Çağlar Bayur 4 Mayıs 2016 Paylaş 4 Mayıs 2016 renk nedir?_ araç nedir? 1. saca kadar inmeyin mahvolursunuz 3000 versen toplanmaz 2. malzemelerin hemen hepsi kalitesi aynı. 3. eski macun koparılıp yama yapılma tutmaz. makina var ise 800 zımpara ile pürüzler yook edene kadar inilir sonra üstüne macun yapılır. incesi makbuldur daha geç çatlar. foto olsa ona göre fikir paylaşalım. başlamaya acele etmiyn. boıya işinin can sıkıcı uzun zaman alıcı ama en lazım yeri temeldir. boyaya 60 saate hazırlanır 30 dak da boyanır.... yani iş gitmez gitmez bitmez gibi olur. son anda biter... önce hedef belirlenir işe sonra başlanır. hedefe göre temel hazırlanır 4 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 4 Mayıs 2016 Paylaş 4 Mayıs 2016 Reno 12 boyamışlığımız var. Çocuktum hiç bir şey anlamamıştım ama tek hatırladığım günlerce zımpara yapmıştık... 1 Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 5 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 5 Mayıs 2016 (düzenlendi) renk nedir?_ araç nedir? 1. saca kadar inmeyin mahvolursunuz 3000 versen toplanmaz 2. malzemelerin hemen hepsi kalitesi aynı. 3. eski macun koparılıp yama yapılma tutmaz. makina var ise 800 zımpara ile pürüzler yook edene kadar inilir sonra üstüne macun yapılır. incesi makbuldur daha geç çatlar. foto olsa ona göre fikir paylaşalım. başlamaya acele etmiyn. boıya işinin can sıkıcı uzun zaman alıcı ama en lazım yeri temeldir. boyaya 60 saate hazırlanır 30 dak da boyanır.... yani iş gitmez gitmez bitmez gibi olur. son anda biter... önce hedef belirlenir işe sonra başlanır. hedefe göre temel hazırlanır Renk Bt3 k , Araç Nissan Primera Metalik renk. 1-Bu cumartesi hava güzel olursa başlıcaz abi ,daha pek bişey yapmadık. 2-Malzemelerin fotolarınıda çeker eklerim abi. 3-Eski macun koparılmadan nasıl yapabilirim bazı yerler elinizi dokunsanız kopuyor. Epey kalında bir macun var. Bu dediğim yer toplamda 40-50 cm2 çıkar gerisini. macuna kadar zımparalarım. Macun işçiliğimiz boyanının önüne çıkaracağımız kadar düzgün olursa fırında boyatabiliriz. Malzemeri aldığımız usta hazırlarsanız boyada yardımcı olurum dedi.Ama ben kendim boyamak istiyorum. Fotolar:(bugün yağmurluydu anca çekebildim) Kaputta tavan gibiydi. Parça kopuk olan yerlerine macun çekip,ufaktan zımpara atıp bagaj kapağından artan fıs boya ile boyadık. Bagaj kapağıda tavan gibiydi. Ufak bir zımpara atıp fıs boya yaptırıp boyadım.Eskisinden çok iyi oldu. Fakat vernik atmadığımızdan sanırım çok toz topluyor. Reno 12 boyamışlığımız var. Çocuktum hiç bir şey anlamamıştım ama tek hatırladığım günlerce zımpara yapmıştık... Sanırım bizde epey bir zımpara yapıcaz. Makinaların yardımınıda alıcaz tabi 5 Mayıs 2016 tarihinde Muharrem Ersin Başaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 5 Mayıs 2016 Paylaş 5 Mayıs 2016 Valla biz elle yapmıştık zımparayı. Şimdi düşünüyorum da tozun içinde tam deli cesaretiymiş bizimkisi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Mayıs 2016 Paylaş 5 Mayıs 2016 çok da kötü değilmiş. soyulan yerler vernik... en baştan plastik cam çerveyi güzel maskeleyin. sonra zımpara tozu ile uğraşmayın. mümkünse far ve stobu sökün. macunları merdiven gibi katkat biçimde koparmayın sonrası zor olur. tabiki artık kendini salmış olan varsa onalr çekilir kopartılır. Temeli hazırlamak için önce makine ile kuru zımpara. sonrasında sulu el ile zımpara yapılacak. makinede kendiniz kaptırmayın yüzeyi çok bozmayın. çok kötü yerleri çelik macunla doldurun. macun miktarı ne kadar az olursa o kadar iyi olur. Heo ufak bölgelerde çalışın. bir anda komple tüm yan panelde değil mesela. sonra astar atılacak. astarlar gri renkte olur. ona az laci katın temel de koyu olsun boya atarken yardımcı olur. astarı da sulu zımpara ile düzeltip. boya atılacak ve vernik. metalikle opak arasında hazırlama farkı yok. boya sonrası vernik atılıyor o kadar. tüm işlemlrde amatör bir çalışma olduğunu hissedip hep öyle davranın. çıkacak olan sonuç bir showruum olmayacak ama çok da güzel olacak. yapılacak en en büyük hataların sonucu vahim olmayacak. yanda nbakınca biraz dalgalı görünümü olablir. boya atarkren tabanca damlama yapabilir ama tümü önemsiz. 4 Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 5 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 5 Mayıs 2016 çok da kötü değilmiş. soyulan yerler vernik... en baştan plastik cam çerveyi güzel maskeleyin. sonra zımpara tozu ile uğraşmayın. mümkünse far ve stobu sökün. macunları merdiven gibi katkat biçimde koparmayın sonrası zor olur. tabiki artık kendini salmış olan varsa onalr çekilir kopartılır. Temeli hazırlamak için önce makine ile kuru zımpara. sonrasında sulu el ile zımpara yapılacak. makinede kendiniz kaptırmayın yüzeyi çok bozmayın. çok kötü yerleri çelik macunla doldurun. macun miktarı ne kadar az olursa o kadar iyi olur. Heo ufak bölgelerde çalışın. bir anda komple tüm yan panelde değil mesela. sonra astar atılacak. astarlar gri renkte olur. ona az laci katın temel de koyu olsun boya atarken yardımcı olur. astarı da sulu zımpara ile düzeltip. boya atılacak ve vernik. metalikle opak arasında hazırlama farkı yok. boya sonrası vernik atılıyor o kadar. tüm işlemlrde amatör bir çalışma olduğunu hissedip hep öyle davranın. çıkacak olan sonuç bir showruum olmayacak ama çok da güzel olacak. yapılacak en en büyük hataların sonucu vahim olmayacak. yanda nbakınca biraz dalgalı görünümü olablir. boya atarkren tabanca damlama yapabilir ama tümü önemsiz. Abi bilgiler için çok teşekkür ederim. Arabanın bir kaç kopanmacunlu yerini daha önce onardım.Dediğiniz gibi büyük yerleri koparsam denegesini bozarım. Mastar benzeri ürünlerim yok.O nedenle küçük parçalar halinde çalışacağım. Aklıma takılan bir iki soru var. 1-Hazırlattığımız boyayı boya tabancasına dökmeden önce tinerle inceltme yapmamız gerekiyormu? 2-Aracın rengini tutturmak için ve gekli olduğundan dolayı tümünü boyayacağım.Yan taraflarındaki düzgün boyaları tamamen kazımalımıyım. Yoksa az bir zımpara sonrası boyamalımıyım.(Tamponlarda dahil.) Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Mayıs 2016 Paylaş 5 Mayıs 2016 en az kazıma bastırmadan zımpara... her cm2 de bu aklınzıda olsaun. boyanacak her yer zımpara yapılacak az veya çok... boya tiner dengesi için profesyonel yardım almanız lazım. nalbur yakın ise. tam boya öncesi karışımı hazırlatıp kutuya koydurun . 1 Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 5 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 5 Mayıs 2016 en az kazıma bastırmadan zımpara... her cm2 de bu aklınzıda olsaun. boyanacak her yer zımpara yapılacak az veya çok... boya tiner dengesi için profesyonel yardım almanız lazım. nalbur yakın ise. tam boya öncesi karışımı hazırlatıp kutuya koydurun . Oto boyacıdan aldım boyayı.Orada renk koduna göre kardırdım.Boyacı yada bu işi yapabilecek nalbura uzaklığım 150 km.Fakat karışımı onlar yaptıkları için oranları biliyor olabilirler. Usta numarasınıda verdi boyayacağım zaman arasam olur sanırım. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Mayıs 2016 Paylaş 5 Mayıs 2016 her marka boyada tiner oranı farklıdr. 50/50 mesela veya 40/60 veya .. boya kaç lt alındı? Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 5 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 5 Mayıs 2016 her marka boyada tiner oranı farklıdr. 50/50 mesela veya 40/60 veya .. boya kaç lt alındı? 1 Litre alındı . Amacımız aslında tavan , kaput ve bagaj kapağıydı.Şimdi tamamı için devamı alınacak. Bu arada tamamına ne kadar boya gider çağlar abi onuda sorayım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Mayıs 2016 Paylaş 5 Mayıs 2016 3,5 gibi prof. boyacıda. sizde komple 4-4.5 gider. bence bagajdan başlayın. komple sadece bagaja girişin. sonra yanlar. yanlarda sade zımpara yeterli olacaktır. el biraz alışınca kaput.. tavanı zımpara yapıp folyo kaplayın diyeceğim.. tavan zordur. pişman edebilir Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 5 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 5 Mayıs 2016 Folyo kaplama işini de düşündük abi fakat renk sorunu, vize sıkıntısı bizi vazgeçirdi. Yanlarada zımparadan sonra astar atmalımıyım abi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Mayıs 2016 Paylaş 5 Mayıs 2016 macun yok ise astar ile uğraşmayın. lacivert folyolar var. hatta karbon deseni bile var... Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 5 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 5 Mayıs 2016 macun yok ise astar ile uğraşmayın. lacivert folyolar var. hatta karbon deseni bile var... Fotolarda görünüyor abi tavanda bir sürü çatlak var. Macun var. Oraları toparladıktan sonra folyo çekmem lazım. macunladıktan sonra boyarım . olmazda folyo işine bakarız. Konyada aksesuarcıları gezdik rengini tutturamadık. Vizede geri çevirirler düşüncesi oluştu. Tavanda zorlanacağımız belli oldu. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Mayıs 2016 Paylaş 5 Mayıs 2016 laci folyo kafi gelir o kadar zorlamaz tüvde. tavan yıpratır kasları 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Mayıs 2016 Paylaş 6 Mayıs 2016 Önce şu arkadaki pat patı boyayın. 2 Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 6 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 6 Mayıs 2016 laci folyo kafi gelir o kadar zorlamaz tüvde. tavan yıpratır kasları Çalıştıracak adam çok. Biraz kas yaparız abi spor iyidir. Önce şu arkadaki pat patı boyayın. Abi pat pat boyama işine girersek altından kalkamayız. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Mayıs 2016 Paylaş 6 Mayıs 2016 Abi pat pat boyama işine girersek altından kalkamayız. Ama staj şart Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 6 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 6 Mayıs 2016 Ama staj şart Abi eski bir kara java var onu mu boyasam önce Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Mayıs 2016 Paylaş 6 Mayıs 2016 Abi eski bir kara java var onu mu boyasam önce Boya. Deneme şart. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Mayıs 2016 Paylaş 6 Mayıs 2016 motor boyası daha zordur. zemini statik boyadır Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 6 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 6 Mayıs 2016 Abi tarihi eser motorada mı statik (nasıl bir boya olduğunu bilmiyorum ama) boyamı arıcaz. Normal boyanmaz mı? Çünkü sırada o vardı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Mayıs 2016 Paylaş 6 Mayıs 2016 statik fabrikada özel cihazlar ile atılır bol voltaj felan var.. çarpılırısınız zımprası zordur 1 Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 6 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 6 Mayıs 2016 (düzenlendi) statik fabrikada özel cihazlar ile atılır bol voltaj felan var.. çarpılırısınız zımprası zordur Abi bizim motorlarda yoktur sanırım. Çağlar abi bu arada boyacının bize verdiği boya tabancası şu . Astar atmak için bir tabancamız daha var. Birde 50 litrelik kompresörümüz var. Kompresörden yana biraz sıkıntı çekeriz galiba. 6 Mayıs 2016 tarihinde Muharrem Ersin Başaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Barış Adak 7 Mayıs 2016 Paylaş 7 Mayıs 2016 Hocam kolay gelsin . Biz bunu birkaç sene evvel yaptık. Hatta araç nissandı :-) 2 Kişi sıkı çalışarak 4 günde komple boyadık . Boya yanığı berbat durumdaydı. Aklıma gelenleri yazayım. - Mutlaka düzgün maske edinin. Zımpara ve boya atarken takın.Aksi halde iki gün insanın burnu renkli akıyor. - Biz 3,5 kg boya kullandık. - Mümkünse bir sac bulup biraz alıştırma yapın. Tabanca-sac mesafesi ve elinizi harket ettirme süreniz önemli. - Farları, çıtaları, kapı kollarını vs sökün. - İşin en yorucu kısmı zımpara. Biz yüzeydeki tüm pütürleri giderdikten sonra , kuru 800 kum zımpara ile bitiriş yaptık. -Zımparadan sonra araç iyice temizlenmeli . - Polyester macun işine aşina değilseniz dikkatli olun. Çok macun=çok zımpara . Macunu çekmek için macun çeliği kullanın derim. Takımı 15 lira civarı olmalı. Macun zımparalandıktan sonra tekrar yüzeyi kontrol edin. Macun işi aşama aşama gider . Bazen bıkmadan tekrar tekrar yoklama yapmak gerekebilir. - Ortam ne kadar tozsuz olsa o kadar iyi . Yerleri ıslatmanız iyi olur . - Maskeleme iyi olmalı. Kapı lastiklerine vs dikkat edin. Boya basınçlı atıldığı için küçük bir delik-açıklık bulursa güzelce giriyor. -Astar ve boya ince katlar halinde atılmalı . Bir kerede kapatsın diye fazla atmayın. Kat kat ... - Astar kuruduktan sonra . Hatalar düzeltilir(macun zımpara). -Sonrasında yüzeyin durumuna göre komple ince bir zımpara isteyebilir. -Metalik boya malum iki aşama önce bazkat sonra vernik . -Yalnız genel görüş ; bazkat tam kurumadan vernik atılmalı . Yani bazkat biter bitmez verniğe geçilmeli . Bazkatı atmaya ilk başladığınız bölgeden verniğe başlanır. Zaten biz gibi amatörlerin tüm aracı boyayıp başlangıca gelmesi , bazkatın yeterli kurumayı sağlamasına süre olarak yetiyor. -Vernik, usta bir boyacının tarifi ile : Önce azar azar sonra yedire yedire parlaklığı görene kadar (yada görecek kadar) atılmalı . Biz öyle yaptık :-) Gelelim sonuca. İki aracı bu şekilde boyadık. Nissan hala bende ve canavar gibi . Elbette usta bir boyacının işi gibi olmaz . Ama piyasa da ben boyacı ustasıyım diyen o kadar çok kişi var ki ... Boyanın işçilik maliyeti yüksek. bugün iyi boyacı iyi boyayı sedan bir araç için zannetmiyorum ki 3-4 binden aşağı yapsın. Unutmadan. Bizim kompressör de 50lt lik. Biraz uzun çalışıyor ama hava yetiştirememe sorunu olmadı. Zaten ayarlı çıkışı kullanacaksınız. Ayarladığımız basıncı verdi biz boyarken sorun olmadı. Son olarak tekrar edeyim. Güvenliğe aman dikkat . Maskeyi unutmayın. Hatta gözlükte kullanmanız iyi olur. Kimyasallar hep yanıcı mutlaka dikkat edin. Araç yüzeyi sıcak olmasın. Birde boyacılar hep derki boya işi yapılan yerde yada üzerinizde parfüm,deodorant olmasın . Bunun detayını bilmiyorum ama hep söyleniyor. Kolaylıklar dilerim. 5 Yorum bağlantısı
Recommended Posts