Talha Bilgi 21 Aralık 2017 Paylaş 21 Aralık 2017 2006 Mitsubishi Outlander Aracımın süspansiyon sistemi sert idi test'de amortisörler testlerde zayıf çıktı. Ayrıca yaylarım benim sanırım sert. Tümsek ve bozuk yollarda çok sert tepki veriyor. O yüzden sizlerden amortisör ve yay yani süspansiyon yumuşatma hakkında fikirlerinizi istiyorum. Hedefim: maximum konfor Ayrılan bütçe : mantıklıysa sıkıntı yok Bulduğum bazı yollar; 1 . Monreo konfor amortisör istiyorum ama sanırım bu araç için olmayabilir KYB imiş orjinali, yeni az daha uzun yay. Ve ön takım eksikler giderme... 2. Air yaptırmak Konyada bunu çok araştıramıyorum zira çok anlayan yok (servis dahil). Sizin yada etrafınızda böle bir sorunu çözen. Yada şehrinizde süspansiyon konusunda uzman yer yada isim varsa gelir yaptırırım yada bana parça göndersinler. Arabamdan eşim dahil çok memnunum ama konfor konusunda az takıntı yaptım, aracımı satıp konforlu bir jip alsam min. 10.000 TL Eklemem gerek o yüzden çıkmazda kaldım. teşekkürler. Aracımda şu an 215/65 R16 Michelin Crossclimate takılı Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 21 Aralık 2017 Yazar Paylaş 21 Aralık 2017 32 dakika önce, Mert Gülkokan yazdı: Yeni amortisör ve yay takılması şart maksimum konfor içim Yalnız bu araca uygun yay pek yok, özel yaptırmak lazım sanırım ayrıca takacağım amortisör gene sert karakterliyse gene aynı olur diye düşündüm. Ankara Namistayn amortisör yumuşatma yol tutuş gider diyor ama yumuşak süspansiyonlu suv'lar nasıl takla atmıyor Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 21 Aralık 2017 Yazar Paylaş 21 Aralık 2017 1 dakika önce, Mert Gülkokan yazdı: Orjinal amortisör ve yay vardır piyasada Naimstaynn falan ya da air unutun onlarla daha sert olur km kaçta bu zamana kadar hiç değişmiş mi süspansiyon sanırım orjinal amortisörü, km 114 binde felan. eski kayıtlarında yok değişim. Ama yağ kaçağı felan yok. Sekmelerden geçerken çok sert tepki veriyor, araç esnemesi az sanki yaylar sert gibi, bir kaç usta yayları söküp bu ebatta daha yumuşak yay yapabiliriz dediler... açıkçası arafta kaldım Yorum bağlantısı
Servet Aydın 21 Aralık 2017 Paylaş 21 Aralık 2017 Talha, aracın turbo mu, 2.0'mı, 2.4'mü?Turbo ve 2.4 olanların süspansiyon serttir orjinalden. Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 21 Aralık 2017 Yazar Paylaş 21 Aralık 2017 45 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Talha, aracın turbo mu, 2.0'mı, 2.4'mü? Turbo ve 2.4 olanların süspansiyon serttir orjinalden. 2.4 motor Turbo yok.... Peki bu aracın 2.0 olanlarının lastik ebatları bile değişik onların yay / amortisörleri farklı mıdır ? Sizce Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Aralık 2017 Paylaş 21 Aralık 2017 Aynı şeyleri Qashqai ile yaşıyorum.. Mükemmel yol tutuyor ama sert.. Yumuşatmayı da düşünmüyorum Devrilir yoksa.. 3 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 21 Aralık 2017 Yazar Paylaş 21 Aralık 2017 34 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Aynı şeyleri Qashqai ile yaşıyorum.. Mükemmel yol tutuyor ama sert.. Yumuşatmayı da düşünmüyorum Devrilir yoksa.. peki, süspansiyon sert olmadan yumuşak jip/suv 'lar nasıl bu işi çözmüş abi... ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Aralık 2017 Paylaş 21 Aralık 2017 4 dakika önce, Talha Bilgi yazdı: peki, süspansiyon sert olmadan yumuşak jip/suv 'lar nasıl bu işi çözmüş abi... ? Çözmedi aslında Bir yere kadar onlar.. Bu kasayı yolda tutabilmek için yatmaması gerek. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Aralık 2017 Paylaş 21 Aralık 2017 Valla benim Duster'da süspansiyon yumuşak ama salınım çok fazla. Virajlarda bayağı hız düşürüyorum. Bi tık daha sert olup daha iyi yol tutmasını tercih ederdim. 2 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 21 Aralık 2017 Paylaş 21 Aralık 2017 Bence lastiklerinizde de sorun var. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 21 Aralık 2017 Paylaş 21 Aralık 2017 2.4 motor Turbo yok.... Peki bu aracın 2.0 olanlarının lastik ebatları bile değişik onların yay / amortisörleri farklı mıdır ? Sizce 2.0 taksi kıvamında. Çok sert değilse elleme. Virajlarda arka yanına gelir yoksa 2 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 21 Aralık 2017 Yazar Paylaş 21 Aralık 2017 14 dakika önce, Metin Akbal yazdı: Bence lastiklerinizde de sorun var. üstad lastik Michelin CrossClimate 215/65 R16 102 V XL lastik ve yeni bu yaz aldım Ben şuna kanaat getirdim, sanırım bu araç bu şekilde kabullenmek lazım , az daha konforlu bir jip yok ya 10.000 TL daha bayılıp 2001 kasa Mercedes ML320 alacam konfor için yakıtına , sorunlarına ve parça sıkıntısına katlanıp yada böyle bineceğim... Demekki hala otomotiv teknolojisinde istenilen kıvama gelememişiz , benim isteğim karşılanmadı arkadaş 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Aralık 2017 Paylaş 21 Aralık 2017 XL'ler ticari lastiktir. ExtraLoad yani EkstraYük demektir. XL kim önerdi? Normalle de bi farkı olacağını sanmıyorum da, seçim hatalı, onu belirtmek istedim 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 21 Aralık 2017 Paylaş 21 Aralık 2017 2.4 motor da 3 farkı HP var sizinki hangisini, lastik ebatları da yanlış sanki.İkisinde bu 215 70 R16 100 H (170-167 HP)Birisine bu 215 60 R16 95 H (160 HP ) 1 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 21 Aralık 2017 Yazar Paylaş 21 Aralık 2017 41 dakika önce, Sani Gerşon yazdı: XL'ler ticari lastiktir. ExtraLoad yani EkstraYük demektir. XL kim önerdi? Normalle de bi farkı olacağını sanmıyorum da, seçim hatalı, onu belirtmek istedim Xl lastik ticari olduğunu bilmiyordum, michelinin o ebatında dört mevsim başka lastik yok hep XL ... XL lastik bu kadar sertliğe etki olurmu bilemedim... 26 dakika önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı: 2.4 motor da 3 farkı HP var sizinki hangisini, lastik ebatları da yanlış sanki. İkisinde bu 215 70 R16 100 H (170-167 HP) Birisine bu 215 60 R16 95 H (160 HP ) 2.4 motor 160 Hp var TR'de tek . İntense seçenek 215 55 R17 ile girmiş TR'ye hatta kapıda bu ebat var 215 55 R17 ama ben bu yanakdan mütevellittir sertlik diye 215 65 R16 yaptım konfor artsın diye Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Aralık 2017 Paylaş 21 Aralık 2017 46 dakika önce, Talha Bilgi yazdı: Demekki hala otomotiv teknolojisinde istenilen kıvama gelememişiz , benim isteğim karşılanmadı arkadaş Aynen tespit doğru.. İsviçreli bilim adamları diç macununu bırakıp teknolojiye yönelse.. çözülecek bu iş.. 1 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 21 Aralık 2017 Yazar Paylaş 21 Aralık 2017 Şimdi, Mehmet Ozyurek yazdı: Aynen tespit doğru.. İsviçreli bilim adamları diç macununu bırakıp teknolojiye yönelse.. çözülecek bu iş.. Yani basıyım parayı diyorum , ona olmaz ... buna olmaz, böle bir yay yok , böle bir amortisör yok ... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Aralık 2017 Paylaş 21 Aralık 2017 2 dakika önce, Talha Bilgi yazdı: Yani basıyım parayı diyorum , ona olmaz ... buna olmaz, böle bir yay yok , böle bir amortisör yok ... Kabullenmek yolun yarısıdır.. Kendimden biliyorum Bir çok parçasını değiştirdim.. değişen sadece parçalar oldu.. 2 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 21 Aralık 2017 Yazar Paylaş 21 Aralık 2017 1 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Kabullenmek yolun yarısıdır.. Kendimden biliyorum Bir çok parçasını değiştirdim.. değişen sadece parçalar oldu.. bende para harcayıp bi değişim olmazsa çok bozulcam ... ya parça harcamayarak değiştircem aracı ya harcayarak riske gireceğim.... 1 Yorum bağlantısı
Ozan Dural 21 Aralık 2017 Paylaş 21 Aralık 2017 4 saat önce, Talha Bilgi yazdı: peki, süspansiyon sert olmadan yumuşak jip/suv 'lar nasıl bu işi çözmüş abi... ? farkli tip suspansiyon sistemi kullanarak cozmusler genelde. bkz. land cruiser. 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 21 Aralık 2017 Paylaş 21 Aralık 2017 Xl lastik 2 tonluk 15 kişi taşıyan araç lastiği demektir. Beton kıvamında lastik var araç altında 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Aralık 2017 Paylaş 21 Aralık 2017 3 saat önce, Sani Gerşon yazdı: XL'ler ticari lastiktir. ExtraLoad yani EkstraYük demektir. XL kim önerdi? Normalle de bi farkı olacağını sanmıyorum da, seçim hatalı, onu belirtmek istedim yok benim passatın da XL ? Ayrıca not bildiğim kadarı ile amortisör bozulunca zaten sistem en yumuşak haline düşer. sertleşip takılmadı ise. aracı daha yumuşak yapmak için bagaja 1 adet çimento torbası koymayı deneyin. Range Rover türü araçlarda havalı sistem var. Anca bir yere kadar. Bir ara jimny sevdası vardı onu almış olaydım 100 den hızlı düz yolda 60 dan hızlı virajda gitmemem gerekiyordu. Ayrıca inanılmaz sertti. 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Aralık 2017 Paylaş 21 Aralık 2017 (düzenlendi) 39 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: yok benim passatın da XL ? Sana da yanlış lastik vermişler hocam 21 Aralık 2017 tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 21 Aralık 2017 Paylaş 21 Aralık 2017 Egea 17 jantlarda XL lastik var, yanakları korumak için büyük ihtimalle. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Aralık 2017 Paylaş 21 Aralık 2017 Bir saat önce, Sani Gerşon yazdı: Sana da yanlış lastik vermişler hocam Tüm üstünde gelenler öyledir. Ayrıca kitabında da yazar. o nedenle kereste taşıyorum. Tiguan da galiba XL. passatı satarsam alacağım kış lastikleri arasında bu var misal: http://kolayoto.com/nokian-wr-suv3-215-65r17-103h-xl.html Yorum bağlantısı
Recommended Posts