İçeriğe Yönlendir

Kuga - Otomatik Şanzıman Arızası


Mustafa Taşdemir_2

Recommended Posts

Önder Özcan
Hepsi çift.kavrama. ilk kasa kugaların makyaj öncesi 2.0 dizel 140 hp tork konventörlü tam otomatik idi. Maktayla birlikte 163 hp olup powershifte dönüldü
Yani bu konuda bahsi gecen 2011 kuga powershift mi tam otomatik tork konvertorlu mu?
Yorum bağlantısı
Mustafa Taşdemir_2
(düzenlendi)

Şikayetim ile ilgili, Ford otosan Genel müd.ğü , Müşteri hizmetleri geri dönüş yaptı, konu hakkında olumsuz yorum yapmaya başladı ( araç yedi yaşında, garantisi yok, vb. gereksiz bilgilendirmeler) Ben yinede üzerine basa basa , Yetkili servisin 15,30,45,60,75,90 bin km de dahil , şanzuman yağı değişikliği konusunda zamanında bu hatayı yapmasaydı, yani araç sahibi bilgilendirilmiş olsaydı, buna rağmen araç sahibi yetkili servisin talebini red etseydi  benim böyle bir talebim olamazdı zaten diye bilgi aktardım. Tekrar Ümraniye/İSTANBUL Nuraylar Ford oto yetkili servisi ile görüşeceklerini , tekrar tarafıma dönüş yapacaklarını arzettiler. Sanırım ,mağduriyetimin telafisi yönüne gitmeyeceklerini düşünüyorum,Mahkeme ye başvurmak zorunda kalacağım. 

 

tarihinde Mustafa Taşdemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Servisin elinde değişim için uyarıldı ama müşteri istemedi tarzında yazı yoksa işin rengi değişir bence. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Taşdemir_2

El kitabını inceledim , Şanzuman ile ilgili hiçbir bilgiye rastlayamadım.(10/2010 sürümlü el kitabı) GARANTİ VE SERVİS KLAVUZU KİTAPÇIĞI' nın , uzun süreli bakımlar sayfasında Şanzuman ile ilgili her 45,000 km de yağ ve filtre yenilenmelidir/ 3 yılda bir olmak üzere açıklama var. Ancak periyodik bakımlar el kitabı nda hiç bir servis kaşesi yoktur.  

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
36 dakika önce, Mustafa Taşdemir yazdı:

El kitabını inceledim , Şanzuman ile ilgili hiçbir bilgiye rastlayamadım.(10/2010 sürümlü el kitabı) GARANTİ VE SERVİS KLAVUZU KİTAPÇIĞI' nın , uzun süreli bakımlar sayfasında Şanzuman ile ilgili her 45,000 km de yağ ve filtre yenilenmelidir/ 3 yılda bir olmak üzere açıklama var. Ancak periyodik bakımlar el kitabı nda hiç bir servis kaşesi yoktur.  

 

Sen her bakımda servise gitmişsen ve onların bahanesi de zamanında şanzıman yağı değişmemiş ise.. 

Benim nazarımda olay nettir.. Çamura yatıyorlar. 45 bin bakımını kim yaptıysa suçlu o dur. 

Hukuki haklarını kaybetmeden dava aç abi. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Şahin4
(düzenlendi)

Bence hukuki süreci başlatmadan önce Ford genel merkezine (ABD'ye) olayı anlatan bir mail atın onlar Ford Türkiye'ye konuyla ilgili görüşüp size dönüş yapılacaktır eğer sonuç olumsuz olursa olayın seyrine göre hareket edersiniz.

tarihinde Emre Şahin4 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
32 dakika önce, Emre Şahin4 yazdı:

Bence hukuki süreci başlatmadan önce Ford genel merkezine (ABD'ye) olayı anlatan bir mail atın onlar Ford Türkiye'ye konuyla ilgili görüşüp size dönüş yapılacaktır eğer sonuç olumsuz olursa olayın seyrine göre hareket edersiniz.

 

Daha önce oraya ulaşanlar oldu ve aldıkları cevap muhattabınız Otosan denildi. Benim bildiğim araçlar Ford fabrikadan değil burada Otosan garantili.. Çözerse Otosan çözer bu işi ki etik olarak bence çözmesi gerekir ancak biraz mücadele etmek lazım..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bir saat önce, Serkan Toker yazdı:

Çözerse Otosan çözer bu işi ki etik olarak bence çözmesi gerekir ancak biraz mücadele etmek lazım..

 

Tüketici buna mecbur olmamalı.. Hakkını zorla alan bir toplum olduk maalesef.. 

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
10 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Tüketici buna mecbur olmamalı.. Hakkını zorla alan bir toplum olduk maalesef.. 

 

Otosan bu konuyu çözmez, en fazla iyi niyet göstergesi olarak yarısını talep eder bence..

Zaten araç yapılmış, aldığı parayı iade edeceğini hiç sanmıyorum..

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Aynı durum benim de başıma geldi konusunu açacaktım ancak buradan yazayım dedim, benim mondi vuruntulu geçiş yapmaya başlamıştı biraz araştırınca yağ değişimi gerektiğini öğrendim tabiki yabancı kaynaklardan yetkili servisten randevu alarak yola çıktıktan sonra hata verdi ve araç koruma moduna geçti o halde servise gittim servis bana 14 bin TL gibi düşman başına bir bedel ile hesap çıkardı, sana 10 kaat olur dediler Allah razı olsun kendilerinden. Tabi adamlar tamir adına içerde ne var ne yok değiştierecekler hesap bundan dolayı yüksek. Bir arıza tüm parçaları etkiler mi o da ayro bir konu. Arızanın sebebini sorunca servis şanzıman yağı değişmemiş dedi, Araç tamamen servis bakımlı kayıtlarda görülüyor hatta tam 90 binde triger de değişmiş, şimdi servis yetkilisi adam basit bir yağ değişiminden bahsetmediğinde adam değiştirmiyor ve arıza yapıyor, ben böyle işin içine tüküreyim, adama her servis zamanı götür arıza yapınca da neden yağ değiştirmedin desin sanki herkes otomotiv uzmanı.  Aisin AWF21 şanzımanı araştırdığımda yurt dışında herkes 60-80 bin arasında yağı yeniliyormuş. 7 litre kapasitenin 5,5 litresi değişiyor geriye kalan ise karter içinde veya başka bölgelerde kalıyormuş vs vs. Hatta Aisin de yağ değişimini istiyorken bizim Otosan'ın bundan haberi yok, garanti yok, Ford'un bunun için de bir bülteni yani tespiti yok. Bu durumda arıza ile başbaşa kalıyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
8 dakika önce, Hüseyin Sönmez yazdı:

Aynı durum benim de başıma geldi konusunu açacaktım ancak buradan yazayım dedim, benim mondi vuruntulu geçiş yapmaya başlamıştı biraz araştırınca yağ değişimi gerektiğini öğrendim tabiki yabancı kaynaklardan yetkili servisten randevu alarak yola çıktıktan sonra hata verdi ve araç koruma moduna geçti o halde servise gittim servis bana 14 bin TL gibi düşman başına bir bedel ile hesap çıkardı, sana 10 kaat olur dediler Allah razı olsun kendilerinden. Tabi adamlar tamir adına içerde ne var ne yok değiştierecekler hesap bundan dolayı yüksek. Bir arıza tüm parçaları etkiler mi o da ayro bir konu. Arızanın sebebini sorunca servis şanzıman yağı değişmemiş dedi, Araç tamamen servis bakımlı kayıtlarda görülüyor hatta tam 90 binde triger de değişmiş, şimdi servis yetkilisi adam basit bir yağ değişiminden bahsetmediğinde adam değiştirmiyor ve arıza yapıyor, ben böyle işin içine tüküreyim, adama her servis zamanı götür arıza yapınca da neden yağ değiştirmedin desin sanki herkes otomotiv uzmanı.  Aisin AWF21 şanzımanı araştırdığımda yurt dışında herkes 60-80 bin arasında yağı yeniliyormuş. 7 litre kapasitenin 5,5 litresi değişiyor geriye kalan ise karter içinde veya başka bölgelerde kalıyormuş vs vs. Hatta Aisin de yağ değişimini istiyorken bizim Otosan'ın bundan haberi yok, garanti yok, Ford'un bunun için de bir bülteni yani tespiti yok. Bu durumda arıza ile başbaşa kalıyoruz.

 

Sonuç olarak durum nedir ?

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Aynı durum benim de başıma geldi konusunu açacaktım ancak buradan yazayım dedim, benim mondi vuruntulu geçiş yapmaya başlamıştı biraz araştırınca yağ değişimi gerektiğini öğrendim tabiki yabancı kaynaklardan yetkili servisten randevu alarak yola çıktıktan sonra hata verdi ve araç koruma moduna geçti o halde servise gittim servis bana 14 bin TL gibi düşman başına bir bedel ile hesap çıkardı, sana 10 kaat olur dediler Allah razı olsun kendilerinden. Tabi adamlar tamir adına içerde ne var ne yok değiştierecekler hesap bundan dolayı yüksek. Bir arıza tüm parçaları etkiler mi o da ayro bir konu. Arızanın sebebini sorunca servis şanzıman yağı değişmemiş dedi, Araç tamamen servis bakımlı kayıtlarda görülüyor hatta tam 90 binde triger de değişmiş, şimdi servis yetkilisi adam basit bir yağ değişiminden bahsetmediğinde adam değiştirmiyor ve arıza yapıyor, ben böyle işin içine tüküreyim, adama her servis zamanı götür arıza yapınca da neden yağ değiştirmedin desin sanki herkes otomotiv uzmanı.  Aisin AWF21 şanzımanı araştırdığımda yurt dışında herkes 60-80 bin arasında yağı yeniliyormuş. 7 litre kapasitenin 5,5 litresi değişiyor geriye kalan ise karter içinde veya başka bölgelerde kalıyormuş vs vs. Hatta Aisin de yağ değişimini istiyorken bizim Otosan'ın bundan haberi yok, garanti yok, Ford'un bunun için de bir bülteni yani tespiti yok. Bu durumda arıza ile başbaşa kalıyoruz.
Şaka gibi ya, gidip Doğuş otoya sarılasım geldi :D
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
12 dakika önce, Sami Demirpaz yazdı:

 

Sonuç olarak durum nedir ?

 

Şimdi, Mehmet Ozyurek yazdı:

Geçmiş olsun... Ne düşünüyorsun Hüseyin. ?

Özel bir şanzımancıda yaptırıyorum, aslında o kadar hasar yok yağ bozulunca hidrolik denetimindeki parça da hata oluşuyor, o parçayı değiştirince sorun çözülüyor çıkma parça ile sorunu hallediyorum. Daha almadım arabayı yarın bir bakacağım. 

Sonuç olarak hata ne benim ne de arabanın hata bakımını yaptırırken bu konuda yetkili olanın bilgi vermemsi veya bilmemesinden kaynaklanıyor.

Mahkeme kanalının da etkili olacağını düşünmüyorum, garantisi bitmiş bir araca hiç bişey yapmazlar ortada global bir tanımlama yok çünkü, bizden başka herkes yağ değişimi yapıyor. Suçu kullanıcıya atacaklardır belli, zaten böyle bir mahkeme durumunda araba en az 2 yıl yatacak. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

öncelikle çok geçmiş olsun.

 

tüketici hakem heyetine başvurun derim. bazı durumlarda mahkemeden daha kolay sonuç çıkıyor. ayrıca uğraştırdıkları bişeyde yok dilekçenizi verin 1 kaç evrak isterler belki onları verin gerisini onlar hallediyor

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
3 dakika önce, Mert Yeldan yazdı:

Şaka gibi ya, gidip Doğuş otoya sarılasım geldi :D

Bunun marka ile ilgisi yok, hukuk anlayışı ile ilgisi var, DSG'ler patladığında global bir bülten vardı ona göre hareket etmek zorunda kaldılar. Sadec bizde olsaydı hata dağlara taşlara sarılırdın. Sonuçta deposunda olmayan malı satan firma.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Bunun marka ile ilgisi yok, hukuk anlayışı ile ilgisi var, DSG'ler patladığında global bir bülten vardı ona göre hareket etmek zorunda kaldılar. Sadec bizde olsaydı hata dağlara taşlara sarılırdın. Sonuçta deposunda olmayan malı satan firma.
Onu diyorum işte Ford deposunda olmayan malı satan firma, mevzu bahis kuqa cam tavana battaniye sarsın gezsin. Allah muhafaza 2 ayda gelemedi takriben 2 ay daha sürer diyorlar.
Doğuş için sadece DSG değil çoğu konuda daha iyiler.
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
Şimdi, Ali Gök yazdı:

öncelikle çok geçmiş olsun.

 

tüketici hakem heyetine başvurun derim. bazı durumlarda mahkemeden daha kolay sonuç çıkıyor. ayrıca uğraştırdıkları bişeyde yok dilekçenizi verin 1 kaç evrak isterler belki onları verin gerisini onlar hallediyor

Biraz uğraşmak gerekiyor, sonuçta aracı yaptırıyorum artık.

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Şimdi, Hüseyin Sönmez yazdı:

Biraz uğraşmak gerekiyor, sonuçta aracı yaptırıyorum artık.

masraf dişe dokunur bir tutarsa  şansını dene derim hüseyin abi.  kayınbabanın halden alacağı vardı bi dükkandan çek bile yoktu elimizde başvuru yaptım hakem heyetine adamların ciğerini söktüler resmen  biz bile şaşırdık duruma 

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
3 dakika önce, Mert Yeldan yazdı:

Onu diyorum işte Ford deposunda olmayan malı satan firma, mevzu bahis kuqa cam tavana battaniye sarsın gezsin. Allah muhafaza 2 ayda gelemedi takriben 2 ay daha sürer diyorlar.
Doğuş için sadece DSG değil çoğu konuda daha iyiler.

Avrupanın orta halli arabalarını lüks araba diye kerptirme konusunda çok iyiler. Şaka bir yana adam gibi bir otomotiv satıcısı yok maalesef. 

1 dakika önce, Ali Gök yazdı:

masraf dişe dokunur bir tutarsa  şansını dene derim hüseyin abi.  kayınbabanın halden alacağı vardı bi dükkandan çek bile yoktu elimizde başvuru yaptım hakem heyetine adamların ciğerini söktüler resmen  biz bile şaşırdık duruma 

Karşındaki adam Ford ama. Servisten aldığım bir tamir raporu var. Br deneme yapacağım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Bu konunun icinde servisin, suçu yag degistirilmemesine baglamasindan sonra fordun sitesindeki servis-bakim klavuzuna baktim. Ben de bir powershift kullanicisi olarak endiselendim haliyle.
Resmi bakim klavuzunda -tum modellerde ayni sey yaziyor- "otomatik vites kutusu sivisi ve fitresinin degisimi 45000 km" (1.5 ve 2.0 tdci modeller) olarak yaziyor.
Yani 1.5 dizel ve 2.0 dizel tum powershiftler icin bakim klavuzunda 45000 km de bir sanzuman yagi degisimi istiyor. Peki klavuzda yazani servisler neden bilmiyor. Ben 45 bin bakim diye servise sokuyorsam araci, servis kitapta yazan herseyi yapacak. Sorumluluk 45 bakimi yapan servislerin.
Benzinli araclar icin bir sey yazmamislar bu arada.8882ce9c717a89671276779989d854aa.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Karter tapasını her bakımda değiştiren servis yağı fatura kabarmasın diye değiştirmemiş olabilir. 3 saat işçilik yazıp arabayı 1 saatte teslim ettiniz diye itiraz eden müşteri de olabiliyor bu arada.. :D

3 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Bu konunun icinde servisin, suçu yag degistirilmemesine baglamasindan sonra fordun sitesindeki servis-bakim klavuzuna baktim. Ben de bir powershift kullanicisi olarak endiselendim haliyle.

 

Sitroyenden sonra senin sırtın yere gelmez abi, rahat ol... ;)

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
3 dakika önce, Serkan Toker yazdı:

Karter tapasını her bakımda değiştiren servis yağı fatura kabarmasın diye değiştirmemiş olabilir. 3 saat işçilik yazıp arabayı 1 saatte teslim ettiniz diye itiraz eden müşteri de olabiliyor bu arada.. :D

 

Sitroyenden sonra senin sırtın yere gelmez abi, rahat ol... ;)

Ben şimdi daha da huylandım. Hadi dizeller için değişim varmış, Bendeki benzinli. Aynı Şanzuman değil mi bu acaba. Dizelde değişim var benzinlide yok?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...