İçeriğe Yönlendir

Mitsubishi Outlander - Süspansiyon Yumuşatma


Talha Bilgi

Recommended Posts

Talha Bilgi
2006 Mitsubishi Outlander Aracımın süspansiyon sistemi sert idi test'de amortisörler testlerde zayıf çıktı. Ayrıca yaylarım benim sanırım sert. Tümsek ve bozuk yollarda çok sert tepki veriyor.
 
O yüzden sizlerden amortisör ve yay yani süspansiyon yumuşatma hakkında fikirlerinizi istiyorum.

Hedefim:  maximum konfor
 
Ayrılan bütçe : mantıklıysa sıkıntı yok


Bulduğum bazı yollar;
 
1 . Monreo konfor amortisör istiyorum ama sanırım bu araç için olmayabilir KYB imiş orjinali, yeni az daha uzun yay. Ve ön takım eksikler giderme...
 
2. Air yaptırmak

Konyada bunu çok araştıramıyorum zira çok anlayan yok (servis dahil).
Sizin yada etrafınızda böle bir sorunu çözen. Yada şehrinizde süspansiyon konusunda uzman yer yada isim varsa gelir yaptırırım yada bana parça göndersinler.

Arabamdan eşim dahil çok memnunum ama konfor konusunda az takıntı yaptım, aracımı satıp konforlu bir jip alsam min. 10.000 TL Eklemem gerek o yüzden çıkmazda kaldım. 
teşekkürler.
 
Aracımda şu an 215/65 R16 Michelin Crossclimate takılı 
 
FullSizeRender2.jpg IMG_1027.jpg
 
 
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
32 dakika önce, Mert Gülkokan yazdı:

Yeni amortisör ve yay takılması şart maksimum konfor içim

 

Yalnız bu araca uygun yay pek yok, özel yaptırmak lazım sanırım ayrıca takacağım amortisör gene sert karakterliyse gene aynı olur diye düşündüm. Ankara Namistayn amortisör yumuşatma yol tutuş gider diyor ama yumuşak süspansiyonlu suv'lar nasıl takla atmıyor :)

Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
1 dakika önce, Mert Gülkokan yazdı:

Orjinal amortisör ve yay vardır piyasada
Naimstaynn falan ya da air unutun onlarla daha sert olur km kaçta bu zamana kadar hiç değişmiş mi süspansiyon

 

sanırım orjinal amortisörü, km 114 binde felan. eski kayıtlarında yok değişim. Ama yağ kaçağı felan yok. Sekmelerden geçerken çok sert tepki veriyor, araç esnemesi az sanki yaylar sert gibi, bir kaç usta yayları söküp bu ebatta daha yumuşak yay yapabiliriz dediler... açıkçası arafta kaldım

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Talha, aracın turbo mu, 2.0'mı, 2.4'mü?
Turbo ve 2.4 olanların süspansiyon serttir orjinalden.

Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
45 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Talha, aracın turbo mu, 2.0'mı, 2.4'mü?
Turbo ve 2.4 olanların süspansiyon serttir orjinalden.

 

2.4  motor Turbo yok....  Peki bu aracın 2.0 olanlarının lastik ebatları bile değişik onların yay / amortisörleri farklı mıdır ? Sizce 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aynı şeyleri Qashqai ile yaşıyorum.. Mükemmel yol tutuyor ama sert.. 

Yumuşatmayı da düşünmüyorum :)

Devrilir yoksa.. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
34 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Aynı şeyleri Qashqai ile yaşıyorum.. Mükemmel yol tutuyor ama sert.. 

Yumuşatmayı da düşünmüyorum :)

Devrilir yoksa.. 

 

peki, süspansiyon sert olmadan yumuşak jip/suv 'lar nasıl bu işi çözmüş abi... ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
4 dakika önce, Talha Bilgi yazdı:

 

peki, süspansiyon sert olmadan yumuşak jip/suv 'lar nasıl bu işi çözmüş abi... ?

 

Çözmedi aslında :)  Bir yere kadar onlar.. Bu kasayı yolda tutabilmek için yatmaması gerek. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Valla benim Duster'da süspansiyon yumuşak ama salınım çok fazla. Virajlarda bayağı hız düşürüyorum. Bi tık daha sert olup daha iyi yol tutmasını tercih ederdim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
2.4  motor Turbo yok....  Peki bu aracın 2.0 olanlarının lastik ebatları bile değişik onların yay / amortisörleri farklı mıdır ? Sizce 
2.0 taksi kıvamında. Çok sert değilse elleme. Virajlarda arka yanına gelir yoksa :)
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
14 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Bence lastiklerinizde de sorun var.

 

üstad lastik Michelin CrossClimate 215/65 R16 102 V XL lastik ve yeni bu yaz aldım

Ben şuna kanaat getirdim, sanırım bu araç bu şekilde kabullenmek lazım , az daha konforlu bir jip yok ya 10.000 TL daha bayılıp 2001 kasa Mercedes ML320 alacam konfor için yakıtına , sorunlarına ve parça sıkıntısına katlanıp yada böyle bineceğim... :(

 

Demekki hala otomotiv teknolojisinde istenilen kıvama gelememişiz , benim isteğim karşılanmadı arkadaş :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

XL'ler ticari lastiktir. ExtraLoad yani EkstraYük demektir. XL kim önerdi?

Normalle de bi farkı olacağını sanmıyorum da, seçim hatalı, onu belirtmek istedim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

2.4 motor da 3 farkı HP var sizinki hangisini, lastik ebatları da yanlış sanki.

İkisinde bu 215 70 R16 100 H (170-167 HP)
Birisine bu 215 60 R16 95 H (160 HP )

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
41 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

XL'ler ticari lastiktir. ExtraLoad yani EkstraYük demektir. XL kim önerdi?

Normalle de bi farkı olacağını sanmıyorum da, seçim hatalı, onu belirtmek istedim :)

 

Xl lastik ticari olduğunu bilmiyordum, michelinin o ebatında dört mevsim başka lastik yok hep XL ... 

XL lastik bu kadar sertliğe etki olurmu bilemedim... 

26 dakika önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

2.4 motor da 3 farkı HP var sizinki hangisini, lastik ebatları da yanlış sanki.

İkisinde bu 215 70 R16 100 H (170-167 HP)
Birisine bu 215 60 R16 95 H (160 HP )

 

2.4 motor  160 Hp var TR'de tek . İntense seçenek 215 55 R17 ile girmiş TR'ye hatta kapıda bu ebat var 215 55 R17  ama ben bu yanakdan mütevellittir sertlik diye 215 65 R16 yaptım konfor artsın diye 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
46 dakika önce, Talha Bilgi yazdı:

Demekki hala otomotiv teknolojisinde istenilen kıvama gelememişiz , benim isteğim karşılanmadı arkadaş :D

 

Aynen tespit doğru.. 

İsviçreli bilim adamları diç macununu bırakıp teknolojiye yönelse.. çözülecek bu iş.. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
Şimdi, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Aynen tespit doğru.. 

İsviçreli bilim adamları diç macununu bırakıp teknolojiye yönelse.. çözülecek bu iş.. 

 

 

Yani basıyım parayı diyorum , ona olmaz ... buna olmaz, böle bir yay yok , böle bir amortisör yok ... :(

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
2 dakika önce, Talha Bilgi yazdı:

 

Yani basıyım parayı diyorum , ona olmaz ... buna olmaz, böle bir yay yok , böle bir amortisör yok ... :(

 

Kabullenmek yolun yarısıdır.. 

Kendimden biliyorum :)

Bir çok parçasını değiştirdim.. değişen sadece parçalar oldu.. :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
1 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Kabullenmek yolun yarısıdır.. 

Kendimden biliyorum :)

Bir çok parçasını değiştirdim.. değişen sadece parçalar oldu.. :D

 

bende para harcayıp bi değişim olmazsa çok bozulcam ... ya parça harcamayarak değiştircem aracı ya harcayarak riske gireceğim.... :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ozan Dural
4 saat önce, Talha Bilgi yazdı:

 

peki, süspansiyon sert olmadan yumuşak jip/suv 'lar nasıl bu işi çözmüş abi... ?

farkli tip suspansiyon sistemi kullanarak cozmusler genelde.  bkz. land cruiser. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Xl lastik 2 tonluk 15 kişi taşıyan araç lastiği demektir. Beton kıvamında lastik var araç altında

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
3 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

XL'ler ticari lastiktir. ExtraLoad yani EkstraYük demektir. XL kim önerdi?

Normalle de bi farkı olacağını sanmıyorum da, seçim hatalı, onu belirtmek istedim :)

 

yok benim passatın da XL ?

Ayrıca not bildiğim kadarı ile amortisör bozulunca zaten sistem en yumuşak haline düşer. sertleşip takılmadı ise. aracı daha yumuşak yapmak için bagaja 1 adet çimento torbası koymayı deneyin.

Range Rover türü araçlarda havalı sistem var. Anca bir yere kadar.

 

Bir ara jimny sevdası vardı onu almış olaydım 100 den hızlı düz yolda 60 dan hızlı virajda gitmemem gerekiyordu. Ayrıca inanılmaz sertti.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
(düzenlendi)
39 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

 

yok benim passatın da XL ?

 

Sana da yanlış lastik vermişler hocam :)

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Egea 17 jantlarda XL lastik var, yanakları korumak için büyük ihtimalle.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...