İçeriğe Yönlendir

Passat - 1.6 Dizel ve 1.4 Tsi Yakıt Tuketimi


Erkan Uygur

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

Evet geldim.

İsteyen arkadaşlar benim araç bilgisayarıma gelip bakabilirler. 1 depo ile 950-1000 km gidiyorum.

Kurtköyde oturuyorum, bzen istanbula bazen gebzeye bazen tuzlaya pendiğe öyle yerlere gidiyorum. Hep de dümdüz değil tabi ışıklara trafiğer kalıyorum.

Hızlı giderim epeyce hem de ama yeşil kalkışlarında yarışmam arkadaki ayılar selektör yapar. frene de basmam pek geekmedikçe.

 

uzun dönem ortalamam 6.3 tür. gelin buyrun bakın.

 

ilk 7-8 km de ortalamam 8 litre gösterir. soğuk TSI/GDI motorlarda double injection vardır kataliltik nedeniyle. Çok yakarlar.

Bu arabalara sahip olmayan, yahut kısa dönem atmosferik gibi kullanmış olanların çok yakması yahut çok yaktığını düşünmesi normaldir.

 

Bu arada yakıt harcamam ilk aldığım dönemlere göre 100 bin km den sonra biraz daha düştü. Ya oktanlar değişti ya da benim motor iyice açıldı.

şu an araç 160 bin km de.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Misafir
8 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Kurtköyde oturuyorum, 

 

hocam bende Kurtköy'de oturuyorum siz neresindesiniz Kurtköy'ün ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
11 saat önce, Doğuş Bağ yazdı:

 

hocam bende Kurtköy'de oturuyorum siz neresindesiniz Kurtköy'ün ?

royal park formula tarafındayım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bi kazası olduğu aşikar. araç güzel. Ancak fotonun çekildiği yeri ben begenmedim. bir galeri ve kumlu sote biryer. Sahibinden yazmış ama bence değil.

Görmek lazım. Az para değil. Kaza fotoları var mı ki?

Yorum bağlantısı
Erkan Uygur
(düzenlendi)

Dediğiniz gibi mekanda bana garip geldi tamirhane veya sanayi tarzı biryer gibi.Mesaj attım kaza ile ilgili resimleri varsa istedim bakalım nasıl cevap gelecek.

 

Peki CC hakkındaki düşünceleriniz nedir?

 

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-mizrak-as-68.000-km-de-2013-volkswagen-cc-1.4-tsi-160-hp-dsg-7-414292232/detay/

tarihinde Erkan Uygur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
4 saat önce, Erkan Uygur yazdı:

Dediğiniz gibi mekanda bana garip geldi tamirhane veya sanayi tarzı biryer gibi.Mesaj attım kaza ile ilgili resimleri varsa istedim bakalım nasıl cevap gelecek.

 

Peki CC hakkındaki düşünceleriniz nedir?

 

 

Resimler şurada çekilmiş.. 

 

Yorum bağlantısı
Erkan Uygur
9 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Resimler şurada çekilmiş.. 

 

 

Mehmet abi wallahi hafiye gibisin aynen dediğin yer nasıl buldun derin devletmisin yoksa :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
 
Mehmet abi wallahi hafiye gibisin aynen dediğin yer nasıl buldun derin devletmisin yoksa [emoji4]

Sölememm :)
Yorum bağlantısı
Erkan Uygur

Peki şimdi bu mesajı yazdığım yeride bulabilirmisin?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
57 dakika önce, Erkan Uygur yazdı:

Peki şimdi bu mesajı yazdığım yeride bulabilirmisin?

 

Bunu muhtemelen bulabilirim ama :)

Resmin çekildiği yeri çok basit buldum Erkan Bey. Resmin birinde Gold otomotiv tabelası vardı. Google'dan aradım adresini buldum ve araç kamerası kayıtlarından aynı yer olduğunu teyit ettim. 

Yani özel bir sistem kullanmadım.. :)

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Celal Aydın

Hatay-İzmir gidiş dönüş, klima hep açık, araç eşya yüklü bir şekilde, 120-130 aralığında 2500 km yol yaptık 1.4 tsi 122 hp DSG B6 Passatımız ile. 

Çevre illerde şehir içi de kullandık mecburen,

Ortalama yakıt 6.3 lt/100km

6.3x7=44 kuruş yaktı. 

Hemen hemen 2 tam depo ile gidip geldik.

Bir benzinli araçtan beklenmedik bir değerdi bizim için.

Evvelden 2.0 tdi’yi 5 yıl kullanmışlığım var, uzun yolda 5.5 lt ortalama yakıtla geziyordum, altına pek düşmüyordu aynu hızlarda.

Şehir içi ise 6.7-7.1 aralığında karma sürüşte elde ediyordum.

Aşırı bir fark göremiyorum aralarında,

Daha az vergi,

Çok daha az motor sesi (Hatta hiç yok desem yeri 2.0 tdi’ye göre, çalıştığını anlamıyorum kabinde aracın.)

Daha az masraf,

Aracı satın alırken aynı temizlikte bir 2.0 tdi’ye göre (bulması çok zordur) en az 10 bin lira daha ucuz olması,

Hemen hemen aynı performansı sergilemesi (2.0 dizel torku yüksektir, daha dolu gider, beygiri de 18 beygir fazladır lakin dizel olduğundan devir aralığı kısadır, hızlanmaları tsi kadar keyif vermez)

Tüm bunları toplayınca,

Bana en mantıklı gelen bir araçtır kendisi.

Gözü kapalı tercih sebebimdir.

Bu motorda herşey sizin sağ ayağınıza bağlıdır,

Bir dizele yakın az yaktırmak veya Bir 2.0 atmosferik benzinli kadar çok yaktırmak,

Söylediğim gibi sizin sağ ayağınıza bağlıdır.

1.6 tdi’yi es geçiyorum çünkü bu motorla kıyaslanamayacak kadar hantal ve güçsüzdür. (B6-B7 kasalardaki 105 hp’liklerden bahsediyorum)

Güncel 125 ve 150 hp ACT’ler ile performans ve yakıt ekonomisi çok daha iyi seviyelerde şu an.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...