Servet Aydın 22 Ekim 2016 Yazar Paylaş 22 Ekim 2016 5.vites 1500 devirde kokluyor benim takip ettiğim kadarıyla.Eğer o anda atıyorum 5 kw ile yürüyorsa araç, 4.vitese al yine aynı yakıyor. Devir tüketime çok etki etmiyor. Tabi 1500 yerine 4000 devir değil. 1500 ile 2500 fark etmiyor. Bir ara video çekeyim daha iyi olur fark. 1 Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 22 Ekim 2016 Paylaş 22 Ekim 2016 1500 ile 2500 arasindaki o 1000 deviri cevirmek icin enerjiyi nereden aliyor da fark etmiyor servet bey Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Ekim 2016 Yazar Paylaş 22 Ekim 2016 1500 ile 2500 arasindaki o 1000 deviri cevirmek icin enerjiyi nereden aliyor da fark etmiyor servet beyGüç için yakıta ihtiyaç var, 10 kw için birim zamanda 5 gr mazot kafi ise devir önemi azalır Devir ile üretilen güç eş zamanlı değildir hiçbir zaman Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Ekim 2016 Yazar Paylaş 22 Ekim 2016 1500 ile 2500 arasindaki o 1000 deviri cevirmek icin enerjiyi nereden aliyor da fark etmiyor servet beyAraba boşta gaza bas motoru 2000 devire çıkar, sonra gaz sabit halde iken debriyajdan ayağını usulca çek motor deviri düşmeye başlayacak, atıyorum 1100 devir ile yürüyecek araç. 900 devir ne oldu da kayboldu? Yorum bağlantısı
Sadık Taşyürek 22 Ekim 2016 Paylaş 22 Ekim 2016 100 km/h hızla CC ile gidince az yakıyor. 90 km/h ile gidince daha az yakıyor. 120 km/h ve üstü hızlarda ve klima açık gidince ciddi anlamda tüketim artıyor. kışın soğuk havada kısa mesafelerde yakıt tüketimi Yaz mevsimine göre daha fazla. anlatım seninki gibi detaylı ve bilimsel olmasada, çorbada tuzumuz bulunsun istedim. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 22 Ekim 2016 Paylaş 22 Ekim 2016 Ellerine sağlık Üstad... İzlenimlerime göre Fabrika değerleri genelde yeni araçlarda tutuyor. Diğer araçlarda ise Yol şartlarını hesaba katmazsak aracın motor durumu bakım durumu kullanım stiline göre ciddi değişkenlikler gösteriyor.5 Yılın üzerinde çoğu araçta insan gibi kullanımda mevcut katalog değerinin altını görüyorum. Normal şartlarda en az yakan aracın bile ekran değerlerine maksimum limitlerini işleyen ben, en ekonomik kullanımın en güvenli kullanım olduğunu düşünüyorum. Trafik kurallarına uymak en iyi yakıt ekonomisini sağlar başka icat aramaya gerek yok düşüncesindeyim. Saygılarımla... +1000 birkaç yıldır sakin kullanıyorum. Diğer araçlar yırtarcasına omuz atarak arkadan uzaktan daha ben hızlı bile giderken (yavaş gitmem) önüm birazcık boş diye (salak işte 5 saniye sonra yaklaşacağım öndeki araca daha hızlıyım) selektör atmalar en ufak sağ boşlukta oraya dalmalar. Yazık... çok yakar tabi tutturamazsınız. Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 22 Ekim 2016 Paylaş 22 Ekim 2016 Araba boşta gaza bas motoru 2000 devire çıkar, sonra gaz sabit halde iken debriyajdan ayağını usulca çek motor deviri düşmeye başlayacak, atıyorum 1100 devir ile yürüyecek araç. 900 devir ne oldu da kayboldu?Surtunme. Benim anlatmak istedigim, 1500 ile 2500 devir arasinda yakit farki olur.(ayni vites oranlarinda) Hissedip hissetmemek ayri bir konu. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 22 Ekim 2016 Paylaş 22 Ekim 2016 Bence de 1500 devirde daha az yakar, 1500 devirde çok rahat yürüyor. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Ekim 2016 Yazar Paylaş 22 Ekim 2016 Surtunme. Benim anlatmak istedigim, 1500 ile 2500 devir arasinda yakit farki olur.(ayni vites oranlarinda) Hissedip hissetmemek ayri bir konu. Harcanan güç, hız aynı devir farklı Bence de 1500 devirde daha az yakar, 1500 devirde çok rahat yürüyor. 100 km ile sınırlı araç, dümdüz yol. 5. vites 2300 d.d, 6.vites 1900 d.d. Yakıt tüketimi birebir aynı. 90 km ile sınırlı araç. 4 ve 5., vites tüketim birebir aynı. Aynı sınırlar ile rampa çıkılsın, yüksek devir çeviren motor daha az yakıyor 1 Yorum bağlantısı
Tuna İşgören 22 Ekim 2016 Paylaş 22 Ekim 2016 Bazen 6.vites 1500 devirde anlik tuketim yüksek olurken 5.vites 2500 devir daha dusuk oluyor anlık tüketim bende bu işe anlam veremedim sanırım yüksek vites dusuk devir her zaman az yaktırmıyor araca Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Ekim 2016 Yazar Paylaş 22 Ekim 2016 Bazen 6.vites 1500 devirde anlik tuketim yüksek olurken 5.vites 2500 devir daha dusuk oluyor anlık tüketim bende bu işe anlam veremedim sanırım yüksek vites dusuk devir her zaman az yaktırmıyor aracaAynen öyle. Anlık harcanan güç önemlidir, devir sonra sahneye çıkar Araçlar üzerinde anlık tüketim kadar saçma birşey yok zaten. Onun yerine anlık harcanan güç konsa daha verimli araç kullanılır. Eski kamgoma yapmıştım. Devir saatimin ışığı harcanan yakıta göre rengini yeşilden kırmızıya geçiriyordu. Bir nevi harcanan güç ölçümü yapıyordum Yorum bağlantısı
Tuna İşgören 22 Ekim 2016 Paylaş 22 Ekim 2016 Aynen öyle. Anlık harcanan güç önemlidir, devir sonra sahneye çıkar Servet abi sanırım o anda araca vites yüksek geliyor ve yürütmek içinde fazla benzin basıyor devir dusuklugunden dolayı Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 22 Ekim 2016 Paylaş 22 Ekim 2016 Ayni vitesde cok yakar. Vites degistimi durum degisir. Motorun tork egrisi girer fonksiyona. Yukardada parantez icinde ayni vitesde olarak belirttim hocam. Eger ayni vitesde 2000 dd ile 3000 dd da yakit degisir. Cok yakar. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Ekim 2016 Yazar Paylaş 22 Ekim 2016 Ayni vitesde cok yakar. Vites degistimi durum degisir. Motorun tork egrisi girer fonksiyona. Yukardada parantez icinde ayni vitesde olarak belirttim hocam. Eger ayni vitesde 2000 dd ile 3000 dd da yakit degisir. Cok yakar.Başından beri farklı vites diyorum, gözden kaçmış olmalı. Servet abi sanırım o anda araca vites yüksek geliyor ve yürütmek içinde fazla benzin basıyor devir dusuklugunden dolayıMotorun deviri, istenen yakıta cevap verebilecek kadar yüksek değilse zaten her türlü tüketim yüksek olacak. Videoyu buldum 1 Yorum bağlantısı
Ramazan Turan 22 Ekim 2016 Paylaş 22 Ekim 2016 (düzenlendi) Civic şehiriçi kullanımda ağlatıyor... Fabrika verisi 10,2 lt, şu an 13.7 lt civarında gösteriyor. Şehirler arası değerler neredeyse tam tutuyor. 6 lt civarı fabrika verisi, 120 km/s geçmezsem 6-7 litre üzerine çıkmıyor. Şehir içi bu mevsimde LPG tüketimi de 14-15 lt civarında bir de sabah benzinle çalışma eklersek 22 Ekim 2016 tarihinde Ramazan Turan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 22 Ekim 2016 Paylaş 22 Ekim 2016 Eğer o anda atıyorum 5 kw ile yürüyorsa araç, 4.vitese al yine aynı yakıyor. Devir tüketime çok etki etmiyor. Tabi 1500 yerine 4000 devir değil. 1500 ile 2500 fark etmiyor. Bir ara video çekeyim daha iyi olur fark.Konu buradan geldi servet bey.Matamatik 5. Vites 3000 dd 120kmh ile 4. Vites 4000 dd 120kmh arasinda da yakit farki olur. Cok yakar Video bekleriz. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Ekim 2016 Yazar Paylaş 22 Ekim 2016 Alıntı yaptığın yeri tekrar oku, sonra video gelir Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 22 Ekim 2016 Paylaş 22 Ekim 2016 Gormedigim bir yer var sanirim. Motorun 5kw uretmesi icin gerekli olan devir belli ornegin D. 5.viteste D devir de gidecegi hiz belli.ornegin H. 5kw 5.vites D devir H hiz 5kw 4.vites D devir H hiz Yukarda 5kw ve D yi sabit tutsak bunda da H dusecek (5 vites 4 vites den dolayi. Uretilen is 5kw sabit) ve kmh/yakit orani artacak. Benim kafam almadi. Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin 22 Ekim 2016 Paylaş 22 Ekim 2016 Emisyon ölçüm çevrimleri ticari araçlarda ve binek araçlarda farklılık gösterir. Amerika standartlarında da fark vardır. binek araçlarda g/km büyük araçlarda ise g/kwh olarak emisyonları ölçülür. Euro 7 (6.1 ya da 6.2 olabilir) çıkma aşamasında büyük zorluklardan birisi de NOx ve is emisyonlarıdır. CO2 emisyonu da büyük beladır ve bu emisyon doğrudan yakit tüketimi ile orantılıdır. Vites olayına gelince; yakit doğrudan gaz pedalı pozisyonuna bağlıdır. Kalibrasyon yapılırken pedal/tork pedal/hız hiz/xx gibi düşünülür. yakit tüketimi litre/km olarak değil de gram/kwh olarakadar düşünülürse daha doğru bir sonuç alınabilir. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Ekim 2016 Yazar Paylaş 22 Ekim 2016 Gormedigim bir yer var sanirim. Motorun 5kw uretmesi icin gerekli olan devir belli ornegin D. 5.viteste D devir de gidecegi hiz belli.ornegin H. 5kw 5.vites D devir H hiz 5kw 4.vites D devir H hiz Yukarda 5kw ve D yi sabit tutsak bunda da H dusecek (5 vites 4 vites den dolayi. Uretilen is 5kw sabit) ve kmh/yakit orani artacak. Benim kafam almadi. Uyuyalım Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Ekim 2016 Paylaş 23 Ekim 2016 Rampada düşük vites ile daha az yakar o kesin. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 23 Ekim 2016 Paylaş 23 Ekim 2016 şurada grafiği vermiştim: http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/198763-eec-90-test-tketim-srş-standardı-eceeudc/ kasacak olanlar şunu da okuyabilir: http://file.scirp.org/pdf/JTTs_2015093016315795.pdf 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 23 Ekim 2016 Yazar Paylaş 23 Ekim 2016 (düzenlendi) Daha düz yol var deneme yapabileceğim. Bu akşamki yol, Gölcük - İzmit arasında bir kaç kmlik yol. Eğim vs epey var. 24 Ekim 2016 tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recep Demirci 14 Şubat 2018 Paylaş 14 Şubat 2018 Otomobillerin Fabrika Yakıt Tüketimi Rakamları Ne Kadar Gerçek? İngiliz otomobil haber sitesi What Car?’ın gerçek tüketim testleri, fabrika değerleri ile gerçek tüketim değerlerini ortaya koydu. What Car? kesin kontrollü laboratuvar koşulları altında doğruluk ve tekrarlanabilirlik sağlamak için testlerini şehir içi ve otoyolda gerçek bir rota üzerinde gerçekleştirdi. İşte model model yakıt tüketim verileri: KIA NIRO HYBRID Otomotiv sektörünün en önemli gündem konusu alternatif yakıtlı otomobiller. Hiç kuşkusuz hibrid modeller de alternatif yakıtlı otomobillerde en önde yer alıyor. Otomobil markaları da hibrid otomobillere yatırım yapıyor. Kia da bu markalardan biri. Piyasaya sürdüğü Niro Hybrid ile hibrid otomobil piyasasında boy gösteren Kia, Niro’nun yakıt tüketimini fabrika verisi olarak 3.8 litre olarak gösterirken gerçek sürüş testinde ortaya çıkan sonuç 5.6. Yüzde 32.6’lık kayıp tam bir hayal kırıklığı. MAZDA CX-5 Mazda CX-5 yakıt tüketimi karşılaştırma testine 2.2 D 150 Skayaktive-D versiyonu ile katıldı. Fabrika verisine göre 5 lt yakıt tüketimi açıklanan Mazda CX-5 gerçek test sürüşünde 6 lt yakıt tüketti. Yüzde 16.4’lük kayıp ise iyi bir oran olarak ortaya çıktı. NISSAN QASHQAI Farbika yakıt tüketim değeri 3.8 lt olarak verilen Qashqai’nin 1.5 litrelik dizel motoru, gerçek sürüş testinde 5.4 lt yakıt tüketim oranı verdi. Bu sonuç kaybın yüzde 26 olduğu anlamına geliyor. Qashqai küçük aile dostu SUV’lar için bir trend başlatan ve en iyilerden biri olmaya devam ediyor. OPEL MOKKA X Opel Mokka X 136 HP gücündeki 1.6 CDTI motor ile test edildi. Fabrika versisi bu motor için 4.3 lt iken gerçek sürüş testi sonucu 6.0 lt oldu. Bu sonuç kaybın yüzde 28.4 olduğunu gösteriyor. RENAULT KADJAR Fabrika yakıt tüketimi 3.8 lt olan Kadjar, gerçek sürüş testinde 5.2 lt yakıt tüketim değeri verdi. Bu sonuç yüzde 25.7’lik kayıp demek. Nissan Qashqai ile platform kardeşi olan Kadjar, 1.5 litrelik dizel motor ile test edildi. SEAT ARONA 1.0 TSI 95 Seat Arona’nın Fabrika Verisinde 4.3 lt gösterirken What Car?’ın gerçekleştirdiği gerçek yakıt tüketim değeri 6.3 lt oldu. Yani yüzde 20’lik bir kayıp söz konusu. Test edilen 1.0 litrelik benzinli motor, ürün yelpazesinin en uygun seçeneği olmasının yanı sıra, hantal değil ve otoyolda oldukça hızlı bir şekilde ivmeleniyor. SEAT ATECA Seat’ın ilk SUV modeli Ateca 115 HP gücündeki 1.6 TDI versiyonu ile test edildi. Fabrika verisi olarak 4.3 lt yakıt tüketimi verilirken gerçek sürüş testinde 5.6 lt’lik yakıt tüketimi sonucu ortaya çıktı. Bu sonuç yüzde 23.6’lık kayıp demek. SUZUKI VITARA Yapılan testte en iyi veriyi veren model Suzuki Vitara 1.6 Atmosferik oldu. Fabrika yakıt tüketim verisi 5.3 lt olarak açıklanan Suzuki Vitara 1.6 Atmosferik gerçek sürüş testinde 5.9 lt yakıt tüketti. Böylece sadece yüzde 10.5’lik bir kayıp ortaya çıkmış oldu. Kaynak: http://www.vidyoto.com/otomobillerin-fabrika-yakit-tuketimi-rakamlari-ne-kadar-gercek/ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Suzuki iyi iş çıkarmış. 3 Yorum bağlantısı
Recommended Posts