İçeriğe Yönlendir

Yüksek Kmli Araçlarda Yağ Tavsiyesi


Onur Ateş

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

yüksek kmli araçlar için , benzinli için 10/60 dizel için 5/50 tavsiye ederim.

 

niçin?

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

niçin?

Alıntıdır başka bir forumda görmüştüm

 

10/40 yağlar yarı sentetiktir içersinde metal parçacıkları bile vardır, sanıyorum küçük çatlak veya çizikleri doldurması maksadıyla konuyor. Ayrıca yarı sentetik yağlar doğal olması nedeniyle buharlaşma bile yapabilir. Tam sentetikler güce daha dayanıklıdır ama incedir.

Aracınıza yağ katkısı olarak bor-restore-double up gibi şeyleri de koymamanızı tavsiye ederim. Balçık gibi olup kalabiliyor küçük delikleri tıkıyor yağ akışını engelleyebiliyor vs vs.

10/40 ile 10/60 arasındaki farkı da şu alıntı ile açıklayayım.

yağlama görevi gören yağlar nitelik açısından 2 ye ve nicelik açısındanda 2 ye ayrılırlar.

nitelik açısından sentetik ve madeni yağlar olarak ayrılırlar. madeni yağlar petrol türevleridir doğaldır. sentetikler ise madeni yağların yapay olarak değişime uğramış halleridir. gdo lu yani smile.png

sentetik yağların direnci ve yağlama güçleri çok iyileştirilmiştir.

nicelik olarakda tekli vizkosite ve çiftli viskozite özelliği olanlar... mesela 10 numara yağ denilen yağ tekli vizkoziteye sahiptir. 10-40 denilen yağda çift vizkoziteye sahiptir.

şunu ekleyelim en ince madeni yağ 20 dir. bunun aşağısaında itibaren yağdaki sentetik katkılar artar. 0 yağda ise madeniliğin eseri yoktur...

çift vizkovite yağın ilk rakamı inceliği belirtir. sonraki rakamda ısıya dayanıklılığını...

şimdi 10-40 yağı ve 10-60 yağı karşılaştıralım...

bu iki yağında akışkanlığı aynıdır. örneklemek gerekirse akışkanlığı zeytinyağı gibidir. bu 10 kısmını açıklamaya yeterlidir. bu arada bu rakam ne kadar düşükse soğuğa direnç de o kadar artar... yani soğuk iklimlerde yağın kalınlığı 20 olmamalıdır... yoksa ilk çalışmada motor çok aşınır... (yani karslı kardeşlerimiz 20-50 yerine 10-40 kullansalar iyi olur kışın)

ikinci rakam da sıcaklık dedik... 10-40 yağ 10-60 tan daha hızlı yanar... bunu tehlikeli sayılabilen bir deneyle evde deneyebilirsiniz... örneğin 3 ayrı cezveye 3 ayrı yağ koyup ısıtın... sırasıyla 0-30 10-40 20-50 olsun... ilk önce 0-30 yağ kararır... 20-50 karardığında 0-30 kaynamaya başlar... 20-50 kaynamaya başladığında 0-30 ya buharlamış olur yada alev alıp yanıp biter... umarım anlatabildim...

gelelim sizin sorunuza... 10-60 neden 10-40 a göre daha verimli...?

cevap aslında yukarda, daha geç ısınıyor ve ısıya karşı daha dirençli... kolay kolay yanmıyor yada buharlaşmıyor... ama buna rağmen akışkanlığıda çok iyi... bu sebeple dediğiniz gibi yağ yakma azalıyor...

aslında bu bir tezattı yakın zamana kadar... çünkü yağlama çok iyi olsun diyenler 0-30 yağ kullanıyorlardı... ama bu seferde bu yağ resmen su akışkanlığında olduğu için çok hızlı olarak yanıyor ve eksiltme çok fazla oluyordu... bunun tersi ise 20 50 yağ hatta tek vizkoziteye sahip 30 hatta 40 numara yağ kullananlar bile oluyordu. 30 numara yağ bal akışkanlığındadır. 40 numara yağ ise daha da kalındır. bu seferde araç yağ yakmıyor ama çok aşınıyordu...

mobil bu sorunun vizkozite aralığını açabilerek başardı. 10-60 yağ ve yakında çıkmasını beklediğim 0-60 yağ ile hem mükemmel yağlama hemde mükemmel dayanıklılık hayal olmaktan çıkacak...

Tabii bu yağla ilgili 2008 lerde çalışmaya başlanılmış ama hala sonuç alınamamış yada üretim aşamasına geçilmemiş.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...