İçeriğe Yönlendir

Yeni Kasa Honda Civic Araçlarda Çıkan Kronik Kaporta Göçmesi Sorunu


Emrah Altun

Recommended Posts

Mahmut Sayar
2 saat önce, Mert Gülkokan yazdı:

Mahmut bey 130 140 lı hızlarda kaputta dalgalanma sorunu da var ona da bakabilir misiniz bir ara o konuda da çok aşırı şikayet var

 

Göçük olayı binlerce aracı ilgilendiriyor ve gerçekten bir sorun, kaputta dalgalanma ise ilgili bir kaç video ve şikayet dışında genel bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Kendim test ettiğimde ve sadece FC5 sahiplerinin bulunduğu sosyal medya gruplarında yapılan testlerde de dalgalanma sorunu yaşayan görmedim. Bana göre şikayetler montaj hatası ya da sonradan yapılan bir işlemin neticesi olabilir. Göçükler sonradan oluştuğu için testlerde ve üretim aşamasında fark edilmemiş olsa da kaputun kağıt gibi sallanmasının gözden kaçması pek olası gelmiyor. 

 

Bu arada Civic fanı değilim son 6 yılda Focus, Jetta, Golf, C-Max ve Mondeo kullandım. Bunların dördü hala son jenerasyon araçlar ve Mondeo dahil içime en fazla sinen araç Civic oldu diyebilirim, Mondeo 1.6 dizel otomatik seçeneği sunsaydı onu tercih ederdim. Toplumda bu araçların kıymet görmesi boşa değil, motor şanzıman sorunsuzluğu, yakıt ekonomisi, donanım ve ikinci el gücü insanları bu araçlara itiyor. Kaporta zayıf, bence Golf ve Jetta'da zayıf. Sokakta herhangi bir Golf 7'nin yanına gidin silecek kaput birleşimine bakın sileceği yanlışlıkla kaldırmadan ötürü çoğunda boya atmıştır ya da rötuşludur. Yeni nesil araç boyalarının ne hikmetse darbelere mukavemeti yok. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
3 saat önce, Köksal Yılmaz yazdı:

Ben 100 bin tl verip araba alsam ve böyle göçükler olsa yerin dibine sokmak az kalır gözümde.

100bintl marka almıyor ki ama? 50binTL marka alıyor, 50binTL devlet alıyor.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
3 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

100bintl marka almıyor ki ama? 50binTL marka alıyor, 50binTL devlet alıyor.

 

Zaten kızgınlığın yarısı devlete, hem vergi alıyor hem kalitesiz ürünü memlekete sokuyor, sorun olunca da sahip çıkmıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Bana kalırsa hicbirsey olmaz. Honda birşekilde servise çeker düzeltir yağlayıp ballayip da gönderir. 60 k bakımı ücretsiz der yüzde 70 de tamam der. İade hiç sanmıyorum olsun. Bilinçli kullanıcılar dışında mahkemeye veren de çok fazla olmaz. Olanlarda Honda ya dokunmaz zaten. Honda fan sayfasının açıklaması bile bana kalırsa komedi. Aman ses etmeyin diyor mide bulandırmayin diyor şaka gibi valla.

Yorum bağlantısı
Akan Belen
Tabi ki.. sosyal medya takip eden kaç kişidir ki.. 
Araç alırken baktım Honda ya da. Hatta iki arkadaşım aldı otomatik LPG li. Onlarda şu an sorun yok. Ama hem güvenlik olarak hem de bu durum yüzünden biraz endişe ettim bu sorunla uğraşmak istemedim honda da tatmin edici bir açıklama yapmadı. Bayi de evet sıkıntı var ama merkezi bekliyoruz diye söyleyince ufak ufak uzaklaştım.Arkadasim dizel Fiesta Dan geçiş yaptı Honda ya, genel olarak memnun ama tüketim olarak dizelden sonra canı sıkkın oldukça. LPG li olmasına rağmen burada 40 kuruş civarı yakıyorum diyor.
Yorum bağlantısı
Ergün Kol
On 20.11.2017 at 08:46, Mert Gülkokan yazdı:

Mahmut bey 130 140 lı hızlarda kaputta dalgalanma sorunu da var ona da bakabilir misiniz bir ara o konuda da çok aşırı şikayet var

 

Mert bey aynı sorun Peugeot 3008'de de var. Serviste söylerseniz kaput takozunu ayarlayıp bu hareketlenmeyi gideriyorlar.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Sani Gerşon

Yani diyor ki, siz kimsiniz Metin Kıratlı'ya gidiyorsunuz, biz de gideriz :)

İyi de ne bekleniyordu ki? Kendi test araçlarında da mini onarım yaptığını gördük zaten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir İlter
On 24.11.2017 at 15:09, Barış Göktürk yazdı:

Eğer daha önce buraya taşındı ve görmediysem kusur benimdir ama nette dolaşırken konuyla ilgili olarak şöyle bir yazıya denk geldim:

http://www.sekizsilindir.com/2017/10/honda-fc-5-civic-gocuk-problem.html

Buradaki inceleme eğer doğruysa ki oldukça mantıklı, onarım da bir işe yaramayacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Kullanıcılarla dalga geçişmiş, salak yerine konulmuş. Kendilerini kusursuz göstermişler, kendilerinden kaynaklanmadığını söylemişler, peki o göçükler neden oluşuyor. Hakimler savcılar var, onlar doğru kararı vereceklerdir. Tereddütsüz daha boyutuna gelmiş.

Size fabrika çıkışınca hic bir sorun olmayan ama bir süre sonra başınıza dünya kadar dert açacak araba satmışlar.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

şu açıklamayı yazmaya utanırım okurken küfrettim hondam olmamasına rağmen. Kelimelerde çalışılıp seçilmiş olduğu idda edilen sınırla sayıda vs

 

e devletten bimere şikayet etsin sahipleri 

Mahkemede sonuç alınamassa 

Yorum bağlantısı
Ergün Kol

Sorun şasinin esnemesi ve/veya genleşmesi iken köpük ile hiçbir şekilde bunlar değişmez. Ancak köpükile oradaki sacın esnemesi önlenebiliyorsa kozmetik olarak  ortada görünen bir sorun kalmayacağı için bu yöntem başarıya ulaşmış olur. Zaten çarpışma testlerinde elde ettiği sonuçlara bakınca arabanın mukavemetinde herhangi bir sorun olmadığı görülüyor. Şasi tasarlanırken tüm planlama çarpışma testlerinden yüksek puan almak üzerine kurulduğu için bu tip bir esnemeyi ve saca olabilecek etkisini hesaba katmamışlar.

 

Bir kaç kişinin tüm yasal haklarımı saklı tutuyorum ibareli bir servis belgesi ile bu yöntemi denemesi gerekiyor. Göçme veya dalgalanma çözülürse ne ala ama farklı bir noktada tekrar oluşursa ya da esneyemeyen saç zarar görürse mahkemeden başka yol kalmaz.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

Şase demiri mi esniyormuş ?

bütün arabaların esnermi normalde ? Bilmediğim için soruyorum

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Esnemeyen herşey kırılmaya meyillidir.   Bencede esner. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kasayı camlar tutar diyebiliriz.. 

Ön ve arka camı sökün, yamuk bir yerde arabanın kapısı zor kapanır... 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ergün Kol

Şasi/Karoseri aşırı sert, hiç esnemeyecek şekilde yapmak yerine şasi ve karoser üzerine esnek noktalar koyarak çarpışma anında darbenin sönümlenmesi ve yolcular tarafından hissedilen şiddetin azaltılması amaçlanıyor.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Üstü açık araçlar çok esner mesela, kasaları daha ağır olduğu halde. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

http://youwheel.com/home/2016/06/20/car-body-torsional-rigidity-a-comprehensive-list/

 

NM / derece cinsinden

Mazda MX-5 (NA, 1990 – 1993)     4,881
Mazda MX-5 (NA, 1994 – 1998)     5,152

 

çok düşük mesela.

 

Rolls-Royce Phantom 40,500

 

kütük gibi maşallah

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
15 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Ben de A3 e bakmıştım... O da buna benzer.. 

A3'e niye bakıyorsun?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...