kaçmasıyla oşay bambaşka bir boyuta vardı araç aklımın ucundan bile geçmiyordu lakin ufak bir araştırma yapıp fiyatlarına özelliklerine 1.6 dizel 110 hp motoruna baktığımda çok mantıklı geldiğini farkettim ama çevremde hiç binen yok bırakın s40 ı volvoya binen yok küçük çocukken dahi duyardık volvo sağlamlığını isveç çeliğini ama gaziantepde servis ne durumda parçası bulunuyormu bulunuyorsa parça fiyatları nasıldır bu aracın kronik sorunları varmıdır 2. Elde zorlukla karşılaşırmıyım bilmek istiyorum aracı belki tam çıkaramayan forumdaşlarımız olabilir diye alıntı fotoğrafları koyuyorum. Ahh ali eren hocam ahh ne hallere soktun beni gece gece [emoji3][emoji3]

59cd5e0fa7050d4fcd0648b4a49320d9.jpge9586d7a17016443f904f48641db08ee.jpg

Örnek fotoğraflar piyasayı araştırdığımda elimdeki hazır paraya 1.6d ortalama 150 bin km 2-3 parça boyalı değişensiz araç geliyor almak için şuan acelem yok vaktim var

Yorum bağlantısı
Sertaç Karginer
(düzenlendi)

Motorunun focuslarla aynı motora sahip olduğunu biliyorum bu yüzden yedek parça sorunu yaşamazsın. Ayrıca yol tutuşunun ve konforunun passat ve mondeodan daha iyi olduğu duymuştum. Overboost denilen bir teknolojiye sahip gaza yüklendiğinde motora ekstra güç veriyor.Ekonomi ve konfor bir arada diyebiliriz. Birçok artısı var fakat ikinci eli diğer modellere göre daha ağırdır. :)

tarihinde Sertaç Karginer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Temizi bulunsa tadından yenmez. Volvonun hakiki volvo olduğu zamanlardan kalma diyebiliriz.

 

Merak etmişken sorayım, focusla aynı motor madem bu oeverboost olayı focusta niye yok ?

Yorum bağlantısı

Enişteme 2011 model makyajlı d2'sini aldırmıştım ve 1,5 sene kullandıktan sonra başka bir volvo aşkına değiştik aracı.

 

D olan motorlar Focus 2-2,5 ile aynı. Bu kasaya bu motorun yetmediğini söyleyenler var, şahsen biz focus3'teki 115bg motor 6 vites bileşenlerini kullanan D2'den memnunduk. 

 

Aracın kendine has güvenlik önlemleri yine Volvo kalitesinde. Yürür ve motor Ford bilinirliğinde. Ancak bu melezlik biraz markanın eski premium hissiyatını azaltmış gibi piyasada. Bu dışardan bakış. İçine bindiğinizde Volvo kullanıcısı olmanın getirdiği keyif ayrı. Aracın dış tasarımı birçok aerodinamik hesaplamala ve güvenlik unsurları ile şekillenmiş ve Volvo'nun 2003'ten beri farklı modellerinde de kulandığı çizgileri taşıyor. İç bölümde ise sadelik ama fonksiyonellik hakim. Direksiyon hissiz değil, ağır da değil. Simidin büyüklüğü biraz korkutsa da kullanım esnasında aracı rahatça kontrol edebildiğinizi anladığınızda keyifle yol almaya başlıyorsunuz. Gösterge paneli klasik yeşil renkli. Yol bilgisayarı aynı zamanda aracın tüm bilgilerini veren bir car computer diyebiliriz. Sİnyal ve silecek kolları Volvo standartlarında. Kapıları tok kapanan ve kalın malzemeden üretilmiş. Aracın en sıradışı  tasarımı klima ve teyp bölümü. İnce bir panel ve arkada boş göz yaratan düz panel üzerinde teyp ve klima kontrol düğmeleri ile müzik sistemi grafik ekranı yer alıyor. Müzik sistemi kalitesi donanıma göre değişiyor Volvo'da. Grafik ekranda radyo, cd çalar (mp3 olmayabilir) ve klima kontrollerine ait tüm bilgiler gözüküyor. Çift yönlü klima gayet başarılı. RAdyo kalitesi bence biraz daha tiz ister gibi.

 

Aracın donanımına göre yağmur ve far sensörü olabilir. FAr sensörü bir işe yaramıyor. Serviste kapatılmadıysa farlar hep açık Volvo'da. İskandinav ülkelerindeki kurallar ve biraz d ahava şartlarının getirdiği bir zorunluluk. Aracın iç hacmi ve bagajı dışardaki büyüklük ile paralel değil. Yeterli aslında ama bagaj sanki biraz daha büyük olsa daha iyi olur.

 

Aracın yol tutuşu gayet güzel. TDCI'lerin rolantideki çalkalaması hissediliyor. Bizdeki yeni nesil motorlunun şehir içi tüketimi 5.2lt/100km civarındaydı. Volvolar bu anlamda gayet ekonomikler. Mesela yerine alınan otomatik s60'ın tüketimi ise aynı kullanım ve güzergahta 6.2lt.

 

Overboost görmedim araçta ya da yazılımsal bir şey mi bilmiyorum. Gaza tepkisi güzel ama motorun kapasitesi zaten yarışmaya değil, ekonomik ve gerektiği kadar güçle yol almaya göre ayarlanmış. 

 

Kapılardan ve emniyet kemerlerinden sesler duymanız mümkün. Ön yolcu aırbaginin üstünden torpidoya inen bölüm çok yumuşak kaplama. Bu kaplamanın alt bölümlerini zorlayıcı mesela olmaz ama dizinizle alttan yukarı doğru ittirirseniz deforme edilecek yumuşaklıkta. Yine kapı içinde ve klima düğmelerinin etrafındaki kaplamalar nazik. Şimdilerde bunları düzeltmek için bir çok çözüm mevcut ama yine de foroğraflardan göremeyeceğiniz kozmetik bozuklukları aracın yanına gittiğinizde farketmeniz mümkün.

 

Aracın dış görünüşü ve tasarımı standart halde agresif değilken, Volvo'ya uygun kitlerle araç görünüm değiştirebiliyor. 

 

Hız sabitleyici çoğu donanımında yoktur. Direksiyonun T olan iki bölümünde düğme görürseniz hız sabitleyicisi vardır. Sonradan takılabiliyor ama yaklaşık 2.000TL civarında. Esp hepsinde var. Xenon farlı modelleri zaten far yıkamalı geliyor. Farları çok başarılı, aydınlatma çok güzel. Sunroof her modelde yoktur. Sunrooflu modellerde araç içinde rüzgar sesi duyabilirsiniz. Yol alırken gürültülü bir araç değil. Ses yalıtımı motor yönünden güzel, rüzgar sesi alabiliyor ama müdahale etmeyi gerektirecek kadar değil.

 

Bu araçlardaki bir sorun, debriyaja basmadan çalışmaz. Oradaki sensör bozulabilir. Bozulunca aracı çalıştırmak için zorlanabilirsiniz. Arka bagaj kapağı bizde sorun yaptı. İçerden kablolar değişince düzeldi. bizde kaldığı 20.000K-25.000KM boyunca motorla ilgili bir problemi olmadı. Önceki sahibini de tanıdığımız ve şimdiki sahibi de tanıdık olduğu için araç sorunsuz kullanıldı ve kullanılıyor. 5 sene sonra aküsü değişti. D2'li modellerde arka stoplarda led var. Arızalanınca tamir edilemiyor. Ama arka stopunda geri lambası yuvarlak olan modellerde sorun yok.

 

Aklıma gelenler bu kadar, detayda sorularınız olursa bildiğim kadarı ile yanıtlarım.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı

Şu ana kadar gördüm ki volvo ya binen başka arabaya binemiyor. Bende 2000 model s40 var 260binde şu an elimde abimin octovia var 2010 model 67  binde geciçi olarak takas ettik . volvo dan aldığım tadı alamadım bir türlü.s40 yeni kasalar nasıldır bilemem lakin s60 lara da bir göz gezdir .

Yorum bağlantısı
Ramazan Turan

Evren abi ağzına, eline sağlık, satış temsilcisi aracı bu kadar tanımıyordur :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Çok mükemmel araba ama Gaziantep'te usta yüzünden olmaz derim. Motor tamam kaporta ve parça yorar.

Yorum bağlantısı
Rifat Berber

Motor dışındaki parçaları pahalı bir araç.Örneğin sol mercekli far değişti kaskodan, 2500 TL.

 

Bizim şirkette iki tane mevcut, bir tanesi 230.000de ama hala çok diri, ne zaman binsem keyif alıyorum.

Yorum bağlantısı
Serdar Göktaş

256593216 aradığınız kriterlere uyuyorsa malum site ilan nosu. Benim de çok beğendiğim bir araç

Yorum bağlantısı
Serhad İncedere

Kuzenimde C40 var bunun tek kapısı. Caddelerdeki plastik kasislerden hızlı geçmiş farketmeden. O günden beri araçta elektronik arıza mevcut ne yaptıysa nereye gittiyse çözüm bulamadı. Servis dahi yapamadı. Kasisten sonra araç motor kitlemiş, güvenlik amaçlı. Bence uzak durun bu kasa volvolardan.

Yorum bağlantısı
Erdal Delebe

Bilidğim kadarıyla focus 2.5 ile aynı şase üzerine ve motor olarak da aynısı kullanılıyor. uygun fiyata temiz bulunursa binilir gidilir s60/s80 havası olmasa da s40 da tasarımı diğer araçlardan öne çıkan güzellikleri var. 

Yorum bağlantısı
Devrim Kara

aynı kasadan bir arkadaşım sıfır olarak almıştı sürekli arıza verdiği için servisten çıkamadı sorunu çözemediler mahkemeler falan çok uğraştı ve aracı iade etti 

Yorum bağlantısı
Ramazan Altıntaş

Enişteme 2011 model makyajlı d2'sini aldırmıştım ve 1,5 sene kullandıktan sonra başka bir volvo aşkına değiştik aracı.

 

D olan motorlar Focus 2-2,5 ile aynı. Bu kasaya bu motorun yetmediğini söyleyenler var, şahsen biz focus3'teki 115bg motor 6 vites bileşenlerini kullanan D2'den memnunduk. 

 

Aracın kendine has güvenlik önlemleri yine Volvo kalitesinde. Yürür ve motor Ford bilinirliğinde. Ancak bu melezlik biraz markanın eski premium hissiyatını azaltmış gibi piyasada. Bu dışardan bakış. İçine bindiğinizde Volvo kullanıcısı olmanın getirdiği keyif ayrı. Aracın dış tasarımı birçok aerodinamik hesaplamala ve güvenlik unsurları ile şekillenmiş ve Volvo'nun 2003'ten beri farklı modellerinde de kulandığı çizgileri taşıyor. İç bölümde ise sadelik ama fonksiyonellik hakim. Direksiyon hissiz değil, ağır da değil. Simidin büyüklüğü biraz korkutsa da kullanım esnasında aracı rahatça kontrol edebildiğinizi anladığınızda keyifle yol almaya başlıyorsunuz. Gösterge paneli klasik yeşil renkli. Yol bilgisayarı aynı zamanda aracın tüm bilgilerini veren bir car computer diyebiliriz. Sİnyal ve silecek kolları Volvo standartlarında. Kapıları tok kapanan ve kalın malzemeden üretilmiş. Aracın en sıradışı  tasarımı klima ve teyp bölümü. İnce bir panel ve arkada boş göz yaratan düz panel üzerinde teyp ve klima kontrol düğmeleri ile müzik sistemi grafik ekranı yer alıyor. Müzik sistemi kalitesi donanıma göre değişiyor Volvo'da. Grafik ekranda radyo, cd çalar (mp3 olmayabilir) ve klima kontrollerine ait tüm bilgiler gözüküyor. Çift yönlü klima gayet başarılı. RAdyo kalitesi bence biraz daha tiz ister gibi.

 

Aracın donanımına göre yağmur ve far sensörü olabilir. FAr sensörü bir işe yaramıyor. Serviste kapatılmadıysa farlar hep açık Volvo'da. İskandinav ülkelerindeki kurallar ve biraz d ahava şartlarının getirdiği bir zorunluluk. Aracın iç hacmi ve bagajı dışardaki büyüklük ile paralel değil. Yeterli aslında ama bagaj sanki biraz daha büyük olsa daha iyi olur.

 

Aracın yol tutuşu gayet güzel. TDCI'lerin rolantideki çalkalaması hissediliyor. Bizdeki yeni nesil motorlunun şehir içi tüketimi 5.2lt/100km civarındaydı. Volvolar bu anlamda gayet ekonomikler. Mesela yerine alınan otomatik s60'ın tüketimi ise aynı kullanım ve güzergahta 6.2lt.

 

Overboost görmedim araçta ya da yazılımsal bir şey mi bilmiyorum. Gaza tepkisi güzel ama motorun kapasitesi zaten yarışmaya değil, ekonomik ve gerektiği kadar güçle yol almaya göre ayarlanmış. 

 

Kapılardan ve emniyet kemerlerinden sesler duymanız mümkün. Ön yolcu aırbaginin üstünden torpidoya inen bölüm çok yumuşak kaplama. Bu kaplamanın alt bölümlerini zorlayıcı mesela olmaz ama dizinizle alttan yukarı doğru ittirirseniz deforme edilecek yumuşaklıkta. Yine kapı içinde ve klima düğmelerinin etrafındaki kaplamalar nazik. Şimdilerde bunları düzeltmek için bir çok çözüm mevcut ama yine de foroğraflardan göremeyeceğiniz kozmetik bozuklukları aracın yanına gittiğinizde farketmeniz mümkün.

 

Aracın dış görünüşü ve tasarımı standart halde agresif değilken, Volvo'ya uygun kitlerle araç görünüm değiştirebiliyor. 

 

Hız sabitleyici çoğu donanımında yoktur. Direksiyonun T olan iki bölümünde düğme görürseniz hız sabitleyicisi vardır. Sonradan takılabiliyor ama yaklaşık 2.000TL civarında. Esp hepsinde var. Xenon farlı modelleri zaten far yıkamalı geliyor. Farları çok başarılı, aydınlatma çok güzel. Sunroof her modelde yoktur. Sunrooflu modellerde araç içinde rüzgar sesi duyabilirsiniz. Yol alırken gürültülü bir araç değil. Ses yalıtımı motor yönünden güzel, rüzgar sesi alabiliyor ama müdahale etmeyi gerektirecek kadar değil.

 

Bu araçlardaki bir sorun, debriyaja basmadan çalışmaz. Oradaki sensör bozulabilir. Bozulunca aracı çalıştırmak için zorlanabilirsiniz. Arka bagaj kapağı bizde sorun yaptı. İçerden kablolar değişince düzeldi. bizde kaldığı 20.000K-25.000KM boyunca motorla ilgili bir problemi olmadı. Önceki sahibini de tanıdığımız ve şimdiki sahibi de tanıdık olduğu için araç sorunsuz kullanıldı ve kullanılıyor. 5 sene sonra aküsü değişti. D2'li modellerde arka stoplarda led var. Arızalanınca tamir edilemiyor. Ama arka stopunda geri lambası yuvarlak olan modellerde sorun yok.

 

Aklıma gelenler bu kadar, detayda sorularınız olursa bildiğim kadarı ile yanıtlarım.

 

Saygılarımla.

abi boş paketten dolu pakete doğru sıralamasını biliyormusun peki 

Yorum bağlantısı
Osman Bilgin
(düzenlendi)

 

 

Bu araçlardaki bir sorun, debriyaja basmadan çalışmaz. 

tam benlikmiş o zaman, nereden geldi bu alışkanlık bana bilmiyorum ama ben hiç debriyaja basmadan çalıştırmıyorum gibi bir şey hatta otomatikde de genelde frene basmadan çalıştırmam illa bir yerlere basma ihtiyacım var galiba:=)

bazı traktörlerde vardı sanırım böyle bir şey onlarda debriyaja basmadan çalışmazdı.. 

vesselam iyi mi kötü mü bilmiyorum ama bir kamyoncu abimiz motoru rahatlatır demişdi vakdi zamanında..

tarihinde Osman Bilgin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş

tam benlikmiş o zaman, nereden geldi bu alışkanlık bana bilmiyorum ama ben hiç debriyaja basmadan çalıştırmıyorum gibi bir şey hatta otomatikde de genelde frene basmadan çalıştırmam illa bir yerlere basma ihtiyacım var galiba:=)

bazı traktörlerde vardı sanırım böyle bir şey onlarda debriyaja basmadan çalışmazdı.. 

vesselam iyi mi kötü mü bilmiyorum ama bir kamyoncu abimiz motoru rahatlatır demişdi vakdi zamanında..

Özellikle soğuk havalarda ilk çalıştırmada motor ile şanzumanı (volant ile temasını) ayırmak da fayda var. Ben de hep debriyaja basarak çalıştırırım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Özellikle soğuk havalarda ilk çalıştırmada motor ile şanzumanı (volant ile temasını) ayırmak da fayda var. Ben de hep debriyaja basarak çalıştırırım. 

 

Yeni nesil araçların sanırım birçoğunda debriyaja basmadan araç çalışmıyor en azından benim kuryede öyle.

Yorum bağlantısı

Benim ki çalışır mı bilmiyorum? Ben de hep debriyaja basarım:) İşte Volvo bazen 4-5 marşta çalışıyor. 300TL civarında sanırım sensörü.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı

Kaporta parçaları bu kadarmı pahalı motor beni rahatlattı ancak diğer parçalar ve usta sorununu çözemiyorum

Benim ki çalışır mı bilmiyorum? Ben de hep debriyaja basarım:) İşte Volvo bazen 4-5 marşta çalışıyor. 300TL civarında sanırım sensörü.

Saygılarımla.

Abi elinize emeğinize sağlık çok güzel anlatmışsınız volvo tecrübeniz çok belli teşekkür ederim
Yorum bağlantısı

abi boş paketten dolu pakete doğru sıralamasını biliyormusun peki 

 

D olanlarda Sanırım dynamic boş, premium dolu modeliydi. D2'lerde genelde tek paket var sunroofa kadar dolu, opsiyonel olarak deri olanları geliyordu onlarda hız sabitleyici de var.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...