Sefa Şerif

Tesla Gigafactory’den Sonra Tarihinin En Büyük Adımına Hazırlanıyor!

Recommended Posts

Sefa Şerif

Tesla, artan talebe karşı Çin'de büyük bir tesis açıyor. Üretimlerinin büyük bir kısmını buradan yapacak. İşte detaylar...

 

tesla-gigafactory-den-sonra-tarihinin-en

 

Bir anda çıkarak elektrik araç dünyasına hakim olan Tesla, bu aralar gelen taleplere karşı cevap veremiyor. Artan elektrik motorlu araba merakı, üretim kapasitelerini yetersiz kılıyor. Aslında insanların merakından çok emisyona ve doğayı korumaya yönelik ülkelerin benzin ve dizel yasaklama kararları da bu konuya iteliyor demek daha doğru olur.

3 model gamıyla hizmet veren Tesla, daha fazla üretim yapabilmek adına Çin merkezli bir tesis açmaya hazırlanıyor. Ki bu yeni açılacak tesis yine Tesla’ya ait olan dünyanın en büyük araç batarya üretim merkezi Gigafactory ile büyük bir güç birleşimi olacak.

Kaliforniya merkezli, yaklaşık 5 milyon metre kare alanda üretim yapan Tesla’ya bu tesis artık yetersiz geliyor.

 

tesla-gigafactory-den-sonra-tarihinin-en

 

Sonradan aileye dahil edilen ve son zamanda bekleneni vermemesiyle olay olan Model 3 için daha fazla üretim alanı yapılmaya çalışılıyor. Tesla’nın yıllık 80 bin araç üretebildiğini göz önüne alırsak, gerçekten dünya rakamları için çok az.

Elon Musk gibi dahi bir beyinin Çin’e neden fabrika açtığını düşünücek olursak, Uzak Doğu ülkelerinin dizel ve benzini bitirme girişimleri erken tarihlerde olacağı ve bu dönüşümün ardından müthiş bir araç satımı gerçekleşecek olmasından dolayı olabilir.

Elektriğin arabası haline dönüşen Tesla, Çin Hükümeti’nden de destek aldı.

 

tesla-gigafactory-den-sonra-tarihinin-en

 

Ücretsiz ticari alan kapsamında Şangay’da açacağı fabrika da, yerel tedarikçilerle de çalışılacak. Şu an izin konusu tamamlanan tesis için ne kadarlık bir bütçe ayrıldı bilinmiyor. Yapılacak masrafların milyar dolarlar seviyesinde olacağı kesin ancak net rakam şu an açıklanmadı.

Elon Musk’un Space X girişimlerinin yanında, batarya fabrikasını üst düzey faaliyetlerde tutması ve Çin’e açacağı yeni üretim tesisiyle, bundan sonra tutulması zor gibi gözüküyor. Tahmin ediyorum ki Tesla, 2025 yılından sonra daha büyük daha fazla kapasiteli fabrikalar açacak.

Biraz geniş düşündüğümüzde sadece Çin nüfusu için bile Model 3, model X ve Model S‘in tam kapasiteli üretimlerinin yapılması gerekiyor. Artı dünya satışı için beklenenleri de katarsak Tesla kısa sürelerde Toyota‘nın tahtına oturacaktır.

 

Alıntı:  www.paratic.com

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mesut Eyibil

Adamları gıpta ile izliyorum, 0 dan ilk çıkardığı 350-400km menzilli elektirikli araç yaparak ilklere oturması ve diğer Solar enerji, SpaceX gibi projelerle gerçekten geleceğin öncü yenilikçi ve bilim alanında dünyaya tur atlatacak bir firma olması beni çok heyacanlandırıyor, temizlikçilik bile olsa bu firmada çalışarak bu dünyaya sağladıkları katkıda benimde bir payım olmasını şahsen çok isterdim lakin yapmış olduğum birçok iş başvurusunda dalga geçtiğimi sandıkları için geri dönüş bile yapmadılar :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hakan Gürsu

Tesla'nın teknolojisinin yanına yanaşabilen bi marka henüz yok. Otonom sürüşde en iyisi şu an. Her gün çerkezköye gidip gelen bi Tesla sahibi varmış.Arabayı kendi kullanmıyor. S.S motorun müdürü anlatmıştı. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Tesla, tüm dünya devlerini ezecek teknolojiye sahip. Süslü oyuncakları ile kandırmak yerine mükemmel sürüş aracını tasarlıyor ve sağlam adımlar ile ilerliyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mesut Eyibil
13 dakika önce, Hakan Gürsu yazdı:

Tesla'nın teknolojisinin yanına yanaşabilen bi marka henüz yok. Otonom sürüşde en iyisi şu an. Her gün çerkezköye gidip gelen bi Tesla sahibi varmış.Arabayı kendi kullanmıyor. S.S motorun müdürü anlatmıştı. 

doğrudur adamlar koftiden iş yapmıyor, bi de şu dünya devlerinin baskısı olmasa daha neler yapacaklar ama malesef bazen boyun eğdiriyorlar, Tesla model S ilk çıktığında tüm dünyada süpercharger lar ücretsiz olarak sunulacaktı ama diğer firmaların baskısından dolayı 2.nesilden sonrasına çok az bir miktarda olsa alınacağını bildirdiler ama ilk nesil bedava kullanabilecek.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

Halka hitap etmesi gerekiyor, Ford un yüz yıl önce yaptığını biri yapmalı, Çinliler den gelebilir belki.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
Halka hitap etmesi gerekiyor, Ford un yüz yıl önce yaptığını biri yapmalı, Çinliler den gelebilir belki.
Araç pahalı değil ki.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

Kaç para Abi?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

80bin dolardan başlıyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

70 bin pound falan diyor, İngiliz sitede

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Bizde de 500bin tl :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erman Uzun

Daha fazla Seri üretimle fiyatlar düşebilir beraberinde devletler bazında desteklenmeli şarj istasyonları coğaşmalı beraberinde şarj süresi kısalmalı ki daha fazla yaygınşaşsın hem doğa hem cep için hemde konfor güvenlik için mükemmele araçlar biz daha fosil yakıtlı üretenedik 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

Golf fiyat seviyesinde , polo boyutlarında 200-300 km menzil olsa yetmez mi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Hocam çok şey istiyorsun ama. Adamlar spor araba yapıyor, fakir araçları yapıp niye çizgisini bozsun :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

İnsan değil miyiz abi biz de, cereyanı arabaya ne zaman bineceğiz

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Osman Bilgin

ceryanlı velespit şimdilik, sonra çin ve hintliler piyasaya girince bineriz :=)
ayrıca sanalda olsa ses olsa iyi olur, bastın mı ses gelecek, o hazı iliklerine kadar hissedeceksin..

 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sertaç Karginer

Güzel haber tahminimce genel olarak 10-15 sene içerisinde elektrikli araba kullanıyor olacağız.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
İnsan değil miyiz abi biz de, cereyanı arabaya ne zaman bineceğiz
2023te bineriz hep birlikte
  • Beğen 4

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Cem Işık
Bir saat önce, Evren Erakçora yazdı:

İnsan değil miyiz abi biz de, cereyanı arabaya ne zaman bineceğizemoji3.png

Şu an alınabilir düzeyde hibritler var piyasada 120 bin lira bandında kia niro;hyundai ioniq,toyota modelleri..hibritle başlayıp elektriğe sonra geçelim

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Siz bana arabanızı ve 20.bin avroyu getirin, 500 km menzilli, 120 km sınırlı hızlı pilli arabanızı alın götürün

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hasan Karabekiroglu
3 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Siz bana arabanızı ve 20.bin avroyu getirin, 500 km menzilli, 120 km sınırlı hızlı pilli arabanızı alın götürün

 

seninki hangi tipden teslaya mail attım tükkana şarj istasyonu kuracağız... 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
Bir saat önce, Osman Bilgin yazdı:

ceryanlı velespit şimdilik, sonra çin ve hintliler piyasaya girince bineriz :=)
ayrıca sanalda olsa ses olsa iyi olur, bastın mı ses gelecek, o hazı iliklerine kadar hissedeceksin..

 

Elektrikli spro araçların motorlarından gelen osilatör sesi V10 sesinden daha fena etki yapıyor bilesin

 

 

7 dakika önce, Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

seninki hangi tipden teslaya mail attım tükkana şarj istasyonu kuracağız... 

380 volt 50 amper

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk

Bu istasyonu tükana kurup para kazanabiliyorsunuz. Firma mevcut? Servet?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
Bu istasyonu tükana kurup para kazanabiliyorsunuz. Firma mevcut? Servet?
Hocam bizim arka kısım uygun lakin tek tesla var koca organize sanayide. Onunda kapısının önünde şarj istasyonu var

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk

Tesla değil ki mesele? Orgaanize sanayi civarında olanların navigasyonunda çıkıyor gelip araçla oraya park ediyorlar. Aslında sen değil de site yönetimi yapabilir.

 

https://www.voltrun.com

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki