İçeriğe Yönlendir

Gökhan'ın Yeni Arabası


Gökhan Albayrak

Recommended Posts

Gökhan Albayrak
Şimdi, Emre Şimşek yazdı:

Yaya: "hımmm, boya mı var la bu arabada?" önüne dönüyor. Sonra bir daha aklına takılıyor: "bahıym! valla boya var la bu arabada" diyor sonra geçip gidiyor.

 

Gökhan: "hımmm dönüp bakan bi daha bakıyor.."

 

Çamur :D

:elisopali:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Temizleme cd si. Müzik marketlerde veya elektronik marketlerde olur.
Tüm cd dvd okuyucularda kullanılabilir.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Gökhan Albayrak

Konuyu canlandırmak adına yakıt test verilerimi gireyim. Pazartesi günü depoyu tam doldurdum, sayacı sıfırladım. LPG 'yi kapattım ve testime başladım. Tamamı şehir içi olmak üzere dur-kalk trafikte (işe gidiş ve dönüş), hafif agresif, 4 defa ışıktan ışığa kaçamaklı (70km/h geçilmedi), sabah çalıştırdıktan 30 sn sonra harekete geçmeli ve malum arabada çocuk olunca önce klima sonra kalorifer kullanımlı testimin sonucu 15.9 lt / 100 km 'dir. Daha sakin kullansaydım 13-14 lt arası bir değer olabilirdi diye tahmin ediyorum. Belki çoğu kişiye bu değerler fazla gelebilir ama bana normal geldi. Gerek kış şartları, gerek kış lastikleri, gerek dur-kalk trafiği ve bagajın dolu olmasının üstüne benim de agresif kullanmamın sonucu bu oldu.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Değerler normal... 

Benim de ortalama hızım 15 km'lere düşerse tüketimim 12 litrelere çıkıyor.. 

Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
1 saat önce, Gökhan Albayrak yazdı:

malum arabada çocuk olunca önce klima sonra kalorifer kullanımlı

 

Pardon gökhan bey ; klima ile açınca kalorifer dahamı erken ısıtıyor araç içini ? :unsure2:

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
54 dakika önce, Talha Bilgi yazdı:

 

Pardon gökhan bey ; klima ile açınca kalorifer dahamı erken ısıtıyor araç içini ? :unsure2:

 

Misal, sabah arabaya bindiğim zaman klimamın derecesi 32 'de, aracı çalıştırdıktan sonra klimayı açıyorum. Elbette 32 derece vermiyor ama nispeten sıcak hava üflüyor. Aynı zamanda aracın motoruna biraz daha yük bindirdiğim için daha erken ısınıyor. E bunların faturası da yakıta çıkıyor. Çocuk üşümesin diye ödün veriyorum.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Daha erken ısıtmaz. Ama kışın klima açmak, sabah soğuğunda binince (ve tabi diğer tüm zamanlarda) camların buğulanmasını engeller.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Binen yükten dolayı motorun daha çabuk ısınmasını sağlayabilir.. 

 

Ben de genelde uzun ve vitesli inişlerde kompresyonu artırmak  için kullanırım klimayı.. Fren yerine klima.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Yanlış mı hatırlıyorum : Araba hararet yapınca klima açmıyormuyduk? Dolayısı ile klima açınca arabanın ısınması gecikmez mi?

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
4 dakika önce, Cavit Çırakoğlu yazdı:

Yanlış mı hatırlıyorum : Araba hararet yapınca klima açmıyormuyduk? Dolayısı ile klima açınca arabanın ısınması gecikmez mi?

Klima değil, sadece kalorifer, sıcak ayarda.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
15 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Daha erken ısıtmaz.

 

Motoru mu kast ettin abi yoksa kabini mi? Motoru erken ısıtır, yükü arttırıp daha fazla yakıt aldırdığı için. Kabini daha erken ısıttığı hissiyatındayım.

 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
7 dakika önce, Cavit Çırakoğlu yazdı:

Yanlış mı hatırlıyorum : Araba hararet yapınca klima açmıyormuyduk? Dolayısı ile klima açınca arabanın ısınması gecikmez mi?

 

Kalorifer açılır en sıcak ayarda camların tamamı indirilir, buradaki amaç sıcaklığın dışarı atılmasını sağlamak...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
25 dakika önce, Mert Gülkokan yazdı:

Soğuk havada klimayı sıcak olarak çalıştırmak sistemde devirdaime sebep oluyor mu ? Kışın klima çalışsın ki içindeki gaz devirdaim yapsın gaz kaçakları olmasın denir

 

Arabalardaki klima ısıtmaz. sadece soğutma amaçlıdır. Diğeri kaloriferdir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
4 dakika önce, Gökhan Albayrak yazdı:

 

Motoru mu kast ettin abi yoksa kabini mi? Motoru erken ısıtır, yükü arttırıp daha fazla yakıt aldırdığı için. Kabini daha erken ısıttığı hissiyatındayım.

 

Her ikisini de. Yani klimanın, motorun dolayısı ile kaloriferin erken ısıtmasına etkisinin olacağını sanmıyorum. Bizimki gibi benzinli araçlarda  zaten 1-2 km (2-3dk)  gitmek yetiyor motorun ısınmasına.

Ne kadar yük, ne kadar fazla yakıt :) ölçüye bile gelmez, motor zaten hemen ısınıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

kışın klima çalışsın lafı bazen açın anlamındadır (soğutucuyu). Ayrıca ön cam buğu önleyici de hem klima hem kalorifer aynı anda çalışır.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Bugün benzinli focusla geldim işe, ne ara ısındı da ibre ortalara geldi anlamadım bile.

Kışın sıcak havaya ayarlı da olsa ac yi açıyorum ara ara gaz dönsün diye, gerçekten dönüyor mu emin değilim.

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
26 dakika önce, Mert Gülkokan yazdı:

Onu biliyorum hocam
Kışın sıcak modda klima açılırsa içindeki gaz devirdaim yapılır mı ?

 

tabi evet. ikisi ayrı ünite.  

 

(prius vb hariç)

Yorum bağlantısı
Ali Gök
4 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

 

tabi evet. ikisi ayrı ünite.  

 

(prius vb hariç)

Hocam renaultda ısıyı cama verince klima otomatik devreye giriyor kapanmıyor da

klima kapatınca cam direk buhu yapıyor çöüm bulan yok. 

Fluance da kışında yönlendirme camdayken hep klima açık sebebi ne olabilir ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Bir saat önce, Ali Gök yazdı:

Hocam renaultda ısıyı cama verince klima otomatik devreye giriyor kapanmıyor da

klima kapatınca cam direk buhu yapıyor çöüm bulan yok. 

Fluance da kışında yönlendirme camdayken hep klima açık sebebi ne olabilir ?

 

Yönendirme diye çevrdiğin düğmenin üzerinde cam defrost yazıyordur. Yön değildir. Yön de zaten yoktur belki o modelde.

.insanlar defrost için klimayı açmayı anlayamadıkları için mühendisler "aç gitsin keratalar anlamıyor" demiştir. Ve mantıklı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benim tüm araçlarımda cama çevrilince klimayı otomatik açtı.
Kapatmak istiyorsanız cam+ayak seçmelisiniz.
Camdayken kapanmıyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Gökhan Albayrak

Aracım dün itibariyle 240 bin km 'yi devirdi. 8 aydır kahrımı çekiyor. Bu süre zarfında 1 yağ ve filtre bakımı yaptım. Castol Magnatec 10W40 'dan Mobil1 ESP 0W40 'a değişimini yapmıştım. Orjinal filtre kullandım. Bakımdan sonra aracımın çekiş başta olmak üzere motor titreşimi, marş kolaylığı gibi parametrelerinin daha bi iyileştiğini gözlemledim. 234bin km 'de yapmıştım. 9 bin km 'de bakımlarını yapmayı planlıyorum ve sonraki bakımına da 3000 km kaldı. Geçen sürede arıza yapmadı değil, arızalarını sıralarsak öncelikle soğuk havada marş motorunu döndürmemeye başladı. Sadece hava soğukken yapıyordu. Marş motorundan şüphelenildi, ama alakası olmadığı kısa devre yaptırılarak çalıştırıldığında anlaşıldı. Sonra şanzımanın P konumunda olmaması olduğundan şüphelenildi, N 'ye alıp deneyeceğim zaman fark ettim ki aracın park sensörleri ötmeye başladı yani araç kendini R konumunda sanıyordu. Çözüm 10 tl 'lik kontak temizleme spreyi maliyetiyle gerçekleşti. Şanzıman elektrik soketinin tam birleşmemesi sebebiyle araç vites konumlarını yanlış okuyordu. Spreyle temizlenip sıkıca birbirine geçirildi, -20 'de bile (Erzurum'da) tek marşta çalıştı. İkinci arızası ise, birgün aracı çalıştırıp indim ve ön camın buzunu kazıdım. Elimi şoför kapısına attığımda kapı açılmadı. Yan kapıdan bindim ve elektrikçiye götürdüm. Dış mandalın çelik telinin ucundaki plastik kopça kopmuş, orjinalini bulamayınca perçin vasıtasıyla tamiri yapıldı. Termostat arızasını saymazsak çünkü onun şimdilik tamirini yapamadım. 3 defa termostat değiştik ve sorun devam etmekte, Üçüncü arızası ise geçen hafta cam suyunu fışkırtmak istediğimde inceden gelen motor sesinin gelmemesi oldu. Sigortalarını kontrol ettim, sorun yok. Muhtemelen motor değişmesi gerekmekte. Araştırmalarım neticesinde 30 ile 50 tl arasında değişen fiyatları var. Dördüncü olarak yolda giderken sol ön lamba arıza ışığı yandı ve kontrol ettiğimde xenon far ampulünün patladığını fark ettim, Philips D2S ile değişimi yapıldı, 180tl. Bu arada 1 adet de (2. silindir) ateşleme bobini değişimi yapıldı, işçilik dahil 140 tl, akabinde külbütör kapak contası ve gözlükleri değişimi de yaptım. Bunlar da işçilik dahil 170tl tutmuştu. Bu saydıklarım 15 yıllık bir araç için makul arızalar olduğunu düşünüyorum. Yakın gelecekte değişmesi gerekli olan parça ise ön fren disk ve balatalarım. En kısa sürede değişimini yapıp konudaki yerini alacaktır. Disklerde yamulma mevcut. Hafif frenlemede direksiyonu sallamakta. Acil frende ise herhangi bir sıkıntı yok. Tahminen 700 tl 'ye yakın bir masrafı var. 

Güncel yakıt tüketimi konusuna gelince, kış şartlarında araç benzini sömürüyor. Özellikle soğukken yakıt tüketim ibresi 20 lt 'nin altına inmiyor. Evet inmiyor. Motor ısınıp LPG 'ye geçince de 10-20 lt arasında geziniyor. Pompa ölçümü ise 15.9 lt/100 km şehir içi. Yaz döneminde ise (bana göre) araç binilebilir seviyede tüketiyor. Şehir içi 100 liralık (yaklaşık 34lt) ile 250 - 270 km şehir içi yol yapabiliyor. Şehirler arası ise 320 - 340 km yol yapabiliyor. Tam dolu LPG ile 400 km yol yapabilmekte. Yaklaşık 10lt/100km. Perşembe ve Cumartesi günü uzun yol testini yaptım. Güncel yakıt fiyatlarına göre km 'de şehir içi 38-40 krş, şehir dışı 29-30 krş arasında yakıt tüketmekte. Verdiklerine göre götürdükleri benim için makul düzeyde olduğundan aracımla yola devam edeceğim.

Bu arada, yağ değişiminde 6.5 lt yağ almak gerekmekte. 2x4 lt yağ almaktayım. Kalan 1.5 lt yağı ise arada yağ çubuğunu kontrol ediyor, eksikse üzerine tamamlıyorum. 3000 km bakımına kaldığını düşünüp, elimdeki yağdan yaklaşık 800ml kaldığını da şuraya iliştireyim. Muhtemelen 9000km 'de 1lt yağ yakmış yada eksiltmiş olduğu sonucuna varabiliriz. 

Yukarıda vermiş olduğum meblağları net olarak hatırlamıyorum. Yanlışlık olabilir ama 20tl ya üzeri ya da altıdır. 

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Ali Gök

benm gozumde bmw nin gelmis gecmis en efsane kasasidir bu araba . 

 

Allah kaa bela vermesin masallah

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...