Hasan Ali Gürsoy

99-01 Honda CRV Alma isteği ve korkularım

Recommended Posts

Hasan Ali Gürsoy

Merhaba Dostlar.

 

Zaman zaman hedef değiştirsem de yeni gündemime aldığım bir araçtır kendisi.

Yüksek ve 4 çeker araç alma isteğime bir türlü gem vuramamış olmamdan kelli sürekli bir macera sevicilikten kaynaklı(her anlamda macera yani hem doğa vs maceracılığı hem de yaşlı yorgun araç alma maceracılığı) yine bir gündem oluşturdum kendimde.
Facebookta bir grubu olan asker emeklisi bir abimizin(Taner DİLEK belki o da buralardadır) ısrarlı yönlendirmesiyle ki oldukça ikna etmiştir beni honda crv lere özelliklede 99-2001 nesil araçlara meyil ettim. 

Hondanın sorunsuz araçlar olması ve bu nesilin masraf çıkarsa da yormayacak düzeyde olması hatta çoğu problemini kendimin bile bizzat çözebilecek olmam dolaysıyla bu yola girdim ve araştırmalara başladım.

*Beni ilk Tedirgin eden şanzıman cinsi ve sorun çıkarabilitesi , çıkarsa dahi altından kalkılabilir mi?(burada beni bilen bilir halihazırda hala bir ford focusum var ve şanzımanına dünya para bayılıp revize ettirmişliğim var)

*İkinci soru işareti yüksek km araçlar almak zorunda olmam ve olası metal yorgunluğu sorunsalı.

*Üçüncü en önemli nokta ise yakıt tüketimi.

*Bunun yanında aracın lpg uyumu uyumsuzluğu durumu nedir?

*Böyle bir macera kumar mıdır değil midir?

*Şu an focusumu satsam aynı paraya bundan daha iyisini de alamayacağım hakkımda hayırlısı.

 

Yorum ve fikirlerinizi merak eder güzel forumlar dilerim.

 

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Cem Işık

Bilse bilse @Servet Aydın abi bilir bu aracı..hakkınızda hayırlısı olsun

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tuncay Arslan

Merhaba, aklımda kaldığı kadar yazayım, 2 yıl kullanmışlığım var.

Lpg uyumu gayet iyi, tüketimi de 10-15 litre arası.

1. ve 2. soruların için şans diyelim, çok düzgün arabalar var ama rastgelmek lazım.

Kullanırken verdiği hiç şahane iyi ki almışım dedirtir hevesiniz varsa alın bence.

Focus la başabaş yapamayabilirsiniz

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Duster niye bakmıyorsunuz? Hem daha genç, hem daha ekonomik?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
4 saat önce, Hasan Ali Gürsoy yazdı:

ford focusum var ve şanzımanına dünya para bayılıp revize ettirmişliğim var)

tesadüftür diyelim honda da aynısını yaşarsanız...... bu kriter canınızı ciddi anlamda sıkacak ise 99 model honda almayın

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hasan Ali Gürsoy
tesadüftür diyelim honda da aynısını yaşarsanız...... bu kriter canınızı ciddi anlamda sıkacak ise 99 model honda almayın

Ani teadüf değilmiş işte hastaymış bu konu yüzünden. Piyango bana vurdu
Merhaba, aklımda kaldığı kadar yazayım, 2 yıl kullanmışlığım var.
Lpg uyumu gayet iyi, tüketimi de 10-15 litre arası.
1. ve 2. soruların için şans diyelim, çok düzgün arabalar var ama rastgelmek lazım.
Kullanırken verdiği hiç şahane iyi ki almışım dedirtir hevesiniz varsa alın bence.
Focus la başabaş yapamayabilirsiniz

İmkan bulursam daha yüksek modellere de yöneleceğim. Ama şimdilik max 2001 evet focus ile kafa kafaya bulamayacağım. Üzerine eklemeye çalışacağız artık.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

yok honda da tesadüfen şanzıman gerekirse dedim, focusa harcanan para bahşiş gibi kalır

  • Beğen 1
  • Mutlu 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hasan Ali Gürsoy
yok honda da tesadüfen şanzıman gerekirse dedim, focusa harcanan para bahşiş gibi kalır

Düşük model olsa bile mi abi. Yani klasik 4 vites şanzıman içinde mi yorumun

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

maliyet açısından. şanzıman kötüdür demek değil. kriter içinde açılabilecek şanzıman masrafı çıkarsa

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hasan Ali Gürsoy
Duster niye bakmıyorsunuz? Hem daha genç, hem daha ekonomik?

Abi oluru var lakin manuel olması dacia olması bir burun kıvırttırıyor bana. Nebileyim sinmiyor içime. Ne olursa mantıklı davranamıyor insan. Hem bütçe de yetmiyor.
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
1 dakika önce, Hasan Ali Gürsoy yazdı:


Abi oluru var lakin manuel olması dacia olması bir burun kıvırttırıyor bana. Nebileyim sinmiyor içime. Ne olursa mantıklı davranamıyor insan. Hem bütçe de yetmiyor.

Eski kasa Koleos'lara baktınız mı?

Renault'a yönlendirmemin sebebi ucuz otomatik ve dizel bulabilmek için.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-renault-right-2.el-den-renault-koleos-2.0-dci-privilege-otomatik-dizel-496298590/detay

 

Örnek olması açısından link

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

*Beni ilk Tedirgin eden şanzıman cinsi ve sorun çıkarabilitesi , çıkarsa dahi altından kalkılabilir mi?(burada beni bilen bilir halihazırda hala bir ford focusum var ve şanzımanına dünya para bayılıp revize ettirmişliğim var)

En fazla çıkacak masraf komple sıfırlansa dahi 4000 tl. Kaldı ki çok nadirdir bozulanları. Bende ki 2005 olanın balatalarını zor bulduk. Bozulmadığı içn getiren yoktu.

 

*İkinci soru işareti yüksek km araçlar almak zorunda olmam ve olası metal yorgunluğu sorunsalı.

Çok sağlam motor bloğu var. İki kere ciddi hararet yaptırdım radyatör delikti. Suyu koyup devam ettim yoluma

 

*Üçüncü en önemli nokta ise yakıt tüketimi.

Şehir içi 11 litre lpg ( 147 bg ) Şehir dışı 8 litre lpg tüketimi var. Brc my11

 

*Bunun yanında aracın lpg uyumu uyumsuzluğu durumu nedir?

Uyumsuz motor yoktur, uyduramayan usta vardır

 

*Böyle bir macera kumar mıdır değil midir?

Sadece iyi lastik ile sizi şaşırtacak kabiliyet sergiler.

 

 

Gelelim kullanıcı yorumlarıma;

 

Sürekli 4x4 olmadığı için yakıt tüketimi 4 vites klasik türbinli bir araç için çok iyi. Yaşam alanı muazzam geniş ve otomobil'den çok daha ferah ve rahat. Hidrolik kavramalı haldex exterm işler yapılmaz ise bozulmaz.

 

Testler;

Araç kaygan bir alanda direksiyon tam sağ veya solda iken tam gaz olarak hareket ettirilir. Eğer arkadan tam dönme esnasında vuruntu veya tıkırtı gelirse hidrolik arka kavrama yağı özelliğini yitirmiş veya balataları bitmiştir. 1200 tl civarında idi.

Normal sürüşte hiçbir vites neredeyse hissedilmeyecektir.

122 bg olanları 15 saniye, 147 bg olanları 12 saniyede 0'dan 100km/h hıza ulaşır. Bunu mutlaka deneyin. Motor hakkında çoğu bilgi çıkacaktır.

Mekanik dayanımı çok çok iyidir ve yol tutuşu sizi şımartır

 

Hafif arazi şartlarına asvalt lastiği ile rahatlıkla girilir, İyi lastik ile gezdiğiniz yerlere şaşırırsınız.

 

 

Tavsiyem 147 bg almanız.

 

 

İleve bilgi;

 

Araçta elektronik veya mekanik kilit sistemi yok. Tek güvence iyi lastik arazide.

  • Beğen 3

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Video'da hayatımda en çok nefret ettiğim yılışık yılışık gülme olsada duymazdan gelip linkini koyuyorum

 

 

 

 

Video'da pek belli olmaz arazi şartları. Burada ki yerden yürüyerek geçilemez mesela

 

 

 

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
Bir saat önce, Servet Aydın yazdı:

Tek güvence iyi lastik arazide.

otoparktan çıkabilirse arazide gider mi?

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
otoparktan çıkabilirse arazide gider mi?
Landı çeker götürür
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hasan Ali Gürsoy
*Beni ilk Tedirgin eden şanzıman cinsi ve sorun çıkarabilitesi , çıkarsa dahi altından kalkılabilir mi?(burada beni bilen bilir halihazırda hala bir ford focusum var ve şanzımanına dünya para bayılıp revize ettirmişliğim var)
En fazla çıkacak masraf komple sıfırlansa dahi 4000 tl. Kaldı ki çok nadirdir bozulanları. Bende ki 2005 olanın balatalarını zor bulduk. Bozulmadığı içn getiren yoktu.
 
*İkinci soru işareti yüksek km araçlar almak zorunda olmam ve olası metal yorgunluğu sorunsalı.
Çok sağlam motor bloğu var. İki kere ciddi hararet yaptırdım radyatör delikti. Suyu koyup devam ettim yoluma
 
*Üçüncü en önemli nokta ise yakıt tüketimi.
Şehir içi 11 litre lpg ( 147 bg ) Şehir dışı 8 litre lpg tüketimi var. Brc my11
 
*Bunun yanında aracın lpg uyumu uyumsuzluğu durumu nedir?
Uyumsuz motor yoktur, uyduramayan usta vardır
 
*Böyle bir macera kumar mıdır değil midir?
Sadece iyi lastik ile sizi şaşırtacak kabiliyet sergiler.
 
 
Gelelim kullanıcı yorumlarıma;
 
Sürekli 4x4 olmadığı için yakıt tüketimi 4 vites klasik türbinli bir araç için çok iyi. Yaşam alanı muazzam geniş ve otomobil'den çok daha ferah ve rahat. Hidrolik kavramalı haldex exterm işler yapılmaz ise bozulmaz.
 
Testler;
Araç kaygan bir alanda direksiyon tam sağ veya solda iken tam gaz olarak hareket ettirilir. Eğer arkadan tam dönme esnasında vuruntu veya tıkırtı gelirse hidrolik arka kavrama yağı özelliğini yitirmiş veya balataları bitmiştir. 1200 tl civarında idi.
Normal sürüşte hiçbir vites neredeyse hissedilmeyecektir.
122 bg olanları 15 saniye, 147 bg olanları 12 saniyede 0'dan 100km/h hıza ulaşır. Bunu mutlaka deneyin. Motor hakkında çoğu bilgi çıkacaktır.
Mekanik dayanımı çok çok iyidir ve yol tutuşu sizi şımartır
 
Hafif arazi şartlarına asvalt lastiği ile rahatlıkla girilir, İyi lastik ile gezdiğiniz yerlere şaşırırsınız.
 
 
Tavsiyem 147 bg almanız.
 
 
İleve bilgi;
 
Araçta elektronik veya mekanik kilit sistemi yok. Tek güvence iyi lastik arazide.

Servet bey tam anlamıyla sorularıma olumlu cevaplar vermişsiniz. Emek vermiş zahmet etmişsiniz. Bu yorumlara istinaden ciddi ciddi düşüneceğim. Lakin hep duymak istediklerimi söylemişsiniz. Bir tek 1200 tl lik kısım olumsuz. Şanzıman sorunsalı olumlu bir izlenim bıraktı bende. Lakin insan sormadan edemiyor hiç mi kronik ya da kronik olmayan sorunları yok bu aracın. Alırken dikkat etmem gerekenler nelerdir?
Eski kasa Koleos'lara baktınız mı?
Renault'a yönlendirmemin sebebi ucuz otomatik ve dizel bulabilmek için.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-renault-right-2.el-den-renault-koleos-2.0-dci-privilege-otomatik-dizel-496298590/detay
 
Örnek olması açısından link

Hocam rakamlar yaklaşamayacağım düzeyde

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hasan Ali Gürsoy


 
Sürekli 4x4 olmadığı için yakıt tüketimi 4 vites klasik türbinli bir araç için çok iyi. Yaşam alanı muazzam geniş ve otomobil'den çok daha ferah ve rahat. Hidrolik kavramalı haldex exterm işler yapılmaz

Kısmını anlayamadım

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Sırayla gidelim yine,

Kuzenim 3 yıl kullandı 99 modelini. Ben 3 yıl kullandım 2005 modelini ve yine kuzenim 7 ay önce 98 modelini aldı ve hali hazırda kullanıyor.
Sürekli 4x4 tüm araçlar fazla yakar. Bu araç %80 ön, %20 arkadan çekişli. Buda tüketimin düşük olmasını ve yolu iyi tutmasını sağlıyor. Arka defransiyel girişinde yağlı kavrama ( haldex) zorlanma durumunda çekişi 50/50 yapıyor. Sistem içindeki yağı özel. 150.k değişim periyodu.

Motor buji veya kabloları yan sanayi kullanılmamalı. Distribütörü elektronik. Kısmi ecu aslında. Dikkat edilmez ise zarar verilebilir. Şanzuman tek tip. 122 ve 147 aynı şanzumana sahip. Honda servisi arkadaşım epey uzman bu araç hakkında. Hem ondan hem kuzenimden hemde kendi kullanıcı deneyimlerimden derleyip yazıyorum. Şu anki aracımı almadan evveli bir tanesini alma arefesinde idim. 2001 model benzinli. Satıcı ciddi yüksek rakam söyledi ve kuruş inmedi. 45bin tl istemişti.

Devasa çamur tekeri takıp 50 cm balçık içinde gezmeye uygun araç değil. Bf goodrich urban tereain lastik ile yaz kış keyifle dere tepe gezilir

  • Beğen 4

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Aracı tanıyan bilen yerlerde iyice bakılmalı. Mal sahibine benzer daima.

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hasan Ali Gürsoy

Çok değerli bilgiler. Teşekkür ederim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Köksal Yılmaz
15 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Aracı tanıyan bilen yerlerde iyice bakılmalı. Mal sahibine benzer daima.

 

Abi 10.000 km de bir subap ayarı gerekli mi lpgde?

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

İvtec motorda gerekli. 20.k kafi

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hasan Karabekiroglu
Bir saat önce, Servet Aydın yazdı:

İvtec motorda gerekli. 20.k kafi

 

abariii.. burda hazine var... Honda hayat onda dicek diye bekliyorum... CRV yi de koyalım mı bi tarafa o zaman ?

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hasan Semerci

2011 den beri Honda crv modellerini kullandım ve hala kullanıyorum. geçmişi iyi bir makinaya denk gelirseniz sorun yaşamazsınız.  sanayi bilmezsiniz. 

  • Beğen 4

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
5 saat önce, Köksal Yılmaz yazdı:

 

Abi 10.000 km de bir subap ayarı gerekli mi lpgde?

ayar iyidir getirisi çoktur çekinmeden ısrarla ustanızdan isteyiniz

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki