İçeriğe Yönlendir

Kuga - Otomatik Şanzıman Arızası


Mustafa Taşdemir_2

Recommended Posts

Köksal Yılmaz
2 dakika önce, Hüseyin Sönmez yazdı:

Aisin.

 

Bendeki şanzımanla aynı demek ki, km kaç oldu, ben de biran önce değiştireyim.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
(düzenlendi)
7 dakika önce, Köksal Yılmaz yazdı:

 

Bendeki şanzımanla aynı demek ki, km kaç oldu, ben de biran önce değiştireyim.

180beşbin.

tarihinde Hüseyin Sönmez tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
14 saat önce, Ali Gök yazdı:

Hüseyin abi onarımına ne kadar masraf gitti 

2500 Türk Lirası Ali, nakit verdim.

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Taşdemir_2
On 27.09.2017 at 18:31, Servet Aydın yazdı:

Bakım kitabında neler değişir gibi yazı varmı?

Aracımdaki kullanım kitapçığında -Uzun süreli bakımlar sayfasında --( Yetkili servisteki Şanzuman bakımını yapan teknik personelinde uyarısı aynı şekilde )şanzıman power shift --4F27E-5F31J--kullanım kitapçığında -Uzun süreli bakımlar sayfasında yağ ve filtre yenilenmelidir--45,000 km de / 3 yılda bir uyarı yazısı mevcut.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
2 saat önce, Mustafa Taşdemir yazdı:

Aracımdaki kullanım kitapçığında -Uzun süreli bakımlar sayfasında --( Yetkili servisteki Şanzuman bakımını yapan teknik personelinde uyarısı aynı şekilde )şanzıman power shift --4F27E-5F31J--kullanım kitapçığında -Uzun süreli bakımlar sayfasında yağ ve filtre yenilenmelidir--45,000 km de / 3 yılda bir uyarı yazısı mevcut.

5F31J  ile ilgili yerin görüntüsü var mi acaba hangi aracin kilavuzu bu.

Yorum bağlantısı
Mustafa Taşdemir_2
On 13.10.2017 at 21:11, Harun Kocaçalışkan yazdı:

5F31J  ile ilgili yerin görüntüsü var mi acaba hangi aracin kilavuzu bu.

Ford Kuga

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Taşdemir_2
On 25.09.2017 at 17:29, Önder Özcan yazdı:

Abi 2,0 dizel powershift. Powershiftlerin tamamı çift kavrama değil mi?

ALINTIDIR

------------------

Powershift prensip olarak birbirine paralel iki düz şanzıman şeklinde çalışıyor. Powershift düz şanzımanda kullanılan teknoloji üzerine kurulu olmakla birlikte kendi tahrik millerine bağlı iki ayrı hidrolik debriyajla bu sistemden ayrılıyor. Birbirinin içinde dönen iki tahrik milinden içte olanı birinci üçüncü beşinci ve geri vitesleri kontrol ederken dışta olanı ikinci dördüncü ve altıncı viteslere kumanda ediyor. Debriyajın elektro-hidrolik kontrol ünitesi bir debriyaj kavramışken diğerinin açılmasını sağlıyor. İki debriyaj da baskı balata sistemiyle çalışıyor. Bir piston debriyaj balatalarını birbirine doğru iterek bunların oluşan sürtünmeyle birbirine kilitlenmesini sağlıyor. Böylece motor birinci viteste gücünün ve torkunun zirvesinde çalışırken ikinci vitese geçmeye hazır hale geliyor. İkinci vitese geçildiğindeyse üçüncü vites hazırlanıyor. Bu sayede güç aktarımında veya torkta herhangi bir kesinti olmazken son derece hızlı ve pürüzsüz bir şekilde vites değiştiriliyor vites değiştirme sırasında da hızlanma sürüyor.Powershift sürücüye,sıralı vites değiştirme imkânı da sunuyor. Ancak bu sistemde elle vites değiştirme de bile zaman veya güç kaybı olmuyor. Powershift sıradan bir otomatik şanzıman gibi tork dönüştürücüsüne hareketli dişliye ve çok sayıda hidrolik debriyaja ihtiyaç duymadığı için bu parçaların getirdiği tork kaybı da ortadan kalkıyor

Yorum bağlantısı
Mustafa Taşdemir_2
On 25.09.2017 at 17:02, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Sonuç alamazsan dava aç abi. Aracın bakımında nelerin yapılacağını sen bilmek zorunda değilsin.. 

 

Diğer markalar çatır çatır motor ve şanzıman değişiyor. 

Hatalarını telafi etmeliler. 

 

 

Üç hafta boyunca  uğraşlarım sonucunda , Ford otosan Nuray oto /Ümraniye %50 tutarını (5,000 tl ) ödemeyi kabul ettiğinden , mahkeme sürecini başlatmadan anlaştık.

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
1 saat önce, Mustafa Taşdemir yazdı:

Üç hafta boyunca  uğraşlarım sonucunda , Ford otosan Nuray oto /Ümraniye %50 tutarını (5,000 tl ) ödemeyi kabul ettiğinden , mahkeme sürecini başlatmadan anlaştık.

Geçmiş olsun, en azından bu da sevindirici bir gelişmedir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
On 11.10.2017 at 18:42, M.Fatih Yüce yazdı:

 

İşte bütün mesele burda. Bu işin olması içinde önce tüketiciyi adam gibi koruyan yasalar ve bu yasaların içinde hakkını sonuna kadar arayan bilinçli tüketici olmak lazım. Bizde bu ikisindende çok az var :) Gelişmiş ülkelerin anayasalarına babayasalarında tüketici hakları yüzyılı aşkın süredir değişmeden aynı kalmış ve zamanındada hakkıyla yapılmışlarsa sorun çıkıyormu bence çıkmıyor. 60 yaşındayım hala adam gibi bir anayasamız yok babayasada hiç kalmadı zaten. Bunlar olmayıncada hakkını nerede arayacaksınki?

 

Toplu dava bizde yasak. Mesele ondan kaynaklanıyor. "Class action suit" diye aratın. 5 dolar kazıgın bedelini tüm magdurlar için tek avukat alır. Bizde adalet 200 sene geride. Belki 500. 

http://www.classactionrebates.com/

Çok konuşursak siyaset sayılır. Burda duralım.

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

 o kadar geride olsaydı işler daha iyi yürürdü, o kadar geride olmadığı için aksaklıklar yaşanıyor;) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Hüseyin ERTUĞRUL

2018 yılı başlarında aracımda bazı şanzıman arızası ışıkları yanmaya başladı. Bazen vitesi değiştirmiyordu. Özellikle soğuk havalarda ilk hareket ettiğimde peş peşe arıza ışıkları yanıyordu. Şanzımancıya baktırdım uçuk fiyatlardan bahsetti, arızanın muhtemelen şanzıman ana kartında elektronik arıza olabileceğini söyledi. Bir başkaları da yine buna benzer cevaplar verdi.  Aracın şanzıman beyni ile alakalı arızalarında beyin yenilenmesi gerekiyor, fakat bulamıyoruz şeklinde cevaplar alıyordum. İzmir ilindeki bir şanzımancı ile temaslandım getir hallederim dedi. Fakat her biri onarım işinin maliyetini en az (2500) TL. en fazla (15.000) TL. gibi olabilir diyorlardı. Bir tanıdığım vasıtası ile uzun yıllar Ford serviste çalışmış, şimdilerde kendi özel servisini işleten bir usta ile tanıştım. Konuyu bir de ona açtık. Araca bindi, vitesi manuel olarak büyütüp küçültmek şeklinde kullandı, şanzıman normal çalışmıştı. Bana "bu aracın şanzımanı sağlam, ben dahil hiç kimseye söktürme, kimseye para verme" dedi. O zaman sorun nedir dedim. Şanzıman filitre ve yağına bakmam lazım, eğer değişmesi gerekiyorsa değiştireceğiz, maliyeti (700) TL. dedi. Uygun buldum, yapılan kontrolde yağın eskimiş olduğu, içinde zerrecikler halinde metal parçacıkları olduğu, gözle görülmeyecek kadar ince yağ deliklerinden bu yağ geçeceği zaman tıkanma ve dolayısıyla arıza lambasının yanmasına neden olduğu anlaşıldı. Yağ ve filitresini değiştirdim bütün sorunlar bitti. Şanzıman beyni yeniden formatlandı, durum normal. Şayet beyinde bir sorun olsaymış yeniden format kabul etmeyecekmiş. Her (40.000) km. bir şanzıman yağ ve filitresinin değişmesinin uygun olacağını bana bildirdiler. Servisler işini biliyor fakat parçalara uyguladıkları kar oranları yüksek, iyi derecede yetişen elemanlarına normal maaş ödedikleri için belli seviyeye gelen ustalar imkanları varsa ayrılıyor ve kendi özel servislerini kuruyorlar. Bu itibarla işini iyi bilen yapan ustaları tercih etmekte fayda var. Fiyatları da servislere göre makul seviyede. "Garantisi yok". Servislere garanti kapsamında bir iş çıkarsak onlar da yapmamak için bin dereden su getiriyorlar. Arızadan çok bahane önümüze koyuyorlar.

  • Beğen 3
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Geçmiş olsun, yalnız metal parçaları varsa yağ değişimi bayağı geçmiş sanırım, sıkıntı olmasın sonra, parçacık demek sorun demek çünki...

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
15 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

Geçmiş olsun, yalnız metal parçaları varsa yağ değişimi bayağı geçmiş sanırım, sıkıntı olmasın sonra, parçacık demek sorun demek çünki...

Süper yetkili fort servisleri yağ değişiminden hiç bahsetmiyorlar yani gerek yok göreüyorlar zaar.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
1 saat önce, Hüseyin Sönmez yazdı:

Süper yetkili fort servisleri yağ değişiminden hiç bahsetmiyorlar yani gerek yok göreüyorlar zaar.

Normaldir bu durum :)  talaş varsa iş fenadır, yağı analiz ediyoruz (tabi nerdeeeee) ve aşınan ne hemen buluyoruz, tabii neden aşınıyor bu parça, çünki yağ zamanında değişmemiiiş, eee burası bizim ülke, doğal yani, neyse uff olmuş, öpünce geçer nasılsa ... :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Hüseyin ERTUĞRUL

2018 yılı başlarında yaşadığım powershift şanzıman sorunlarının bazılarını 2020 yılı başında da yaşamaya başladım. Konuyu iyice öğrenip özümsediğimi düşünüyorum. Nedir sorun; şanzıman yağı değişiminden bu yana 40 bin km. yol gidildi, yağ değişim zamanı geldi. Yağ içinde az da olsa zerrecikler oluştuğundan bunlar TCM bünyesindeki selenoid denilen (bir nevi elektrikli mıknatıs veya valfine yakın parçalar) parçaların içine girdiklerinde sabahları ilk hareket ettirmeden hemen sonra hız-devir durumuna göre vites yükseltileceği zaman selenoidin kısmi sıkışmadan kaynaklı geç devreye girmesi, akabinde az da olsa vuruntulu ve gecikmeli olarak vites değişikliğinin gerçekleşmesi veya vitesin değişmeme durumu. Bu durumda bazen sarı, bazen de kırmızı arıza ışığı yanabiliyor, sınırlı vites durumu vb. ikaz yazıları yazabiliyor. Öncelikli çözümler; aracı ve motoru durdurun, 1-2 dakika sonra yeniden yola devam edin, ancak manuel vites pozisyonunda, fazla süratli olmadan yavaş aralıklarla vitesi büyütün, 5-6 dakika sonra hız 90 km. civarına, vites 6 olduktan sonra D (otomatik) konumda yola devam edin. Şanzıman yağı kısmen ısındığı için sorun büyük oranda oluşmuyor. Benim uygulamam bu. Uzun vadede çözüm nedir? Şanzıman sökülecek, yeterli teknik ekipmanı olan bir atölyede selenoidler test cihazlarında kontrol edilecek, temizlik bakımla düzelmesi mümkün olmayanlar yenisi ile değişecek. Selenoid test cihazı olmayan atölyeler işe kestirmeden gidip, kontrol yapmadan hepsini değiştirmeyi tercih ediyorlar. Parça maliyeti yükseliyor. Sökülen şanzımanın iç bölümünde yeterli seviyede yıkama-temizlik işlemi yapılmalı. Madem söküldü bilyaları, kavraması vb. kontrolden geçirilebilir. Powershift şanzıman kavramaları ülkemizde tamir edilebiliyor ve 1 yıl-100 bin km. garantili olarak teslim ediliyor. Yakında selenoid tamiri de yapılabilecek, belki de başladı. Peki bu meseleyi servise götürsek ne yapar; muhtemelen turbo'larda olduğu gibi servis dışında yukarıdaki işlemleri yapabilme yeterliliği olan işletmelerde yaptırıp bizim aracı toplar. Bu kadar sorunu sürekli yaşar mıyım? Sağlam, sorunsuz bir powershift şanzımanım varsa her 40 bin km. yağını ve filitresini değiştirisem kullanım süresi çok daha fazla olacaktır. Kul yapısı işte, elbet bir gün arızalanır. Yeni model araçların kullanım kitapçıklarında "BU ARACIN KULLANIM ÖMRÜ 10 YILDIR" ibaresini hepimiz okuyoruz. Kazasız-arızasız günler dilerim.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Hüseyin ERTUĞRUL

2020 yılı nisan ayında İstanbul Kartal'da sadece şanzıman işi yapan bir işletmede aracımın mekatronik ünitesinin onarım ve ayarını yaptırdım. Sorunlar bitti. Servisin benden istediği rakamın 1/5 ine onarım yapıldı, memnunum. 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Turhan Onat
Hüseyin ERTUĞRUL yazdı:

2020 yılı nisan ayında İstanbul Kartal'da sadece şanzıman işi yapan bir işletmede aracımın mekatronik ünitesinin onarım ve ayarını yaptırdım. Sorunlar bitti. Servisin benden istediği rakamın 1/5 ine onarım yapıldı, memnunum. 

Öncelikle geçmiş olsun. İnşallah bir daha karşılaşmazsınız.

Hatırınızdaysa İzmir de çalıştığınız şanzuman ustanızı buradan paylaşır mısınız. Bir de memnuniyet derecenizi öğrenmek isterim. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Hüseyin ERTUĞRUL yazdı:

Yeni model araçların kullanım kitapçıklarında "BU ARACIN KULLANIM ÖMRÜ 10 YILDIR" ibaresini hepimiz okuyoruz. Kazasız-arızasız günler dilerim.

 

Okuyor muyuz.. Yazıyor mu bu ?

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Okuyor muyuz.. Yazıyor mu bu ?

 

Yasal olarak yazmak zorunda galiba. Üstündeki parçaların ömrünün en düşüğünü yazıyorlar heralde. Bazıları ekonomik ömrü 10 yıl yazıyordu. 
 

ZM9Vj3.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yasal olarak yazmak zorunda galiba. Üstündeki parçaların ömrünün en düşüğünü yazıyorlar heralde. Bazıları ekonomik ömrü 10 yıl yazıyordu. 
 

 

 

yedek parça yükümlülükleri ve çevre etki hesapları için söylemek zorunda.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...