İçeriğe Yönlendir

Mitsubishi Outlander - Süspansiyon Yumuşatma


Talha Bilgi

Recommended Posts

Evren Erakçora

VW lerin taşıma kapasitesi rakiplerinden hep fazladır. Küçük araçlarında bile 450-500kg taşır. 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Egea sedan 1.6 dizel lastik ölçüsü 225 45 R17 91 V, xl nerede gördünüz. Servet abinin dediği gibi yük araçlarında var, kayınpederin makaslı Doblosuna almışlardı.

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

@Sani Gerşon benim Tiguanda da XL lastik var bayi çıkışı. Belirli bir ağırlığın üzerindeki araçlarda konuyor galiba. Tiguan 1505 kg.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
39 dakika önce, H.Cenk Bayrakçı yazdı:

@Sani Gerşon benim Tiguanda da XL lastik var bayi çıkışı. Belirli bir ağırlığın üzerindeki araçlarda konuyor galiba. Tiguan 1505 kg.

VW de durum nedir bilmiyorum ama Dacia sadece ticari araçlarına koyuyor. Lodgy 1200kg ve XL ile geliyor mesela.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
runflat lerin az daha ilkel versiyonu [emoji4]
Valla öyle. Hafif ticari araçlarda lastik patlasa dahi tam oturmuyor lastik
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
4 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Xl lastik 2 tonluk 15 kişi taşıyan araç lastiği demektir. Beton kıvamında lastik var araç altında

 

Bildiğim kadarıyla xl sadece güçlendirilmiş yanak demek öyle bir özelliği yok diye biliyom. Yoksa c serisi lastik olurdu. Hazar koca michelin bayi yanlış lastik vermez V olduğu için az sert hamurlu ama o kadarda etki etmez diye düşündüm

Yorum bağlantısı
Talha Bilgi

Sanırım bu iş amortisör değişimi ile çözülmeyecek. Yayları azcık açtırmam yada aracıma özel yumuşak yay için bir kaç yere bakıcam, ondanda olumsuz yanıt alırsam, yaza 2001 Mercedes ml serisi yada 2007 hyundai santafe felan deneyecem. Kullanıcılar özellikle konforunu ön plana çıkarmışlar

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Güçlü yanak demek, 6 kat yerine 10 kat demek. Buda maliyetin fazla, esneme payının az olması demek

2007 santa fe derim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
23 dakika önce, Talha Bilgi yazdı:

Sanırım bu iş amortisör değişimi ile çözülmeyecek. Yayları azcık açtırmam yada aracıma özel yumuşak yay için bir kaç yere bakıcam, ondanda olumsuz yanıt alırsam, yaza 2001 Mercedes ml serisi yada 2007 hyundai santafe felan deneyecem. Kullanıcılar özellikle konforunu ön plana çıkarmışlar

sert yumuşak yay yoktur aynı araç için yani. bozk amortisör vardır kasislerde vuruyırsa, amortisör tetine girerken lastik hava basınçları kaça ayarlandı?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

+1

 

Araçların bu tür konforunun artması için yay altında hareketli kısımdaki kütlenin ağırlığının aracın kütlesine oranının düşük olması lazım. yani lastik jant vs aks hafiflerse konfor artar. ayrıca lastik yanağı geniş olacak hava inik olarak konfor için. Bahsedilen konfor sanırım bu.. amortisör vurması farklı bir olay.

aks :)

aklıma şey geldi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
9 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

aks :)

aklıma şey geldi 

Şaft değil hocam. aman karıştırma :biggrin:

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
10 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Güçlü yanak demek, 6 kat yerine 10 kat demek. Buda maliyetin fazla, esneme payının az olması demek

2007 santa fe derim

 

o zaman bir dahaki lastik değişiminde bunu göz önüne alayım, bilgi için çok teşekkür ederim. Servet Bey

9 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

sert yumuşak yay yoktur aynı araç için yani. bozk amortisör vardır kasislerde vuruyırsa, amortisör tetine girerken lastik hava basınçları kaça ayarlandı?

 

Lastik hava basınçları 215 / 65 R16 için 35 ayarlandı. Sizce bu değer nasıl ?

Yorum bağlantısı
Talha Bilgi

Değerli dostlarım bugün sabah gelirken şehrimde araç alt bakım , ön düzen tamiri ile uğraşan bir firmaya gittim (Rottest diye bir firma). Benim için asıl önemli olan yakın zamanda benim aracımın aynısından ful alt ve ön düzen yapmış olmaları idi. (O araca 4 kyb amortisör ve alt / ön düzen yenilemişler 2.500 TL tutmuş araç pamuk gibi olmuştu diyor.) 

Hem yol testi, hem aracı kaldırıp alttan kontrol ettiler .... Yay değişimi söz konusu olmazmış, eğer yay kesik vs presleme yapılmadıysa, Amortisörlerim her ne kadar dışardan belli olmasa da sertleşmiş ve özelliğini yitirdiği için çukur tümseklerde lastik inip çıkacağına aracın şasisi inip çıkıyor amortisör darbeyi ememiyor dedi. 4 amortisör değişimi , amoritösr takozları değişir dedi, ön düzen ve alt düzende başka sıkıntılı bir yer yokmuş.

 

KYB takarız dedi, ben konfor için Monreo taksak dedim... bu araca uygun olmaya bilir ve monreo azcık ses yapabilir dedi... Son durum böyle arz ederim. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Amortisör bozulduğunda sertleşmez bence , tam tersi boşlar kendisini. Bozuk amortisörde  teker sadece helezon yay ile yaylanır ve yayın sönümlemesi yapılamaz.  Bence süspansiyonun yumuşak olmasında belirleyici etken helezon yaylardır. Mesela Mercedes'te avantgard modelin yayları serttir ve üzerinde 3 farklı renk ile boya noktası vardır. Classic modelde ise yaylar yumuşaktır ve yine faklı renk ile 3 nokta olarak kodlanmıştır.

 

497749d1361482739-spring-colour-codes-1.

 

BLUE - NORMAL/REGULAR COIL SPRING
RED - SOFTER COIL SPRING (softer than with a BLUE mark)

 

http://www.benzworld.org/forums/w140-s-class/1698837-spring-colour-codes.html

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Amortisör değişimi illaki rahatlatacaktır.. 

Ancak herşeyin orjinali ile değiştirilmesi taraftarıyım.. Yumuşasın diye farklı bir şey yapılması bana çok yanlış geliyor. 

Bozuk veya işini iyi yapmayan parça varsa değiştirilmeli.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
28 dakika önce, Mert Gülkokan yazdı:

Ben anlamıyorum ama araca gelen yükü amortisör mü daha çok karşılar helezon mu ? Bu soruyu vw eskişehir bayisine sorduğumda helezon daha çok karşılar dediler asıl işi yay yaparmış

İlk karşılayan yaylar, sarsıntıyı absorbe eden amortisörler:

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Bir saat önce, Sani Gerşon yazdı:

İlk karşılayan yaylar, sarsıntıyı absorbe eden amortisörler:

 

 

Amortisör enerjiyi absorbe eder ve zıpır zıpır sallanmayı keser. aslına bakarsan sertleştirme görevi görür ama taşıma görevi yoktur. amortisör olmasa aracın tekerine gelen taşı yay evet sıkışarak (zaten öyle) absorbe eder ve fakat sonrası? işte o zaman amortisör lazımdır.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi

Yani ben mesajları şöle harmanladığım da aslında amortisörlerimin bozulsaydı aracın daha yumuşak olması gerektiğini anlıyorum... Benim sorunum sanki gene amortisörlere görevini yaptıran yada esneten yay gibime geliyor... Yaylar sağlam ise... tam onu nasıl test edilir bilmem ama ... bu araç alt süspansiyon değişince yumuşamaz... :(

 

Şehrimde bu konuyu pek üzerine vazife edinmiş yer yok sanırım profesyonel yada ben bulamadım... 

 

İşin aslı umudum tükendikçe konfora odaklı aracın karakteriyle uyuşamadığımı hissedip değiştircem sanırım :(

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

amortisör bozulup sertleşen bir karakter gösteriyorsa o zaman öyle değil.

yay bozulmaz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Yay da bozulur. Yay zamanla yük yedikçe boyu kalıtsal olarak kısalır. Yaylanma mesafesi düşer.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...