İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Asm Vites Problemleri


Burhan Alhan

Recommended Posts

Şanzımanda vuruntu kötü şeylerin başlangıcı ve habercisi olabilir malesef,ya da çok basit şekilde sadece şanzıman kulağının değişmesi gerektiğinden de kaynaklı olabilir.iyi bir usta önce kontrol etsin kulakları , ona göre devamında usta yönlendirmesi vb yapılabilir buradan

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay
(düzenlendi)

Otomatik şanzımanlarda yağın sanırım 40-60 bin km de bir değişmesi gerekiyor diye duymuştum.Değiştirmediyseniz öncelikle yağını değiştirin eğer sorun devam eder ise içerisindeki sensör gibi 2 tane alıcı var onların değişmesi gerekebilir.Bunun dışında iyi bir şanzıman ustasına gösteriniz.Motor ustası falan çok anlamaz.

tarihinde Gökhan Tongay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ahmet Duran Çelik

araç lifte kaldırılıp bakıldı, şanzıman takozunun kağuçuğu baya deforme olmuştu, değiştirildi. değişen takoz aracın arkasına doğru olan takoz. ancak değişimden sonra ses gitmedi. yağı kontrol edildi, eksilme vs yok. aks kafalarını elle kontrol ettiler ve sorun olmadığını söylediler...

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Erol Çakır

araç lifte kaldırılıp bakıldı, şanzıman takozunun kağuçuğu baya deforme olmuştu, değiştirildi. değişen takoz aracın arkasına doğru olan takoz. ancak değişimden sonra ses gitmedi. yağı kontrol edildi, eksilme vs yok. aks kafalarını elle kontrol ettiler ve sorun olmadığını söylediler...

Ahmet bey bu konuylailgili bir gelisme varmi ??? nasil cozdunuz sorununuzu ??? bendede 2005 model asm sanzumanli aracim var....

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Ali Rıza Atasoy

Merhabalar,

Aracım 2006 1.4 TDCI ASM şu an için 216.000 km de ve son 100.000 araç bende. Normalde şehir içi kullanımda gayet memnunum, fazla zorlamadan ve uzun duruşlarda N konumuna alarak kullanıyorum.

 

Uzun yolda ve özellikle 2-3 saat kulllanımdan sonra yada biraz aracı 120km hız üzeri uzun kulllanımlardan sonra vites geçişlerinde sorun başlıyor. Vites yükselirken normal değişim aralığına gelince aniden 4000 devire çıkıp zorlanarak değişiyor biraz da bu süreç uzuyor. Araç ilk kez böyle yaptığında memlekete gidiyordum. Gece vardım, sabah herşey normale dönmüştü. Özel servise götürdüm cihaz takıp baktılar problem bulamadılar ki sonraki yolculuklarda fazla zorlamadan ve arada mola vererek kullandım problem yoktu. Şehir içinde aylarca kullanıyorum böyle birşey yok. Geçen gün gene uzun yola gittim ve yine biraz uzun süre kullanınca aynı durum oldu. Enterasan yanı 20 dk. mola verdim Herşey normale döndü.

Sonuç olarak arabanın arkasına "Sen geç evlat baba yorgun":)) mu yazayım yoksa bunun sebebi başka birşey mi? Bakımları 7500 geçmeden düzenli yaparım, enjektör temizlikleri yeni yapıldı...

 

Teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Şanzıman yağı ısınıyor ve ondan yapıyordur muhtemelen.Şanzıman yağının özelliği kaybolmuş olabilir enson ne zaman değiştirdiniz bilmiyorum ama değiştirmenizde fayda var.Kısa süreli sürüşlerde olmuyorsa başka bir açıklaması yok gibi.Geçmiş olsun.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ümit İçke

Bende de buna benzer bir durum vardı.Debriyaj balata ve volan değiştirdim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Rıza Atasoy
(düzenlendi)

cevaplar için teşekkürler...

debriyaj balata volan ve şanzıman yağı  yakın zamanda değişti. Değişimlerden önce ve sonrada aynı problem devam ediyor fakat dediğim gibi şu an araç şehir içinde aynen sorunsuz gidiyor, araç uzun süre kullanımda sapıtıyor:)) beyin de falan mı bir şey var diyeceğim ama en son cihaza bağlanıp kontrolde edildi. tabii cihazda özellikle bakılması gereken bir şey var mı bilmiyorum. Yetkili servise bir gitsem mi acaba?

tarihinde Ali Rıza Atasoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Nuri Aldemir

Göremezseniz direk link vereyim 



aracım 2005 fiesta 1.4 asm uzun süre 5 de gidince böyle yapıyor devir boşta kalıp sonra vitese geçiyor. Kontağı aç kapa yapınca geri eski haline geliyor fakat 5 dk sonra geri böyle oluyor 20 dk filan bekleyince eski haline geliyor. 

Sizce sorun nerede başına gelen var mı daha önce ? 
Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin

öncelikle araç seyir halinde iken vitesi kesinlikle boşa almayın viteste ciddi sorunlara neden olabilirsiniz

aynı sorun bir yakınımın aracında meydana geldi bilgisayar bağlayınca şanzıman ve maf sensörü arızaları verdi

maf sensörü sökülüp incelerken sensörün içinde ince platinium tellerden bir tanesi kırıldı

büyük ihtimal daha önceden çatlamış

basit olandan başlayalım dedik ve maf sensörünü değiştirip arızaları sildik ve bingo 

herşey normale döndü

tavsiyem bilgisyar bağlayıp önce arıza teşhisi yapmanız

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nuri Aldemir
(düzenlendi)

öncelikle araç seyir halinde iken vitesi kesinlikle boşa almayın viteste ciddi sorunlara neden olabilirsiniz

aynı sorun bir yakınımın aracında meydana geldi bilgisayar bağlayınca şanzıman ve maf sensörü arızaları verdi

maf sensörü sökülüp incelerken sensörün içinde ince platinium tellerden bir tanesi kırıldı

büyük ihtimal daha önceden çatlamış

basit olandan başlayalım dedik ve maf sensörünü değiştirip arızaları sildik ve bingo 

herşey normale döndü

tavsiyem bilgisyar bağlayıp önce arıza teşhisi yapmanız

Araç benim aracım değil internet'de bulduğum bir video boşa almıyorum yani ben o konu hakkında daha önce uyarıldığım için fakat aynı sorun bende var göstermek için koydum

Maf Sensörü ne kadar'a değişti peki 

Bir tanıdığımız baskı balatanın değişeceğini söyledi bu sebepten yapabilir mi peki ? 

tarihinde Nuri Aldemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Baskı balata durumu nasıl. Hiç hidrolik yağ değişti mi vs? Geçmiş nasıl

Yorum bağlantısı
Nuri Aldemir

Baskı balata durumu nasıl. Hiç hidrolik yağ değişti mi vs? Geçmiş nasıl

Aracı 6 ay önce aldık geçmişini bilmiyoruz. Aracı bize satan kişi yakın dostumuz aracı izmirden servisten aldı oda baskı balata değişmesi lazım dedi 

O ne kadar tutar baskı balata'dan olabilir mi 

Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin

maf sensörünü 230 tl ye aldık

önce bilgisayarla arızaları kontrol edin ondan sonra çözüm arayalım

videodaki aynı arıza hem otomatik hem manuel kullanımda oluyordu

arıza kodu maf sensörünü verince ve fiziki olarak maf sensörü içerisinde deformasyon görünce maf sensörü değiştirdik ve düzeldi.

Yorum bağlantısı
Nuri Aldemir

Olabilir. Rakamı servisten sormalı.

700 Tl  gibi rakam söylendi bana 500 tl parça 200 tl işçilik 

maf sensörünü 230 tl ye aldık

önce bilgisayarla arızaları kontrol edin ondan sonra çözüm arayalım

videodaki aynı arıza hem otomatik hem manuel kullanımda oluyordu

arıza kodu maf sensörünü verince ve fiziki olarak maf sensörü içerisinde deformasyon görünce maf sensörü değiştirdik ve düzeldi.

Daha önce bilgisayara bağlandı araba rölanti sensörün'de arza vardır kablosu kopmuş araç rölantide devir dalgalaması yapıyordu gittiğimiz usta kızdırma bujilerinin değişmesi lazım onu sökerken kristal bir parça var o kırabilir üst kapak açılacak filan demişti kablonun kopuk olduğunu bildiği halde kobloyu lehimledik geçti orada bilgisayara bağlandığında tek sorun bu sensörde olarak görünüyordu başka bir şey yoktu yani 

Yorum bağlantısı
Nuri Aldemir
(düzenlendi)

Asm debriyajı rakamı aldığınız a emin misiniz

2n24VE.png

Baktığım bu değil mi ? 

tarihinde Nuri Aldemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Nuri Aldemir

Bu gün itibari ile

Baskı Balata + Bilye = 540 

Triger Seti = 140 

Şanzuman Yağı 3 LT  = 75 TL



İşçilik 200 TL Baskı balata için + 50 Tl Triger Seti için 

Olarak anlaştık yarın araba yapılmış olarak alacağım sizin ile paylaşırım sizinle sorunların gidip gitmediğini.

Fiyatlar uygun mu sizce ?

Yorum bağlantısı
Nuri Aldemir

debriyaj değşim sonrası cihaza bağlama dahil mi?

Evet sorunda tam olarak bu. Yaptırdığım yere bunu sorduğumda bana bilgisayara bağlanmadığını söyledi yaptıktan sonra bunu biz mi yapacağız yoksa ustaya mı ait ne kadar tutar ?

Yorum bağlantısı
Nuri Aldemir

Yürütemezsiniz ki bir yere..

Asm yi tanımıyor ypacak olan

Kodlama içinde  ne kadar tutar peki bunu bize mi yansıtacak yoksa o mu yapacak yani nasıl işliyor 

Yorum bağlantısı
Nuri Aldemir

100 150 TL De format atmak (Sanırım kodlama oluyor) Servisten biri gelecekmiş öyle dedi 

Yorum bağlantısı
Ali Altan

2004 model dizel asm fiestam var araç vites geçişlerinde arızalı kullanımla boşluk yapmış aks başlarının yaptığı boşluk gibi vuruntu yapıyor.

Akisleri değiştirdim,motor alt takozunun değiştirdim.Hatta şanzıman beynine proğram atıldı ancak vites geçişlerindeki "luk" şeklindeki boşluk veya vuruntu geçmedi....Bir kaç usta beyin konusunda diretti ancak devamlı olarak bu sorun olmuyor.Bazen aracı çok sakin devirlendirdiğimde geçişler gayet sorunsuz oluyor;ancak devirli kullandığımda bu sorun hemen tekrar nüksediyor.

Yine birkaç usta da baskı balata veya volant'tan olabilir dediler ancak parçalar pahalı olduğunden ve kesin bir sonuç almamın şüpheli olmasından dolayı konuyu önce burada değerli görüşlerinize açmamın faydalı olacağını düşündüm.....

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...