İçeriğe Yönlendir

1.2 Tsi Motorlar Nasıldır?


Muhammed Lokman Tosun

Recommended Posts

Münir Nurettin Taşova

1.2 TSI turbo arızalarını bir araştırın derim. Ağır kasalarda turboya çok yük bindiği için turbo arızalarının sık yaşandığını biliyorum.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Bu tsi motorlara lpg oluyormu. Astranın turbolu motorlarına takılıyor herhalde.

Yorum bağlantısı
Alper Aytar

Bu tsi motorlara lpg oluyormu. Astranın turbolu motorlarına takılıyor herhalde.

Bu arada bizim tiguana lpg de taktırdım :)
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bu tsi motorlara lpg oluyormu. Astranın turbolu motorlarına takılıyor herhalde.

takıyorlar. iki türlü:

 

1- normal ama %30 benzin devamlı yakıyor paralel

2- vialle. o da tamam  (bizim forumdaki kuga gibi) ama 4bin lira mı neydi.

Bu arada bizim tiguana lpg de taktırdım :)

hangisi ve kaça?

Yorum bağlantısı
Muhammed Lokman Tosun

Bu tsi motorlara lpg oluyormu. Astranın turbolu motorlarına takılıyor herhalde.

Yapiliyor ama tasarruf cok cok az.
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

1.2 TSI turbo arızalarını bir araştırın derim. Ağır kasalarda turboya çok yük bindiği için turbo arızalarının sık yaşandığını biliyorum.

 

nerdeymiş o? hiç öyle birşey yok. başka kronik sıkıntılar vardı ama onlar giderildi.

 

turboya yük biniyor diye birşey yok turbo zaten hava ile dönen bir pervane. yük kaldırmıyor.

 

 

arabaya VW504 yağ koymaz da gider shell yağ koyarsan sürekli patinaj çekme niyetinde olursan evet birçok yerinden sıkıntı çıkabilir.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Bu arada bizim tiguana lpg de taktırdım :)

yakıt nasıl

Yorum bağlantısı
Osman Ünal

1 seneyi geçti kullanıyorum 1.2 tsi 16valf dsg,  vw golf 7 ile beraber 16 valf e geçti 1.2 ler için, yani 2012 den itibaren golf ler 16 valf jetta'lar 8 valf.

Kısa mesafe kullanırsanız 8-9 litre altına düşmüyor, Mehmet hocamın açıkladığı gibi ilk km de acaip fazla tüketimi var. 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Astradaki motor turbolu ancak klasik tipteki motor yani tsi daki gibi yakıt direkt püskürtme değil bu sebeple ucuz tipteki 1500 tllik lpg kitleri takılabiliyor ancak tsi motorlara takılan kitler farklı oluyor maliyetleri 3000 tl den başlıyor

Passatın eski 1.8t si gibi o zaman

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammed Lokman Tosun

nerdeymiş o? hiç öyle birşey yok. başka kronik sıkıntılar vardı ama onlar giderildi.

 

turboya yük biniyor diye birşey yok turbo zaten hava ile dönen bir pervane. yük kaldırmıyor.

 

 

arabaya VW504 yağ koymaz da gider shell yağ koyarsan sürekli patinaj çekme niyetinde olursan evet birçok yerinden sıkıntı çıkabilir.

Hocam cok sagolun cogu suphe ve soru isaretlerini giderdiniz, bir de sunu sorsam bu comfortlineda yagmur far sensorleri ve cruise control var de mi?
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Hocam cok sagolun cogu suphe ve soru isaretlerini giderdiniz, bir de sunu sorsam bu comfortlineda yagmur far sensorleri ve cruise control var de mi

benim trend. cruise var. yağmur sensörü yok. vs vs.

 

comfortline da onlar vardır mutlaka.  web sayfasından bakın kontrol edin sıfır mı olacak?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Şimdi sıkıntı şurda. araba güçlü. yani güçlü hissediyorsunuz. ve bunu Türk milleti olarak otobanda sürekli 200 ile gitme isteği olarak yaşamak istiyorsunuz. O zaman hem çok yakabilir hem de motorun aşırı uzun süre sıkıştırılması egzoz manifold sıcaklığının sürekli yüksek olması anlamına gelir. Bu durumda yağları sık sık kontrol edip eksildiyse değiştirmek ve çok iyi yağ kullanmak gerekir. 

Yorum bağlantısı
Muhammed Lokman Tosun

benim trend. cruise var. yağmur sensörü yok. vs vs.

 

comfortline da onlar vardır mutlaka.  web sayfasından bakın kontrol edin sıfır mı olacak?

Bu aralar vw'in sitesine giremiyorum, hatirladigim kadaritla da golfun comfylineda cruise sensorler yok ama jetttada var bu da bi kafa karisikligi, evet sifir dusunuyorum hocam.
Yorum bağlantısı
Alper Aytar

Hocam araca zavoli sdi sistem lpg taktırdım ve de çok memnunum lpg ucuz olduğu için yakıt tüketimim şu anda gayet uygun

Zavoli lpg 2700 tl ye taktırdım.içinde motor kaskosu da var 2 yıl Boyunca aracım CAVA motor koduna sahip....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bu aralar vw'in sitesine giremiyorum, hatirladigim kadaritla da golfun comfylineda cruise sensorler yok ama jetttada var bu da bi kafa karisikligi, evet sifir dusunuyorum hocam.

araç almayı düşünüyorsanız urfada lagunadan sonra size tiguan 122 tavsiye ederim. bu ara kasa değişecek diye kampanya var ve yeni kasa eskisi kadar sağlam ve yüksek olmayacak.

 

Aiteye girebilirsin ya Allah Allah.

Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

nerdeymiş o? hiç öyle birşey yok. başka kronik sıkıntılar vardı ama onlar giderildi.

 

turboya yük biniyor diye birşey yok turbo zaten hava ile dönen bir pervane. yük kaldırmıyor.

 

 

arabaya VW504 yağ koymaz da gider shell yağ koyarsan sürekli patinaj çekme niyetinde olursan evet birçok yerinden sıkıntı çıkabilir.

 

Ağır kasalarda küçük hacimli motorlar çoğunlukla yüksek devirde çalışmak zorunda. Bildiğiniz üzere turbo devri motor devrinin yaklaşık beş katı, sürekli yüksek devirde çalışan turbolar da çok sık arızalar yaşandığı hakkında internet te bilgiler paylaşılıyor. Araştırılmaya değer bir konu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

yanlış bilgi malesef elinizdeki. araştırmaya değer evet o nedenle araştırmanız iyi olur. 

 

benim a3 140 ile giderken 3000 devir.

 

sizin KA da mesela maksimum torkunu 2500 devirde verdiği için kullanımı rahattır.

 

6 sene KA aracımız vardı.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Çelik

1.2 TSİ Leon kullanıcısıyım.Aracım şehiriçi 6.5-7 lt yakıyor.Aracım 2015 model 16 valf.1.6 Atmosferik motorlardan daha seri diyebilirim.Sakin kullanıcı iseniz 6-6.5 lt. Max.yakarsınız şehiriçinde.90-110 hızda şehirdışı 5.2 lt yakıyor aracım.Tavsiye ederim..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin

Ağır kasalarda küçük hacimli motorlar çoğunlukla yüksek devirde çalışmak zorunda. Bildiğiniz üzere turbo devri motor devrinin yaklaşık beş katı, sürekli yüksek devirde çalışan turbolar da çok sık arızalar yaşandığı hakkında internet te bilgiler paylaşılıyor. Araştırılmaya değer bir konu.

 

Turbo devri motor devrinin 5 katı değildir. Turbo farklı tiplere göre 250 bin devire kadar çıkmaktadır...

Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

iki tip 1.2 tsi var. 2015 yılından itibaren motor 180 derece döndü ve 16 valfe çıktı triger 230 bin km ömürlü kayışa dönüldü. zincirden vazgeçildi. yağ pompası değişti manifold değişti vs vs.

 

biz iki ay önce a3 1.2 aldık çok memnunuz. yakıt ortalaması 6.0 karışık 5500 km. 

 

çok kısa mesafe kullanıyorsanız evet 8 görürsünüz. Ancak bu yeni 1.2 ler hızlı gidince çok yakmıyor öyle bir özellikleri var. güç takat olarak yeterli.

motor sesi hoş. 110HP.

 

eskileri 105 hp dir. 

benim ayrı bir sorum olacak; neden zincirden vazgeçildi?

sorumun asıl sebebi sprinterlarda zincir crafterlarda kayış var, bildiğiniz üzre kasa aynı bir kaç ayrıntı farkı var ama asıl motor farkı var.. neden zincir kullanılır neden kayış kullanılır?

Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

Turbo devri motor devrinin 5 katı değildir. Turbo farklı tiplere göre 250 bin devire kadar çıkmaktadır...

 Standart modelleri kastetmiştim.

Yorum bağlantısı
Alper DEMİR

Yakıt tüketimi çok değişken bir motor tamamen kullanıcıya bağlı bugün 10 dk lık seri bir s.içi kullanimim oldu ve ortalama 12.8 lt idi,fakat sakin kullanımda dur kalk dahil max.7-8 lt arası yakıyor. Uzun yolda 4,5 lt.lere kadar düşürmüşlüğüm oldu.Aracim stokta 105 lik ama epeydir yazılımli 135 hp 225 nm civarında..Triger benimkinde zincir ve 60 binde değişmiş bunlarda kronik olarak max.60-70 bin götürüyor zaten, birde eski tip yanı bendeki 105 likler hafiften arada bir rölantide silkeleme sallama yapar.Buda aklınızda bulunsun derim.

Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Benim eşimde 1.2 TSİ golf 7 var. Araç şehir içi 6.5 lt geziyor. Vergiside en düşük dilimde. 1.2 TSİ motorlar ideal motorlar. Ben şimdiye kadar şikayet eden duymadım. Bir Yıldır 4500 km eşim kullanıyor sıkıntı yok. Bu hafta servise girecek. Yıl dolduğu için. Benimde bildiğim golfler 16 valf jettalar 8 valf. Şuanda TSİ motorlar yok Satıyor.

Yorum bağlantısı
Bekir  Bilge

Bizde eşime 2014 aralık da 1,2 Polo dsg aldık, tabii sürücü trafik yol şartlarını bir kenara ayırırsak Ankara için konuşuyorum, yakıt ışığı yandığında beklemeden yakıt alıyoruz ve şehir içi 650-700 km bazen bunuda geçebiliyor üç hafta önce ilk bakımını yaptırdık o da indirim ile 530₺ tuttu,

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Bizde eşime 2014 aralık da 1,2 Polo dsg aldık, tabii sürücü trafik yol şartlarını bir kenara ayırırsak Ankara için konuşuyorum, yakıt ışığı yandığında beklemeden yakıt alıyoruz ve şehir içi 650-700 km bazen bunuda geçebiliyor üç hafta önce ilk bakımını yaptırdık o da indirim ile 530₺ tuttu,

 

arabaya bindiği zaman yolu kaç km?

benim ayrı bir sorum olacak; neden zincirden vazgeçildi?

sorumun asıl sebebi sprinterlarda zincir crafterlarda kayış var, bildiğiniz üzre kasa aynı bir kaç ayrıntı farkı var ama asıl motor farkı var.. neden zincir kullanılır neden kayış kullanılır?

Bunun yanıtını okudum makalede yazıyordu. zincir ile bir miktar enerji kaybı var. ayrıca ses yapması da biraz etkenmiş. kayış ile kayıp azalıyor. zincir denilen şey normalde değişme problemi olmasın diye yapılır. Malesef bu yeni jenerasyonlarda pozisyoner ve uzama ile ilgili birşeyler çıktı. Bence yine de değişmesi sözkonusu olmaz bir problem çıkmadığı sürece.

 Standart modelleri kastetmiştim.

hangi marka mesela?

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...