Muharrem Ersin Başaran 7 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 7 Mayıs 2016 Hocam kolay gelsin . Biz bunu birkaç sene evvel yaptık. Hatta araç nissandı :-) 2 Kişi sıkı çalışarak 4 günde komple boyadık . Boya yanığı berbat durumdaydı. Aklıma gelenleri yazayım. - Mutlaka düzgün maske edinin. Zımpara ve boya atarken takın.Aksi halde iki gün insanın burnu renkli akıyor. - Biz 3,5 kg boya kullandık. - Mümkünse bir sac bulup biraz alıştırma yapın. Tabanca-sac mesafesi ve elinizi harket ettirme süreniz önemli. - Farları, çıtaları, kapı kollarını vs sökün. - İşin en yorucu kısmı zımpara. Biz yüzeydeki tüm pütürleri giderdikten sonra , kuru 800 kum zımpara ile bitiriş yaptık. -Zımparadan sonra araç iyice temizlenmeli . - Polyester macun işine aşina değilseniz dikkatli olun. Çok macun=çok zımpara . Macunu çekmek için macun çeliği kullanın derim. Takımı 15 lira civarı olmalı. Macun zımparalandıktan sonra tekrar yüzeyi kontrol edin. Macun işi aşama aşama gider . Bazen bıkmadan tekrar tekrar yoklama yapmak gerekebilir. - Ortam ne kadar tozsuz olsa o kadar iyi . Yerleri ıslatmanız iyi olur . - Maskeleme iyi olmalı. Kapı lastiklerine vs dikkat edin. Boya basınçlı atıldığı için küçük bir delik-açıklık bulursa güzelce giriyor. -Astar ve boya ince katlar halinde atılmalı . Bir kerede kapatsın diye fazla atmayın. Kat kat ... - Astar kuruduktan sonra . Hatalar düzeltilir(macun zımpara). -Sonrasında yüzeyin durumuna göre komple ince bir zımpara isteyebilir. -Metalik boya malum iki aşama önce bazkat sonra vernik . -Yalnız genel görüş ; bazkat tam kurumadan vernik atılmalı . Yani bazkat biter bitmez verniğe geçilmeli . Bazkatı atmaya ilk başladığınız bölgeden verniğe başlanır. Zaten biz gibi amatörlerin tüm aracı boyayıp başlangıca gelmesi , bazkatın yeterli kurumayı sağlamasına süre olarak yetiyor. -Vernik, usta bir boyacının tarifi ile : Önce azar azar sonra yedire yedire parlaklığı görene kadar (yada görecek kadar) atılmalı . Biz öyle yaptık :-) Gelelim sonuca. İki aracı bu şekilde boyadık. Nissan hala bende ve canavar gibi . Elbette usta bir boyacının işi gibi olmaz . Ama piyasa da ben boyacı ustasıyım diyen o kadar çok kişi var ki ... Boyanın işçilik maliyeti yüksek. bugün iyi boyacı iyi boyayı sedan bir araç için zannetmiyorum ki 3-4 binden aşağı yapsın. Unutmadan. Bizim kompressör de 50lt lik. Biraz uzun çalışıyor ama hava yetiştirememe sorunu olmadı. Zaten ayarlı çıkışı kullanacaksınız. Ayarladığımız basıncı verdi biz boyarken sorun olmadı. Son olarak tekrar edeyim. Güvenliğe aman dikkat . Maskeyi unutmayın. Hatta gözlükte kullanmanız iyi olur. Kimyasallar hep yanıcı mutlaka dikkat edin. Araç yüzeyi sıcak olmasın. Birde boyacılar hep derki boya işi yapılan yerde yada üzerinizde parfüm,deodorant olmasın . Bunun detayını bilmiyorum ama hep söyleniyor. Kolaylıklar dilerim. Üşenmeden sıkılmadan , 2 yıl önce yaptığınız çalışmları hatırlamaya çalışarak yazdığınız için çok teşekkür ederim. Gerçekten detaylı bir anlatım olmuş.İnşallah bende sizin gibi güzel (en azından yeterli) sonuca ulaşırım. Macun çeliği ve boy boy spatulamız var.Maske konusunda iyi bir maske alamadık. 3m in kalorifer dairelerinde kullanılan basit bir maskesi var. Bu arada aracın tümüne astar attınızmı. Benim boyayacağım aracın fotosu yukarıda var. Ona göre yan taraflarıda hafif zımparaladıktan sonra astar atmalımıyım yoksa yanlar o şekilde daha az boya ile geçilebilirmi. Her tarafına astar atma olayını renk bütünlüğü için düşünüyorum. Birde önce tavan,kaput ve bagaj kapağını boyamayı düşünüyorum. Bu şekilde iyi olursa yanlara geçmeyi. Bu durumda aynı boyada renk farkı oluşurmu acaba? Tekrar teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Barış Adak 7 Mayıs 2016 Paylaş 7 Mayıs 2016 Rica ederim. Faydam dokunursa ne mutlu . Aracın fotoğraflarına baktım. Bence astar , boyanacak tüm yüzeylere atılmalı. Bana sürekli önerilen buydu ve ben de öyle yaptım. Astar, hem yüzeyi düzgünleştiriyor- hataları görmenizi sağlıyor hemde boyanın daha sağlıklı tutunmasını sağlıyor. Bahsettiğiniz renk durumu da önemli . Benim bildiğim koyu renkler, mesela sizin renk gibi , ton farkını daha çok gösterir. Sizin de dediğiniz gibi ton farkı olmaması içinde astar atılsın derim. Aynı kapta karıştırılmış boyada renk farkı olmaz sanıyorum. Ama zamanınız varsa bir kerede aradan çıkarmanız daha kolay olur. Tavan,bagaj,kaput geriye ne kaldı 4 kapı :-) Ben böyle düşünürdüm ama tabi siz kendinize rahat geleni seçersiniz. Bu arada astar için başka bir tabancamız var demiştiniz. Onun farkı nedir ? Yada meme çapı kaç acaba ? 1 Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 7 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 7 Mayıs 2016 Rica ederim. Faydam dokunursa ne mutlu . Aracın fotoğraflarına baktım. Bence astar , boyanacak tüm yüzeylere atılmalı. Bana sürekli önerilen buydu ve ben de öyle yaptım. Astar, hem yüzeyi düzgünleştiriyor- hataları görmenizi sağlıyor hemde boyanın daha sağlıklı tutunmasını sağlıyor. Bahsettiğiniz renk durumu da önemli . Benim bildiğim koyu renkler, mesela sizin renk gibi , ton farkını daha çok gösterir. Sizin de dediğiniz gibi ton farkı olmaması içinde astar atılsın derim. Aynı kapta karıştırılmış boyada renk farkı olmaz sanıyorum. Ama zamanınız varsa bir kerede aradan çıkarmanız daha kolay olur. Tavan,bagaj,kaput geriye ne kaldı 4 kapı :-) Ben böyle düşünürdüm ama tabi siz kendinize rahat geleni seçersiniz. Bu arada astar için başka bir tabancamız var demiştiniz. Onun farkı nedir ? Yada meme çapı kaç acaba ? Bugün yağmurun müsade ettiği kadar çalışmaya başladım.Aracı komple boyamaya kara verdik.Zaten tavan ,kaput ve bagaj hazicinde macun işi az.Yanları hafif bir zımpara ile geçip işlem bitince komple astarı atarız. Astar için ayrı tabanca olması ,yeni tabancayı sadece boya ve vernikte kullanmak için.Meme çapı ile alakalı değil. Çektiğim fotoları birazdan yüklerim. Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 7 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 7 Mayıs 2016 Buradan gerisi tavan statik fabrikada özel cihazlar ile atılır bol voltaj felan var.. çarpılırısınız zımprası zordur Çağlar abi tavan fotolarına bakarmısın .Diğer yerlerde sıkıntı yok ama tavan da çatlak çok en kolay nasıl halledebilirim. Fotolara bakabilirmisiniz? Tavan ile ilgili yorumlarınızı bekliyorum. Siz böyle bir ortamla karşılaşmışmıydınız. 2 Yorum bağlantısı
Barış Adak 7 Mayıs 2016 Paylaş 7 Mayıs 2016 hayır böyle bir durumla karşılaşmadım. Ama sanıyorum kötü bir tamirat yapılmış . Daha prof. arkadaşlar cevap vereceklerdir . Ama gördüğüm kadarıyla ve bana kalırsa , çatlak olan bölgeleri daha derin zımparalayım çatlaklı yüzeyi yok etmek gerekir diye düşünür, mümkün olduğunca düzgün zemin elde edene kadar zımparalarım. Üstüne macun atılsa , alttaki macunun zaten hali berbat . Bir öneri: Dikkatli şekilde 600-800 kum sulu zımpara deneyebilirsiniz. Zımpara sulu olduğu zaman kağıt kolay dolmuyor ve yüzeyden baya malzeme kaldırıyor. Ama kademe kademe dikkatli olmak lazım. İkinci tabancayı şundan sordum ; boya-vernik arasında çok zaman kaybetmemek için boya ve vernikte ayrı tabanca kullanılabilir mi diye sormuştum. Son olarak : Zımparada makine kullandınız sanırım. Ne tür bir makina kullanıyorsunuz bilmiyorum ama son zımparayı takoz kullanarak elle yapmanız daha iyi sonuç verebilir . Kolay gelsin tekrar. Yorum bağlantısı
Misafir 8 Mayıs 2016 Paylaş 8 Mayıs 2016 Allah kolaylık versin zor zanaat, umarım sonuç istediğiniz gibi olur. Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 8 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 8 Mayıs 2016 (düzenlendi) hayır böyle bir durumla karşılaşmadım. Ama sanıyorum kötü bir tamirat yapılmış . Daha prof. arkadaşlar cevap vereceklerdir . Ama gördüğüm kadarıyla ve bana kalırsa , çatlak olan bölgeleri daha derin zımparalayım çatlaklı yüzeyi yok etmek gerekir diye düşünür, mümkün olduğunca düzgün zemin elde edene kadar zımparalarım. Üstüne macun atılsa , alttaki macunun zaten hali berbat . Bir öneri: Dikkatli şekilde 600-800 kum sulu zımpara deneyebilirsiniz. Zımpara sulu olduğu zaman kağıt kolay dolmuyor ve yüzeyden baya malzeme kaldırıyor. Ama kademe kademe dikkatli olmak lazım. İkinci tabancayı şundan sordum ; boya-vernik arasında çok zaman kaybetmemek için boya ve vernikte ayrı tabanca kullanılabilir mi diye sormuştum. Son olarak : Zımparada makine kullandınız sanırım. Ne tür bir makina kullanıyorsunuz bilmiyorum ama son zımparayı takoz kullanarak elle yapmanız daha iyi sonuç verebilir . Kolay gelsin tekrar. Evet kötü ve aceleci bir tamirat olmuş. Kaputta o kadar sıkıntı yok. Kaput tam ortasından yatay şekilde macunlu. Önlerinde macun yok. Sanırım sıralı lpg olmamasından dolayı hava filtresi patlamış kaputu yukarı kaldırmış. Tavan kopmle macunlu. Tavanın çatlak yüzeyi çok fazla beni düşündüren orası oluyor. Eğer çok indirir dengesini bozarsam sonra düz bir zemin elde edemem çatlak yerleri biraz oyarak ilerlersem kenarlarından destek alarak macun çekme işini biraz daha kolaylatabilirim diye düşünüyorum. Boya ve vernik için iki tabancayıda kullanırım aslında birbirlerine yakın tabancalar. astarı eski tabancayla atıp temizlerim , dediğiniz gibi boyayı biriyle , arkasından tam kuruma yapmadan verniği yediririm. Tavan harici arabanın işlerinden korkmuyorum. Bu arada tavan içinde Plastik bir t cetvelim vardı. Onu mastar olarak kullanmayı düşünüyorum. En azından biraz daha düzlük sağlarım. Allah kolaylık versin zor zanaat, umarım sonuç istediğiniz gibi olur. Allah razı olsun.İstediğimiz seviyeyi biraz düşük tuttuk. Hatta birazda iyisi olursa dahada bir sevinecez. 8 Mayıs 2016 tarihinde Muharrem Ersin Başaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 13 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 13 Mayıs 2016 Astar atma işlemi tamamlandı... 2 Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 13 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 13 Mayıs 2016 Lastikler Keşke kapatsaydınız. Lastikler kapatıldı aslında aracı geri çıkardıktan sonra. Bir fıs daha atıldı. Arkadaş unutmuş. Ama düzelir. Olmadı beyaza boyarız 4 Yorum bağlantısı
Barış Adak 13 Mayıs 2016 Paylaş 13 Mayıs 2016 Elinize sağlık . Eskisinden iyi olacağı kesin gibi . Fotolardan güzel görünüyor. Zımparadan sonra yüzeyi iyi temizlemeyi unutmayın hocam. Astara biraz renk katsanız belki kapatma daha kolay olurdu ama sağlık olsun . Eliniz de biraz alışmıştır artık. Sıkıntı yaşadığınız bir aşama oldu mu ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Mayıs 2016 Paylaş 14 Mayıs 2016 olmuş bu ... boyaya hazır nerdyse görümnüm gayet başarılı. ilk defa için harika iş 1 Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 14 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 14 Mayıs 2016 Elinize sağlık . Eskisinden iyi olacağı kesin gibi . Fotolardan güzel görünüyor. Zımparadan sonra yüzeyi iyi temizlemeyi unutmayın hocam. Astara biraz renk katsanız belki kapatma daha kolay olurdu ama sağlık olsun . Eliniz de biraz alışmıştır artık. Sıkıntı yaşadığınız bir aşama oldu mu ? Teşekkür ederim. Sıkıntıyı aldığım tabancayı boyaya saklayayım arkadaşın tabancasıyla astar atayım demiştim ya orada yaşadım. Tabanca kirliymiş. putur şeklinde attı.Sonra kendi tabancama geçince sorun ortadan kalktı. Çağlar abide lacivert boyadan katmamı söyledi.Boyaları aldığım ustayı aradım karıştırma dedi.Bende malzemeler farklı falan olabilir diye karıştırmadım. İnşallah bir zorluk olmaz. Bugün zımparaya başlıyorum. Astar sonrası macun atmam gereken 1-2 yer var. Tavan beklediğimden güzel oldu.Macun işçiliğini epey bir çözdüm. Şuan macun çektiğim yerleri tahmin ve fotoğraflara bakarak bulabiliyorum. Siz zımparayı kaç kaç yapmıştınız. Önce 400 kuru sonra 600-800 sulu şeklindemi? olmuş bu ... boyaya hazır nerdyse görümnüm gayet başarılı. ilk defa için harika iş Teşekkür ederim Çağlar abi. Ben tavanı halledebildim ya gerisinde ufaktan kendime güveniyordum.Tavan için mastarım yoktu.Babamın Endüstri meslek lisesinden kalma , benimde üniversitede kullandığım plastik T cetvelini heba ettik artık. Abi tavanda astarda bir eğiklik söz konusu değil. Boyada da böylemi olur. Yoksa eğimleri boya daha mı çok belli eder. Bu arada tavanda ufak tefek siyahlama oldu. Onlarda astar kurumadan üzerinden bir daha geçince olmuş.Dumanlama diyorlar sanırım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Mayıs 2016 Paylaş 14 Mayıs 2016 boya parlak olduğu için çukurlar daha belli olur ama güzel olacak bu belli. 1 Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz 14 Mayıs 2016 Paylaş 14 Mayıs 2016 Elinize sağlık güzel oluyor. Kaportacıda biraz çıraklık yapmışlığım var sizin işçilik bizden temiz olmuş.. Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 14 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 14 Mayıs 2016 helal olsun... sanayide dükkan açma konusunda beni cesaretlendiriyorsunuz Saolun. Eğer mesleğiniz varsa icra edin bence.Allah çalışanın rızkını verir. Elinize sağlık güzel oluyor. Kaportacıda biraz çıraklık yapmışlığım var sizin işçilik bizden temiz olmuş.. Estağfurullah. Biz amatör olarak boyuyoruz. Ama uğraştıkça ustaların boya için istedikleri meblaya helal olsun diyoruz. 2 Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 14 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 14 Mayıs 2016 Bugün aracın astar zımparasını attık.Üzerinde kaymak bir tabaka oluştu. Beyaz bir buzdolabının dış yüzeyi gibi oldu. 5-6 yerde macunlanacak yer çıktı. Oralarda tamamlandı,tekrar zımparalandı. Aracı nasipse 10-15 gün içerisinde boyamak üzere garaja koyduk. Tabi çıkarınca tekrar bir kontrol edip, 800-1000 zımparadan tekrar bi geçirebiliriz. İşte fotolar. Aynanın birinde boya denemesi yaptım.Güzel olacak gibi görünüyor. 2 Yorum bağlantısı
Ali Eren 14 Mayıs 2016 Paylaş 14 Mayıs 2016 Konuyu yeni gördüm, iyi cesaret etmişsiniz ama sonuç beklenilenden iyi olacak gibi. Tebrik ediyorum şimdiden 1 Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 15 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 15 Mayıs 2016 Konuyu yeni gördüm, iyi cesaret etmişsiniz ama sonuç beklenilenden iyi olacak gibi. Tebrik ediyorum şimdiden Teşekkür ederim. İnşallah iyi olur. Takipteyim. Kolay gelsin. Saolun. Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 15 Mayıs 2016 Paylaş 15 Mayıs 2016 Elinize sağlı iyi cesaret sizinkisi. Ben evimin 11 adet amerikan kapısını oto boyası ile boyamaya başladım, bir haftada bitti ikinci gün pişmanlığım başlamıştı. Allah kolaylık versin. 2 Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 15 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 15 Mayıs 2016 Çok güzel gidiyor. Tebrikler Saol Mehmet abi. Elinize sağlı iyi cesaret sizinkisi. Ben evimin 11 adet amerikan kapısını oto boyası ile boyamaya başladım, bir haftada bitti ikinci gün pişmanlığım başlamıştı. Allah kolaylık versin. Cesaret ettik. Bende tamirat onarım konularında küçükten beri merak var.Birde arabasını boyayacak arkadaşta cesaretli olunca girdik işe. Kapıları tabancayla evde mi boyadınız ? 1 Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 16 Mayıs 2016 Paylaş 16 Mayıs 2016 Evet kapıları balkonda, pervazları sökmedim duvarları ve eşyaları naylon ile kapladım. Tabanca sağlam olması gerekiyor plastik uçlu olan ilk kapıda eridi, metal olanı iyiydi. 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik 16 Mayıs 2016 Paylaş 16 Mayıs 2016 Helal olsun meslekdaşım. İşin niteliğinden anlamıyorum ancak yorumlara bakılırsa kalite iş çıkacak. Takipteyim. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts