Burhan Alhan 26 Şubat 2013 Paylaş 26 Şubat 2013 2006 Model Otomatik Fiesta için vites göstergelerinin bulunduğu tabla kırıldı. Bu parçadan bulabileceğim bir yer var mıdır? Bir kaç parçacıya sordum yok dediler. Yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkürler şimdiden. Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 26 Şubat 2013 Paylaş 26 Şubat 2013 Çıkmacıma sorarım Ancak aracın şasi numarası gerekebilir. Yorum bağlantısı
Burhan Alhan 26 Şubat 2013 Yazar Paylaş 26 Şubat 2013 Eğer gerekirse buradan paylaşırım. Teşekkürler şimdiden. Yorum bağlantısı
Yasin Erbakılı 3 Nisan 2013 Paylaş 3 Nisan 2013 Merhaba, eşime otomatik vites 1.4 benzinli (lpg) 2004 Model bir fiesta aldım. Yaklaşık 1 aydır fiilen kullanıyor aracı. Ancak bugün işyerine sorunsuz gitmesine rağmen, iş dönüşü aracı vitese geçirememiş. Araç "N" de çalışıyor fakat vitesi otomatiğe aldığında, ekranda halen "N" yazıyor ve araç hareket etmiyor. Nedeni ne olabilir? Aracı yürütüp, bir tamirciye götürebilmek için ne yapabilirim? Yorum bağlantısı
Mustafa Volkan Koca 3 Nisan 2013 Paylaş 3 Nisan 2013 Başka araçla .çekerek tamirciye götürebilirsin sorun beyinsel büyük ihtimal araç vitese geçtiğini anlamıyor olabilir. Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 3 Nisan 2013 Paylaş 3 Nisan 2013 Başka araçla .çekerek tamirciye götürebilirsin sorun beyinsel büyük ihtimal araç vitese geçtiğini anlamıyor olabilir. Otomatik şanzımanlı araç hiç bir surette çekilerek, itilerek götürülemez, aksi halde çok ciddi arızalar çıkar. 2 Yorum bağlantısı
Yasin Erbakılı 3 Nisan 2013 Paylaş 3 Nisan 2013 Otomatik şanzımanlı araç hiç bir surette çekilerek, itilerek götürülemez, aksi halde çok ciddi arızalar çıkar. Araç çalışıyor halde olsa bile mi? Yorum bağlantısı
Mustafa Volkan Koca 3 Nisan 2013 Paylaş 3 Nisan 2013 Otomatik şanzımanlı araç hiç bir surette çekilerek, itilerek götürülemez, aksi halde çok ciddi arızalar çıkar. Bunu bilmiyordum bizim hiç otomatik aracımız olmadı yanlış bilgilendirme için özür hepsini birbiriyle çeker götürürüz hepsi manuel:) valla otomatik araba almam gibi gözüküyor baya sıkıntılı kaldınmı kalıyosun kaçarın yok çekici parası vereksin gibi gözüküyor 500 metre için 60 lira vermiştim içime öyle oturduki sol teker kopmamış olsa iterek götüreceğimiz yerdi Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 3 Nisan 2013 Paylaş 3 Nisan 2013 Burada çalışıyor ya da çalışmıyor olması etken değil sanırım. Yalnız sizin aracınız ASM ise belki farklı bir durum olabilir. Zira asm otomatikleştirilmiş düz şanzımandır. İşin ayrıntısını bilen üstadların görüşü daha muteberdir. Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım 3 Nisan 2013 Paylaş 3 Nisan 2013 Halat gibime geliyor benim de. Veyahut sizinkilerde pozisyoner varsa o da tam işlem yapmıyor olabilir. Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 3 Nisan 2013 Paylaş 3 Nisan 2013 Bunu bilmiyordum bizim hiç otomatik aracımız olmadı yanlış bilgilendirme için özür hepsini birbiriyle çeker götürürüz hepsi manuel:) valla otomatik araba almam gibi gözüküyor baya sıkıntılı kaldınmı kalıyosun kaçarın yok çekici parası vereksin gibi gözüküyor 500 metre için 60 lira vermiştim içime öyle oturduki sol teker kopmamış olsa iterek götüreceğimiz yerdi Manuel şanzıman arıza yapmaz diye bir kayıt yok. Öte yandan otomatik şanzıman da öyle sürekli arıza yapmaz. Ben yıllarca manuel kullandım, keşke ilk zamanlardan beri otomatik kullansaymışım diyorum. Bu gün, artık otobüslerde, hatta 50-60 ton yük taşıyan tırlarda bile otomatik şanzıman kullanılıyor. Yorum bağlantısı
Eren Aksoy 3 Nisan 2013 Paylaş 3 Nisan 2013 Manuel şanzıman arıza yapmaz diye bir kayıt yok. Öte yandan otomatik şanzıman da öyle sürekli arıza yapmaz. Ben yıllarca manuel kullandım, keşke ilk zamanlardan beri otomatik kullansaymışım diyorum. Bu gün, artık otobüslerde, hatta 50-60 ton yük taşıyan tırlarda bile otomatik şanzıman kullanılıyor. Bende bende aynen senin gibi düşünüyorum bende binmezdim önceleri otomatik arabaya ama şimdi manuel amelelik diyenlerdenim. 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 3 Nisan 2013 Paylaş 3 Nisan 2013 Otomatik şanzımanlı araç hiç bir surette çekilerek, itilerek götürülemez, aksi halde çok ciddi arızalar çıkar. boşta olan ve çalışan bir otomatik vitesli aracı çekmenin-itmenin ne zararı olabilir. Yorum bağlantısı
Atilla Yılmaz 3 Nisan 2013 Paylaş 3 Nisan 2013 boşta görünür olup cekince yağ basınçlı şanzuman olduğundan cekildiğinde basınçtan tum keceleri ve contalarını bozabilir diye düşünüyorum 1 Yorum bağlantısı
Yasir Uslan 4 Nisan 2013 Paylaş 4 Nisan 2013 Nasıl çekileceği kullanma kılavuzunda yazması lazım. Vites boşta iken 50km/s hızı aşmadan en fazla en fazla 50km uzağa çekilebilir diyor benimkinde. Sizinki de buna benzer bir şey olmalı sanırım. Sınırlamanın sebebi şanzıman yağlama sistemi ile alakalı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Nisan 2013 Paylaş 4 Nisan 2013 tdci + asm şanzıman değil eminiz? Vites kolu D ye geçiyor mu? R ye geçince ne yapıyor? Yorum bağlantısı
Yasin Erbakılı 6 Nisan 2013 Paylaş 6 Nisan 2013 Yanıtlar için teşekkür ederim. Pek fırsatım olmadı, anca şimdi görüyorum yazılanları işlerimin yoğunluğundan dolayı. O gün, arabamız vitese geçmeden bir gece işyerinin önünde bekledi. Sabah eşim tekrar deneyince bu sefer araç vitese geçti. Sanırım teknik bir arızası yok. Eşim, frene çok nazik davranıyor diye tahmin ediyorum. Otomatik araçlarda da bildiğim kadarıyla fren, aracın ilk çalışması için kontak anahtarı kadar ihtiyaç duyulan bir parçası aracın. Yorumlarınız, teknik bir arıza yaşayanlar için yardımcı olur umarım. Şimdilik sorunum çözüldü gibi, umarım bir daha böyle bir şey yaşamayız. Gerçekten çok can sıkıcı bir durum. Yorum bağlantısı
hakan çeçen 13 Nisan 2013 Paylaş 13 Nisan 2013 Frene basmassa zaten 1 ya da geriye takılıysa R yanıp yanıp söner. ASM'de problem olabilir. Benim araçda da vitese geçip artmama ya da geçmeme problemi vardı. ASM'deki kablolar bozulmuş.70 TL gibi bir rakama serviste yaptırmıştım. Yorum bağlantısı
Uysal DEVECİ 20 Ocak 2014 Paylaş 20 Ocak 2014 Merhaba, Bir arkadaşımın 2004 asm şanzumanlı,lpgli fiestası var. Son 2 haftadır 1-2, 2-3 vites geçişlerinin 3500 devir üzerinde gerçekleştiğinden bahsetti. 3-4, 4-5 geçişlerinde sıkıntı yokmuş. Bu sorunu yaşadığı sabah arabasını gaz vererek çalıştırabilmiş. vites geçiş problemini araba ısındıktan sonra da yaşıyormuş. Bazen düzeliyor, bazen aynı sıkıntıyı yaşıyormuş. Araç hiçbir arıza lamba uyarısı vermiyor. Sorunun çözümüne yönelik yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkürler... Yorum bağlantısı
Caglayan Celiker 20 Ocak 2014 Paylaş 20 Ocak 2014 Bazen yokuş aşağı giderken bile araç performans isteniyormuş gibi davranıp vites yükseltmektense aynı viteste daha atik gitmeye göre davranıyor. Ayak hareketleri ile aracın davranışını yönlendirebilirsiniz. Mesela yokuş çıkarken araca verdiğiniz gazı bir an da olsa azaltırsanız, araçta oluşan anlık rahatlama aracın bir üst vitese geçmek istemesine neden olabiliyor. Böylece devirde çok düştüğünden yokuş yukarı araç boğuluyor. Düz yolda yada yokuş aşağı bile gitseniz araca ani bir gaz hareketiyle yüklendiğinizde, araç bunu performans talebi olarak değerlendirip, bir alt vitese geçip devri yükseltme şeklinde cevaplıyor. Sanırım kullandıkça aracın gazına yapacağınız müdaheleler dahada şekillenecektir. Baskı balata ve şanzuman yağını da bir ara kontrol ettirin. Yorum bağlantısı
Tamer Taban 2 Temmuz 2014 Paylaş 2 Temmuz 2014 bende asm aracımın baskı balata ve volanını değiştirdim. vites geçişleri bazen vuruntulu oluyor, değiştiren usta alışacak gibi bişey dedi ama ne kadar doğru olduğunu bilmiyorum. bu şekilde kullanıyorum sıkıntı yaşamam inşalah. Yorum bağlantısı
Ahmet Duran Çelik 11 Eylül 2015 Paylaş 11 Eylül 2015 2004 model ford fiesta otomatik aracım var. 80.000 kmde. 1.den 2. vitese gecerken alttan tak diye bir ses geliyor. bazen 2.den 3. vitese geçerken de aynı ses geliyor ama 1. den 2. ye geçişteki sesten daha az bir ses. ses geldiğinde de araba çok az ileri doğru atıyor kendini (tak sesi geldiğinde). ama bu ileri ataletlenme çok fazla değil. arabayı kullanan anlar. örneğin 100km hızla giderken kırmızı ışık yandı ve durmanız gerekti. tam durduğunuz esnada vites 1. e geçerken yine aynı tak sesini yapıyor. forumlarda araştırdım, aks kafası, şanzıman takozu gibi yorumlar yapılmış. sizin bu olumsuzluk hakkındaki görüşünüz nedir? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 11 Eylül 2015 Paylaş 11 Eylül 2015 Bence zaman kaybetmeden baktırın.Bu arıza giderek büyür.Bence şanzımanın kendisiyle alakalı. Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 11 Eylül 2015 Paylaş 11 Eylül 2015 Aks kafası genellikle direksiyon hareketlerinde ses yapar. Sizin şanzıman ile ilgili bir problem gibi görünüyor. Vakit kaybetmeden gösterin. Zira şanzıman arızaları oldukça pahalıdır. Yorum bağlantısı
Recommended Posts