İçeriğe Yönlendir

Seat Leon 1.2 Tsi 110Hp Inceleme


Tuna İşgören

Recommended Posts

Tuna İşgören

23 Haziranda Opel astra 1.3 cdti aracımı satıp ertesi gün Seat Leon  aldım forumda konusunuda açmıştım konuyu okuyanlar hatırlayacaktır. 12 günlük birlikteliğin ardından ufak bi inceleme yazısı yazmaya karar verdim. Tabi bu süre birçok kişiye kısa gelebilir ama 2 haftaya yakındır kullandığım için araç ile ilgili izlenimlerim oluşmuş durumda. Amacım Leon alacaklara faydalı olabilmek. 

 

Araç 1.2 tsi 110 HP S&S style paket EURO6  ve motor 16V . 2015 yılında emisyon değerlerini karşılayabilmek için motorda revizyona gitti VAG grubu ve eski 1.2 tsi 105 hplik (8V) motorlar 5hp artışla 110hp oldu. Tork değerleri aynı 175nm.  5hp nin yanında subap sayısı 8V den 16V'ye yükseldi . eski motorda triger zincirliydi euro6 motorda kayış sistemine geçilmiş. Daha önce 105 HP lik versiyonu kullanmış olsaydı 2 motor arasındaki farkıda karşılaştırabilirdim ancak kısmet 110hp'miş. Tabi bu yazıda elimden geldiğince objektif olucam  sonuçta seat babamızın ürettiği bir marka değil ticari çıkarımızda yok. 

 

Öncelikle Leon tam bir F/P aracı fiyat donanım olarak değerlendirdiğinizde bu dolulukta ve Tsi motor ile alındığı için bunu rahatlıkla söyleyebilirim. Dizel astradan sonra benzinliye asla binmem diye and içmiştim ancak tsi motor beni yeminimden geri döndürdü bunun sebebide babama aldığımız tsi 90hp fabiadır.

 

Aracın içine oturduğunuzda sürücü odaklı bi kokpit ile karşılaşıyorsunuz eski bmwlerde olduğu gibi dokunmatik ekran sürücüye doğru dönük her ne kadar 5" ekran biraz küçük gibi gelsede çok işlevsel . aracın tüm ayarları bu ekran üzerinden yapılmakta. CAR bölümüne girdiğinizde 3 tane yol bilgisayarı menüsü ile karşılaşıyorsunuz. Uzun Süreli - Yakıt alındıktan sonra - Başlangıçtan itibaren

Uzun süreli : Bu bölümdeki veriler sıfırlanmıyor (isterseniz sıfırlama yapabilirsiniz )

Yakıt aldıktan sonra : Bu bölüm araca yakıt alındığı gibi kendisi otomatik olarak sıfırlıyor

Başlangıçtan itibaren : Bu bölüm aracı her çalıştırdığınızda sıfırlanıyor.

Bu yol bilgisayarı ekranında sol üst köşede görünüm bölümüne girince ECO Trainer çıkıyor bu kısımdada yapmış olduğunuz sürüş anlık izleneniyor ve size puanlama yapıyor. 

CAR Menüsünde ayarlar kısmına girdiğinizde aracın kontrol ünitesinin izin verdiği ayarları değiştirebiliyorsunuz

ESC kapatma , Far ayarları , Silecek ve ayna ayarları , Kapı kilit ayarları , lastik basınç ayarları baya zengin bi menü ayak aydınlatma ayarına kadar yapabiliyorsunuz.  Bu konsoldaki 5"lik ekrandan ziyade kadranların ortasinda Dot Matrix ekran mevcut . İnch olarak değerini tam bilmiyorum ancak baya yeterli büyüklükte. Gözünü yoldan ayırmadan bu ekrandan direksiyon tuşlarıyla menüler arası geçiş yapılabiliyor. Araç , Sürüş bilgileri , Ses (FM Radio yada telefon ile müzik dinlerken ne dinlediğin gözüküyor) , Telefon ( son arananları bu sekmede görebilmek mümkün)  , Yağ sıcaklığı , motor su sıcaklığı , Hız uyarısı , ekstra yakıt yakan donanımlar bu kadran ortasındaki menüden görülebiliyor. 

Malzeme kalitesi olarak Ön göğüs komple yumuşak malzeme sert plastik aşağılara indikçe başlıyor , sağ ve sol ön kapı trimleri üst ve alt taraflar yumuşak malzeme orta kısım altı yumuşak ve üzeri kumaş kaplama. Cam açma tuşları kadifemsi plastik . Arka tarafa geçtiğinizde arka sağ ve sol kapılar sert plastik sadece orta kısmı yumuşak ve kumaş kaplama.  Bu araçta birçok yerde Golf7 de kullanılan parçaları görebiliyorsunuz. Çift bölge dijital klima ayar tuşları vs.  Vitesin önünde derin ve ortalama büyüklükte bir göz mevcut. Eşya gözleri bakımından gerçekten çok cömert. el freni yanında 2 tane bardaklık mevcut. Kol dayama içerisindede 1 derin 2 tanede normal göz var gayet tatmin edici. kol dayamanın en çok beğendiğim özelliği koltuğa bağlantısı olmaması . orta bölüme entegre olarak yapılmış ve ileri geri kaydırılabiliyor olması . Üzeride yumuşak deri malzeme ile kaplı.  Ayrıca sürücü koltuğu altındada kapaklı bir göz mevcut. Torpido 2 bölmeli ve oldukça geniş tek eksisi soğutması olmaması onuda çok uygun fiyatlarda yapabiliyoruz 100tl toplam maliyeti varmış .

Aracın koltukları Astradan sonra baya spor geldi. Normalde astranında yanal destekleri iyiydi ancak leonda daha fazla yanal destek var hem sırt bölümünde hemde oturduğunuz yerde, viraja girdiğinizde koltukta sağa sola sallanmıyorsunuz.  Yolcu ve sürücü koltuğunda yükseklik ayarı mevcut. genelde yolcu koltuğunda yükseklik ayarı olmaz buda uzun boylu bir insanın binerken kafasını A sütununa çarpmasına neden oluyor şuanda ben 2 koltuğuda en alt seviyeye aldım ve bu sorunu leonda yaşamıyorum. 

 

Sürüş dinamikleri , konfor ve iç hacim

 

Araç tsi motorun alt devir bandında yürümesinden dolayı inanılmaz sessiz . özellikle çukursuz ve engebesiz asfaltta resmen yağ gibi akıyor . Direksiyon tepkileri gayet iyi ama tabi elektrik destekli olduğu için bi hidrolik direksiyon tepkileri beklemek pek doğru olmaz. Clio4 direksiyonu gibide cansız değil bunuda belirtmek gerekli. Süspansiyon sistemi orta sertlikte ön kısımda herhangi bir sorun yok ancak arka taraf için bunu söyleyemem . Torsiyon olduğu için çalışması ön amortisörlere göre biraz sesli. özellikle kasisten geçerken bunu daha iyi anlayabiliyorsunuz. Yol tutuş olarak çok fazla zorlayamadım ancak izlediğim inceleme videolarında aracın arkadan kayma değil bir anda koptuğunu söylüyorlar . Esp müdahalesi erken geliyormuş.  Yol tutuşundan kendi kullandığım limitlerde gayet tatmin edici astra ile aynı viraja 120 ile giriyorsam leondada 120 ile giriyorum herhangi bir kayma yada arkadan kopma eğilimi hissetmedim espde devreye girmedi hiç . Rüzgar Sesi 120km sürate kadar gelmiyor 120den sonra A sütunundan almaya başlıyor zaten 120den yukarı çıkamadım daha uzun yol yaparsam onuda denerim.Lastik sesi sınıf standartlarında diyebilirim araçta continental eco contact 5 lastikler var yumuşak hamurlu fakat desibel olarak olarak bi goodyear efficientgrip performance kadar sessiz değil.  İç hacim olarak gerçekten araç çok geniş. sürücü kabini oldukça ferah arka tarafa geçtiğimizdede bu ferahlık devam ediyor. Özellikle arka diz mesafesi olarak çok geniş . sürücü koltuğu benim kullanımıma göre ayarlı . Boyum 1.76 ve arkaya geçtiğimde hatrı sayılır bir diz mesafesi kalıyor. bununda resmini çeker ayrıca paylaşırım. Arka kısımda orta havalandırma kanalı koymalarıda güzel bir detay olmuş. Bagaj 380 lt ve sınıf standartlarında gayet tatminkar sadece tek kötü yanı yükleme eşiği yüksek. bagaj çok derin buda ağır birşey koyarken sorun yaratabilir.

 

Motor ve Tüketim

 

Motor olarak alt devirlerde çok güzel yürüyebilen bir karakteristiği var buda size ekonomi olarak geri dönüyor. Özellikle vites değişim uyarılarına uyarsanız. Bununla birlikte yukarıda belirttiğim ekran özelliklerinde gösterge tablosu sekmesinde Eko öneri bölümü var onuda aktif ettiğinizde Dot matrix ekranda sürekli Eco öneriler çıkıyor. Araca az yaktırmanız için elinden geleni yapıyor araba. Örneğin camlar açık bir şekilde seyir halindesiniz belirli bir süratten sonra ekranda ECO Öneri : Aracın sürtünme katsayısı artıyor lütfen camları kapatın. Camları kapatmak daha az yakıt tüketimi sağlar  , Klima açık bir şekilde camlar açıksa klimayla camların açık olmasının daha fazla yaktırdığını belirtiyor.  ışıklara yaklaştığınızda 1900 devirde falan boşa atarsanız ekranda 1300 d/d debriyaja basıp durursanız daha az tüketirsiniz gibi ibareler yazıyor.  Ben aracı aldığımdan bu yana hep şehir içi gezdim %65 akan trafik %35 sıkışık trafik ve şuanda benzin aldıktan sonraki ortalamam 5.9 litre gösteriyor. ilk 100tllik benzinimde 375 km yaptım. fişleride saklıyorum bakalım 1000km sonunda ne kadar bi sarfiyatım olacak. Tabi bu tüketime stop&start teknolojisininde katkısı var . tekirdağda ışıklar 99 saniye olarak ayarlı bir çok yerde buda 1.5 dakika aracın boşyere çalışmasının önüne geçiyor. Şuan için yakıt konusunda yüzüm gülüyor dizelden sonra bana pişmanlık yaratmadı bunu çok net söyleyebilirim.  

Aracın 0-100 değeri 9.8 saniye  175nm tork  ve bu torku 1400 -4000 devir arası sürekli veriyor bu sayede araç çok iyi yürüyor. Sollamalarda falan ciddi tehlikelere gireceğinizi düşünmüyorum. motor hacmine bakıldığında 1.2 yürümez gibi düşünceler oluşuyor ama 1.6 atmosferiklere ciddi ciddi plaka okutur kalkışta falan. Top speed olarak fabrika verisi 193 km/h ama internetteki videolarda 220lere kadar çıkanlar var tabi ben hiç bir aracımda top speed yapmadım bununlada yapmayı pek düşünmüyorum. 

 

Şimdi gelelim tavsiyelere ,

 

Bu aracı almak isteyen arkadaşlara kesinlikle tavsiye ediyorum. Fiyat / performans olarak çok iyi bir araba ancak Bütçesi olan led paket ve cam tavan opsiyonu tercih etsin. Benim bütçem bunlara yetmediği için alamadım . dahada bütçesi olan varsa advanced paket alsın . Tabi bu 1.2 tsi tercih edecekler için geçerli .  1.4 tsi FR alırsanız bu özellikler zaten standart olarak sunuluyor. 

 

Aracımın şuandaki liste fiyatı 58700 tl bu fiyatta bu donanım ve turbo motor seçeneği ile alınabilecek başka bir araç ne yazık ki yok. 

 

Dizelciler içinde şuanda kampanya var 1.6tdi style paket 69bin tl bayii indirimi ile 68 e almak mümkün. 

 

Söyleyeceklerim şimdilik bu kadar ilerleyen günlerde bir eksiklik ile karşılaşırsam eğer bu konu üzerinden belirtirim. Almak isteyip aklında soru işareti olan varsa soruları elimden geldiğince cevaplarım. 

 

Herkese iyi forumlar

 

 

 

 

 

 

 

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Erdal Aydın
(düzenlendi)

Öncelikle elinize sağlık güzel olmuş.

Müsadenizle bir kaç şey de ben ekleyeyim. Benim tecrübem 3 ayı buldu, bu süreçte arabayı yeterince tanıdım. Özellikle direksiyon tepkilerini test ettim hep, çünkü focus 2 den geçtim ve focus virajlarda gerçekten mutlu ediyordu beni.

Kalite olarak kapılar sınıfta kalıyor, ses sisteminin gayet güzel olmasından ötürü değişik bas frekenslarinda farklı kapılardan cızırtı geliyor sürekli. Bayramdan sonra servise gösteririm büyük ihtimal. Focusta teyp kontrol kolu bağımsız olduğu için kontak kapalıyken bile teybi kontrol edebiliyordum, bu direksiyonda olduğu için koltuğu yatırıp keyifli bir şekilde radyo dinlemeye müsade etmiyor. Kumandadan camlar aç kapa yapılıyor ama basılı tutmak gerekiyor. Keza aynaların katlanması için de, halbuki kapıları kitledigin an aynalarda kapansin ne olur sanki. Geri vitese geçtiğinizde sağ ayna aşağı iniyor bu çok güzel bi özellik ama benimki çok alakasız bi yere gidiyor. :) bilmiyorum ben de mi problem, bu da sorulacak servise. Yol tutuşu güzel evet fakat ani direksiyon hareketlerinde arabanın önü dışa doğru kayıyor ama topluyor. Tüketimi ise istanbul trafiğinde 7.2 litre civarı. Motoru yeterli geliyor bana. Özellikle 4 bin devirden sonraki performans yüz güldürüyor.

Mobilden yazıyorum o yüzden daha fazla uzatmayim aklıma geldikçe ben de izlenimlerimi eklerim.[emoji106]

tarihinde Erdal Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Öncelikle elinize sağlık güzel olmuş.

Müsadenizle bir kaç şey de ben ekleyeyim. Benim tecrübem 3 ayı buldu, bu süreçte arabayı yeterince tanıdım. Özellikle direksiyon tepkilerini test ettim hep, çünkü focus 2 den geçtim ve focus virajlarda gerçekten mutlu ediyordu beni.

Kalite olarak kapılar sınıfta kalıyor, ses sisteminin gayet güzel olmasından ötürü değişik bas frekenslarinda farklı kapılardan cızırtı geliyor sürekli. Bayramdan sonra servise gösteririm büyük ihtimal. Focusta teyp kontrol kolu bağımsız olduğu için kontak kapalıyken bile teybi kontrol edebiliyordum, bu direksiyonda olduğu için koltuğu yatırıp keyifli bir şekilde radyo dinlemeye müsade etmiyor. Kumandadan camlar aç kapa yapılıyor ama basılı tutmak gerekiyor. Keza aynaların katlanması için de, halbuki kapıları kitledigin an aynalarda kapansin ne olur sanki. Geri vitese geçtiğinizde sağ ayna aşağı iniyor bu çok güzel bi özellik ama benimki çok alakasız bi yere gidiyor. :) bilmiyorum ben de mi problem, bu da sorulacak servise. Yol tutuşu güzel evet fakat ani direksiyon hareketlerinde arabanın önü dışa doğru kayıyor ama topluyor. Tüketimi ise istanbul trafiğinde 7.2 litre civarı. Motoru yeterli geliyor bana

 

 

Kapı konusunda eski aracımdan sonra bu daha iyi geldi bana bundan daha iyisini kullanmadığım için o konuda gerçekten bi yorum yapamam ama klasik vag sesi var tok kapanıyor.  Ses sistemi gerçekten çok başarılı bluetooth üzerinden müzik dinliyorum ve herhangi bi zıngırmada falan yok duymadım. 

Kapıları kilitleyince benim aynalar katlanıyor basılı tutmaya gerek yok :) 10 saniyelik bir iş vagcom ile kodlama yaptık.  

Geri viteste ayna ayarını yaparsan çok güzel çalışıyor.  kitapçıkta ayarı var onu yapmanı tavsiye ederim. 

Tuna kısaca soy isminle uyum sağlayan bir araç değil mi ? :)

 

Serdar abi gerçekten bu araç çok işimi görecek gibi duruyor :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Leon candır.. Led farı olmasa da olur hatta daha iyi olur belki :D

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören
(düzenlendi)

Araçta açılan gizli özellikler 

 

Kapılar kilitlenince aynaların katlanması

Kontak açılınca ibrelerin sona vurup geri gelmesi

Klima auto şeklinde çalışırken hangi kademede çalıştığını göstermesi

Selektör atınca sis farlarınında yanması

Geri vitese takınca sis farlarınında yanması

kapılar kilitlenince ve açılınca korna ile uyarı 

 

Yağmur yağınca camların otomatik kapanmasınıda açtık ama kablo çakma olduğu için çalıştıramadık şimdi orjinal kablo arayışındayım. en çokta istediğim özellik. Dalgınlıkla aracın camını kapamayı unuttunuz ve eve çıktınız . yağmur sensörü sürekli aktif çalışıyor gece yağmur yağdı hemen açık olan camları kapatıyor.


Leon candır.. Led farı olmasa da olur hatta daha iyi olur belki :D

 

çağlar Abi led far ve cam tavansız asla almam diyordum ama bütçe buna yetince mecburen aldık büyük konuşmamak gerekli :D hem zaten led e ne gerek var  ampül patlasın 50 kuruş tanesi :p

tarihinde Tuna İşgören tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Seat ta bazen (sıksık) full paket opsiyonlatıp almaktan vaz geçip stok kalabiliyor. takip edilirse paket ucuza geliyor :seytan:

Yorum bağlantısı
Erdal Aydın

Led farla ilgili çok fazla olumsuz yorum var. Kullanımdan ziyade görsel bi donanım olduğu söyleniyor.

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Çok güzel, sade, net ve güzel bir anlatım olmuş. Güzel günlerde kullanın...

Teşekkür ederim abi

Yorum bağlantısı
Tevfik Işık
(düzenlendi)

2015 den önceki modeller de 16valf degilmiydi? 8valf ve trigeri zincirli olanlar toledo,jetta,rapid gibi modellerde kullanildi yanilmiyorsam.

tarihinde Tevfik Işık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tuna İşgören
(düzenlendi)

Led farla ilgili çok fazla olumsuz yorum var. Kullanımdan ziyade görsel bi donanım olduğu söyleniyor.

Yakin arkadaşımda FR var onun tek şikayeti farlarin yolda sağa ve sola cok fazla dağılmaması sadece ön tarafi aydınlatıyormuşuz görüntü olarak gerçekten harika duruyor

2015 den önceki modeller de 16valf degilmiydi? 8valf ve egzantigi zincirli olanlar toledo,jetta,rapid gibi modellerde kullanildi yanilmiyorsam.

105hp tsi motorlarin hepsi 8v miş bu şekilde bilgi aldim zaten hepsi ortak motor kullaniyor A3 dahil tarihinde Tuna İşgören tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

Yaniliyor da olabilirim fakat benim bildigim leonlardaki motorlarin hepsi 16v ve trigeri kayiş tipi 2015 ve sonraki modellerde euro 6 ya gecis yapildi ve motor gucu 110 hp oldu.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Cam tavanlısını  alacaksın bunun , sadece bagaj yeter mi o soru işareti. 

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Yaniliyor da olabilirim fakat benim bildigim leonlardaki motorlarin hepsi 16v ve trigeri kayiş tipi 2015 ve sonraki modellerde euro 6 ya gecis yapildi ve motor gucu 110 hp oldu.

 

Bu konuda bende yanılıyor olabilirim tabiki bu konuda uzman değilim sadece edindiğim bilgi bu şekilde :)

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören
(düzenlendi)

Cam tavanlısını  alacaksın bunun , sadece bagaj yeter mi o soru işareti. 

 

evren abi bagaj gerçekten yeterli olur. Sedan araba kadar tabiki olmaz ama 380 litre yeter. Bagaj haddinden fazla derin bence tek sorun ağır yük koyarken olur :)

 

Her  zaman söylüyorum bütçesi olan kesinlikle cam tavan alsın. araca bambaşka bir hava katıyor

tarihinde Tuna İşgören tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Led farı kullanıp da memnun kalmayanlarda mı problem var, yoksa bende mi var çözemedim :)

 

Ömrü konusunda bir yorum yapamayacağım fakat her türlü hava koşulunda çok memnun kalmıştım.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Bu lezzette arac tecrubelerinin paylasilmasi okurken keyif veriyor, ustelik ford forumunda seat forumlarindan daha detayli bir anlatim mest ediyor. Tuna Eray'dan az cok biliyordum araci ama senin anlatiminla da kullanmis gibi olduk. Eksikler cok onemli degil aracin diger opsiyonlarinin yaninda. Vag motorlarinin dusuk devirde silkeleme yerine hemen toparlanmasi sessiz ve ekonomik surusun temeli. Ben 1.4 100bg 16v seat ile sehir ici 1,3,5 gayet rahat yapiyordum. Bir de joystick gibi bas parmaginin ucuyla gitmesi gereken yere zorlamadan giden vitesler, (duz vites icin) ve bence eps'li ama hisli kadar basarili direksiyon sistemi ile Seat guzel secim. Tekrar gule gule kullan.

Saygilarimla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Bu lezzette arac tecrubelerinin paylasilmasi okurken keyif veriyor, ustelik ford forumunda seat forumlarindan daha detayli bir anlatim mest ediyor. Tuna Eray'dan az cok biliyordum araci ama senin anlatiminla da kullanmis gibi olduk. Eksikler cok onemli degil aracin diger opsiyonlarinin yaninda. Vag motorlarinin dusuk devirde silkeleme yerine hemen toparlanmasi sessiz ve ekonomik surusun temeli. Ben 1.4 100bg 16v seat ile sehir ici 1,3,5 gayet rahat yapiyordum. Bir de joystick gibi bas parmaginin ucuyla gitmesi gereken yere zorlamadan giden vitesler, (duz vites icin) ve bence eps'li ama hisli kadar basarili direksiyon sistemi ile Seat guzel secim. Tekrar gule gule kullan.

Saygilarimla.

 

Evren abi elimden geldiğince anlatmaya çalıştım , açıkçası şuan için aracın tek eksisi torsiyon olması ama benim gibi sakin süren biri için çokta engel teşkil etmiyor. Arka süspansiyon biraz sesli ama kafa ütüleyecek türdende değil. tsi 90hp kullanıyordum ancak 110hp gerçekten tam olmuş . yakıt tüketimi ilede dizeli kıskandıracak türden

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

1.2 tsi 105 hp euro5 8 valf zincirli

1.2 tsi 110 hp euro6 16 valf kayışlı

Güle güle kullanın.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

zincirli versiyonlarda bazı sorunlar vardı, kayışa geçmişler. 

Yorum bağlantısı
Uğur Çelik

Bir Leon sahibi olarak yazdıklarınıza aynen katılıyorum.Bugün uzun yol yaptım araç rahatlıkla 180-190 lara çıkabiliyor...Yol tutuşu çok iyi bence.Ama led far ve Sunroof opsiyonu bence Leon un vazgeçilmezi.....Alacak arkadaşlara şiddetle tavsiye ederim.Gizli özellikleri açtırmayı unutmayın..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...